Kyllä minuutit on pitkiä kun odottaa ambulanssin saapumista

Status
Viestiketju on suljettu.
Eikä apua tullut ajoissa vaan asukas kuoli ambulanssiin eikä ehditty lähtiä mihinkään.

Vanha ihminen toki, mutta kyllä tuo vain järkytti. Sai sentään mennä nukkuessa.

Viimeinen työtunti meni sitten itkua pidätellessä ja kyllä mun ääni värisi kun kerroin asukkaille mitä ambulanssikuski oli sanonut.
 
"jep"
Jaaha. Ihan vaan muistuttaisin semmoisesta asiasta, kuin "vaitiolovelvollisuus". Sä oot kuitenkin täällä palstaillut naamallas ja varmaan sun nimikin on tiedossa ja työpaikat sun muut.
Ja toinen asia, sä oot hoitoalalla joten aika rankaksi menee jos jokaisen poismenon märehdit julkisesti. Jollet kestä ihmisen kuolemaa, niin vaihda alaa. Eikä tää tarkoita sitä että pitäis olla tunteeton, vaan sitä että nämä tämmöiset puhutaan töissä työkavereitten kesken, ei netissä niin että suurin osa tietää kuka sä oot.
 
"vieras"
[QUOTE="jep";22793811]Jaaha. Ihan vaan muistuttaisin semmoisesta asiasta, kuin "vaitiolovelvollisuus". Sä oot kuitenkin täällä palstaillut naamallas ja varmaan sun nimikin on tiedossa ja työpaikat sun muut.
Ja toinen asia, sä oot hoitoalalla joten aika rankaksi menee jos jokaisen poismenon märehdit julkisesti. Jollet kestä ihmisen kuolemaa, niin vaihda alaa. Eikä tää tarkoita sitä että pitäis olla tunteeton, vaan sitä että nämä tämmöiset puhutaan töissä työkavereitten kesken, ei netissä niin että suurin osa tietää kuka sä oot.[/QUOTE]

Peesi.
 
Blue
[QUOTE="jep";22793811]Jaaha. Ihan vaan muistuttaisin semmoisesta asiasta, kuin "vaitiolovelvollisuus". Sä oot kuitenkin täällä palstaillut naamallas ja varmaan sun nimikin on tiedossa ja työpaikat sun muut.
Ja toinen asia, sä oot hoitoalalla joten aika rankaksi menee jos jokaisen poismenon märehdit julkisesti. Jollet kestä ihmisen kuolemaa, niin vaihda alaa. Eikä tää tarkoita sitä että pitäis olla tunteeton, vaan sitä että nämä tämmöiset puhutaan töissä työkavereitten kesken, ei netissä niin että suurin osa tietää kuka sä oot.[/QUOTE]

Voi sua reppanaa... Kuin sun uusi vuosi alkoi näin huonosti, vai krapulaako pukkaa. :hug:
 
"vieras"
Sellaista se on tällä hoitoalalla. Ei tule hommasta mitään, jos jokaisen potilaan perään alkaa vetistelemään. Tunteeton ei tietenkään tarvi eikä saakkaan olla, mutta tietty ammatillinen asenne on välttämätöntä muistaa potilaita kohtaan pitää.
 
---
Kyllä niistä kuolemantapauksista saa puhua, kunhan ei tule niin hyvin kerrottua että joku arvaa tai tietää kuka potilas on.
Kyllä me (minäkin hoitaja) puhutaan kavereiden kanssa näistä (monet heistäkin hoitajia) ja he tietävät tietysti kuka olen ja missä olen töissä. Niin ja eivät siis samassa työpaikassa ole kanssani. Joka päivä puidaan erään kaverin kanssa työjuttuja, ei se mitenkään kiellettyä ole.
 
"Apsi"
Tässä hädin tuskin on kysymys vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta. Tuosta nyt ei voi tunnistaa yhtään ketään, vaikka Haravan työpaikan tietäisi. Kuolema on surullista, mutta ap:n ahdistus kuuluu puida työpaikalla, ei julkisella keskutelupalstalla.
 
[QUOTE="jep";22793811]Jaaha. Ihan vaan muistuttaisin semmoisesta asiasta, kuin "vaitiolovelvollisuus". Sä oot kuitenkin täällä palstaillut naamallas ja varmaan sun nimikin on tiedossa ja työpaikat sun muut.
Ja toinen asia, sä oot hoitoalalla joten aika rankaksi menee jos jokaisen poismenon märehdit julkisesti. Jollet kestä ihmisen kuolemaa, niin vaihda alaa. Eikä tää tarkoita sitä että pitäis olla tunteeton, vaan sitä että nämä tämmöiset puhutaan töissä työkavereitten kesken, ei netissä niin että suurin osa tietää kuka sä oot.[/QUOTE]

Jaa mistähän sä tiedät missä mä olin tänään töissä? Osaatko sanoa ihmisen nimen tai edes sukupuolen?

