Onko mies perheen pää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Päivi Räsänen kertoi mielipiteensä City-lehden haastattelussa ja hänen mielestään mies on perheen pää.

Mitä mieltä itse olet asiasta? Kuinka teidän perheessänne on?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/P%C3%A4ivi%20R%C3%A4s%C3%A4nen%20City-lehdess%C3%A4%20Mies%20on%20perheen%20p%C3%A4%C3%A4/art-1288364379367.html

Siinä linkkiä uutiseen

...Tasa-arvo, ainakin mielestäni. Yhdessä mietitään asiat ja samalla tavalla molempien mielipiteellä on merkitystä.

Välillä tuntuu, että mies pitää mun hulluja ideoita aisoissa ja sillä tavalla "rajoittaa" esim, että meille ei tule enempää lemmikkejä vaikka kuinka haluaisin, eikä me muuteta Helsinkiin eikä adoptoida lasta, mutta silti taitaa olla ihan hyvä munkin kuunnella joskus "järjen" ääntä... :D (Vaikka sitä en vieläkään ymmärrä, miksei voitais adoptoida biologisten lisäksi....?)

jaa, mie ajattelen sen niin että mie olen perheen pää.. mutta se ei ole sukupuolisidonnainen juttu, vaan se juontaa luonteeseen ja ajatustapaan.

eli mun mielestä perheen pää pitää huolen siitä että asiat toimii, rahat riittää, laskut tulee maksettua jne. sanoo sen viimeisen sanan asioihin... ja meillä se on minä :D

vaikka mies onkin perheen pää, se ei todellakaan tarkoita sitä, että hän olisi perheen diktaattori. Miehen kuuluu tehdä perheen päänä kaikkensa perheen ja vaimonsa eteen, ottaa vastuu perheestään.

Tietynlainen kunnioitus minulla on miestäni kohtaan. Kysyn mielipiteen päätöksiin ja kunnioitan esim. mieheni mielipidettä siitä mikä on soveliasta pukeutumista jne. Mutta siinä missä naisen täytyy kunnioittaa miestään niin miehen täytyy rakastaa vaimoaan, eikä rakkauteen kuulu alistaminen tai väheksyntä. Suhde voi hyvin kun mies rakastaa vaimoaan ja vaimo kunnioittaa miestään.

[QUOTE="vieras";22978052 begin_of_the_skype_highlighting**************22978052******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************22978052******end_of_the_skype_highlighting]meillä mies on perheen pää, (jota vaimo ohjailee haluamaansa suuntaan ja lopputulokseen, niin että mies ei edes ymmärrä että häntä ohjaillaan).. :)[/QUOTE]

meillä ihan sama

Tietynlainen kunnioitus minulla on miestäni kohtaan. Kysyn mielipiteen päätöksiin ja kunnioitan esim. mieheni mielipidettä siitä mikä on soveliasta pukeutumista jne. Mutta siinä missä naisen täytyy kunnioittaa miestään niin miehen täytyy rakastaa vaimoaan, eikä rakkauteen kuulu alistaminen tai väheksyntä. Suhde voi hyvin kun mies rakastaa vaimoaan ja vaimo kunnioittaa miestään.

Mä olen samaa mieltä enkä näe siinä mitää huonoa tai outoa, jos mies on perheen pää, jos mies hoitaa hommansa rakkaudella. Pitäähän naisella olla oikea mies eikä mikään hiirulainen. Silloin vaimo jo ihan luonnostaan kunnioittaa miestään. Mut jos mies alistaa ja tyrannisoi, niin voi olla se naisen antama kunnioituskin vähän kiven alla.

Meillä minä olen selkeästi perheen pää. Minulla on suurin vastuu lapsista ja arjen pyörittämisestä. Yhdessä teemme isot päätökset elämässämme, mutta niissäkin minä olen yleensä se alullepanija. Remonttiasioissa minä hoidan kaikki esityöt, suunnittelut, tarjouspyynnöt jne, mies osallistuu vasta toteutusvaiheeseen, jos on tarvis.

Taloudellisesti olemme tasa-arvoisia.

[QUOTE="vieras";22978052]meillä mies on perheen pää, (jota vaimo ohjailee haluamaansa suuntaan ja lopputulokseen, niin että mies ei edes ymmärrä että häntä ohjaillaan).. :)[/QUOTE]

juuri näin :D

[QUOTE="vieras";22978192]Meillä mies tienaa ja minä organisoin.[/QUOTE]

Meillä mä tuhlaan :D
No ei vaan, kyllä mä vähän tienaankin.

Minusta on hassu ajatus että jompi kumpi olisi toista "ylempänä". Tasavertaisia käsittäkseni olemme.

Yhteistyössä