Hra Majuri
JepSinä se sitten osaat olla kannustava.
JepSinä se sitten osaat olla kannustava.
Mä en oo koskaa aatellu ees et kumman jalan varassa mä seison.. Enkä mäkään koskaan oo mikään urheilullinen ollut Mulla on lisäks lattajalat ja jalkaterät kääntyy vähän sisäänpäin kävellessä joten ei välttämättä mitkään huippulähtökohdat urheilulle, kunhan nyt eteenpäin pääseeKiitos vastauksestasi. Mulla on myös selkäkipuja, nyt välilevytyräkin mutta ei kai skolioosista ole tullut kuitenkaan.
Mä seison vaistomatta lyhyemmän jalan varassa ja toki siinä väsyy. Sit olen liikunnallisesti aina ollut kömpelö ja eriparijalat ei oo asiaa kyllä yhtään auttaneet.
Aika monella tapaa outo... Vaikea selittää ihan yksinkertaisesti. En ymmärrä oikein esim. rahan päälle, mulla on sata proggista päällä koko ajan, olen omissa maailmoissani, saatan puhua monesta eri asiasta tavallaan samaan aikaan, inhoan kaikkea sosiaalista tekemistä koska en hallitse yleisiä käyttäytymissääntöjä, kuulen korkeita ääniä joita muut eivät kuule, jos koen oloni uhatuksi saatan käyttäytyä tarpeettoman aggressiivisesti. Lapsesta asti olen kärsinyt kovasta kuolemanpelosta (en enää) ja olen mm. kova keräilemään kiviä kesällä ulkona... Mun on pakko poimia jos näen ihanan kiven maassa, vaikka mua vähän hävettää.Siis miten OUTO?
Jos sanoo vaan et on outo, ei se eroa mitenkään siitä että jokainen ihminen jonka tunnen on joskus sanonut itsestään noin.
Autz kamalaa varmasti herätä lonkka sijoiltaan!!!!!Suzyanne: Toivon todellakin, että jos et saa mahdollisuutta päästä eläkkeelle, niin löytäisit alan, jolle usklataisit kouluttautua. Tuo musiikkijuttu kuulostaa hyvältä, jos se kerran on sitä, mikä sua kiinnostaa. Ei kun rohkeasti vaan! =)
Miehelläni tosiaan tuo reuma varmasti oli se ratkaiseva tekijä eläkkeelle pääsyssä. En tiedä olisiko pelkällä EDS-diagnoosilla päässyt.
Ja kaikkesi kannattaa tosiaan tehdä hyvinvointisi eteen, olet kuitenkin nuori vielä. Kaikkea hyvää toivon sinulle! Elämä EDS:n kanssa ei ole kovin helppoa, mutta kyllä sen kanssa oppii elämään, kun pakko on.
Tuli tässä mieleen, kun kerroin, että vanhemmalla pojalla epäilemme EDS:ää, niin hänellä meni polvinivel sijoiltaa tossa 1,5 v sitten niin pahasti, että polven jostain rustosta irtosi samalla iso pala. Polvi jouduttiin leikkaamaan ja sieltä poistamaan se irronnut rustonpalanen ja pitkän kuntoutuksen vaati. Ja erityisesti juuri nuo polvet on TODELLA yliliikkuvat hänellä. Pitääkin heti ensi viikolla ottaa asiaksi varata lääkärille aikaa, jotta saisi tuota asiaa tutkittua. Voihan se sairaus kuitenkin vaikuttaa esim. tulevaan ammatin valintaan. (Nyt poika on lukiossa.)
Miehelläni muuten on myös nivelkipuja toisinaan. Ja yksi ongelma on se, että saattaa yöllä herätä hirvittävään lonkkakipuun, kun lonkka on lähtenyt huonossa nukkumisasennossa pois sijoiltaan. Sama olkanivelen kanssa.
Hei, Laittaisitko? Vois vähän verrata omiin yliliikkuviin käpäliin, joiden kanssa vielä pärjää, mutta eipä ole ikäkään edes kolmeakymmentä. Ja kun yliojentuu kaikki muukin mitä kropasta löytyy, virheasentoja piisaa ja muutama muukin oire itsellä ja perheellä täsmää tuohon ikävän kuuloiseen sairauteen. Olen siihen kyllä ennenkin googlettaessa törmännyt, mutta nyt ois ihan "haastateltava"! Osaisitko muuten kertoa, mikä on se yleisin "oire", jolla tuo eds erotetaan ihan tavan hms:ta? Kiitos jos viitsit. Ja hei, rohkeasti vaan unelmien perässä tuonne koulutukseen! Nelikymppinen ei ole vanha.Mulla on sormet aina yli, joku on antanut nimityksen mun sormille, "hämähäkkisormet".
Hehe mun on PAKKO nyt ottaa niistä kuva ja laittaa tänne!!!!
Yritin jo laittaa kuvaa, mutta kuvankäsittelyohjelma teki taas tenän. Yritän kohta uudestaan.Hei, Laittaisitko? Vois vähän verrata omiin yliliikkuviin käpäliin, joiden kanssa vielä pärjää, mutta eipä ole ikäkään edes kolmeakymmentä. Ja kun yliojentuu kaikki muukin mitä kropasta löytyy, virheasentoja piisaa ja muutama muukin oire itsellä ja perheellä täsmää tuohon ikävän kuuloiseen sairauteen. Olen siihen kyllä ennenkin googlettaessa törmännyt, mutta nyt ois ihan "haastateltava"! Osaisitko muuten kertoa, mikä on se yleisin "oire", jolla tuo eds erotetaan ihan tavan hms:ta? Kiitos jos viitsit. Ja hei, rohkeasti vaan unelmien perässä tuonne koulutukseen! Nelikymppinen ei ole vanha.
Mulla sama tauti. Tosin nyt mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta koska sain radiojodihoidon (siitä huolimatta, että mulla oli silmäoireita).Basedowin tauti on mulla Kilpirauhasen ylitoiminta silmistä sen huomaa eniten....tekokyyneleet on mun pelastus ja sitä menee ja paljon.
Kamala tauti jota vihaan Olen kilpirauhasen vanki.
Aika monella tapaa outo... Vaikea selittää ihan yksinkertaisesti. En ymmärrä oikein esim. rahan päälle, mulla on sata proggista päällä koko ajan, olen omissa maailmoissani, saatan puhua monesta eri asiasta tavallaan samaan aikaan, inhoan kaikkea sosiaalista tekemistä koska en hallitse yleisiä käyttäytymissääntöjä, kuulen korkeita ääniä joita muut eivät kuule, jos koen oloni uhatuksi saatan käyttäytyä tarpeettoman aggressiivisesti. Lapsesta asti olen kärsinyt kovasta kuolemanpelosta (en enää) ja olen mm. kova keräilemään kiviä kesällä ulkona... Mun on pakko poimia jos näen ihanan kiven maassa, vaikka mua vähän hävettää.
Eikä siinä vielä kaikki, mutta sen kummempia en osaa selittää..
Veikkaan, että se näyttää aika samalta, kuin mun sormet Pitkään en edes tajunnut, että mun sormet oli kummalliset, kun mummulla, äitillä ja siskoillakin oli ihan samanlaiset.Mun kuvankäsittelyohjelma on ihan paska, etsinyt kuvia jo ties kuin kauan... sormistani yritän vaan kuvaa laittaa...se ei oo sit kaunista, varoitan. :ashamed:
ei haittaa!Mun kuvankäsittelyohjelma on ihan paska, etsinyt kuvia jo ties kuin kauan... sormistani yritän vaan kuvaa laittaa...se ei oo sit kaunista, varoitan. :ashamed:
Membranoosi GN myös täällä, meinasivat aluks että vois olla ohimenevää, oiskos siitäkin nyt joku viis vuotta.. Ehti kerran tulla keuhkoemboliakin tuon avustuksella mutta jotenkuten hengissä selvittiin. Nyt alkaa ne lääkäritkin olla jo sitä mieltä että joo, kyllä niitä lääkkeitä varmaan olis sen koko loppuelämän tarkotus kuitenkin syödä. Lapsia ois jo silloin toivottu enemmän kuin paljon, siinä meni sitten silloin elämäntarkoituskin viemäriin. Paskaa mitä paskaa, no -elämä on. Eihän tätä tarvii jaksaa enää kun 50 vuotta, siis jos hengissä pysyy.Jaa-a Mulla on joko SLE-nefriitti tai membranoosi glomerulonefriitti kroonisena tai ei.
Lääkitys ei tunnu purevan ollenkaan tähän, ainakaan viellä.
Ottaa päähän laittaa kuukaudessa monta sataa euroa lääkitykseen joka ei toimi, siis ainakaan vielä.
Siis munuaisongelmaa, selvisi raskauden aikana. Nyt en saa tehdä lisää lapsia, ainakaan piiiiiitkään aikaan.
Ahdistaa se että en tiedä tulevasta, ahdistaa myös se, ettei tätä voi ymmärtää kuin toinen samaa läpikäyvä. Ja vituttaa se ettei niitä toisia ole, siis sitä vertaistukea. Mutta toisaalta, ei tahdo kellekkään tätä, ei edes vihamiehelleen.
Ennen lääkitystä ei mulla ollut mitään oireita, nyt lääkityksen alettua, olen lihonut kahdessa kuussa 10 kiloa (turvotusta), kasvoni ovat kuukasvot, ihoni kuplii (finnejä), en saa nukuttua ilman nukahtamislääkettä, jota en voi ottaa. Ja mitäs muuta, inhoan joka toinen viikko tehtävää vuorokausvirtsakeräystä.
AMEN.
Juu, niitähän nää voipi olla En kuitenkaan ole jaksanut lähteä diagnosoimattamaan itseäni, kun tavallaan tekisin senkin ihan mielenrauhan vuoksi enkä jaksa sitten mitään pidempiä tutkimuksia vaan sen takia ettei mulle niistä diagnooseista olis loppujen lopuksi mitään hyötyäMä keräilen kyl muita kun kiviä, mut keräilenpä kuitenkin.
Sanoisin että olen aspergerpiirteinen ja tarkkaavaisuushäiriöinen, ellen jopa diagnooseiksi asti. Ja oudoksi olen itseäni aina sanonut, vaan en enää kun jutuilleni löytyi nimiä.
Täällä kanssa yksi Basedowia sairastava. Vajiksella nykyään, kun -07 syksyllä poistettiin kilppari. Leikkauksen jälkeen saatiin lääkitys hyväksi ja arvot kohdilleen, mutta nyt raskauden jälkeen taas haetaan hoitotasapainoa (toistaiseksi tuloksetta)...Alkuperäinen kirjoittaja hömppö;22959998:Mulla sama tauti. Tosin nyt mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta koska sain radiojodihoidon (siitä huolimatta, että mulla oli silmäoireita).