Mä olen opiskelija eikä todellakaan ole vielä kertaakaan tullut tälläästä vastaan. Mieti sitä.
 
"mamma"
Kauheeta ajatella, ettei saisi tarpeeksi nopeasti apua, kun on hengestä kysymys. Mä onneksi asun lähellä yliopistollista sairaalaa, mutta kuinka paljon Suomessa onkaan paikkakuntia, joissa ambulanssi tulee pitkän matkan takaa ja apua todellakin saa odottaa... :(
 
"ööö"
Tästä voisi tehdä ilmoituksen vaitolovelvollisuuden rikkomisesta. Jos vanhus löytyy elottomana sängystään niin ei ambulanssilla enää ole kiirettä, antaa toisen lähteä arvokkaasti. Ja miksi ihmeessä kerroit toisille asukkaille mitä ambulanssikuski oli sanonut?!?
 
Mielipide.
Eikä apua tullut ajoissa vaan asukas kuoli ambulanssiin eikä ehditty lähtiä mihinkään.

Vanha ihminen toki, mutta kyllä tuo vain järkytti. Sai sentään mennä nukkuessa.

Viimeinen työtunti meni sitten itkua pidätellessä ja kyllä mun ääni värisi kun kerroin asukkaille mitä ambulanssikuski oli sanonut.
Mitä vittu sä tulet tänne tollia lätisemään!
Eikö sulla ole minkäälaista arvostusta vainajaa kohtaan.
Tämä EI OLE oikea foorumia jutelta kuolleista asiakkaista!
Huomaa että olet vähä-älyinen JUNTTI porsas!
 
...
Kai sulla oli joku työkaverikin siellä töissä? Hänen kanssaan sun olisi kannattanut asia käydä läpi. Jos tulee esim. elvytystilanne ja se on eka kerta kun elvyttää niin se asia kannattaa todellakin keskustella läpi.
 
[QUOTE="ööö";22793866]Tästä voisi tehdä ilmoituksen vaitolovelvollisuuden rikkomisesta. Jos vanhus löytyy elottomana sängystään niin ei ambulanssilla enää ole kiirettä, antaa toisen lähteä arvokkaasti. Ja miksi ihmeessä kerroit toisille asukkaille mitä ambulanssikuski oli sanonut?!?[/QUOTE]

Et sitten lukenut kunnolla. Ei ollut elottomana sängyssä.

Kai mä nyt toisille kerron, että heidän asuintoverinsa kuoli!
 
Blue
[QUOTE="mamma";22793865]Kauheeta ajatella, ettei saisi tarpeeksi nopeasti apua, kun on hengestä kysymys. Mä onneksi asun lähellä yliopistollista sairaalaa, mutta kuinka paljon Suomessa onkaan paikkakuntia, joissa ambulanssi tulee pitkän matkan takaa ja apua todellakin saa odottaa... :([/QUOTE]

Ambulanssi tässä on varmasti tullut ajallaan ja tarpeeksi nopeasti. Ne vaan tuntuu ne hetket pitkiltä kun sitä odottaa. Ja jokaisen aika koittaa joskus. Ja tässä oli kysymys vanhasta ihmisestä. Vaikka ambulanssi olisikin tullut nopeammin niin sekään ei aina auta vaikka sairaalaan asti pääsee kun vanhan ihmisen aika koittaa.
 
----
No kyllä esim. palvelutalossa ja muuallakin on tapana kertoa muille asukkaille kun joku on kuollut. Ihme tabu teille joillekin tuo kuolema.

Kummaa myös kun täällä tullaan syyttelemaan vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta. Tiedättekö siis tuon aloittajan kertoman mukaan kuka on kuollut?

Ihan kuin hoitoala nyt olisi jotenkin niin ihmeellinen ja salainen ettei saisi töihin liittyvistä asioista puhua. Kyllä saa, kunhan asiakkaan/potilaan henkilöllisyys ei tule esille. Ette te näköjään tiedä mitään..
 
Ambulanssi tässä on varmasti tullut ajallaan ja tarpeeksi nopeasti. Ne vaan tuntuu ne hetket pitkiltä kun sitä odottaa. Ja jokaisen aika koittaa joskus. Ja tässä oli kysymys vanhasta ihmisestä. Vaikka ambulanssi olisikin tullut nopeammin niin sekään ei aina auta vaikka sairaalaan asti pääsee kun vanhan ihmisen aika koittaa.
Puolisen tuntia kesti ambulanssin tulo...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä