+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +

Niin on hirveästi tullut tekstiä, että en edes yritä kommentoida kaikkea :) Ja pahoitteluni, jos jollekulle tulee sama kommentti toistamiseen, ajan kanssa pitää lueskella paremmin läpi.

Lämpöjen mittaamisesta kyseli joku (Zanca?). Eli periaate on se, että aina samaan aikaan vuorokaudesta, ennen sängystä nousemista, mitataan mielellään suusta kielen alta lämpö. Tuo tcoyf on ollut minulle mieleen, sinne saa helposti merkittyä. Tai sitten ihan vaan omille papereille. Ihan apteekin digillä olen mitannut.

Henssu taisi kommentoinnista kirjoitella. Tosiaan kun tulee paljon tekstiä ja varsinkin, jos ei hetkeen (=päivään tai kahteen :)) ehdi koneelle, niin menee paljon sellaistakin ohi kirjoittaessa, mitä aikoi kommentoida. Harva pää on harva pää :D Mutta en usko, että ketään täällä tarkoituksella jätetään huomiotta. Niin ja riippuu tosiaan kysymyksestäkin, että osaako siihen sanoa mitään. Moni meistä on täällä yhtä lailla ulapalla monessa asiassa, mutta onneksi jolta kulta löytyy sitten tietoa.

Kristen Minä ymmärsin kirjoittamasi niin (varsinkin aikaisempien viestiesi taustalla), että toivot meidän kaikkien plussaavan ja liittyvän odottajien ketjuun. Mutta tosiasiahan se on, että jos pitempään kirjoittelee joidenkin kanssa ja myötäelää heidän yrityksessään, niin heidän tarinansa jatko kiinnostaa eri tavalla kuin sellaisten, joiden yritystä ei ole ehtinyt seurata ja joiden tarinaa ei samalla tavalla tunne. Käy vaan kiskomassa meitä täältä sinne odottajiin :) Kuinka raskautesi on edennyt? Toivottavasti keltarauhanen jaksaa toimia kiltisti.

Sandemar :hug: vielä se ehtii plussaksi muuttua d:)b

Plussatuulia ja onnellista joulunaikaa! Lähdemme tästä sukulaisiin jo jouluksi, joten hiljenen hieman hetkeksi. Mutta kovasti toivon teille kaikille niitä parhaita joulu-uutisia :)

Kristen Mä kyllä ymmärsin sut oikein :) ! Vaikka ekaksi itekki ymmärsin väärin, mutta sain ymmärrettyä asian oikein :) Etkä mitään tarkoittanu pahalla :) !! Täällä on kyl tosi paljon nyt ollu pientä sana harkkaa joten eikö voitaisi yrittää unohtaa näitä ?

Mulla on niiiin valeraskausoireita:

-dpo 5/3 järjetön migreeni (en tietenkään uskaltanut Maxalt Rapitab:ia ottaa, jota mulle kohtauksiin määrätty) Vielä kaksi päivää migreenin jälkeen ihme olo ja sössötystä. Mulla siis hormonaalinen migreeni ja kuopuksesta tuli järjetön migreeni juuri ennen plussaa

-mahassa nippailuja ja nivusissa/jaloissa vihlontaa

-pahaa oloa aalloittan (voi johtua migreenistäkin)

-heräilen pitkin yötä ja aamusta erittäin väsynyt

- kahvi meinaa yököttää aamuisin

Olen testannut negaa toistaiseksi... Onhan tässä aikaa :)

Tuli tuosta cokis himosta mieleen, että onko teillä jotain muita himoja mitkä iskee jo alkuraskaudesta? Mulla on ollut molempia poikia odottaessa kauhea himo kaikkeen suolaiseen eikä makea maistu. Tytöstä taas suklaa maistui niinkuin yleensä ja vähän päällekin... :D Mitään omituisia himoja mulla ei ole koskaan ollut.

MG: mie en oikein tiedä... miulle vois merkata dpo 0/2 sillä tänään on ollu aivan sietämättömät kivut mut limat uupuu muita ovisoireita kuvotus poskien kuumotus nuhanen nenä, näin tässä käy kun ei yritä... mut eipähän sitä alkukierrosta kannata paljoa yritellä...

Raskaus himoja: kirsikkatomaatit =)=)=)=) ja kaiken lisäks esikoinen on niihin ihan hulluna karkkipäivänä kun saa valita tomaatit menee karkkien ohi =)

Tää lähtee perheineen saunaan ja korkkaan kyllä mansikka-limen ja sitten takan ääreen televisiota seuraamaan ja enköhän illalla käy täällä kurkkaamassa onko mukavia uutisia tullut =)

Mä ainakin lopetan tän turhan vänkäämisen. TÄä on kuitenkin yksi parhaimmista ja aktiivisimista pinoista, joissa voi hyvillä mielin kommentoida. Pyydän kohteliaimmin anteeksi. :ashamed:

Mg: Mäkin näen sen viivan. Vaalea on mutta näkyy kyllä. :wave:

Mulla ei mitään raportoitavaa. Jos ovis oli joko viime pe tai viime la jolloin oli vielä ovis kipuja niin tulevalla viikolla jo odotelisin oireita. Mä yritän sinnitellä tuonne vähintään torstaille tuon apteekin oman kanssa jos menkat ei siihen mennessä ala. Olen muuten plussannut esikoisesta haalealla plussalla tasan 5v sitten ja silloin on ollu rv 4+2, joten aika myöhään haaleaa näyttänyt. Olis jo ens viikonloppu niin tietäis jo tuliko menkat vaiko eikö. :D

henssu: Ootko sä tikuttanu ovista? Vai meetkö tuntemusten mukaan?

MG: Kyllä mä tuossa sun testissä viivanpaikan ainakin näen =) Jospa siihen vielä punainen viiva vahvistuis :heart: Ja tosiaan, toivoa on niin kauan kun täti pysyy poissa!

ON: Mua vähän kummastuttaa ja harmittaa kun en tuntenut ovista millään tavoin. Viime kierrossa sen tunsin... Oli kyllä eka kerta :D Nyt sitten tietysti pyörii mielessä, että jospa sitä ovista ei sit kuitenkaan tapahtunukaan... No alotan Luget jokatapauksessa huomenna kun kerran ohje oli, että kaks päivää ovisplussasta alotetaan. Vähän kyllä jänskättää millasia oireita niistä mahtaa tulla :eek: Kun oon kuullu, että monille on tullu niistä voimakkaitakin raskausoireita... Niin ja lisäks ne saattaa myöhästyttää menkkoja parilla päivällä : / No jospa kävis hyvä tuuri ja ne menkat myöhästyis vähän enemmänkin, vaik vuodella :D

Muoks. Noista raskauden aikaisista himoista... Mua oikeen harmittaa, kun mulla ei ollut mitään himoja :D Odotin sellasia kovasti kun olin niin monelta kuullut niitä tulevan. Ja kaiken lisäksi tosi monet niitä multa kyseli esim. työpaikalla. Hitsi kun olin pettyny kun mitään erityisiä himoja mihinkään ruoka-aineeseen tai muuhunkaan ei tullut :LOL:

Viimeksi muokattu:
Oho, johan on tunteet täällä käyneet kuumana..

sandemar, malta vaan oottaa (heh, tosi helppoa :) ), kyllä se viiva voi sieltä ilmaantua. Huldasharks, heh, et ole ainoa tässä pinossa noilla valeraskausoireilla. Varsinkin mitä enemmän lukee "oireet ennen plussausta"-ketjuja, niin saa itsensä tuntemaan ihan mitä vaan! Toivottavasti sulla ois ihan oikeita oireita!

Mullakaan ei ollut mitään raskauden aikaisia himoja (tosin kärsin 1% muun väestönosan kanssa sairalloista pahoinvoinnista), söin liikaa suklaata loppupuoliskolla ja vieläkin kärvistelen kilojen kaa. Se harmittaa älyttömästi, oon vaan levinnyt entisestään, en vaan saa itseäni niskasta kiinni ja laihduttamaan. Minnarun, kirsikkatomaatit on kyllä hyviä, tosin en tiedä laittaisinko itse ne karkin edelle :)

Mulla on kp 27/28, lämmöt on tippuneet, joten menkkoja odottelen. Uuden vuoden tienoille osuu seuraava ovis. Ai niin, mies sanoi tänään kun valitin (taas kerran ettei meillä tärppää) et lopeta se kalenterin kyttäily, kun et sillä ainakaan tuu raskaaks. Niin. Mitäpä siihen sanois. Teki mieli sanoa (en tosin sanonut perhesovun ylläpitämiseksi, koska miehelläkin on -mun mielestä- paineita tästä) et no jätetään tää homma hänen vastuulle, niin katotaan tuleeko tulosta. Me kun ollaan normaalisti laiskansutjakoita petihommissa, niin neitseellisesti en ainakaan raskaudu. Onhan se mies oikeassa, mutta.. Niin, mutta. Pitäs vaan miettiä et onhan meillä vielä aikaa ainakin 9 vuotta ennen nelikymppisiä ja meillä on jo yksi maailman ihanin lapsi.

Sitten ajankohtaisempiin asioihin, minkälaisia lahjatoiveita teillä on muuten pukille? Mä haluaisin vaan suomenkielisiä kirjoja (kun sitä vauvaa en voi saada :) ) Tykkään tosi paljon lukemisesta, harmillisesti siihen on vaan nykyisin liian vähän aikaa. Esim. Remekset kahmaisen parilla lukemisella läpi, samoin aikoinaan Stieg Larssonin kirjat.

Mutta nyt suihkun kautta unille!

Sopuisaa joulumieltä kaikille toivottaa Viola

Mulla hävis makuaisti edellisen raskauden aikana, pystyin siis vetelemään ihan tulista ruokaa ilman ongelmia, aiemmin olis polttanu kieleni heti. Tulisen perään oleva mieheni hikoili ja puuskutti vieressä, mulla ei tehny ees tiukkaa. Nyt on taas samanmoista ongelmaa, suussa jotenkin sellainen paperimainen olo ja mikään ei maistu oikein millekään. Joulutorttujen hillokin oli mun mielestä ihan sokeritonta, ei ollu edes hyviä ne leipomukset. Oon monta päivää nähny märkiä unia iskender kebabista, melkein tappasin jo, et sitä saisin. Tänään käyn hakemassa :)

Huldasharks, pe lähdin töistä kesken migreenin takia, mut särky on jatkunu takaraivolla oikeestaan tähän saakka, vaimentunu hieman lääkkeillä. Mulla on aina ollu päänsärkyongelmaa raskauksien aikana, on saanu miettiä lääkitystä ja oksentaa ihan kivun takia monituiset kerrat. Toive siis elää taas :) Tänään dpo10, mites sulla päivät on?

Mirage Joo, minä siitä lämpöjen mittaamisesta kyselin, mutta en sittenkään jaksanut alkaa niitä mittailemaan, patteritkin on loppu kuumemittarista :) Ja joo tcoyf onkin hyvä, kunhan jaksoi vähän sitä opiskella.

Henssu Minäkinhän olen aika uusi, viime kuun lopulla taisin tänne liittyä. Kyllä sitä vastauksia saa, jos kysyy ja joku osaa siihen vasata :) Itse olen kokenut, että minut on otettu hyvin vastaan ja en tunne oloani ei halutuksi.

Viola30 Joo, meilläkin ukko sanoo, että stressaan nyt asian suhteen liikaa, varsinkin kun olen nyt tälläkin sivustolla pyörinyt ja eilenkin katsoin taas sitä YLE:n saammeko vauvan-ohjelmaa :) Mutta sen kyllä tiedän, että jos tämä asia jäisi tuon ukon harteille, niin ei koskaan varmana mitään vauvaa saada. Pitää nytkin sitä muistuttaa, että mitäs jos ajattelisit simppojas ja et polttais niin paljoa tupakkaa. Se ei nyt oikein hiffaa, että siinä tuotannossakin menee 3kk.
Mulla ei ollut mitään erikoisia lahjatoiveita, valokuva-albumia olin vailla ja salaatinottimia :)

Joo-o, täällä odotellaan että viikko vierähtäisi ja alkaisi hedelmällisempi aika. Oviksen pitäis sattua noin suunnilleen vuoden vaihteelle. Mitähän silloinkin pupuilusta tulee :D Greippimehua aloin jo lipittelemään, yhden verigreipinkin vetäisin. Eilen ostin myös D-vitamiinia.

Meillä isännällä on hieman ristiriitaiset tunteet; toisaalta se haluaa kolmannen, toisaalta ei. Meille ei pitänyt tulla enää yhtään lasta, mutta niin vaan se vauvakuume iski. Kierukka pois keskustelujen jälkeen ja hieman on itselläkin sellainen olo, et onkohan tässä järkee ollenkaan. Isäntä valvoo öisin ja miettii, miten mahdutaan sitten asumaan (122 neliöö ok-talo, tosi ahasta), miten liikutaan autolla (2 farmaria, kummallakin ajokortti) ja kaikki maholliset muut käytännön huolet mielessä pyörii. Km:n jälkeen se kuitenkin hartaasti itki, kun oli niin ihastunu ajatukseen, et vielä tulisi se pieni. Välillä riipii, kun ei sille voi innosta hyppiä, et kuule nyt on oireita sitä ja tätä, kun sille se pistää heti vähän löysää housuun ja edessä sitten uneton yö huolien kera. Hitto noita miehiä...me naiset kun ollaan niin helppoja :D

Älyttömän ihana mies se kuitenkin on ja maailman paras isä, kyllä se siitä sitten 9 kk aikana ajatukseen kypsyy.

Huldasharks: Ihana sun oire rivi. Toivtaan, että se siitä vielä plussaksi muuttuu. Voisin ehkä myöntää muutaman noista olevan itsellänikin...:kieh:. En siis olekaan ihan valeoireeton. :LOL:

Zanca ja Viola: Meidän isäntä ei vielä ole sanonut mitään, mutta ihan varmasti sanoo jos mä tuon mittarin ja kalenterin kanssa monta kiertoa kuljen :kieh:. Mä nyt mittaaan noita lämpöjä ihan mielenkiinnosta tällä hetkellä, jotta vähän oppis lukemaan omaa kroppaa ja aika hyvin sitä vaan ovis oireet käy yksi yhteen käppyrän kanssa. Itse käytän tuota FF:ää. Hetken yritin tuota toista käyttää, mutta mä en tajunnu sitä...:D. Tai se oli todella hidas ja takkus sivut, johtuu varmaan kyllä meidän nettiyhteyden takuista.

Sandemar: Me ainakin aiotaan mahtua tällaiseen 128 neliöiseen omakotitaloon hyvinkin. Pitäähän uuteen tupaan saada "uudentuvan Jussi". :heart: Auto on kans farmari, mutta en tiedä kuinka kolme istuinta saadan mahtumaan taakse, mä en halua pitää lasta etupenkillä. Pikkuautoon ei kyllä sovi, mutta onneksi autoa ei tarvta niin paljon sitten jos mä jään kotiin.

Eniten mua pelottaa oma jaksaminen. Nuo vajaa 3v ja 4v ei ole tällä hetkellä mitään helpoimpia, joten aika monta kertaa viikkossa mietin mihin ihmeeseen olen pääni pistämässä. :heart:

Viimeksi muokattu:
Tänään siis dpo9 tai sitten dpo7, Oireita on vaan ollu Dpo 4-5 lähtien. Jos nämä ei ole NIITÄ oireita mä oon tullu ihan hulluksi. Herkällä 10 testillä ei vaan näy yhtään mitään. Ei kerta kaikkiaan yhtään minkäänlaista.

Nyt tarviin apua!!!! :O

Terokuuri n.puolessa välissä ja eilen kp22 alkoi vuoto!!! Ikinä ei ole kesken terojen mitään tullu.
Ensi tuli vaalean oranssihtavaa ja sitten alkoi ihan verinen vuoto jota melkeinpä siteellisen verran eilen tuli. onko nä nyt sitte menkat vai oku tulehdus tms?
En epäilis ettei olis täti ellei vuoto ois erillaista. kkvuoto on mulla sellasta tummempaa ja alkaa rusehtavana.. tä on ennemminki kirkasta oranssinpunasta verta!!!! :O

Olen ihan kauhuissani! yöllä ei ollu vuotanu, mut kun aamulla pystyyn nousi niin tulihan tuota pyttyyn ja taas on siteessäkin "lusikallinen".

Mitä mä nyt teen?? Jatkanko vai lopetanko terot?

Leo81, mun lapset jo 7v ja 9v, et siinä oon helpossa asemassa, niistä kun on enemmän apua kuin työtä :) Istuimia ei ole enää autossa käytössä kuin toisella vaan koroke, et kyllä mahdutaan. Isäntä tietty miettii sitäkin.

Huldasharks, niiin tuttua, niiin tuttua! Pelko on siitä, et kuvittelee kaiken ja sit saa vaan nolon olon, kun on ollut niin raskana...en oo kertonu oireista kyllä kun tänne, et te saatte ihan rauhassa sit nauraa :)

Tuosta miehen suhtautumisesta oli kans pakko tulla kommentoimaan... Meillä mies on tjot-meiningillä liikenteessä, mutta enhän mä siihen pysty :D Sille siis riittäisi hyvin tuo yksi lapsi, mutta toinen saa tulla jos on tullakseen. Mulle se vauvakuume iski, ei miehelle. Mutta se on kyllä niin mahtava isä tuolle meidän pojalle, etten epäile hetkeäkään etteikö se olisi onnesta soikeena, jos me se pikkukakkonen joskus saadaan =) Mä siis tikuttelen ovista ja hössötän tärppipäivistä ym. ja mies lähinnä naureskelee mun vouhotukselle :LOL: Se on siis kuitenkin aina valmis toimintaan, oli päivä mikä hyvänsä :p Se ei jotenkin usko noihin ovistesteihin ollenkaan. Sen mielestä ne on jotain naisten hömpötystä. Siksi se niille mun digin hymynaamoillekin naureskelee :D Sen mielestä vauvoja tehdään sillai, että heilutellaan vaan peittoja urakalla kaiken päivää :LOL:

Mariel85: Mulla ei ole tuollaisesta vuodosta kokemusta... Eikä Teroista, mutta kuulostaa kummalta :confused: Mulla välivuodot on aina ollu tumman ruskeeta. Ja ne on siis alkanu just tollon eli dpo 8 paikkeilla. Onko niin runsasta etteikö voisi olla kiinnittymisvuotoa? Toivottavasti joku osais auttaa :hug:

Huldasharks: Kyllähän se plussa voi hyvin tulla vielä, kun dpo:t on noin alhaiset kuitenkin =) Toivotaan niin :heart: Vai onko sulla aikasemmin näkyny noin aikasin testissä jotain?

Omaa naapaa vielä sen verran, että mulle tulee noi "valeraskausoireet" nyt sit jokatapauksessa kun Luget niitä kuulemma aiheuttaa :D Että niitä ootellessa ;)

Huomenta :flower:

Mirage: ihanaa joululomaa, miulla vielä 4 työpäivää.

Huldis: älä hätäile...oishan se mukava että jouluaattona siaist plussata, todellakin sopusijan antaa. Meillä on 100 neliön talo ja meitä kuusi täällä asustaa kaksi siis karvaisiakavereita mutta kun mietitään joku 30-40 vuotta taaksepäin perheessä oli helpostikkin 10 henkilöä ja neliöitä alle sata.

Sisa78: Toivotaan että ne menkat ei tulisi koko ensi vuonna =)

Viola30: Mie luulen et tunteet käy laidasta laitaan varsinkin nykyisessä taloustilanteessa maassamme, aiheuttaa miehille erityisesti paineita, mie oon kyllä puhunu et miulta jää auto&polttoainekulut+ lasten hoitomaksut et melkeinpä yhtä säästöä =)

Sandemar: milloin testaat ?

Leo81: jaksaminen se taitaa olla äitien murheena mie en kyllä osaa sitä stressata yhtään on nuo ensimmäiset jo niin "helppoja"

Mariel85: ei kuulosta kivalta, itsellä ei kokemuksia etten osaa auttaa mutta josko se kuuluisi asiaan... toivottavasti =)

ON: perkele illalla nukahdin joten tämä "ehkä" ovis jäi hyödyntämättä etukäteistalletuksia oli tehty.... eli tänään dpo1/3
joten toiveet on aika heikot jostain on vaan tullu tunne et kyllä mie raskaudun... en tiiä millon mutta josku koko tämän kierron on ollu raskaus olo...joten toivotaan että pian se tunne toteutuu =)

Viimeksi muokattu:
Meillä iskä miettii ihan samoja asioita.. oon sanonu että hyvin mahdutaan ainakin vauva-aika tähän 79 neliöiseen rivarin pätkään. Muutenkin joskus puhuttu, että jossain vaiheessa vaihdettava isompaan... Mut siihen on kuitenkin aikaa ainakin se kaks vuotta. Autokin voi olla ihan normi perhe euto. esikoinen ei enää käytä edes koroketta ja junnukin voi kohta jättää pois.. Todellakin sopu sijaa antaa kotona.. Niin kuin myös täällä!
Muksaa joulun odotusta!:)

SiSa78: Mun miehellä on samanlainen asenne kuin sun miehellä. Naureskelee vain mun kuumeilulle ja oireille vaikka on tässä ihan täysillä kyllä mukana. Ehkä noi miehet osaa vaan ottaa rennommin? Tosin ne kaikki tuntemukset ym. on meidän kropassa ja siksi niitä väkisinkin koko ajan miettii.

Me ei olla miehen kanssa oikein edes mietitty loppuun asti asuintila tai auto-ongelmaa. Ollaan vähän vain ohitettu sitä aihetta, mutta jätetty sen murehtiminen siihen, kun oikeasti olisi se vauva sylissä. Asutaan omakotitalossa missä neliöiden puolesta olisi tilaa. Huoneita ei ole riittävästi, jotta lapsille olisi omat huoneet. Laskeskelin, että vauva olisi ainakin vuoden tai kaksi meidän kanssa ja sen jälkeen voipi miettiä vaikka muuttoa, jos ei muuta ratkaisua keksitä. Autoon mahduttaisiin teoriassa, koska isommat eivät sitten enää tarvitse edes korokeistuimia. Ongelmana on pienen auton tavaratila, minne ei mahdu vaunut tms. ainakaan ihan helposti. Ehkäpä siis auton vaihtokin olisi jossain vaiheessa edessä tai sitten koitetaan tulla toimeen kantoliinan kanssa reissussa. Ollaan kuitenkin ajateltu, ettei murehdita noita vielä sen enempää, koska ollaan edelleen pisteessä A 8kk yrityksen jälkeen... Kuka tietää onnistutaanko koskaan saamaan sitä pikkuista syliin asti. Onhan siinä sitten se 9kk aikaa miettiä, jos onnistuu ja sen jälkeenkin vielä ehtii. =)

Mariel85: Ei ole noista teroista mitään kokemusta tai tietoa, joten en osaa siinä auttaa. Mulla tuli edellisen raskauden jälkeen omituista persikan / oranssin väristä limavuotoa ja silloin kaavinnassa löytyi vielä iso osa istukkaa. Se tuon vuotelun aiheutti, koska loppui heti kaavintaan. Kannattaa ehkä soittaa terot määränneelle lääkärille tai gynelle huomenna ja kysyä asiasta.

Minäkin olen nyt tässä kierrossa ensimmäistä kertaa mittaillut lämpöjä ja merkinnyt niitä TCOYF:ään. Harmittaa vaan, kun aloitin niin myöhään, ettei ovisdippaus näy kunnolla. Mittaukseni siis alkoi tosi alhaisesta lämmöstä ja suunta on ollut siitä lähtien ylöspäin. Melkein asteen verran lämpö on nyt noussut siitä aloituspäivästä. Mittaan lämmöt joka aamu mahdollisimman samaan aikaan suusta ennen kuin nousen ylös. Tilasin uuden kuumemittarin tuota hommaa varten samalla, kun tilasin ovistestejä. Tämä siksi, että tuntui ällöltä käyttää samaa mittaria mikä kiertää kaikkien kainaloissa. :x Missä vaiheessa teillä alkaa lämpö pudota, kun ei ole tärpännyt vaan täti on tulossa?

Kiitos kaunis kommenteistanne, SiSa,Minnarun ja Barbamama! :flower:

Tosi outoa tää on. Mul on ollu ennemminki pitkät kierrot riesana ja viime kierto oli sit 27pv, joka mulle lyhyt ja nyt jos nä on menkat ni se ois sit ollu 21pvnen kierto!!! Kyllä on kroppa sekasin!
Ovistahan en bongannu lainkaan täs kierrossa, joten mielelläni alottaisin jo uuden.
Tuskin tosiaan mitään kiinnittymisvuotoa on! Tätä kuitenkin tulee niin paljon.. 3.h jälkeen sai vaihtaa siteen. Mut väri on tosiaan kuukautisille outo! Mut ei tä kuitenkaan mitään persikanväristä ole vaan ihan verta.

Josko joku terojen käyttäjä ilmestyy linjoille niin onko tietoa jatkanko terokuurin loppuun eli keskiviikkoon asti vai lopetanko sen nyt sitte?

Aina nä mun vaivat tulee viikonloppusin ettei voi neuvolaankaan soittaa tms.

Alaselkää jomottelee ja alavatsalla viiltelee aina välillä. Ei kuitenkaan kipuja eikä vuoto haise, niinku kait pitäis jos ois joku tulehdus. Km mulla kyl oli elokuussa ja kaavinta.
Hitsin hitsi!

Olettepa olleet ahkeria. :) Mies yrittää varata joulupukkia ja pitää samalla lasta aisoista, minä rauhassa juon kahviani. :saint: Vuorokausirytmi heilahti taas, kun valvoin neulomassa eli arkiviikosta on tulossa väsynyt. Kaikki hyvin, jos maltan mennä ajoissa nukkumaan, mutta kovin ajoissa en yleensä saa nukuttua. Puuhaakin on vielä monenlaista ja torstaina lähdetään joulun viettoon. Täytyy hieman tunnustella tilannetta missä vaiheessa on tarvetta lomittajan apuun. En välttämättä ehdi hoitaa tätä hommaa lähtöön asti. Tuossa asioita listatessa mietin olisiko syytä siirtyä "päivityslomalle" jo huomisesta alkaen. Ei tulisi niin kovasti paineita, kun tähän palstalle tulee aina välillä jumitettua ja se aika on pois valmisteluista. Olen kuitenkin alkuviikon taas kaksin lapsen kanssa, joten jostain pitää luopua. Onneksi nyt viikonlopun aikana on saatu mukavasti aikaan ja mies ahkeroinut sen minkä pystynyt.

Lomittaako Mirage, joku muu vai parikin eri henkilöä? Joulun alla ja pyhinä on varmasti itse kullakin tohinaa, joten tehtävän jakaminen voisi olla hyvä idea. Ihan sen mukaan, miten teille muille tuntuu sopivan parhaiten. :)

Täti on pysynyt poissa, rinnat on arat ja alamasulla nippailee. Taas on sellainen tunne, että vuoto alkaa millä hetkellä tahansa. Päätin (ainakin toistaiseksi :D) testailla seuraavan kerran vasta torstaina, jos tätiä ei edelleenkään näy. Uskon kyllä saapuvan ennemmin tai myöhemmin oireista huolimatta.

Onko kenelläkään muuten ollut häpyluun vihlomista? Taisin kysyä aikaisemminkin, mutta taisi hukkua muitten tekstien joukkoon.

koiksa-79 > Montako makuuhuonetta teillä on? Meillä on kaksi ja neliöitä noin 70. Hyvin mahdutaan nyt, (Meitä tosin on vain kolmihenkinen perhe) mutta säilytystilasta on puutetta. Ollaan valmistauduttu vauvaan hävittämällä turhaa tavaraa tilaa viemästä, mutta onhan meillä talonkin osto suunnitteilla. Meidän ei kannata maksaa vuokraa vuositolkulla, kun samalla summalla lyhentää lainaa ihan mukavasti ja suurempaankin lyhennykseen on helposti varaa.

Minnarun > Olen samaa mieltä. Miehet ajattelee juurikin raha-asioiden kannalta ja miettii käytännön kysymyksiä. Oma miehenikin on paljon tuollaisia pohtinut, mutta on onneksi ihan huoletta. Toisaalta on hyvä, että miehiltä tulee asiaan hieman erilainen näkökulma. Joskus silti ihmetyttää se perusteeton varovaisuus, jota tuntuu usein ilmenevän.

Mariel85 > :O Kuulostaapa kummalliselta! Olisiko tänään mahdollista soittaa terveysneuvontaan, päivystävälle sairaanhoitajalle tai muulle? Yksityinen gynekin ehkä tulisi kyseeseen ja osaisi varmasti parhaiten antaa neuvoja. Itse en tuossa tilanteessa Teroja lopettaisi ilman ammattilaisen lupaa. Toivottavasti vuoto loppuu pian. :hug:

Sandemar > Omalla miehelläni oli esikoista kuumeillessa sama tilanne kuin miehelläsi. Itse asiassa hän hieman hermoili koko odotuksenkin ajan, mutta rauhottui lapsen synnyttyä. Käytännön asioista oli kyllä puhuttu ja sovittu, mutta miehet kun käsittelevät tätä aihetta ihan omalla tavallaan. Perinteisesti "perheen päänä" heillä on ilmeisesti myös huoli omasta pärjäämisestään ja huolehtimiskyvystään. Toisaalta se on ihan suloista, mutta aiheuttaa kyllä meille naisille varsinkin jahkailumuodossa ilmetessään harmaita hiuksia. :D Tuota märkiä unia -kohtaa meinasin komppailla, mutta huomasin sitten sinun puhuvan kebabista. :LOL: En minä kebabista uneksi, mutta kiinalaisesta kylläkin. Märät unet ovat sitten niitä muihin nautintoihin liittyviä. :whistle:

Raskausmieliteot: En muista kuka aiheesta aloitti kyselemään. Ensin en muistanut mitään erityistä, mutta olihan niitä paljonkin. Maito, nektariinit, miniluumutomaatit ja kiinalainen ruoka ainakin. Jossain vaiheessa en voinut vastustaa Suffeleita, mutta onneksi ei näkynyt juurikaan raskauskiloissa.

Leo81 > Itse miein myös omaa jaksamistani. Lapseni (3 vuotta) on kyllä pääosin rauhallinen ja avuliaskin, mutta välillä mahdoton villikko. En tiedä onko hankalampaa, jos tuon ikäisiä uhmiksia on yksi vai onko kahden kanssa hankalampaa. Uskon kuitenkin, että muut lapset sopeutuvat uuteen tilanteeseen ja opttavat uuden perheenjäsenen ilolla vastaan. Täytyy vaan yrittää antaa myös vanhemmille lapsille riittävästi positiivista huomiota ja aikaa ilman vauvaa. Toivottavasti se riittää hyvän sopeutumismahdollisuuden tarjoamiseen. Toki käytännön asiatkin varmasti kannattaa sumplia näppäriksi, mutta se kai on selvä asia kaikille. :) Miten sulla sujui nuiden kahden ollessa pieniä?

Viola30 > Minä olen lämmennyt ajatukselle, että voisin haluta piikkimaton ja sellaista toivoin. Uudelle yöpaidalle on myös tarvetta. Osan lahjoista haluan aina yllätyksinä ja kivoja paketteja olenkin saanut. Itse pyrin myös poimimaan läheisten puheista vihjeitä lahjoihin, jotta ei tarvitsisi kysellä. Nautin lahjojen suunnittelusta ja hankkimisesta. Nyt on työn alla kuvioidut villasukat ystäväperheelle ja tässä vaiheessa olen todella tyytyväinen. Toivottavasti ehdin saada valmiiksi, sillä tiedän pakettien olevan todella mieleisiä.

Nyt täytyy näköjään poiketa pois koneelta ainakin hetki. Venähti tässä kirjoitellessa, kun täytyi hypätä lasta auttelemassa. Palailen tuon päivityksen osalta mahdollisimman pian. :)

Yhteistyössä