Miksi ihmisten synnytys sattuu? Sattuuko kaikkien muidenkin eläinten synnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sondersson";22749739]Voihan se ongelma, josta kipu johtuu, olla pienikin ongelma. Vaikka juuri tuo kudostyyppi. Ja liian nopea avautuminen ei ole sellaista kuin avautumisen pitäisi olla. Eli kyllä mäkin uskon että kipu johtuu nimenomaan siitä että jokin on väärin, aina sille vaan ei voi itse tehdä mitään.[/QUOTE]

:flower:

Kumman valitset:

Kaikkien synnytykset sattuvat aina.
On naisia, jotka eivät ole kokeneet kipua synnytyksessä.

Hiukan vääristelit noita lauseita alkuperäisestä, mutta mitä siitä :saint:

Synnytys nyt vaan sattuu olemaan useimmille naisille kivuliasta tai erittäin kivuliasta - onneksi siihen on apuja jos vaan ennättää saamaan.
Sitä paitsi, supistuskivuilla on tarkoituskin - eikä se ole mikään merkki siitä että jokin olisi vialla :saint:

Kuten myös lapsen uhmalla on tarkoitus - kai se nyt selvisi sulle? Ok, tämä oli ihan ot.....

[QUOTE="sondersson";22749739]Voihan se ongelma, josta kipu johtuu, olla pienikin ongelma. Vaikka juuri tuo kudostyyppi. Ja liian nopea avautuminen ei ole sellaista kuin avautumisen pitäisi olla. Eli kyllä mäkin uskon että kipu johtuu nimenomaan siitä että jokin on väärin, aina sille vaan ei voi itse tehdä mitään.[/QUOTE]

Kudostyypillesi et joo mitään mahda, mutta ainakin minä sain ninan kirjoituksista sen käsityksen, ettei kyse ole tästä, vaan kipu ja sen kokeminen riippuu vain ja ainoastaan synnyttäjän korvien välistä. Ja tätä en itse usko. Ja mitä tulee tuohon avautumiseen, niin meillä avautumisen nopea loppuvaihe tuntuu kulkevan suvussa ja se tosiaan sattuu tapahtui korvien välissä mitä hyvänsä. En kylläkään osaa mieltää nopeaa avautumista ongelmaksi kivusta huolimatta, molemmat lapseni syntyivät oikeassa tarjonnassa, hyvävointisina ja nopeasti.

Hiukan vääristelit noita lauseita alkuperäisestä, mutta mitä siitä :saint:

Synnytys nyt vaan sattuu olemaan useimmille naisille kivuliasta tai erittäin kivuliasta - onneksi siihen on apuja jos vaan ennättää saamaan.
Sitä paitsi, supistuskivuilla on tarkoituskin - eikä se ole mikään merkki siitä että jokin olisi vialla :saint:

Kuten myös lapsen uhmalla on tarkoitus - kai se nyt selvisi sulle? Ok, tämä oli ihan ot.....

Nuo ovat sinun mielipiteitäsi, ei faktaa.

Lapsen uhmalla on funktio - tottakai! - saada vanhemmat kunnioittamaan hänen tahtoaan :) Kapina mielivaltaa vasten. Mutta siis ei se ole mitenkään tarpeellinen jos lapsen tahtoa ja erillisyyttä kunnioitetaan jo ihan syntymästä asti. Eihän sillä silloin mitään funktiota ole.

Kyllä supistuskivulla on merkitys--> auttaa lasta syntymään.eivät supistukset ole kenellekään kivuttomia (ellei ole annettu puudutetta). Kaikki kipu ei todellakaan ole pahaksi!

[QUOTE="mää";22749757]Kudostyypillesi et joo mitään mahda, mutta ainakin minä sain ninan kirjoituksista sen käsityksen, ettei kyse ole tästä, vaan kipu ja sen kokeminen riippuu vain ja ainoastaan synnyttäjän korvien välistä. Ja tätä en itse usko. Ja mitä tulee tuohon avautumiseen, niin meillä avautumisen nopea loppuvaihe tuntuu kulkevan suvussa ja se tosiaan sattuu tapahtui korvien välissä mitä hyvänsä. En kylläkään osaa mieltää nopeaa avautumista ongelmaksi kivusta huolimatta, molemmat lapseni syntyivät oikeassa tarjonnassa, hyvävointisina ja nopeasti.[/QUOTE]

Ongelmia voi olla vaikka minkälaisia, en minä ole sanonut, että kyse on vain ja ainoastaan synnyttäjän zen-tilasta.

[QUOTE="pilvi";22749762]Kyllä supistuskivulla on merkitys--> auttaa lasta syntymään.eivät supistukset ole kenellekään kivuttomia (ellei ole annettu puudutetta). Kaikki kipu ei todellakaan ole pahaksi![/QUOTE]

Miksi kipu auttaa lasta syntymään?

ystäväni synnytys meni kaikkien ohjekirjojen mukaan ja tuntemukset ja olotila oli jatkuvasti hallinnassa eikä kivunlievitystä tarvittu. hänelle jäi ihanat muistot synnytyksestä.

omani oli nopea ja raaka. eli jokin oli vialla. koska supistukset ja aukeneminen tapahtuivat liian nopeasti, mikä ei ole normaalia, tunsin kipua ja vauva ei kerinnyt kääntymään oikeaan asentoon. tämä johti tilanteeseen jossa jouduttiin käyttämään imukuppia.

eli itselläni kipu kertoi että jokin oli vialla. kuitenkin jopa tuonkin kivun pystyi kestämään. myönnän että kipukynnykseni on todella korkea ja joku muu ei olisi ilman kivunlievitystä synnytystäni kestänyt.

ihmiset on karkotettu kestämästä mitään kipua liiallisella lääkityksellä. pitäisi löytää syy miksi sattuu ja hoitaa se eikä ottaa sitä lääkettä koska ehkä huomenna sattuu päähän. tämä siis normaali tapauksissa. eli jos on joku vamma tai sairaus tms johon kipulääkettä tarvitaan se on ihan ok. usein vain syömme lääkkeitä aivan turhaan.

ja uskon että normaalin synnytksen aiheuttama kipu-epämukavuus on siedettävissä.

[QUOTE="mää";22749757]Kudostyypillesi et joo mitään mahda, mutta ainakin minä sain ninan kirjoituksista sen käsityksen, ettei kyse ole tästä, vaan kipu ja sen kokeminen riippuu vain ja ainoastaan synnyttäjän korvien välistä. Ja tätä en itse usko. Ja mitä tulee tuohon avautumiseen, niin meillä avautumisen nopea loppuvaihe tuntuu kulkevan suvussa ja se tosiaan sattuu tapahtui korvien välissä mitä hyvänsä. En kylläkään osaa mieltää nopeaa avautumista ongelmaksi kivusta huolimatta, molemmat lapseni syntyivät oikeassa tarjonnassa, hyvävointisina ja nopeasti.[/QUOTE]

tuo juuri tuntuu olevan ongelmana tällä palstalla. Useimmilla on jo valmiiksi se oletus, että NinaTT osoittelee sormella ja syyttelee ihmisiä.
Tässä(kään) tapauksessa hän ei kyllä sanonut mitään tuollaista mitä väität.

Voisitko ystävällisesti kertoa ne ongelmat mitkä aiheuttavat kipua normaalisynnytyksessä?

Mitä tarkoitat normaalisynnytyksellä? Harva sellaista tässä maassa enää kokee.

Mahdollisia syitä kipuun: Äidin epäedullinen asento, sikiön epäedullinen tarjonta, äidin jännittäminen (johon voi liittyä tietämättömyyttä, pelkoa, häpeää, keskittymisen puuttumista olosuhteiden takia), äidin kudostyyppi, lapsen poikkeava koko (makrosomia), huono lihaskunto...

Ongelmia voi olla vaikka minkälaisia, en minä ole sanonut, että kyse on vain ja ainoastaan synnyttäjän zen-tilasta.

Mutta selitä nyt sitten tyhmälle, millä tavalla nopeasta avautumista johtuva kipu on ongelma ja kertoo siitä että jotain on pielessä? Kun tosiaan lapseni syntyivät kivusta huolimatta nopeasti ja terveinä, ilman ongelmia ja itse olin synnytysten jälkeen hyvissä voimissa ja nopeasti jalkeilla?

[QUOTE="pilvi";22749771]Synnytyskipu nimenomaan kertoo siitä,että keho toimii oikein,kohtulihas hoitaa tehtävänsä.[/QUOTE]

Joo, siksi varmaan syöminen, hengittäminen, ulostaminen ja pissaaminenkin sattuu niin maan perkeleesti.

Ehkä sinulle on aina kerrottu, että synnytys sattuu. Ehkä sinä istuit suurimman osan raskausajastasi (seisomisen & kyykkimisen sijaan). Ehkä sinä makasit vaaka-asennossa synnytyksen ajan.

Ei ole mitään syytä miksi synnytyksen pitäisi olla todella kivulias :) Tottakai se on suuri fyysinen ponnistus, mutta kivulla ei ole mitään tarkoitusta ellei se varoita jostakin ongelmasta. Tavallinen synnytys ei ole sellainen ongelma.

Hassua on se, ettei ihmisen lajityypillistä käyttäytymistä tai peruasioita lisääntymisestä opeteta peruskoulussa. Olisi sinunkinlaiset ihmiset vähän paremmin perillä.

Itse asiassa minä KÄVELIN lähes koko synnytyksen ajan, pois lukien tietysti tutkimukset. Liikkuminen helpotti oloa. Ei kannata olettaa asioita, joista ei tajua yhtään mitään. Vähän lisää ikää ja muutama lapsi vielä siihen mukaan pyörimään arkeen, niin alkaa elämän realiteetit olla kohdillaan sinullakin.

Synnytys sattuu - ja sen kuuluukin sattua. Suurimman osan kivusta aiheuttaa synnytyssupistukset, jotka ovat kivuliaita. Toisaalta on hyvä muistaa, että ihmisten kipukynnys on erilainen. Toinen kokee synnytyksen erittäin kivuliaana, toinen vähemmän kivuliaana. Lisäksi pään synnyttämisen moni kokee kivuliaana, sillä ihmislapsen pää on hyvin suuri. Pää painaa erittäin herkkiä kudoksia tullessaan ulos. Kivun ongelmasta varoittaminen ei ole sovellettavissa synnytykseen.

Peruskoulussahan nämä on käyty läpi. Toki vaatii hieman kypsyyttä ja elämänkokemusta oppia, ettei se oma elämä käy hiilikopiona muiden elämälle.

Elämä opettaa.

Minulla ainakin melko kivuton synnytys merkitsi sitä, että synnytys ei käynnistynyt eikä edennyt kunnolla. Lapsi meinasi kuolla. Ja tämä tieto NKL:n synnytyslääkäriltä. Joten ninatt jauhaa ns. paskaa eli ei tiedä asiasta yhtään mitään.

[QUOTE="mää";22749776]Mutta selitä nyt sitten tyhmälle, millä tavalla nopeasta avautumista johtuva kipu on ongelma ja kertoo siitä että jotain on pielessä? Kun tosiaan lapseni syntyivät kivusta huolimatta nopeasti ja terveinä, ilman ongelmia ja itse olin synnytysten jälkeen hyvissä voimissa ja nopeasti jalkeilla?[/QUOTE]

Syöksysynnytys voi altistaa repeytymille, murtaa sinulta häntäluun ja aiheuttaa lapsellekin vammoja. Kivun tarkoitus siinä tapauksessa voi olla hidastaa synnytystä joka on saanut liikaa vauhtia.

kestämistä sulle ninaTT. ymmärrän sun pointin mut täällä on monia jotka haluaa vain vängätä.

nyt mä lähden nukkumaan ihanan miehenja pienen pojan viereen perhepetiin - ai kun mä olen niin kamala. hih!

kauniita unia ja suvaitsevaisuutta puolin ja toisin.

Joo, siksi varmaan syöminen, hengittäminen, ulostaminen ja pissaaminenkin sattuu niin maan perkeleesti.

Et ole tosissasi?!? Oletko oikesti sitä mieltä että supistusten ei ole määrä tuntua kivuliailta?[/QUOTE]

Vitsi vitsi. Kyllähän kaikkien normaalien ruumiintoimitusten tulee sattua niin että itku tirahtaa, mitä hauskaa siinä muuten olisi? Mistä sitä tietäisi kropan toimivan jos ei paskominen satu?

Yhteistyössä