Kyllä minuutit on pitkiä kun odottaa ambulanssin saapumista

Status
Viestiketju on suljettu.
"hei"
Edelleen, miten te voitte tietää missä mä olen töissä? Mä teen sijaisuuksia enkä ole aina samassa paikassa.
Niinpä ja ihmettelen, jos täällä jotakuta kiinnostaa edes missä kyseinen vanhus on kuollut.
Kovin tuntuvat olevan kiinnostuneita. Taitaapi olla niin harvinaista tuo vanhuksien kuoleminen, että asiaa jaksetaan vatvoa.
Ole huoleti, et oo rikkonu mitään lakia.
 
On se hyvä, että kukaan ei tajua mitä mä tarkoitan... Ei ne työnantajatkaan mitään tynnyrissä eläviä idiootteja oo. Toisille voi olla hyvinkin suuri merkitys, sillä että työntekijät puivat tälläistä julkisesti.. Mutta juu, olkaa ymmärtämättä..
 
myös hoitsu
[QUOTE="Neith";22795515]että tilanteessa jossa osa asukkaista on nähnyt tapahtuman, kiistetään kuolema?
entäpä noissa vanhainkodin/palvelutalon, ryhmäkodin ym tiloissa joissa nähdään kun vainaja haetaan, kiistetään tapahtunut?
sitä kun on vähän vaikea naamioida miksikään muuksi[/QUOTE]

Kuka on puhunut kiistämisestä? Eikai ne hoitsut nyt sano, että "Martti on vähän väsynyt" jos paappaa viedään (kärjistetysti) ruumispussissa! Kai ne muut asukit näkee, jos toinen kuolee (jos vieressä sattuvat olemaan).

Mutta ei niiden hoitsujen kuulu tiedottaa varta vasten muille, että "Martti heitti lusikan nurkkaan", vaan vastata asiallisesti uteluihin muistuttamalla vaitiolovelvollisuudesta.
 
sh
Ap:lle. Olet tehnyt VIRHEEN alkaessasi setvimään tuollaista asiaa keskustelupalstalla. Siihen sinulla ei ole oikeutta olet sitten opiskelija tai valmis hoitaja. Toivottavasti otat opiksesi ja katsot tarkemmin mitä tänne nettiin kirjoittelet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myös hoitsu;22795836:
Kuka on puhunut kiistämisestä? Eikai ne hoitsut nyt sano, että "Martti on vähän väsynyt" jos paappaa viedään (kärjistetysti) ruumispussissa! Kai ne muut asukit näkee, jos toinen kuolee (jos vieressä sattuvat olemaan).

Mutta ei niiden hoitsujen kuulu tiedottaa varta vasten muille, että "Martti heitti lusikan nurkkaan", vaan vastata asiallisesti uteluihin muistuttamalla vaitiolovelvollisuudesta.
Niin että kun Martti-paappa on viety jalat edellä hoitolaitoksesta, niin hoitaja toteaa hoidettaville, että "Martti ei ole väsynyt, mutta en myöskään voi sanoa hänen heittäneen lusikkaa nurkkaan, vaan muistutan tässä teitä vaitiolovelvollisuudestani, kiitos ja näkemiin". :D
 
Kyllähän noihin kuolemantapauksiin ajan kanssa jotenkin tottuu, turtuu...
Muistan ihan yksityiskohtia myöten ensimmäisen omalle kohdalleni osuneen, ja siitä on aikaa,
olin alle parikymppinen silloin. Kyllä se mielessä pitkään oli.
Mut ihmiset on erilaisia, mun mies, vaikka hän on työtään tehnyt vuosikausia ja kun hänellä potilas kuolee ns. käsiin, niin kyllä hän kotiin tullessaan on joka kerta kovin hiljainen ja mietteissään, kelailee tapahtumaa ja punnitsee olisko jotain voinu toisin tehdä...ja varmaankin jokaisen menehtyneen potilaan jälkeen. Kun hän ne on läpi päässään kelannut, asia on silloin ok, ja siirtyy syrjään mielestä.
 
vaitiolovelvollinen
Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava
Edelleen, miten te voitte tietää missä mä olen töissä? Mä teen sijaisuuksia enkä ole aina samassa paikassa.

Eiköhän täälä oo aika monta ihmistä, jotka sut tuntee..? Ja kyllä, tiedän että teet sijaisuuksia. Mutta kyllä tälläisistä voi olla tuleva työpaikka kiinni.. ;)
Mä oon ollut palstalla vuodesta 2006, en aina kovin aktiivisesti, joskus myös kirjautuneena, viimeaikoina lähinnä käyny lukemassa harmaana kirjoituksia, vastaillut vähemmän. Ei ole montaa päivää kun näin Scarletin valokuvan, olen nähnyt kuvia hänen äidin kotipihasta täällä, tiedän suunnilleen missä asuu... en tunne, kun en ole sieltä päin, mutta voisin olla esim jonkun hänen asukkaan tytär ja nähnyt hänet siellä töissä, joten voisin tunnistaa. Te ette tosiaan tiedä ketä täällä palstalla pyöriii ja näkee mitkäkin ketjut. Täällähän on kuitenkin monia tuhansia vai peräti kymmeniä tuhansia kävijöitä, ei voi olettaa ettei kukaan tiedä kenestä kyse. Minusta Scarletin avaus on asiaton. Puisit asian työpaikalla työkavereiden kanssa, kirjoittaisit päiväkirjaan.
 
???
Niin, että en olisi saanut kertoa toisille heidän asuintoverinsa kuolleen vaikka he olivat melkoosen selvillä siitä mitä tapahtuu.
Edelleen ap. kysyn, kerroitko asukkaille kuolemasta ennen omaisten saatua tietoa? Kyllä kaikissa työpaikoissani (palvelukodeissa) asukkaan kuolemasta on kerrottu muille jos siihen on omaisten lupa. Usein omaisten luvalla myös suruliputus ja pieni muistohetki. Mutta jos ap kertoi muille asukeille kuolemasta ennen omaisia, et todellakaan tehnyt oikein etkä varsinkaan ammattimaisesti koska kerroit ambulanssikuskin ja hoitajan välisen asian muille. Asia olisi pitänyt hoitaa toisin.
 
"Neith"
[QUOTE="vierastaja";22796094]Ehkei kannattaisi tällaisia infopläjäyksiä enää jakaa täällä. Tällaisilla heitoilla vain varmistat että ne ketkä epäilevät tunnistavansa sinut, tunnistavat sinut. Menikö jakeluun?[/QUOTE]

tuota, jos jollakulla on hirveä tarve kerätä jostain palstalaisesta tietoa, kirjata ylös kaikki sanomiset ja mahdollisesti infota työnantajaa asioista, selvitellä asuinpaikkaa, työpaikkaa jne. pitäisköhän sen henkilön oikeasti hakea apua ja hoitoa ongelmaansa :O
siis ketä kiinnostaa selvitellä noita juttuja, kyllä on oma elämä todella hukassa jos nyt tämän aloituksen pohjalta aloittaa selvittelytyön ja ottaa yhteyttä mahdolliseen työpaikkaan.
se ei ihan oikeasti ole normaalia.
 
mä luulin että ap on töissä baarissa. tiesin et opiskelee,mutten mitä alaa.
itse en myöskään nää mitään mikä ois rikkonu lakia. myös itselle tuo vaitiolovelvollisuus on tuttu asia.
Opiskelen lähihoitajaksi ja teen osa-aikaasta työtä baarissa. Lisäksi teen sijaisuuksia hoitoalalla sen mitä pystyn opiskeluulta.
 
[QUOTE="vierastaja";22796094]Ehkei kannattaisi tällaisia infopläjäyksiä enää jakaa täällä. Tällaisilla heitoilla vain varmistat että ne ketkä epäilevät tunnistavansa sinut, tunnistavat sinut. Menikö jakeluun?[/QUOTE]

No mihin suuntaan täältä ajattelit sijoottaa mun äitin asuinpaikan ja mikä on tarkka kilometrimäärä. :whistle:
 
"vierastaja"
[QUOTE="Neith";22796134]tuota, jos jollakulla on hirveä tarve kerätä jostain palstalaisesta tietoa, kirjata ylös kaikki sanomiset ja mahdollisesti infota työnantajaa asioista, selvitellä asuinpaikkaa, työpaikkaa jne. pitäisköhän sen henkilön oikeasti hakea apua ja hoitoa ongelmaansa :O
siis ketä kiinnostaa selvitellä noita juttuja, kyllä on oma elämä todella hukassa jos nyt tämän aloituksen pohjalta aloittaa selvittelytyön ja ottaa yhteyttä mahdolliseen työpaikkaan.
se ei ihan oikeasti ole normaalia.[/QUOTE]

Ihmiset on ilkeitä, kusipäitä ja pahantahtoisia. Ei kannata antaa aseita sekopäille, ne kyllä tulevat sun kimppuus jos niille mahdollisuuden annat.
 
possuja äidin oomme kaikki
[QUOTE="Neith";22796134]tuota, jos jollakulla on hirveä tarve kerätä jostain palstalaisesta tietoa, kirjata ylös kaikki sanomiset ja mahdollisesti infota työnantajaa asioista, selvitellä asuinpaikkaa, työpaikkaa jne. pitäisköhän sen henkilön oikeasti hakea apua ja hoitoa ongelmaansa :O
siis ketä kiinnostaa selvitellä noita juttuja, kyllä on oma elämä todella hukassa jos nyt tämän aloituksen pohjalta aloittaa selvittelytyön ja ottaa yhteyttä mahdolliseen työpaikkaan.
se ei ihan oikeasti ole normaalia.[/QUOTE]

Tämä tulee sulle varmaan aivan puun takaa, oletko valmis...?
Maailmassa ON sellaisia apua tarvitsevia sekopäitä! Niiden takia ei kannata levitellä asioitaan täällä.
 
267
Edelleen ap. kysyn, kerroitko asukkaille kuolemasta ennen omaisten saatua tietoa? Kyllä kaikissa työpaikoissani (palvelukodeissa) asukkaan kuolemasta on kerrottu muille jos siihen on omaisten lupa. Usein omaisten luvalla myös suruliputus ja pieni muistohetki. Mutta jos ap kertoi muille asukeille kuolemasta ennen omaisia, et todellakaan tehnyt oikein etkä varsinkaan ammattimaisesti koska kerroit ambulanssikuskin ja hoitajan välisen asian muille. Asia olisi pitänyt hoitaa toisin.
Eiköhän vastaus selvä :D
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä