G: Anopin pahimmat tölväisyt / vihjailut

  • Viestiketjun aloittaja "sasa"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei oo varsinaisesti anoppi mut appiukon tyttöystävä ;)
Tapahtui muutama viikko sitten, oli ollut Tallinnassa ja toi tuliaisiksi Barbie-farkut, totesi sitten että mulla on kasvatus menny väärin kun epäilin ettei 9v poikamme tuu niitä käyttämään
 
[QUOTE="vieras";23035704]Ei oo varsinaisesti anoppi mut appiukon tyttöystävä ;)
Tapahtui muutama viikko sitten, oli ollut Tallinnassa ja toi tuliaisiksi Barbie-farkut, totesi sitten että mulla on kasvatus menny väärin kun epäilin ettei 9v poikamme tuu niitä käyttämään[/QUOTE]

:LOL:
 
"vieras"
Yksi monista;

Olin lähdössä likkaporukassa laivalle. Mies jäämässä lasten kanssa kotiin. Anoppi tuli ennen lähtöäni käymään meillä.
Keittiön pöydällä oli musta-hopeinen kimalteleva hiuspantani, semmoinen leveä, kankainen.
"Jaahas, siinä on äitin stringit laivareissua varten!" Tuumasi anoppi nuorimmaisemme sylissään.

Kun laivareissu oli ohi, tokaisi anoppi, että on se vaan hyvä, että on kaikki kotkotukset nyt ohi ja voit taas sinäkin keskittyä normaaliaan arkeen...:eek::eek::eek:

Mitäköhän se kuvitteli, että siellä laivalla tein...:/
 
"Kenguru"
[QUOTE="vieras";23037082]Yksi monista;

Olin lähdössä likkaporukassa laivalle. Mies jäämässä lasten kanssa kotiin. Anoppi tuli ennen lähtöäni käymään meillä.
Keittiön pöydällä oli musta-hopeinen kimalteleva hiuspantani, semmoinen leveä, kankainen.
"Jaahas, siinä on äitin stringit laivareissua varten!" Tuumasi anoppi nuorimmaisemme sylissään.

Kun laivareissu oli ohi, tokaisi anoppi, että on se vaan hyvä, että on kaikki kotkotukset nyt ohi ja voit taas sinäkin keskittyä normaaliaan arkeen...:eek::eek::eek:

Mitäköhän se kuvitteli, että siellä laivalla tein...:/[/QUOTE]

Heh:D!
 
"vieras"
Meillä on ihan normaali omakotitalo. Ei todellakaan mikään öky, mutta pikkuhiljaa ollaan vajaan kymmenen vuoden aikana laiteltu, yhuone kerrallaan kun jostain on saatu rahaa nipistettyä.
Vertailee aina meidän taloa vanhimman poikansa ja tämän vaimon taloon. (Heillä iso ja näyttävä kaksikerroksinen tali isolla pihalla maalla ).

"Teillä ei ole mitään erikoista...Kyllä sitten voisi tuonkin laittaa, jos rahaa saatte, Vaikkei nyt niin erikoista olekaan"

Tehnyt mieli käydä pariin otteeseen pilliinn kiinni poru kurkussa, että sen verran on laitettu, mitä ikinä kyett, mutta kun mtämä minä ei satu omistamaan rikkaita vanhempai on lähtökohdat PIKKUISEN erilaiset kuin toisella miniällä :(.

Siivouksesta ja kämppämme likaisuudesta vihjailee myös usein, muttei laita rikkaa ristiin ehdottaakseen vaikka, että voi ottaa yli-liikkuvan kuopuksen hetkeksi hoitoon, että kerrankin saisin imuroida tai pestä pyykkiä rauhassa.
 
"Mmm"
huoh..senhän saaki ite päättää,tuleeko lapselle koliikki vai ei.
Joo ei mut kun tän lapsen huuto johtui äidin vääränlaisesta ruokavaliosta, vaillinaisesta kiintymyssuhteesta, lapsentahtisesta imetyksestä ja liian levottomasta elämästä, kun ei lapsen ensimmäisiä kuuakisia pysytty neljän seinän sisällä 24/7.

Näitä ei siis ole sanonut mulle suoraan, mutta rivien välistäkin voi lukea paljon. Ja kerran sitten kun sanoin et "hyviähän noi sun pointit ja neuvot olis, mut kuinkakohan olisit itse jaksanut niitä toteuttaa, jos "Heikki" (mieheni, hänen poikansa) olisi huutanut yöt (ja osin päivätkin) läpeensä?", niin vastauksena tuli tosiaan, et "no, mulle ei olisi tullut koliikkilasta".

Hohhoijaa. No, mutta muuten täytyy kyllä antaa tunnustusta että lapsenlapselleen on ihana mummi, siitä ei pääse mihinkään.
 
"vieras"
"Tänne pitäisi ottaa aina omat eväät mukaan."

