...
Kuule uteliaita ja sairaalloisen uteliaita ihmisiä on maailma täynnä!Peesi...
Kuule uteliaita ja sairaalloisen uteliaita ihmisiä on maailma täynnä!Peesi...
Tämä taitaa kyllä jo kuulua vaitiolovelvollisuuden piiriin.Viimeinen työtunti meni sitten itkua pidätellessä ja kyllä mun ääni värisi kun kerroin asukkaille mitä ambulanssikuski oli sanonut.
Olis vaikka 17 selvittäminen on helppoa!!Täällä on yhtäkkiä laskettuna ainakin 7 palvelukotia, että siinäpähän mietitte mistä noista on kyse.
No eipä olis ensimmäinen kerta ku on tiedot ongittu.Täällä on yhtäkkiä laskettuna ainakin 7 palvelukotia, että siinäpähän mietitte mistä noista on kyse.
Mutta sille sun kaverilles ei kuulu ne asiat ja piste! Se on vaitiolovelvollisuuden rikkomista. Se, että kaveri on hoitaja, ei anna sulle oikeutta puida niitä asioita työpaikan ulkopuolella. Mitä tästä sä et nyt ymmärrä????Mä olen valmistunut amk:sta kaksi viikkoa sitten Ja sori vaan, jos mä olen kotona kaverin kanssa kahvipöydässä niin kyllä mä tasan tarkkaan tiedän kuka kuuntelee.
Riippuu paikasta. En minäkään missään hoitolaitoksessa kertoisi kuolemasta, mutta esim. pienet yksiköt, joissa teräviä vanhuksia ja ovat keskenään paljon tekemisissä yms. niin kyllä silloin voi kertoa läheisen ihmisen kuolemasta tai sen asuintoverin. Myös huonetoverin ollessa kyseessä. Ei tietenkään millekään ilmoitustaululle ilmoiteta, mutta sellainen asiallinen keskustelu esim. huonetoverin kanssa on ok.Mä en ainakaan sanoisi muille asukkaille kuka kuoli, ei kuulu heille. Toki he sen arvaavat, mutta ei ole hoitajan työ kertoa, kuten ei muistakaan asioista, sairauksista, tms.
Ei kerrota ei, mutta mun mielestäni tällainen ( eikä mikään muukaan ) palsta ei ole oikea paikka repostella työpaikan asioita. Entä jos mä lukisin oman isoäitini vastaavasta tilanteesta täältä? En tykkäisi.Tässä ei käynyt ilmi mistä laitoksesta puhuttiin, kuka oli kyseessä tai mitään muutakaan identifioivaa tietoa. Se, että joku on kuollut, ei ole mikään salassapidettävä tieto, jos kerran nimeä tai muita tunnisteita ei kerrota.
Vai onko jollakulla parempaa tietoa?
Ainoa paikka, missä tiedot pysyvät hyvässä tallessa on sun oma pää ja luultavasti sun työkaverit siellä töissä (koska niitäkin sitoo vaitiolovelvollisuus). Ei tulisi mieleenikään kertoilla kaverilleni mitään työjuttuja. Kaveriani ei sido vaitiolovelvollisuus. Hänhän voi kertoilla asioita eteenpäin, mistä sitä tietää.Mä olen valmistunut amk:sta kaksi viikkoa sitten Ja sori vaan, jos mä olen kotona kaverin kanssa kahvipöydässä niin kyllä mä tasan tarkkaan tiedän kuka kuuntelee.
Tässä täyttä asiaa!Jos joku vinkkais ap:n pomolle, että ap kirjoittelee tämmösiä nettiin niin ihan tasan tarkkaan ois puhuttelu jollei jopa potkut edessä. Vaikka te intätte mitä tahansa, niin ap rikkoi vaitiolovelvollisuuttaan. Hoitoalalla on erityisen tiukka vaitiolovelvollisuus, koska ollaan tekemissä hyvin henkilökohtaisten asioitten kanssa.
Peesi. Keskustelupalsta ei ole oikea paikka tämmöselle. Sääliksi käy niitä omaisia. Itse jos kuolleen omaisena lukisin tämmöstä täältä ja vielä se että ap ihan omalla nikillään kirjottaa, niin valitus lähtisi välittömästi.Jos joku vinkkais ap:n pomolle, että ap kirjoittelee tämmösiä nettiin niin ihan tasan tarkkaan ois puhuttelu jollei jopa potkut edessä. Vaikka te intätte mitä tahansa, niin ap rikkoi vaitiolovelvollisuuttaan. Hoitoalalla on erityisen tiukka vaitiolovelvollisuus, koska ollaan tekemissä hyvin henkilökohtaisten asioitten kanssa.