Mun mielestä KKK:n aloituksen POINTTI oli oikein hyvä, varsinkin kun täällä joka joulu on samaa valitusta, ettei ole rahaa lasten lahjoihin, niin ENNAKOINTI on kyllä aika hyvä keino... Miten tästä sikisikin näin uskomaton keskustelu, ihanaa kun ihmiset tarttuvat niin eri asioihin tekstissä!
Mutta siis selittäkää nyt vielä, kun en edelleenkään ymmärrä, että miksi siinä on jotain pahaa, että ihmiset, jotka ovat nyt tänään vähätuloisia, ennakoisivat ensi joulua laittamalla rahaa säästöön, edes sen 2euroa kuussa? Varsinkin jos on odotettavissa, ettei tämän vuoden aikana ole tulossa suurta parannusta raha-asioihin? Miksei tänne ole kukaan laittanut yhtään asiallista vastausta, että kiitos vinkistä, kaikki vaan vetoaa ties mihin ja surkuttelee ties mitä... Oli syytä tai ei. Kaikkeen ei voi itse vaikuttaa ja tulevaisuutta ei voi ennustaa, mutta jos on ollut jo viimeisen parikin vuotta suoraan sanottuna köyhä, ja joulu on tullut yllätyksenä, niin eikö nyt voisi edes yrittää ennakoida??
Ja tosiaan, sairastumista ei voi koskaan ennakoida, mutta pitääkö niitä lapsia tehdä JOS ON JO VAKAVASTI SAIRAS, oli sairaus sitten fyysistä tai henkistä?? Ei ymmärrä...
Ja toinen silmäänpistänyt juttu on se, että on se niin hirveän kumma, miten KKK:n oma taloudellinen tilanne vedettiin tähän mukaan, miksi? Hehkuttiko hän jossain, ennen kuin asia otettiin muiden taholta esiin, miten hänellä on rahaa ja muilla ei, lälälläää??? Varakkaammilla ei koskaan saisi olla mitään sanomista vähempituloisille, vinkkejä tai muuta raha-asioidenhoitoneuvoja, se katsotaan vittuiluksi ja jos on rahaa on kusipää. Mutta pienituloiset tai jopa köyhät saa haukkua ja arvostella varakkaita ihan surutta. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa...
Kyllä mä mieluummin otan raha-asioissa neuvoja vastaan sellaiselta, jolla rahaa on, kuin puistonpenkin pultsarilta. Ihan niin kuin hammassäryssä meen hammaslääkäriin enkä gynekologille...