..Kun olivat tulleet pariksi tunniksi lapsia vahtimaan pakollisen menon takia. Olin edelliskerran jälkeen vähän tuiskahtanut ja sanonut, että LAPSILLE ei pidä antaa syötävää koko ajan jos ovat meillä, kun ruoka-aika on lähes poikkeuksetta juuri ennen lähtöni ollut ja heti paluuni jälkeen ruoka-aika jälleen. Kerran lapset olivat "väkisin tahtoneet" juoda jääkaapista vanhan, sinne unohtuneen punaisen maitolitran. Olin kaupassa sitä maitoa tuolloin hakemassa. Onneksi eivät kipeiksi tulleet. Toisen kerran oli anoppi antanut syötäväksi linnuille tarkoitetut kuivat leivänpalat...

Enkä missään vaiheessa ole sanonut, etteikö hän itse saisi kaapilla käydä. ;) Kyse on vain lasten turhasta, oikean ruokahalun vievästä puputtamisesta ja siitä järkyttävästä sotkusta minkä saavat aikaan tuolla keittiössä häärätessään. Sanomattakin selvää että se jää aina mun siivottavaksi. Ajattelinkin, että seuraavan kerran kun pakottava tarve hoitoavulle on, teen parit leivät valmiiksi ja pullat päälle ja laitan lapun "tässä on x:lle välipalaa, jos nälkä yllättää, ole hyvä!". :D
 
*
Emme ole naimisissa mieheni kanssa ja lapset saivat minun sukunimeni. Anoppi tölväisi miehelleni: "Onkos se sun lapsesikaan". Meillä on kaksi lasta ja halusimme heidät mahdollisimman pienellä ikäerolla. Enempää lapsia meille ei tule ja näistä asioista oli jo etukäteen kerrottu isovanhemmille. Kuopusta odottaessani anoppi päivitteli, että olen jatkuvasti raskaana ja kauhisteli, mitä vanhempani tästä ovat mieltä (olen lähes neljäkymmentä). Halusi vielä tietää, kumpi meistä halusi tämän toisen lapsen.
Alkuaikoina anoppi oli innokas muistuttelemaan miestäni ex-miniästään, jota tuskin tunsi. Suhde oli todella lyhyt ja mieheni ainoa avoliitto. Kerran sitten paljastin, että olemme menneisyydessä olleet hyviä ystäviä tämän henkilön kanssa. Ystävyys ei varsinaisesti katkennut, yhteydenpito vain jäi, kun elämä vei eteenpäin ja myöhemmin aloin seurustella tämän ystäväni exän kanssa. Anopin muistelut loppuivat siihen.
Kaikkea typeryyttä en edes kehtaa kertoa. Olen suggestoinut itseni uskomaan, että katselen jotain hupaisaa roolihenkilöä, niin säästän hermojani enkä pahoita mieltäni.
Ex-anoppini oli mukava ihminen ja suhtautui minuun kunnioittaen, kuten minäkin häneen. Anoppius sinänsä ei siis tee ihmisestä pahista.
 
iX
Häiden aamuna miehelle: Kai sää tiedät että voit vielä sanoa ei.

Häissä: no iX se nyt on sitten tyytyväinen ku sai ton "Jussin" narutettua

Pari vuotta häiden jälkeen: no ettehän te mitään lapsia tarvitse kun teillä on toi MARSU.

Kuultuaan suvussani olleesta down-henkilöstä: hyvä tietää että miltä puolelta se sitten tulee jos teillekin tulee sellanen vammanen lapsi.
 
"Jep"
anopilla 2 poikaa, veljen perheellä 2 lasta, meillä 3. Lapset hyvin samanikäisiä, esikoisten ikäerona 2kk. Oli todennut toiselle miniälle "tiedäthän että x (heidän esikoinen) on ylitse muiden. Että näin :( kesällä riitelimme aika railakkaasti ja otin asian esille. Sanoi "niin olen varmaan sanonutkin, eikö sulle muka joku ole ylitse muiden?" kun vastasin että kaikki lapseni tasan yhtä rakkaita niin totesi halveksivasti "no onneksi olkoon, sä olet sitten TOSI HYVä äITI!"
 
sivuhuomio
ei se anoppi aina ole pahin vaan oma äitikin voi laukoa aikamoisia typeryyksiä:

- naisista ei ole mihinkään
- naisen tehtävä on vain palvella miestään
- sinulla menee kuule koulutus hukkaan, suotta sitä yliopistoon menet kun loppupeleissä kuitenkin jäät miestäsi kotiin palvelemaan
- lapsesi ovat rumia ja vammaisia (ihan terveitä ovat)
- "jaa, vai niin" (ja puhelimessa luuri korvaan), kun kuuli että odotan lasta, tässä siis "onnittelut"
- "ihan oikein sinulle kun olet niin olevinasi" (sain potkut ja jäin työttömäksi)
- "kyllä olet helpolla kaiken saanut" (kun saimme pitkän säästämisen jälkeen ilman takaajia hankitun talonrakennuslainan ja talon rakennettua, vaati muuten melkoisen monen vuoden ponnistelut)
- me ollaan elätetty sinut ja mahdollistettu opintosi (kotoa lähtöni jälkeen 19 vuotiaana en ole saanut _senttiäkään_ mitään rahallista avustusta koskaan)

Välit eivät todellakaan ole lämpimät. Omaan äitiini verrattuna juopotteleva anoppini omine tölväisyineen on aivan unelma....
 
"sondersson"
"Ei se kyllä yhtään näytä kummaltakaan" kuopuksesta.

"Jokainen toki kokee murheensa miten haluaa, vaikka ne olisi miten pieniä..." mun vaikeasta masennuksesta ja ahdistuksesta.
 
kkkkkk
[QUOTE="hehee";23032011]Kai annoit oppitunnin ihmisen antomiasta ja erityisesti siitä, millä periaatteella lapsen sukupuoli määräytyy? :)[/QUOTE]

Kyllä meilläkin muuten niin fiksu anoppi oli aivan varma, että meille syntyy poika, koska miehen suvussa on kuulemma ollu tapana tehdä vain poikia :)
 
pahakarhu
Juu, anoppius ei sinä tee ihmisestä pahaa. Munki ex-anoppi oli hyvä ja hienotunteinen.
Nykyinen yrittää kyllä parhaansa, mutta minkäs teet kun tunneäly puuttuu. Mutta kommentit asettuvat paremmin kontekstiinsa, kun muistaa, että hän on mulle totaalisen vieras nainen, eikä ystävä.

Tässä tuhansista pöljistä kommenteista pari:
"Onpas kummallinen." Anopin ensimmäinen kommentti uudesta kodistamme.

"Se minun mieheni oli niin nautinnonhaluinen. Se ilmeni seksuaalisuudessakin."
"Minun ja mieheni kemiat eivät oikein sopineet yhteen. Sen takia minulla oli alapäässä jatkuvasti joku tulehdus"
Siis anopin jutut omasta seksielämästä ja alapäästä on karmeinta, mitä ikinä olla voi. Siis oksenna sillon henkisesti koko ajan.
 
Ex-anoppi meni poliisin luokse tekemään musta rikosilmoitusta. Oltiin siis riidelty kirjavasti tekstareilla ennen sitä. :D Anopin mielestä mulla ei ollut oikeutta miettiä aborttia. "Miksi xx ja xx (vanhemmat lapset) saavat elää, mutta tää ei?" Tai muuta paskaa. Itellään on 5 lasta, joista kolme alaikäisiä. Jokaisen on pistänyt hoitoon pienenä, vaikka itse enimmäkseen ollut kotona. Jotain kuittailin siitä, että helppohan se on lapsia tehdä, kun niitä ei itse hoida. Päiväkodin ja koulun lisäksi hällä oli apuna myös tukiperhe. Noh, paljon tuli sanottua, molemmin puolin ja sitten ex-anoppi meni sinne poliisilaitokselle, josta naispoliisi soittikin mulle ja ihmetteli, miksi ko. nainen sinne oli mennyt. Totesin, että hällä ollut mielenterveysongelmia, mikä totta. Ei sitten tehnyt ilmoitusta, mutta kyllä tuo väleihin vaikutti. En anna muiden sanella, mitä teen ja mitä en, piste.
 
"pieras"
[QUOTE="vieras";23037082]Yksi monista;

Olin lähdössä likkaporukassa laivalle. Mies jäämässä lasten kanssa kotiin. Anoppi tuli ennen lähtöäni käymään meillä.
Keittiön pöydällä oli musta-hopeinen kimalteleva hiuspantani, semmoinen leveä, kankainen.
"Jaahas, siinä on äitin stringit laivareissua varten!" Tuumasi anoppi nuorimmaisemme sylissään.

Kun laivareissu oli ohi, tokaisi anoppi, että on se vaan hyvä, että on kaikki kotkotukset nyt ohi ja voit taas sinäkin keskittyä normaaliaan arkeen...:eek::eek::eek:

Mitäköhän se kuvitteli, että siellä laivalla tein...:/[/QUOTE]

Samaa täällä... Anoppi on läsnä kun innoissani valmistauduin laivareissulle tyttöjen kanssa, en ollut aikoihin käynyt missään ulkona. Kommentit hiusten laittoon ja kynsien lakkaamiseen olivat tyyliin "ketäs varten sinä sinne oikein tälläät" :/ On se varmaan vaikea tajuta että tämä miniä jopa välittää miltä näyttää...
 
onhan noita
Toista kertaa raskaana ollessani sanoi suoraan haluavansa, että masussa on poika. Minä siihen, että minulle ei sukupuolella ole väliä. Kolmannessa raskaudessa sanoi, että kyllä hän on niiiiiiin pettynyt jos tälläkin kertaa on tyttö! Teki mieli sanoa suorat sanat, mutta edelleen korostin, että sillä sukupuolella ei ole meille väliä. Ihan vissiin anopin kiusaksi meillä on tyttö x 3.
 
Anoppi ei ole koskaan tölväissyt yhtään mitään, mutta OMALTA äitsykältäni olen varmaankin kuullut ihan kaiken. Raskauksista kerrottuani mutsi on tavannut pitää kolmannen asteen kuulustelun ja puhuttelun jossa tivaa kuinka ihmeessä luulen pärjääväni lasten kanssa....ai et miul on rakas äityliini!:heart:
 

Yhteistyössä