Vastuunkanto tulee naisilta luonnostaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieraana"

Vieras
Päivi Räsänen sanoo:
"Miehisyyden ja naiseuden välinen jännite on se hieno juttu, mikä pitää avioliittoa ja romanttista jännitettä yllä. Ajattelen, että esimerkiksi moni nainen odottaa, että mies kantaa vastuun perheestä. Naisilla se tulee luonnostaan, miehiä täytyy siihen erikseen patistaa, Räsänen sanoi."

Mitä mieltä? Itse ajattelen että kyseessä on mitä suurimmassa määrin kulttuurinen asia. Naiset kasvatetaan lapsesta asti vastuunkantoon ja miehille (pojille) sallitaan enemmän vapauksia ja huolettomuutta. Ei todellakaan mikään sukupuoleen liittyvä juttu vaan kasvatuksen tulos, johon voi vaikuttaa ja jota pitää muuttaa.

hmm alotetaan tolla kasvatuksella jos funaan tätä tyttären isänä niin opettaa kamppailulajei kyl kun tietää millasia koijjareita on olemas. mun mielest se on fyysinen ero joka tuo sitä tiukkuutta enempi? toki henkistä vahvuutta pitääkin opettaa. Mut usko pois moni mies kärsii liika ajattelusta siis lukoista moni nainen taas puhuu ne pois eikös silloin ole vapautuneempi kun ei ajatukset paina?. Mut joo samat säännöt ja elämä se olis pojan kaa tai mä olisin samanlainen. sit ku kattoo vanhempaa sukupolvea vaikuttaako ne isät kovin vastuuttomilta?. toi tuli räsäseltä joka sisäministerinä on kiinnostunu enempi kaljan laimennuksesta kuin todellisista ongelmista.

Mun mielestä Räsänen saa olla tuota mieltä mutta itse olen eri mieltä :).

Toisista huolehtiminen, välittäminen ja asioihin puuttuminen ja sitä myötä tekeminen tulee esimerkin ja opetuksen voimasta eli välittävästä ja vastuunsa kantavasta yhteisöstä.

...ei siis ole sidoksissa sukupuolisuuteen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä