+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +

Aina oon tullu raskaaks, kun ollu tohinaa ovulaation aikaan. Nyt vaan ei usko pysy yllä, kun edellisestä raskaudesta 7 v ja takana tuulimuna. Ehkä ikä vaikeuttaa tai mm. kertyneet kilot, kun tää ei niin helpolle enää tunnukaan...

Toinen kiehuttanut aihe oli tuo pelkän plussauutisen ilmoittaminen. mm. Leo asiaa aika kärkkäästi kommentoi, ja ymmärrän toki, koska sullakaan noita yrityskertoja ja pettymyksiä ei tällä yrityksellä ole vielä kauheesti ollut. Toki pettymys on joka kuukausi suuri, jos vuoto alkaa, mutta jossain vaiheessa se plussa rupeaa tuntumaan niin erityisen tärkeältä ja saavuttamattomalta, että jokainen plussauutinen vihloo pakostikin jossain kohti sydämessä, "miksei meille?", vaikka toki iloisia olemmekin joka ikisestä plussasta ja onnellisia heidän puolestaan, jotka eivät vielä niin monen monta kertaa ole joutunut perttymään.
i
Mä en ole kommentoinut pelkän plussa uutisen ilmoittamista vaan sitä, että jotain ärsyttää se, että tullaan kommentoimaan vasta viimeisinä piinapäivinä. Silloinhan sitä tukea tarvitaan kun kotona ei viiti ihan joka jumalan limavuotoa ym raportoida. ja kun on niitä joko oikeita tai kuvitletuja oireita.

Ja huoh. Kyllä ne negat ja vuodot on pettymyksiä ilma pitkää yrittämistä ja siltikin sitä miettii, että miksi ei meille. Näin se vain on.

Leo Nyt sä kyllä ymmärsit mut ihan väärin! Yritin painottaa, että varmasti jokainen nega ja vuoto on pettymys, vaikka yritystä olisi vain 1 kierto takana! Olihan se sitä mullekin, mutta se tunne muuttuu, kun yrityskerrat kasvaa, ja sitä tunnetta ei voi kukaan muu ymmärtää, kuin sen itse kokenut!

Minusta ainakin se etusivun listapäivitys ois kiva jos MG siihen olisit innokas :) Silloin tietäis aina mistä tuoreimman päivityksen löytää, ei tarvitsisi selata sivutolkulla, täällä kun tulee niin kivasti keskustelua melkeinpä päivittäin :) Itsehän en listalla tällä hetkellä ole, mutta seuraan innolla teidän muiden piinailua :ashamed:

MG, tuo kuulostaa sitten ihan hyvältä :) Mutta en halua latistaa mainitessani, että noissa ovuloimattomissakin kierroissa ovulaatiotesti yleensä vahvistuu ja tulee oireitakin. Munasolu on saattanut silloinkin ihan normaalisti kypsyä, mutta munarakkula ei jostain syystä puhkea. Eli vaikka sinulle nyt olisi käynytkin niin, se ei välttämättä liity PCO:hon millään tapaa. Niin käy meille kaikille yleensä vähintäänkin kerta vuoteen :flower:

Toivon sinulle mahdollisimman huonovointista Joulua ja alkoholitonta Uutta Vuotta! :D:heart:

MG: Ootkos testiä dippaillu? :popcorn:

Mä ymmärrän Kristen sun pointin :kiss: Nythän mulla ei ole pitkää yritystä vielä takana... Mutta pitkä yritys on mullekin tuttua esikoisen yrityksen ajalta. Esikoista yritettiin 1,5 vuotta. Nyt tässä pikkukakkosen yrityksen kohdalla tuli koettua vuorostaan sitten se suuri pettymys (km). Onneksi eivät ole nämä asiat osuneet samaan yritykseen. En tiedä miten olisin kestänyt, jos olisi 1,5 vuoden yritys ja km sattuneet samaan yritykseen... Mutta kaikestahan sitä yleensä jotenkin selviää =) En tarkoita tällä mitenkään arvottaa ihmisiä erilaiseen asemaan riippuen yrityksen määrästä tai pettymyksien kokemisesta. Tarkoitukseni oli vain ilmaista, että ymmärrän mitä Kristen tarkoittaa kirjoituksellaan =) Mä toivon sydämeni pohjasta ihan meille kaikille pikaisia plussia :heart: Kuumeillaanhan kaikki sovussa =) Erilaisuus on rikkaus minusta tässäkin asiassa. Meistä on apua toinen toisillemme kun tulemme erilaisista taustoista ja olemme kokeneet erilaisia asioita. Plussatuulia ja hyvää lauantaita kaikille! :wave:

Luin kyllä teidän kirjottelunne mutta en jaksa kommentoida sen kummemmin kun ei päässä liiku juuri mitään. Täällä siis vaihteeksi KP1/29. Tammikuun lopulla pääsen sairaalaan tutkimuksiin tän hormonihäiriöni vuoksi jotenka siihen asti varmaan aika hiljaiseloa niinkun oikeestaan tähänkin asti. Ei jotenkin edes jaksa kuumeilla ja miettiä mitään oireita kun tietää että tiputtelu alkaa viimeistään kp 21. Ei auttanu minipillerit eikä terolutit. :|

Plussatuulia teille kaikille tasapuolisesti :kiss:

Liina87: Toivottavasti asia saadaan kuntoon :hug: Mä olen kärsinyt samasta vaivasta... Eli viikkoa ennen menkkoja alkaa aina tiputteluvuoto. Luteaalivaihe on jäänyt siis tosi lyhyeksi, kun tiputtelu on alkanu siinä dpo 8 paikkeilla. Mä sain vaivaan Lugesteronit. Ne aloitan siis nyt huomenna ekaa kertaa. Toivon, että niistä olisi apua :) Toivottavasti saisit jotain parempaa lääkettä vaivaasi :hug:

Kyllä on tämän ketjun henki muuttunut viime kuukauden aikana todella negatiiviseksi ja toiset teilaavaksi :( Mietin tuossa pitkään, etten viitsi kommentoida näin naurettavaa kinastelua ollenkaan, mutta ettekö voisi jo lopettaa??? Seurailin itse tätä keskustelua pitkään taustalla - jo ensin viime keväänä ja uudestaan heti keskeytyksemme jälkeen. Rohkenin tulla mukaan keskusteluun vasta pidemmän ajan jälkeen. Jotenkin täällä oli sellainen henki, ettei uskaltanut heti mukaan. Minut otettiin kyllä erittäin lämpimästi mukaan. Kiitos siitä! Tällä hetkellä en usko kenenkään uuden tänne uskaltavan :( Kyllä olette saaneet aikaiseksi todella ikävän tilanteen. Jokainen voisi mennä sinne peilin eteen ja miettiä tarkkaan omaa osuuttaan asiaan!

mg: Päivityssivut ovat kauniit ja hoidat hommaa varmasti parhaasi mukaan. Olen huomannut, että viime kiertojen aikana sinulla on ollut erityisiä paineita raskautumisen suhteen ja ymmärrän, ettet aina jaksa päivitellä. Täytyy silti myöntää, että on hieman ärsyttänyt, kun päivitykset ovat myöhässä eikä kaikkia tapahtumia päivitetä silloinkaan (esim. kauan sitten plussanneet roikkuvat pitkään listan kärjessä ja piinailijoiden listalla). Minusta on ollut tosi kivaa, että muutamat ovat rohkaistuneet ja auttaneet sinua hommassa, kun et ole nyt ehtinyt. Hämmästyin vahvaa reaktiotasi todella paljon. Viesteistäsi sai todella sen kuvan, että olet vihainen, puolustat reviiriäsi ja että tämä on SINUN listasi. Ymmärsin myös, ettei tänne saa tulla ilman lupaasi eikä nopeasti plussaavia katsota hyvällä. Tämä tuli esiin myös muutaman muun pitkään yrittäneen kommenteista. Hyvä, että selvensit ettet tarkoittanut kaikkea ihan niin rajusti mitä viesteistäsi ymmärsi.

Ymmärrän, että teillä pitkään raskautta yrittäneillä ja vaikeuksia kohdanneilla on rankkaa. Varmasti joulu ja vuodenvaihde tuo ihan omat ulottuvuutensa niihin tunteisiin. Hormoni myrskyissä tulee lauottua kaikenlaista mitä ei ihan tarkoita. Tästä pelkästä tekstistä jokainen lukija voi itse päätellä sävyn, eleet, ilmeet ym. Tosiaan huutomerkki tai isolla kirjoittaminen tarkoittaa huutamista ja joskus pienen sanan vaihto toiseen muuttaa koko merkityksen ihan erillaiseksi. Silti sanoisin teille muutaman sanan... Jos teitä ahdistaa niin paljon, että täällä käy niitä, jotka saavat plussan ensimmäisestä yrityksestä eivätkä ole ymmärtäneet ilmoittautua heti ensimmäisestä kiertopäivästä tänne, niin ettekö voisi perustaa vaikka oman kerhon tai listan, minne saa tulla vain tosi pitkään yrittäneet tai ne kenellä ei homma onnistu ilman apuja? Tämän listan otsikossa, listassa tai missään ohjeissa ei ole, ettei tänne saisi tulla mukaan vaikka hetkeksi! Ei ne uudet tiedä miten täällä on toimittu vuosi sitten!!!!! En minäkään sitä tiennyt, vaikka olen jo pidempään seurannut. Olen mukana useassa ketjussa eikä missään ole tälläistä "vain minä saan täällä päättää asioista" linjaa. Itsekin päivitän kolmatta toivovien listaa tällä hetkellä, joten on jonkin verran tietoa miten homma hoidetaan. Tuli todella kurja olo uusien puolesta. Minä ainakin toivotan teidät kaikki lämpimästi tervetulleiksi mukaan! =)

Jos listalla roikkuminen ja toisten plussat ahdistaa, ehkä on tosiaan aika pitää pientä taukoa koko hommasta? Älkää kuitenkaan purkako kiukkuanne ja ahdistustanne viattomiin kanssa kuumeilijoihin. Eihän se heidän vika ole, ettei teillä ole vielä onnistunut.

Kyllä minullakin on välillä ollut todella rankkaa vaikka onkin tällä kertaa vasta kolmas yrityskierto. Minun pitäisi olla nyt viimeisillään raskaana, mutta niin ei vaan käynyt. Olen välillä tuntenut syvää kateutta ja vihaa toisia kohtaan. En silti ole sitä täällä purkanut toisia kohtaan. Kyllä niistä ajatuksista täytyy jotenkin muuten päästä kuin hyökkäämällä toisia kohtaan. Tottakai voitte tänne purkaa omia tuntemuksia - sitähän varten täällä ollaan. Sen ei tarvitse kohdistua täällä kenenkään toiseen! Siinä on iso ero.

Olisiko mitenkään mahdollista, että tämä aihe jätettäisiin jo rauhaan ja jatkettaisiin kuumeilua yhdessä hyvässä hengessä? Minulle on ihan sama onko listan päivitys etusivulla vai tekstin välissä - kunhan sitä päivitetään säännöllisesti. Minua ei haittaa myöskään vaikka sitä tekisi useampi. Jaksatko mg vielä jatkaa päivittelyä vai onko paineita liikaa? Uskaltaako joku vielä ilmoittautua halukkaaksi päivityksen jatkajaksi tämän keskustelun jälkeen?

Predictor dipattu. Kyllä siinä viivanpaikan voi nähdä tai ainakin kuvitella. Haamu se ei kuitenkaan ole, joten nyt odottelen ainakin pari päivää testailujen kanssa tädin saapumista. Tässä on päivän tai pari tuntunut, että tuolla se nurkalla kurkkii, mutta ei uskalla peremmälle. Saisi kyllä tulla, jos ei pikkuasukkia ole saatu kasvatettavaksi. Tihkuilua ei ole eikä menkkajomotusta, mutta tarkistelemassa täytyy käydä. En tiedä onko sitten vain niin runsasta valkovuotoa, kun en ilman pikkusidettä rohkene olla. Huonovointinen joulu ja alkoholiton vuodenvaihde saattaa hyvinkin toteutua,mutta ei todennäköisesti toivomastamme syystä. ;)

Liina87 > Voi ei! :hug: Toivottavasti sairaalassa sitten saatte avun tuohon ongelmaan ja pikkuisen masuun kasvamaan. Voimia siihen asti! Hiljaiselo on ihan ymmärrettävää, mutta käyhän välillä kertomassa kuulumisia. :)

Kommentoin lisää myöhemmin. Puuhailen tuon listan nyt ajantasalle. :)

+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +

lauantai 18.12.2010

KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t.....Ikä.....Haaveissa...Yritys
AiraM........................kp37/~34....................................yk1
macy gray.................kp36/30-34........30v.....2. lapsi......yk13
Huldasharks...............kp33/40......................3. lapsi......yk6
lisse..........................kp32/30-45.................2. lapsi......yk1
MolliMelooni...............kp27/35...........32v.....2. lapsi......yk3½v
Viola30......................kp27/27............31v.....2. lapsi......yk5(7)
Leo81........................kp25/28-33.................3. lapsi......yk2
kolmannen haaveilja...kp23/28-30........28v.....3. lapsi......yk3
kaneli83.....................kp23/28-32.......27v.....1. lapsi......yk4
Pikku-Saara................kp22/30............28v.....1. lapsi.......yk4
Viulu.........................kp22/28-30..................4. lapsi.....yk1/5
koiksa-79...................kp22/28......................3. lapsi.....yk1
Mariel85....................kp22/?..............25v.....2. lapsi.....yk2km2
SiSa78......................kp20/?............32v.....2. lapsi.....yk1/3
Barbamama35...........kp20/23-28........35v.....3./4. lapsi...yk3
anniala.....................kp19/?...............23v.....2. lapsi
Mirage......................kp18/27-28........29v......2. lapsi......yk4
Minnäi.......................kp18/31...........31v.......4. lapsi......yk2/13km2
Minnarun...................kp17/29-31.......30v.......3. lapsi......yk5
Gabrielle....................kp17/26............29v.......1. lapsi......yk4
Shiny.........................kp17/?.............23v.......1. lapsi.......yk4
jonna_82...................kp17/29-32.......27v.......1. lapsi......yk7
JiiMii82......................kp16/29-31.......28v.......2. lapsi.......yk6
henssu......................kp15/28............18v.......1. lapsi......yk1
undercovergirl............kp12/29-31.......26v......1. lapsi......yk11
bluebaby....................kp12/28............26v......1. lapsi......yk3-4v
Lisey.........................kp8/28-32........28v.....2. lapsi......yk2
iloksi.........................kp4/31-33........28v.....1. lapsi......yk4,5v
Zanca........................kp3/27-31......26v.......1. lapsi......yk6
Epa_88......................kp3/30.......................1. lapsi......yk3
Salainen toive............kp2/24-36(44)...22v.....2. lapsi......yk2
Liina87.......................kp1/29............23v......1. lapsi......yk8
sandemar..................kp?/?..........................................yk2
myrskytuuli.................kp?/?...............33v.....2. lapsi......yk2
mileon........................................................5. lapsi

TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, adora, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10, Muffinssi

PIINAILIJAT
iloksi.........................dpo17
macy gray.................dpo16
Viola30......................dpo13
kamiraro....................dpo11
sandemar..................dpo10
Huldasharks...............dpo8/6
Leo81.......................dpo8
Barbamama35...........dpo7
kaneli83....................dpo6
anniala......................dpo5
Mirage......................dpo4
SiSa78......................dpo0
bluebaby...................dpo0

PLUSSANNEET
2oo9 joulukuu:
MaybeSomeday ~ Tellu30
2o1o tammikuu:
Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
2o1o helmikuu:
HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
2o1o maaliskuu:
RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
2o1o huhtikuu:
Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
2o1o toukokuu:
Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
2o1o kesäkuu:
Auneliini ~ samara88
2010 heinäkuu:
mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81
2010 elokuu:
äizikkä ~ nereida ~ Yaden ~ NeliApina ~ äiti x4 ~ tatskattu ~ dyyni
2010 syyskuu:
Aada87 ~ Iksu81 ~ Diipeli ~ Ciba ~ JA82 ~ TUUtikiks ~ MyrskyMaija ~ PohjanTuuli ~ amma
2010 lokakuu:
sannikki ~ lumihiutale85 ~ tirpula ~ Mimmimami ~ Hiipu1 ~ skumppis ~ Silva ~ MyDream
2010 marraskuu:
tätimoonika ~ skorpioni07 ~ Manzu ~ Kristen ~ karvatonkoira ~ hemari ~ valtsukka ~ HelinäKeiju10 ~ Pumpuliini ~ vimmu

PLUSSANNEET 2010 joulukuu:
iines83...........9.12. .....kp28/30-34.................2. lapsi.....yk5
miimii10.........13.12. ...kp39/36......................................yk6
Okaasan.........14.12 ....kp34/28-30..................4. lapsi.....yk9
kamiraro........17.12. ...kp21(31)/30......22v......3. lapsi.....yk1

HAAMUILIJAT
MiiJane76.......19.11.

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: macy gray

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta joulukuuta

Viimeksi muokattu:
kp 17 jo.... oviksen oireiden mukaan pongailin kp 15.... tää ei yritetä linja on menny sit kuitenkin yritetään, olen aivan liian tietoinen kp:stä.... tänään jos vielä heiluteltas ni sitten olis toteutunu parhaina päivinä jtp taktiikka =) perskuta ja taas saan alkaa toivoa =) olishan se hieno uuden vuoden aloitus, paras mahdollinen. Olen suunnitellut et alan pikku hiljaa puhua läheisilleni tästä yrityksestä kun kuitenkin vähän väliä ilmaan nousee että eikös teidänkin olisi jo aika "iltatähdelle"

mg: kuvia kehiin =)

Tänään on joulun laittoa kotona, kuusi, piparkakkutalo jne. joulu ollaan kiertelemässä kotona vain yöt. Voi että joulufiilis alkaa ottaa jo vallan...

Miten musta tuntuu että te jotkut ette edes halua ymmärtää mein pointtia näissä asioissa? Ei kukaan VARMASTI tarkottanut etteikö tänne saa tulla ja uudet ei olis tervetulleita tai että MG omisi koko päivityshomman.

tämä kohta muokattu täydellisen väärinymmärryksen takia!
Voi pöh, mä taidan painua pois kokonaan ja toivottaa, että te kaikki muut tulette pian perässä...

Olette ajatuksissa, tiedätte kyllä ketkä, ja kuulumisia käyn kurkkimassa vaikka te ette mua tänne huolikaan :D

Ainiin, MG:lle nostan hattua jos viitsii tuollaisen kivisateen jälkeen vielä jatkaa päivitystä :flower:

Viimeksi muokattu:
Lista päivitetty, myös etusivulle. :)

Minnarun > Laitanko sinut piinailijoihin? Dpo2?

Barbamama35 > Ymmärrät varmaan, että minullakin on oma elämäni. Vaikka usein kirjaudunkin koneen avatessani ja poistun onlinesta koneen sulkiessani, en suinkaan ole koneella koko aikaa. Yleensä juon kahvini kirjoituksia lukien ja ehkä kommentoidenkin, mutta aina ei aikaa riitä päivityksenkin tekemiseen. Olen osan viikosta lapsen kanssa kaksin, hoidan arkirutiinit ja yritän tavata ystäviänikin, joten joskus keskittymiskykyä ei riitä listaan syventymiseen tai sitten sopivan rauhallinen hetki tulee vasta myöhään illalla. Uskon, että todella harva pystyy hoitamaan päivityksiä täydellisen säännöllisesti ja virheettä.

Nuo listan kärkipään roikkumiset johtuvat yleensä siitä, että nimimerkki on haamuillut ja sieltä siirtynyt plussanneisiin, jolloin olen unohtanut poistaa tiedot listalta. Toinen vaihtoehto on, että olen tietojen siirtämisen sijaan vahingossa kopioinut, jolloin ne ovat jääneet roikkumaan. Sama koskee piinailijoiden listaa. Minulla tosiaan on tässä 3-vuotias keskeyttäjä huollettavanani, joten ajatus keskeytyy välillä. Olen parhaani mukaan pyrkinyt pitämään listan ajantasalla (vaikka ihan jokaiselle päivälle en päivitystä ehtisikään tekemään) ja toivon sen riittävän.

Rohkenen kyllä listan päivityshommia myrskyilystä huolimatta jatkaa. Olen kyllä harkinnut myös pinosta poistumista, sillä yhteishengen vahingoittuminen on tuntunut todella pahalta. Kirjoittelin hetken eräässä toisessa pinossa, mutta jättäydyin taka-alalle, koska siellä oli mielestäni liian tiukka sisäpiiri. Uudet otettiin kyllä vastaan, mutta ainakaan itse en kokenut juurikaan saavani kommentteja. Yhteishenki tuntui koskevan vain ydinporukkaa. Sellainen on harmillista. Tästä pinosta olen pitänyt paljon, koska täällä on ollut lämmin ja kannustava henki erilaisista taustoista huolimatta. Olisi todella sääli, jos kaikki nyt murenisi ja porukalle jäisi paha mieli väärinkäsitysten ja voimakkaiden reaktioiden vuoksi.

Olemme erilaisia siinä kuinka reagoimme asioihin ja miten koemme asiat. Siinä missä jokin asia on yhdelle pikkujuttu, saattaa se toiselle olla hyvinkin paljon tunteita nostattava. En usko kenenkään tarkoittaneen kaataa omaa pahaa oloaan muiden niskaan. Omien ajatusten ja tunteiden esille tuominen sellaisella tavalla, että kaikki ymmärtävät sen niin kuin on tarkoitettu, on vaikeaa. Vaikka tekstiä kirjoittaessaan tuntuisi siltä, että sanamuoto on huolella valittu, saattaa se myöhemmin osoittautua huonoksi. Koitetaan olla toisiamme kohtaan armollisia ja muistaa, että tuskin täällä kukaan pahaa tarkoittaa.

Toivoisin, että tämä asia alkaisi nyt olla kaikille selvä ja voisimme jatkaa hyvillä mielin.

Tässä kuva siitä testistä, kun sitä pyydettiin:

Tuo kuva on otettu testiajan jälkeen, mutta ei se ole miksikään muuttunut kontrolliviivan haalistumista lukuun ottamatta. Huonosti näkyy jos näkyy, mutta vaikeahan sitä olematonta on kameralla ikuistaa. :D

Jos siinä jotain näkyy, niin mielestäni se on viivanpaikka. Raskaana en tuntemuksistani huolimatta usko olevani eli uskon plussan vasta selvän viivan tai digipositiivisen nähtyäni. Se tuskin tapahtuu tässä kierrossa, mutta pieni toivo elää tädin saapumiseen saakka.

MGUudet otettiin kyllä vastaan, mutta ainakaan itse en kokenut juurikaan saavani kommentteja. <-- lainattu sun sanojas... en oo haastamassa riitaa tai mitää, mut tiiäks oon uusi täällä ja mul on just tollainen olo täällä ollu koko ajan.. :'(

MGUudet otettiin kyllä vastaan, mutta ainakaan itse en kokenut juurikaan saavani kommentteja. <-- lainattu sun sanojas... en oo haastamassa riitaa tai mitää, mut tiiäks oon uusi täällä ja mul on just tollainen olo täällä ollu koko ajan.. :'(
:( Aina ei pysty kommentoimaan, varsinkin jos ole kysymyksiä mihin vastata eikä halua kirjoittaa jotain vain kommentoimisen vuoksi. (Joskus ainakin itsestäni tuntuu teennäiseltä keksimällä keksiä kommentoitavaa) Itse pyrin kyllä huomioimaan jokaisen, jos vähänkin jotain kommentoitavaa löydän. Joskus tosin ihan vahingossa epähuomiossa jää kommentoimatta vaikka tarkoitus olisikin. Toivottavasti jatkossa koet tulevasi paremmin huomioiduksi. :)

Muoks:
Ikäluokkaa kyselit aikaisemmin. Tuosta listasta näkee suurimman osan iät eli aika suurella vaihtelulla ollaan. :) Itse olen siis 30-vuotias eli esikoisen sain 27-vuotiaana. :)

Viimeksi muokattu:
MG: Mä kyllä saan siitä sen viivanpaikan näkyviin, mutta tosiaan aika näkymätön on. Toivottavasti vahvistuu! b:)d Päivittäisitkö mut seuraavassa päivityksessä piinailijoihin? Dpo 2 on tänään (=lauantai 18.12.)

Henssulle viihtyisiä peiton heilutteluja sitten vaan. ;)
Mä olen huomannut, että tällaisiin pinoihin liittyminen vaatii hieman kärsivällisyyttä ja omaa aktiivisuutta. Mä en ole tähän kuumeilupinoon ihan täysin kiinnittynyt, kun en ole ehtinyt muilta puuhiltani kovin aktiivisesti kirjoittelemaan. Mutta muualla kun olen liitynyt jo käynnissä oleviin keskustelulankoihin, joissa muut keskustelijat ovat olleet mukana pitemmän aikaa, niin olen huomannut, että täytyy itse tehdä aloite. Kun kommentoi henkilökohtaisesti osoittaen muille, saa itse myös helpommin palautetta ja siten pääsee mukaan siihen keskustelun virtaan. Sitten sitä liittymistä täytyy vielä pitää yllä, ettei jää irralliseksi ja putoa taas kyydistä (ihan kirjaimellisesti, sillä monen sivuntakaisia juttuja ei kannata enää muistella).

Minnarun: Tiedän tasan tarkkaan, mitä tarkoitat. Mäkin aina yritän olla huomaamatta kierron ajankohtaa, etten stressaisi sitten itseäni ihan tappiin loppukierrosta. Me muuten mennään dpo:issa aika samoissa nyt.

Huhhuh. Olipas melkoinen syksy, mutta nyt alkoi joululoma. En ole tainnut kirjoitella tai lueskella kuulumisia pitkiin aikoihin.

Täällä on näemmä saatu ihan säpinääkin aikaiseksi. Toivottavasti tällaiset keskustelut puhditavat ilmaa ja antavat hedelmällisemmän pohjan taas yhdessä keksittyä itse asiaan. Kuumeilu, yrittäminen ja kaikki aiheeseen liittyvä on niin henkilökohtaista ja herkkää aluetta, että ei mikään ihmekään että välillä vähän kuohuu.

muoks. Omaanapaa unohdin mainita. Sen verran on kerrankin sanomista, että bongasin oviksen ihan tuntemusten, limojen ja kohdunnipukan perusteella torstaina ja nyt on vähän jännäiltävääkin sen seurauksena. :) Harmi vaan, että ollaan oltu koko porukka kipeänä ja nyt tosi tujulla ab-kuurilla, joten pelkään sen haittaavan mahdollista hedelmöitymistä ja kiinnittymistä. Saatan testailla jo jouluna, vaikka se liian aikaista onkin - toivottavasti unohtaisin koko homman ja saisin pidäteltyä tuonne 2011 asti.

Viimeksi muokattu:
MolliMelooni > Lisäilen jossain vaiheessa, viimeistään seuraavaan listaan. :) Mulla on myös yritys olla seuraamatta kiertopäiviä ja aika hyvin se onkin sujunut päivityspuuhista huolimatta. Siinä nimittäin ei tule katsottua kenelle lukemia laittaa paitsi silloin, kun joutuu tiputtamaan hännille. Terolut-kuurin takia on pitänyt vähän päiviä vahtia, mutta nyt sekin sitten jäi pois. Yritän aloittaa uuden kierron ja vuoden rennosti eli tuntemusten mukaan mennään. Ovistestejä mulla on kaapissa vielä, mutta ainakaan enemmälti en meinaa niitä dippailla. Tarkistella voin, mutta sellaiseen pitempään ja tunnollisempaan testailuun en meinaa ryhtyä.

henssu > MolliMeloonia komppailen tuossa aloitteellisuudessa. Olen huomannut sinun kommentoivan ahkerasti muille, joten siitä ei ainakaan pitäisi olla kiinni. :) Ehkä täällä toiset esittää kysymyksiä enemmän ja sillä tavalla saavat kommentteja paremmin. Nyt on tuo kiivas keskustelukin vienyt huomiota, joten ehkä poikkeuksellinen tunnelma vaikuttaa kommentointiin myös. Saattaa hyvinkin olla todennäköisin syy, mutta toivottavasti tilanne tasapainottuu pian. :)

Mies on ihan varma rajujen mielialanvaihteluiden vuoksi raskaudestani. Taitaa kutenkin olla tavallista voimakkaampi pms. Hieman on nyt ihmetyttänyt häpyluun vihlova kipuilu, joka tulee aaltomaisesti. Onko kenelläkään ollut sellainen ennakoinut menkkoja? Itselläni tuota on ollut aikaisemmin, mutta en enää muista millaisissa kierroissa. Raskausaikana sitä oli loppupuolella, mutta en osaa raskausoireena silti pitää. Rehellisesti sanottuina en uskalla pitää. :D

Huhhuh...............
KRISTEN sie ymmärsit pointin :hug: ja noin ajattelen itsekin kuin kirjoitit..hienosti on masu muuten alkanut kasvamaan sinulla ;)
Vielä selvennän sen verran et se vain ärsyttää ku tormäsin esim toisella palstalla siihen että kirjoitettiin eka et täällä ilmoittaudutaan mukaan..ja seuraava viesti oli et mut voi siirtää plussanneisiin..muuta en nyt jaksa kommentoida enkä jaksa jauhaa tuota enää.ja harvemmin tuota eka sivua tulee katseltua,edelliset kirjoitukset kyllä.Ja anteeksi että aukaisin suuni,parempi tästä lähin vain pitää tuollaiset mölyt mahassa ja kiukkuilla yksin kotona =)
Mutta nyt en jaksa enää jauhaa asiasta.
MG viivanvahvistumisia sinne!!!!!=)

Tottakai ymmärrän mg! =) Yritin kyllä selittää kirjoituksessani, että ymmärrän ettet aina ehdi. Koitin vain selittää samalla, että ymmärrän miksi luulen muidenkin ajatelleen sinun tarvitsevan apuja listan päivittämisessä. Hyvällähän he yrittivät auttaa. Sitä yritin sanoa. Hormonimyrskyt on täälläkin päällä näin piinapäivinä eikä kommunikaatio ole aina parhaimmillaan... :ashamed: Ihanaa, että jaksat jatkaa päivittelyä =) Olen itse päivitellyt juuri tuosta mainitsemastasi syystä vasta illalla lasten mentyä nukkumaan. Silloin voin rauhassa keskittyä hommaan. Päivitän siis juuri ennen nukkumaan menoa listalle seuraavan päivän tilanteen. Päivän mittaan lueskellessani viestejä päivittelen samalla plussanneita ym. Ainakin itselleni homma on helpompaa, kun teen sen säännöllisesti. Silloin päiviteltävää ei ole paljon kerralla ja se käy nopeasti. Tuossa kyseisessä ketjussa on se käytäntö, että lista on etusivulla. On siis helppo käydä päivittelemässä sitä samaa listaa koko ajan eikä tarvitse etsiä missä se viimeisin on.

henssu: Ymmärrän täysin tunteesi. Samalta minusta tuntuu vieläkin täällä aina välillä. Kyllähän täällä on myös ollut tuota sisäporukan fiilistä mikä tuli taas ilmi tuosta Kristenin kommentista, että odottelee niitä tiettyjä henkilöitä plussanneisiin. Täytyy vaan tunkea mukaan ja vaihtuuhan täällä porukka koko ajan niiden ihanien plussien seurauksena. Tuo on totta, että kommentoimalla itse muiden juttuja pääset pikkuhiljaa porukkaan paremmin sisään ja saat enemmän kommentteja itsellesi myös. Luulen, että tässä ryhmässä ongelmana on suuri viestien määrä. Jos täällä käy vaikka kerran päivässä, ei enää vastausta kirjoittaessa muista mitä kukin oli kirjoittanut, kun juttua on tullut muutaman sivun verran. On helpompi pysyä kärryillä pienemmässä porukassa. Jos kysymyksesi jää huomiotta, laita se uudestaan. Eiköhän tämän listan henki taas tästä eheydy :hug:

Omaa napaa... Tosiaan dpo 7 tänään ja pinna on melko piukalla (josta johtuen tuo aiempi viestinikin lähti). Jännät päivät edessä. Pienoisia oireita on ilmassa, mutta vasta sellaisia mitkä voivat johtua jostain ihan muusta, kuten jatkuvaa pissalla käyntiä, vatsan pistelyä, yöheräilyä, hikoilua, nälkää jne. Toiveet ovat taas kuitenkin heränneet ja jouluna pudotaan korkealta, jos täti ryntää silloin paikalle. :stick:

EI!! Mun on nyt pakko tää vielä korjata!
Barbamama Mä odotan teitä kaikkia sinne odotuspuolelle. Niiden tiettyjen ihmisten takia käyn täällä pinossa vielä roikkumassa ja lukemassa missä he menevät.

Voi pöh, mä taidan painua pois kokonaan ja toivottaa, että te muut tulette pian perässä... Tiedätte kyllä ketkä, olette ajatuksissa ja kuulumisia käyn kurkkimassa vaikka te ette mua tänne huolikaan

Olisko selvemmin kirjotettu näin pienellä välillä:
Voi pöh, mä taidan painua pois kokonaan ja toivottaa, että te muut tulette pian perässä...

Tiedätte kyllä ketkä, olette ajatuksissa ja kuulumisia käyn kurkkimassa vaikka te ette mua tänne huolikaan.
Tai jos tuota viimeistä lausetta vielä muuttais sen verta, että olette ajatuksissa, tiedätte kyllä ketkä...
Enhän mä nyt joka pinoa voi käydä lukemassa läpi, vaikka joka ikiselle sitä plussaa toivonkin!
Tietyt ihmiset on vaan yrotyksen pitkittyessä jäänyt mieleen :ashamed:

Miks mut ymmärretään aina väärin :(

Viimeksi muokattu:
Kristen: Mie ymmärsin siut kanssa väärin ja meinasin ärsyyntyä mutta sitten ajattelin että tuskin sie pahalla tarkoitit jäi vaan tosiaan kakka maku suuhun tästä lauseesta:Voi pöh, mä taidan painua pois kokonaan ja toivottaa, että te muut tulette pian perässä... Tiedätte kyllä ketkä.... meinas kiukuttaa

lähden auttamaan lasta huoneen siivouksessa ja koetan saada tämän päivän tuntoni purettua ihan ajan kanssa ja rauhassa

Mutta kun se tiedätte kyllä ketkä kuuluu ihan eri lauseeseen |O
Siinä on kaksi lausetta!
Ei mitään tekemistä tuon plussajutun kanssa, jonka perässä on selvästi kolme pistettä ja tiedätte kyllä ketkä liittyy jo seuraavaan juttuun.
Ei sekoiteta niitä toisiinsa, eihän?

Voi itku

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä