Kyllä minuutit on pitkiä kun odottaa ambulanssin saapumista

Status
Viestiketju on suljettu.
Turkilmas
Mä olisin kanssa jättänyt tämän aloituksen tekemättä, mutta tehty mikä tehty. Toisaalta mä ymmärrän kyllä halun tulla purkamaan järkytystään tuollaisen tilanteen jälkeen. Ehkä olis kannattanut kuitenkin tehdä aloitus harmaana, niin kukaan ei olis tunnistanut.

Mulla ei ole vaitiolovelvollisuutta muuta kuin tietystä normaaleista yrityksen sisäisistä asioista. Olen kuitenkin asiakaspalvelu- alalla ja kokenut parhaaksi olla puhumatta työstäni sen enempää. Toki perheeni ja läheisteni kesken puhun, mutta silloinkin harkitusti.

Mutta joo, vahinko on nyt tehty ja turha tässä on muiden alkaa aloittajaa teilaamaan. Ja eiköhän tämä ketju takaa sen, että toiste tämmöisiä tietoja ei tänne tule.
 
Niin samaa mieltä ja huhhuh
[QUOTE="Neith";22796134]tuota, jos jollakulla on hirveä tarve kerätä jostain palstalaisesta tietoa, kirjata ylös kaikki sanomiset ja mahdollisesti infota työnantajaa asioista, selvitellä asuinpaikkaa, työpaikkaa jne. pitäisköhän sen henkilön oikeasti hakea apua ja hoitoa ongelmaansa :O
siis ketä kiinnostaa selvitellä noita juttuja, kyllä on oma elämä todella hukassa jos nyt tämän aloituksen pohjalta aloittaa selvittelytyön ja ottaa yhteyttä mahdolliseen työpaikkaan.
se ei ihan oikeasti ole normaalia.[/QUOTE]

Ei hyvää päivää! Tätä minäkin vahvasti ihmettelen.
 
Kärpäsestä härkänen. Jos Scarlett olisi kertonut lyhyesti: työssä kuoli ihminen, ei olisi luultavasti tullut tällaista kohua. Mutta HUI HELEKATTI, SE KERTO ETTÄ SE KUOLI UNISSAAN JA AMBULANSSIKIN SOITETTIIN, LIIKAA YKSITYISKOHTIA!!! OU MAI GAAD! Miettikää hyvät ihmiset, onko tossa nyt iiiihan oikeasti tapahtunu jotain hirveää. Nyt me tiedetään, että jossain on kuollut ihminen. Jos jollain on tarvetta selvitellä asiaa, niin voisi katsoa peiliin.

Yritä ap kestää...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja possuja äidin oomme kaikki;22796170:
Tämä tulee sulle varmaan aivan puun takaa, oletko valmis...?
Maailmassa ON sellaisia apua tarvitsevia sekopäitä! Niiden takia ei kannata levitellä asioitaan täällä.
Ei tarvi olla edes sekopää, kun jostain nimimerkistä vaan jää kaikki sen kertoma mieleen. Ja kun niitä asioita kertoilee yhtä paljon kuin Scarlett, niin kyllä ihmisestä melko tarkan kuvan saa.
 
"Neith"
Alkuperäinen kirjoittaja possuja äidin oomme kaikki;22796170:
Tämä tulee sulle varmaan aivan puun takaa, oletko valmis...?
Maailmassa ON sellaisia apua tarvitsevia sekopäitä! Niiden takia ei kannata levitellä asioitaan täällä.
mutta ei elämäänsä voi elää aina varoen tälläisiä sekopäitä, ja ainahan voi olla hyvä juttu että ne sekopäät saavat informaatiota, tulevat julki ja saavat apua ongelmaansa..
 
Leukistinen aksolotli
Tommonen on varmaan aika rankka juttu. Tuollaiseen varmaan tottuu. Eikö teille, ilkeet kommentoijat tullut mieleen, että ap on ehkä jotenkin järkyttynyt tapauksesta, eikä ilkeily oo nyt se, mitä kaivataan?: /

Jos tää ketju rikkoo jotain salassapitojuttuja, oikea teko olis sit ilmottaa modeille, eikä tulla pinoon syyllistämään.
 
"sarianneli"
[QUOTE="Neith";22796134]tuota, jos jollakulla on hirveä tarve kerätä jostain palstalaisesta tietoa, kirjata ylös kaikki sanomiset ja mahdollisesti infota työnantajaa asioista, selvitellä asuinpaikkaa, työpaikkaa jne. pitäisköhän sen henkilön oikeasti hakea apua ja hoitoa ongelmaansa :O
siis ketä kiinnostaa selvitellä noita juttuja, kyllä on oma elämä todella hukassa jos nyt tämän aloituksen pohjalta aloittaa selvittelytyön ja ottaa yhteyttä mahdolliseen työpaikkaan.
se ei ihan oikeasti ole normaalia.[/QUOTE]

Kuule, kun ei tarttee olla millään tavalla kiinnostunut ko henkilöstä, kun täällä jo hetken olemisen perusteella saa tietoa, vaikkei sitä haluaisikaan/tarvitsiskaan :(. Ja se kuva piirtyy tuonne tajuntaan aina vain selvemmin ja ykstyiskohtaisemmin. Ja vaikka mä en ole millään tavalla kiinnostunut ap:sta, väittäisin, että tunstisin hänet, jos kadulla tulisi vastaan :(. Mutta kaikki ei vain tätä ymmärrä. Ilmeisesti netin vaarat ei ole vielä menneet ymmärrykseen :(. Teidän itsenne takia toivoisin, että heräätte tähän asiaan ja laitatte rajat paljastuksiellenne.
 
Muistatteko?
Näsitä sekopäistä jotka keräävät tietoa, onhan näitä, sen jo todisti taannoinen postinumeropino. Aikansa tietoja kerättyään, netistä löytyi kuvagrammi palstalaisten sijainnista! Muistaako kukaan??
 
smama
Näsitä sekopäistä jotka keräävät tietoa, onhan näitä, sen jo todisti taannoinen postinumeropino. Aikansa tietoja kerättyään, netistä löytyi kuvagrammi palstalaisten sijainnista! Muistaako kukaan??
eräällä toisella lapsiaiheisella sivustolla yks häiriintynyt sekoboltsi aiheutti aikamoista tuhoa yhdessä jos toisessakin parisuhteessa leimautuen ensin ystäväksi ja sitten kieroilemalla ties mitä... myös varasteli tavaraa jne.

että ei tosiaan voi tietää
 
pöyristynyt
Tommonen on varmaan aika rankka juttu. Tuollaiseen varmaan tottuu. Eikö teille, ilkeet kommentoijat tullut mieleen, että ap on ehkä jotenkin järkyttynyt tapauksesta, eikä ilkeily oo nyt se, mitä kaivataan?: /

Jos tää ketju rikkoo jotain salassapitojuttuja, oikea teko olis sit ilmottaa modeille, eikä tulla pinoon syyllistämään.
Vaikka ei olisi sitä mitä kaivataan, niin voi voi. Ihan oikeasti nämä jutut ei kuulu keskustelupalstalle, en tiedä mitä ilkeää siinä on? Jääpähän aloittajalle ehkä paremmin mieleen eikä toista samaa virhettä tulevaisuudessa. Vai odotammeko jatko-osia, jokainen "rankka tapahtuma" puidaan täällä? Se hoitajuus kun valitettavasti on sitä, että ottaa myös itselle henkisesti koville, mutta siltikin ne asiakkaan/potilaat tulee ensin. Se oma napa itää jättää ulkopuolelle, niin valitettavaa kuin se onkin. Se on sitä ammatillisuutta.

Toistan samaa mitä sanoin jo aiemmin, jos aloittaja olisi kertonut että töissä kuoli tänään joku eikä tiedä miten siihen suhtautua tms, asia olisi ollut eri. Tässä mentiin kyllä hyvän maun rajan ulkopuolelle, salassapitovelvollisuutta rikkoen. Ihan oikeasti tämmösistä asioista ei työnantajat eikä suurin osa kyllä omaisistakaan tykkää.
 
"Neith"
[QUOTE="sarianneli";22796345]Kuule, kun ei tarttee olla millään tavalla kiinnostunut ko henkilöstä, kun täällä jo hetken olemisen perusteella saa tietoa, vaikkei sitä haluaisikaan/tarvitsiskaan :(. Ja se kuva piirtyy tuonne tajuntaan aina vain selvemmin ja ykstyiskohtaisemmin. Ja vaikka mä en ole millään tavalla kiinnostunut ap:sta, väittäisin, että tunstisin hänet, jos kadulla tulisi vastaan :(. Mutta kaikki ei vain tätä ymmärrä. Ilmeisesti netin vaarat ei ole vielä menneet ymmärrykseen :(. Teidän itsenne takia toivoisin, että heräätte tähän asiaan ja laitatte rajat paljastuksiellenne.[/QUOTE]

jaa, sitten mie olen taas joku friikki kun en kenenkään tietoja sen kummemmin muista, vaikka niitä olen useamman vuoden täältä lukenut.
ja vaikka muistaisin niin se mun kiinnostus käyttää niitä tietoja on miinusmerkkistä.
 
"sarianneli"
[QUOTE="Neith";22796379]jaa, sitten mie olen taas joku friikki kun en kenenkään tietoja sen kummemmin muista, vaikka niitä olen useamman vuoden täältä lukenut.
ja vaikka muistaisin niin se mun kiinnostus käyttää niitä tietoja on miinusmerkkistä.[/QUOTE]

Ehkä mulla on sit parempi muisti, kuin sulla ;). Ja mulla ei myöskään ole minkäänlaista halua käyttää tietojani mihinkään. Varoituksena vain.
 
"Neith"
[QUOTE="sarianneli";22796407]Ehkä mulla on sit parempi muisti, kuin sulla ;). Ja mulla ei myöskään ole minkäänlaista halua käyttää tietojani mihinkään. Varoituksena vain.[/QUOTE]

todennäköisesti onkin :D mulla ei ole juuri minkäänlaista kasvomuistia, ja mutoinkin asiat jotka eivät suoraan liity mun elämään unohtuu nopeasti
 
"vieras"
No mihin suuntaan täältä ajattelit sijoottaa mun äitin asuinpaikan ja mikä on tarkka kilometrimäärä. :whistle:
Etkö sä hiffaa että sun tutut ja työkaverit myös lukee tätä palstaa? Jo pelkästään kuoleman ajoitus ja tuo tieto äidistäsi paljastaa niille että sinähän se täällä levittelet asioita. Ja kun vanhoista ketjuista vähän hankkii lisätietoa niiin hupsis. Voipi olla että perästä kuuluu...
 
hyi sua
Vaikka et kirjoittaisi valokuvallasi varustettuna, OLET RIKKONUT VAITIOLOVELVOLLISUUTTA. Se on vakava asia, etkä näytä sitä tajuavan.

Itsellänikin rankka työ, ja vielä rankemmaksi sen tekee, kun en voi miehelleni mitään siitä puhua kun kotiin tulen kamalan päivän jälkeen. Niin se vain on. Voi pyytää työnohjausta, jossa saa purkaa työssä kokemiaan asioita, mutta muille siitä ei voi puhua (kuin työkavereille siis).

Et ole sopiva hoitoalalle ellet kunnioita vaitiolovelvollisuutta, etkä sitä pysty noudattamaan.
 
"vieras"
No mihin suuntaan täältä ajattelit sijoottaa mun äitin asuinpaikan ja mikä on tarkka kilometrimäärä. :whistle:
Mä käytin sitä esimerkkinä niistä asioista, mitä mulle on jääny susta mieleen satunnaisen palstailun ohessa. Se kuva jäi mun mieleen, koska on kaunis paikka. Mulla on muutenkin turhanpäivänen muisti, muistaa just tuollaset ns. tyhjänpäiväset ikuisesti, tärkeät unohtuu tuosta vaan :/ Mut pointti on se, että et tiedä onko esim joku sun äidin tunteva nähny ne kuvat ja yhdistäny ne suhun.

Siis jos olisin sun äitis tuttu, kuvasta oisin voinu yhdistää suhun, sitten oisin vaikka äitiltäs kuullu et oot töissä hoitokoti x:ssä ja siinähän se sit oiskin. Enhän mä edelleenkään tietäis kuka kuoli, mut huomenna töissä työkaveri sanois, että sen ja sen isä/vaari/mummo kuoli ja se ihminen osais yhdistää, että Sinä olet täällä puhunut Virtasen kuolemasta. Kaukaa haettua, mutta ei mahdotonta. Muistakaa kuuden linkki!
 
EJK
En ota kantaa siihen, onko tässä rikottu vaitiolovelvollisuutta vai ei. Mutta kehottaisin kaikkia hoito- ja sosiaalialan ihmisiä opettelemaan sen asian, että työpaikan asiat pidetään työpaikan seinien sisäpuolella ja ne puidaan ja käsitellään myös siellä työkavereiden, esimiehen ja / tai työnohjaajan kanssa.

Mutta se mikä minua tässä ihmetyttää on se, että ambulanssimiehistö on todennut asukkaan kuolleeksi ja opiskelija informoi muuta asukaskuntaa. Eikö ne enää mene niin, että vain lääkäri toteaa virallisen kuoleman ja jos tarvitsee asiasta muita asukkaita infota, sen tekee osastonhoitaja tai vuoron vastaava?
 
"essi"
Niin, mäkin mietin, kuinka ap, ja pari muuta luulee, että vaan vieraat nettityypit näitä lukea.
Periaatteessa voi vaikka ap:n äiti lukea, ja kai hän tietää missä tytär on töissä.
Sitten huomenna kaupalla tapaa ko. talon asukkaan, joka kertoo, että virtanen kuoli, niin sillon äitillä on jo liikaa tietoa kuolemasta (ambulanssin kestosta, missä kuoli, miten jne). Ja jos talon asukkaille on kerrottu tunnin sisällä tapahtumasta, niin hiukka epäilen, onko tieto kerennyt omaisille ensin.
 
"vieras"
[QUOTE="Anne";22793927]Tosi sairaita kommentteja joiltakin.

Ymmärrän täysin Scarlettia, varmasti tuntui pahalta. Onneksi kaikki ihmiset ei ole tunteettomia paskoja. Toivottavasti nuo ilkeilijät kuolee itse hitaasti kituen![/QUOTE]

Sun kommenttihan olikin sit ihan sieltä terveimmästä päästä :O
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä