***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 SYYSKUUSSA***

Cisu :hug: Täällä peukut pystyssä sulle... Lohdutukseksi voin sanoa että yhdellä kaverilla oli esikoisesta rv30+0 kohdunsuu 2cm auki ja vauva synty vasta laskettuna päivänä. tiedän ettei se helpota sun pelkoa, halusin vaan sanoa että toivoa on! Jaksamisia!! :heart:
 
tsemppiä cisulle ja jaksamista!! =) kaikki se lepo on vaan vauvan parhaaks, koita sen avulla jaksaa <3

tääl on nyt liikkeet vähentyny huomattavasti, tänään ja eilenki (muistaakseni) oli aika hiljasta. Kyllä siis välillä tulee potkuja mut ei yhtä usein ku ennen, voi olla et vauva on sit vaan eri asennossa. Äsken oli jo pakko dopplerilla kuunnella et onko kaikki hyvin ja kylhän sielt nätti syke kuulu. Ja nyt just tulee kovia potkuja tonne samaan kohtaan ku aikasemminki, eli oletan et kaikki on edelleen hyvin ja vauva vaan keräs voimia pari päivää..Onneks ke on neuvola ni voin siel kysellä asiasta. Ja siinä on samassa myös lääkärineuvola niin siltä voi kysellä enemmän ku terkalta, jotenkin luotan siihen lääkäriin enemmän, ainaki jos se on sama ku viimeks.

fanttomi & 27+3
 
Josko sitä yrittäisi aktivoitua. Käyn silloin tällöin lukemassa ja aina on tullut kirjoitusta niin paljon, että kun oon saanut suurinpiirtein kahlattua juttuja läpi, niin en enää itse jaksa kirjoitella. Jos ehtiskin päivittäin, niin varmaan tulis jotain kirjoteltuakin.

Ihan eka painosta, kun se on myös mua mietityttänyt. Huomenna tulee 30 viikkoo täyteen ja painoa on tullut (ei neuvolan, vaan omasta puntarista katsoen) positiivisesta testistä tähän päivään n.16kg. Neuvolan punnituksien mukaan hieman vähemmän. Kauhistuttaa välillä tää paino, mutta sokerirasituksessa arvot oli loistavat, joten ei kai tässä tarvi sen kummemmin huolta kantaa. Paino on kertynyt mahan ja tissien lisäksi takapuoleen ja reisiin, muualle ei niinkään. Iltaisin on nilkoissa turvotusta, mutta esim. sormukset tuntuu edelleen yhtä löysiltä kuin ennen raskautta. Niin ja musta tuntuu että mun maha on ollut alkuraskaudesta jo niin alhaalla, että kaikki housunvyötäröt ahdistaa. Jopa äitiyshousujen. Siksi mulla on kasvanut housuissa vaatekoko noin 38/40:stä sinne kokoon 44. