***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 SYYSKUUSSA***

Metsis:Mulla ainakin palautu jalat entisen kokosiksi ekan raskauden jälkeen, ne tais sillon suurentuu sellasen reilun numeron verran, niinku nytkin. Tosin illalla taitaa olla kaks numeroa suuremmat, kun turvottaa niin paljon.

Rintapumppu: Mä hankin sen onneksi viimeksi etukäteen, koska tarvin sitä heti laitokselta tultua, kun mulla on niin pehmeät nännit et poika ei saannu niistä kunnon otetta ja rintakumilla sille tuli tosi pahat ilmavaivat. Sit minusta oli helpottavaa, kun sai tyhjättyä pingottuneet tisut, just kun maito oli noussu niihin. En usko et poika ois saannu niistä mitään ulos sillon heti ilman tota nänni-ongelmaakaa, oli ne aluks sen verta kovat ja pinkeet (ja aivan valtavan kokoset :D )...

Cisulle kovasti jaksamisia!

Täällä on vauvan liikkeet ruvennu tuntumaan oikeen tosissaan, sattuu jo välillä ihan kunnolla. Jännää ettei toi edessä oleva istukka vaimenna niitä, mut eipä se sillon alussakaan juuri vaikuttanu niiden tuntumiseen ja näkymiseen mahan päältä. Mutta, kivempi tällee että ne tuntuu, en valita. Sairaslomalla taidan joutua olemaan äippäloman alkuun, kun ei toi SI-nivel näytä rauhottuvan, enemminkin pahenee vaik teen fysioterapiassa neuvottuja kotiharjotuksia. Uus fysioaika ois taas ens viikolla, niin ehkä siellä selviää onko se löystyny entisestään ja voinko unohtaa haaveet töihin paluusta. Muuten vointi on ihan jees, ajatukset alkaa kovasti jo pyöriä synnytyksessä ja vauvassa.

Myyris 28+4

Cisulle tsemppiä! Toivotaan että lepo auttaa, eikä muuta tarvita... :hug:

Huikkaan tänne vain, että ultrassa kaikki kunnossa. :heart: Pikkuriikkisen oli kalkkikertymää vielä, mutta siitä ei tarvitse olla huolissaan edelleenkään. Poika oli perätilassa, odotellaan siis kääntymistä. Saatiin myös neljä kasvokuvaa mukaamme. :') Ai niin kohdunsuu ultrattiin myös ja sielläkin kaikki kunnossa, vaikka niitä pistelyitä ja muuta sellaista on välillä tuntunut. En usko että supisteluja itselläni kuitenkaan olisi vielä ollut, tiedä sitten, ensikertalainen odottelijana kun olen...

Keltakaneli 30+0 *poks*

neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin =) jos jennyli päivittäisit mulle POIKAlupauksen :heart: täällä on mies ihan innoissaan, kun saa viimein sen pojan...ja mun "täytyy" lähtee vaateostoksille, että on jotain mihin pikkuisen pukee ;)
ja jennylillä on ihana massu =)

onnellinen lumi-enkeli ja pieni poika aarre 27+6:heart:

rintapumpun hankinnasta,kannattas ostaa sellanen jo valmiiks,itelläni ei esikon aikana ollu ja niihän siinä kävi et maidot pamahti rintoihin kotiinpääsyn jälkeen, aika tuskanen olo oli ja vauva ei saanu tissistä kiinni ku ne oli ku keilapallot:LOL: joutu mies sitte apteekkiin pumpun ostoon ja raukkaa hävetti ku apteekin tädit oli kuulemma naureskellu sille.kävin tänää lenkillä ja voi jesta ku on supistellu taas sen jäljeen ankarasti,ei vissii yhtää kärsis mitää tehä.meilläpäin ei lääkäri tutki paikkoja uudelleensynnyttäjiltä muutaku alussa ja loppuraskaudessa,eli en yhtää tiiä mitä supistelut tekee alakerrassa..sokerirasitukseen pitäis varailla aikaa mut jotenki ei yhtää innosta ajatus siitä..nyt nukkumaan,iha tuhoton väsymys iskeny viimesen viikon aikana.

murunen &nappula 27+4

Vaaleansiniset onnittelut lumi-enkeli!!

Riian 4D-kuulumisia odotellessa:wave:

Onnea kaikille '3kymppisille'! :flower: :D Oi, teitä on jo niin monta....perästä tullaan!:heart:

Rintapumpusta sanoisin minäkin että on hyvä olla olemassa jo etukäteen! Minulle ollut ainakin ihan ykkös apu maidon noustessa kun maitoa on liikaa vauvan tarpeisiin ja rinnat todella sellaiset kivimöhkäleet! Mulla on tässä vaiheessa tullut molempien synnytysten jälkeen rintatulehdus, viimeksi tosi pahana ja nyt yritän kyllä ennakoida tolla pumpulla vielä paremmin josko välttyisin tälläkertaa!

Halitukset kaikille vaivaisille tahi flunssaisille :hug: Ja klementinellä rintatulehdus:O Siis voiko se tulla jo raskausaikana?!!? En ole edes ajatellut moista, enkä mitenkään suojannut rintojakaan!

(.) Taidan heittää vaa'an ovesta ulos!!:kieh: Tulen hulluksi!!

Onko muilla ummetusta?!!? Miten olette saaneet mahan toimimaan?!
Mulla ei auta kahvi, ei luumu, ei kasvikset eikä täysjyväviljat! Vissiin viikko kun kunnolla tyhjentynyt ja olo on :x

Nyt aamutoimiin ja sitten lähdetään masuttimen kanssa tutustumaan paikalliseen äiti-vauvaryhmään :D

Jennyli 27+4

juu mäkään en osannu etes ajatella että voi tulla raskaus aikana rintatulehdus :ashamed:
varmaankin sitten nämä viileämmät säät tehneet tehtävänsä:( viime yönäkin heräsin kun tissi oli ihan saakutin kipeä,teki mieli repiä irti kokonaan.. no mut luulis että nuo antibiootit rupeis kohta puremaan kun eilen ne aloitin.

tänään mulla olis neuvola ja illalla sitten SYNNYTYSVALMENNUS:O

tajusin just et voi kamala, eihän tässä ole kovin pitkää aikaa enää että sinne saliin joutuu itse ähisemään!! ja pelkopolilla olen käynyt vasta vain kerran!!! saisivat äkkiä antaa toisen ajan.. sektiota en usko saavani etes pelon takia kun kuitenkin olen synnyttänyt alakautta jo kaksi lasta mutta ei ne kuitenkaan ihan kokonaan pois sulkeneet sitäkään ajatusta =)
jospa olisin luottavaisin mielin.. tulen kirjottelemaan lisää kunhan neuvolasta tulen..

klementine ja tyttö rv 30+4:heart:

Klementine millä perustein pääsit pelkopolille?! Mullahan on kanssa pienoinen synnytyspelko ja haluaisin kyllä tulla kuulluksi etukäteen siten että saisin oikeesti toiveeni synnytystä kohtaan kuuluville!! Mä en usko että ne lukee niitä kaavakkeita mitä odotusaikana tehdään, ainakaan siten että toiveista jotain hyötyä olis! Nyt olis aika seuraavassa lääkärineuvolassa ottaa kyllä asia puheisiin!
Ja toinen onko teillä synnytysvalmennus joka raskaudessa?!!?
Meillä siis vain silloin kun olin ensiodottaja! Tosin nykyään ei taida Taysissa olla valmennusta enää ollenkaan?! Joku video kuulemma?!:O
Toivotaan että rintatulehdus helpottaa pian! Kyllä ne antibiootit onneksi aika pian puree:hug:
Muksaa neuvolaa!

Moikka taas!
Apua, muistankohan taas puoliakaan mitä piti kommentoida kun tuli luettua taas pitkä pätkä:)
cisulle voimia ja tsemppiä! toivotaan että vaavi malttaisi vielä hetken masussa kasvaa!
Jennylilläihana masu:)
Rintapumpusta se on vähän yksilöllistä että tarviiko vai ei, toisilla maitoa tulee juuri sopivasti eikä pumppua tarvii ja toisilla taas aivan liikkaa, kuten mulla aluksi kun maito nousi tuli aivan liikaa vauvan tarpeisiin nähden ja pumppu oli hommattava kun joutu vessassa käsin puristelemaan lavuaariin kun sattui niin hemmetisti ja valui ja tulvi eikä vauvakaan saanut kunnolla imettyä kun tuli suihkuna liian vauhilla...
Ihanaa kun jotkut pääsee kurkkimaan vauvelia neuvolakäynnillä ultrassakin, mä en ole meijän pikkasta nähnyt rakenneultran jälkeen...
En ole tainnutkaan esittäytyä: täytin kesällä 26v ja mies samaa vuosimallia,yhdessä ollaan oltu reilu kaheksan vuotta ja pääkaupunkiseudulla asustellaan.Yksi lapsi on meillä ennestään, tyttö kohta 1v9kk...
Omaa napaa: saikulla edelleen, töihin ei ole asiaa enää, tosin ei tässä taidakkaan olla kuin n.kuukaus ja alkaa äippäloma.Mullahan siis todettiin kipuilujen syyksi häpyliitoksen avautuminen ja on muuten aivan kamala vaiva,liikkuminen tekee kipeää,kyljen kääntäminen sängyssä yms...pitkiä matkoja ei pysty kävelemään, lähikauppaan eilen käveltiin ihan hissukseen ja ai sitä autuutta kun pääsi istumaan.Esikoiselle tehtiin vihdoin oma huone lauantaina ja siinä tuli vähän touhuttua ja seuraavana yönä ei itku ollut kaukana ja aamulla liikkuminen aivan tuskaa.nyt vasta tänään tuntuu enää se "normikipu" liikkuessa johon on jo niin tottunut että ei edes muista kuinka ihanaa onkaan liikkua ja kävellä ilman mitään kipua...
Ens maanantaina olis taas neuvola+lääkäri, sitä odotellessa:)

Tosin nykyään ei taida Taysissa olla valmennusta enää ollenkaan?! Joku video kuulemma?!:O
Tästä TAYSin videosta vähän "naputin" neuvolassa. Mielestäni edes ensiodottajan pitäisi päästä paikan päälle katsomaan, mihin on tulossa yms. Neuvolan tätin mielestä voin ihan hyvin katsoa videon kotona, kirjata ranskalaisin viivoin kysymykseni ylös ja kysyä sitten häneltä. Just joo. En ole videota vielä katsonut enkä oikein osaa puuhaan ryhtyäkään...

- Siiri S, 28+1

Jennyli, vesi ja rasva auttaa sisäisesti nautittuna ummetukseen. Voit vaikka lorauttaa oliiviöljyä tai pähkinäöljyä tms salaatin sekaan tai laita ruokaan vähän enemmän rasvaa jne. Monet vähän liian vähän syö hyviä rasvoja, mutta ne auttais just suolen toiminnassa aika kivasti.

Kävinpä eilen sitten puntarilla ja säikähdin. Sitten tänään kävin puntarilla ja lähinnä ihmettelin:D Ilmeisesti vedenjuonnilla on aika iso merkitys, kun oli pari kiloa eilisestä pois. Tuntuu, että turvotuskin on vähän pienempää kun join eilen reilummin vettä. Pitäis aina muistaa tuo vesi. On ainakin helpompi olla, kun ei ole ihan niin turvonnut.

Täällähän on monella vähän isompaakin vaivaa. Toivotaan, että kaikki jaksetaan ja päästään vielä pitkille viikoille:hug:

-metsis 27+5

fanttomi: Kiitos tästä selvennyksestä!:)

Eilen olin töissä koko päivän ja sen jälkeen yläselkää lapaluiden välistä särkenyt niin julmetusti. Tänään jäin kotiin tekemään etätöitä ja yritin aamulla tehdä kunnon perusteellisen selkäjumpan, mutta vähän hankalaa on kyllä koneella istuminen. On tää kyllä kun vaivoja alkaa olla vähän joka päivä jotain. Täällä monella muullakin aika sama tilanne.

Täytyy vissiin hankkia sitten se rintapumppu. Huomasin että tarjouksessa Sokoksen 3 + 1 päivillä huomenna 48 euroa Avent Isis.

Onnea lumi-enkeli poikalupauksesta! :heart:

Millaisia harjotteita sulle Myyris on annettu tuohon SI-niveleen? Mulla se on ollut siis valmiiksi jo löysä ja nyt raskauden aikana ilmeisesti löystynyt edelleen. Tulee kaikenlaisia hermokipuja + lantion kipuja.

Tänään alkaa jooga! Toivottavasti siitä olisi apua kaikkiin kolotuksiin.

Myös rytmihäiriöt on alkaneet vaivata vielä entistäkin enemmän. Onhan niitä aiemminkin ollut, mutta nyt ne "kohtaukset" vain kestävät ja kestävät. Viime yönäkin heräsin rytmihäiriöihin ja tunnin taisin joutua odottelemaan, että pystyi taas nukkumaan. Neuvolassa kaikkeen vastaus on ettää "se kuuluu asiaan" tai "sellaista se on raskausaikana", mutta taidanpa silti yrittää ottaa puheeksi ylihuomenna. Lisäksi mietityttää, että mitä tapahtuu, jos kunnon rytmihäiriöitä tulee synnytyksen aikana?

neitoperho & toukka 26+4

neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin ultralla katsoi niin siellä se tyttö istui perätilassa edelleen.ainut et tytön sydän äänet oli välillä vähän matalahkot, 118 rumpsutti ja sitten kävikin jo 114...no,onneks ne sit nousi sinne 134 asti kuitenkin. neuvolatäti oli sitä mieltä että ei huolestuta kun on ihan normaali kuitenkin, mutta minun pelkojeni takia antoi ajan ylimääräiseen ultraan joka on 12.40 tänään. siellä katsotaan napanuoran virtaukset ihan vain siksi kun edellisessä raskaudessa ne huononi näin loppua kohden ja mulle jäi pelkotila siitäkin :D samoin ihan siksi ultraan kun pelkään hirveän kovasti sitä että lapsella olis napanuora kaulan ympärillä kun omalla äidilläni kävi joskus vuosia sitten raskaudessa erittäin surullisesti raskausviikolla 38 :( minusta neuvolatäti on niin ihana kun ottaa nämä minun pelot ihan tosissaan :heart:

mihis kaikkeen mun nyt piti vastata :D ainiin, pelkopolille pääsin ihan vaan sanomalla että pelkään synnytystä ihan tosissaan. mulla kun tuo toinen synnytys oli todella pelottava niin siksi haluaisin sektion mutta en ole pois sulkenut alateitse synnyttämistä kuitenkaan, pelkään synnytystä olipa se sitten sektio tai normi synnytys :D

täällä synnytys valmennukseen pääsee vaikka joka raskaudessa. vaikka turhaahan se on, kävin silloin ekaa odottaessa, toista odottaessa en. en koe nyt että olis tarpeen mennä tonne mut mietin et oman synnytyspelon takia se saattas kuitenkin olla hyvä. samoin ihan mieheni takia mennään, tämä lapsi kun on tälle miehelleni ensimmäinen niin varmasti on hyväksi sillekkin et tietää mitä on tulossa :D ja tää mun mies on niin rakas ja suloinen kun ihan itse halus että varataan sinne se aika:heart:

mitäs vielä... en muista :D

kirjottelen sitten lisää kun kerkeän, pitää kohta lähteä ajelemaan sinne ultraan ja sieltä lääkäriin ja sieltä sinne valmennukseen.

valmennus kestää 17-21 :D nukahdanko sinne? :D

klementine ja tyttö rv 30+4:heart:

tänään oli sokerirasitus ja lääkärineuvola myöskin,viikon verran tuli saikkua kun selkä ja häntäluu kipeytyy niin pirun helposti ja leppoisasti otettava täällä kotona.

Painoa tullut nyt koko raskauden aikana 8,4kg,viikossa tullu +180g ja ihan hyvä,mäkään en hirveästi haluais että tulis paljoa yli 10kg,vaikka esikoisen aikana mentiin lähemmäs 20kg.

Lisärauta tuottaa tulosta vaikka en muista läheskään aina ottaa tablettia,neuvolatäti sanoikin että ei tarvii edes joka toinen päivä ottaa,ilmeisesti mulla toimii noiden tabujen takia mahakin hyvin =D

Verenpaineet sun muut oli kans hyvin,ja vauva syke oli 150 edelleen.Kovin sai ainakin virtaa siitä sokerilitkusta joka piti juoda,temmeltää niin kovin koko ajan.

Cisulle Voimia ja :hug:

Nyt hetkeks pitkälleen,oliskohan päikkäreiden aika =)

hara 26+5

Ummetuksesta Mä en oikein osaa uskoa, että rasvan syöminen auttaa siihen, ellei oikeesti syö rasvaa niin PALJON, ettei se kaikki imeydy. Normaalilla ihmisellä rasvan pitäisi imeytyä jo ohutsuolessa. Jos näin ei tapahdu, niin on imeytymisongelmia. Hyvien rasvojen syöminen on tietty sellaisenaan terveellistä. Mä sen sijaan suosittelisin syömään marjoja. Esim. viinimarjat, mustikat, puolukat yms., joissa on imeytymättömiä siemeniä ja marjan kuorta, vois auttaa. Niistä saa myös paljon vitamiineja flavonoideja. Itse syön päivittäin vähintään reilu desin marjoja - enimmäkseen mustikoita, kun niitä on tullut poimittua. Joko sellaisenaan jogurtin joukossa tai smoothiena. Jos ei omassa pakkasessa ole, niin kaupasta saa kivasti pakastettuja suomalaisia marjoja.

Huomenna neuvola kuukauden tauon jälkeen. Yritän saada sen tädin nyt tunnustelemaan tuota mahaa että miten päin siellä ollaan. Ja pelkopolille en siis pääse kun pelot ei kai tarpeeksi suuria. Koskaan ei vielä neuvolassa ole kookeiltu miten päin vauva on että vain rakenneultrassa ja 4d:ssä ne perätarjonnat tuli esille. Voi olla etten taaskaan tule neuvolasta sen viisaampana kuin mitä sinne menen...:kieh:. No hemppakin on mukava tietää ja sellaista ja niitä mun papereita ei edelleenkään ole Taysiin lähetetty vaikka täytin ne sähköisesti jo kohta kaksi kuukautta sitten (neuvola lähettää eteenpäin) vaikka huomenna rv 31 tulee täyteen. Supisteluja on ollut viikon verran aika lailla ja pienestäkin rasituksesta, ei tosin kivuliaita mutta sellaista että maha kovettuu eikä meinaa laueta se supistus paitsi makuulle mennessä. Yhtään en kohduunsuun tilanteesta tiedä. Eli odotukset ei huomisen neuvolan suhteen ole kovin korkealla, siinä määrin pettynyt olen neuvolatoimintaan täälläpäin.

Tänään rv 30+6

Klementine hienoa että neuvolassa kaikki hyvin ja monilla muillahan oli kans hyviä neuvolakuulumisia! :heart:
Tosta napanuorasta kaulan ympärillä tuli mieleeni että minähän viikko sitten kysyin myös 4D-ultrassa että näkyykö jos napanuora kaulan ympärillä?!
Johon lääkäri vastasi että siihen tarvitaan kyllä kunnolla aikaa ja tutkimista että voi varmaksi todeta sen siinä olevan koska useinhan se kulkee lapsen kaulan edestä tmv. ja vauvahan sitä voi nyrkeissäänkin puristella, liikutalla jne.
Lisäksi lääkäri sanoi että joka 4 vauva syntyy napanuora kaulan ympärillä!! Napanuora on kuulemma niin pehmeä ja joustava ja harvoinhan noita ikäviä tapauksia sattuu!
Ei siis suostunut mun ultralääkäri katsoa onko napanuora kaulan ympärillä ;) Sanoi että liikaa tulee sitten loppuraskauteen stressiä jos niitä alkaa katselemaan.

neitoperho rytmihäiriöt on kyllä niin inhottavia ja pelottaviakin:hug: Mullakin niitä on ollut tässä raskaudessa enemmän kuin muulloin!: /

Mulla oli esikoisella napanuora kaulan ympärillä syntyessään muttei siitä mitään haittaa ollut vaan kätilö ensin pyöräytti sen kaulanympärisltä ja sitten jatkoin ponnistusta. Aint oli se että vauvan pään lisäksi myös kätilön sormet olivat synnytyskanavassa joten lisää venytystä;) muutenkin ahtaisiin paikkoihnin. Onhan joillakin olllut napanuora vauvan kaulan ympärillä kaksikin kertaa kiertyneenä eli tuplasilmukka ja ymmärtääkseni silti kaikki ok.

Moi kaikille.. Ei ole moneen päivään ehtinyt käydä täällä ja asiaa tullut niin paljon että pitää lukea jäljestäpäin tuolta.. Omia olojani tässä siis kirjoittelen. Vauva liikkuu ja potkii niin että koko vatsa heiluu ja olo on ollut jonkun aikaa jo todella jäykkä ja kömpelö. Kävin neuvolalääkärillä viikoilla 30+0 joka sai pitkien mittausten jälkeen sf-mitaksi 30cm. Eli yli yläkäyrien heilahti. Tuo raskausdiabetes saattaa vaikuttaa asiaan.. kertokaa nyt kuitenkin omista sf-mitoistanne!! Iski vähän paniikkia.. Joku tuolla SI-nivelten löystymisestä kirjoitti.. mulla ne on selkärankareuman takia luutuneet kiinni ja kivut siinä kohdilla aika tuskaiset. Välillä vihloo niin että itkuksi menee. Mukavaa on kun on meneillään uuden kodin remppa ja viikonloppuna alkaisi muutto. Enpä kamalasti pysty kanniskeleman mitään :(

Tsemppiä kuitenkin kaikille!! Hirveästi ei enää viikkoja jäljellä.. ajatukset jo aivan vauvantuoksuisia..

Piianen&Mökönen 30+5 (uä31+3)

Viimeksi muokattu:
Piianen mulla tosiaan on huomenna neuvola jossa varmaankin mitataan tuo sf-mitta. Mulla myös rd ja viikot melkein samoissa kuin sinulla joten vertaillaan huomenna sf-mittoja =). onko sinulle sanottu vauvasta mitään kokoarviota (painoa siis)? Mulla nyt meneilllään rv 30+6 ja uä:n mukaan 31+2?

Jääräpää, ei ole sanottu painoarviota mut lääkäri vilautteli mahdollisuutta yhteen ylimääräiseen ultraan jos kasvu tuota luokkaa. Omaa painoa tullut kuitenkin vaan 1,8kg. Kerro ihmeessä mitä saivat mitaksi, kiinnostaa tietää kun omaa mieltä kaihertaa ettei tule mitään "jättivauvaa" :)

Se sf-mitta ei vielä hirveästi kerro vauvan koosta.. ku siihen vaikuttaa mm. se paljonko on lapsivettä, onko ensimäinen vai useampi raskaus, sekä vatsan malli yleensäkki. Mul esikoisesta sf kasvoi alakäyrällä ja kakkosesta yläkäyrällä ja kakkonen oli 300g pienempi mitä esikoinen. Pää-asia on että se mitta kasvaa suht tasaisesti..

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!

Enpä oo kauheesti kerenny kirjotella viime aikana, mut jos nyt laittaisin jotain...pientä...vaikka.

Joku kyseli miun nuorimmaisen niskasta tossa jossain välissä, eli joo nyt on parantunu, kesti 3pv se hirvee niska ja pää kipu, mut sitte loppu kun seinään. Jorvis sanoivat et tullu kylmästä ja kyllä on pakko sanoo et oli kyl mun moka, en käyttäny tytöllä kauluria, vaik ilmat oli kylmät :ashamed:

Voin kyl sanoo et kaikki ei mee nyt putkeen, eka oli se koiran hammas juttu, nyt hajos pesukone :| meijän rahoilla kun ei kauheesti uutta konetta ostella... mies kausitöissä ja ite oon ollu työtän/sairas pv viimeset 3 vuotta ja porukkaa meil on viel yhteensä 5, jouluna pitäis jo kuudes olla : / ja sossu ei maksa mitään kun meijän tulot menee jopa 150e yli sen niitten laskelmien... ja niissä hän ei huomioida autoa, vakuutuksia,nettiä,puhelinlaskuja ym,ym...niitten laskelmat kun on se et 5 hengelle pitäis ns ruokaan,vaatteisiin ja huomioimattomiin laskuihin riittää 1500e/kk et kyl saa taas miettiä minkä laskun jättää maksamatta...:| nii ja siihen päälle sossu ilmoitti et kun pesutupa on naapuri pihassa yhdellä koneella ja rahakäytöllä niin me 5 henkinen perhe ei tarvita omaa pesukonetta... pakko sanoa et kyllä syö!!!:kieh:

No mut sitte omaa napaa... mul ois huomenna keskiraskauden lekuri ja pakko sanoo et pikkasen jänskättää, kun mikään aiempi raskaus ei oo menny putkeen et koska ne huomaa et on viel jotai häikkää tässäki raskaudessa, jatkuvaa supistelua, selkä kipuilua, mahan vääntöä ym ym...

No mut onnea kaikille sitä tarvitsioille :heart:

lilijan+masumussu 26+5

Yhteistyössä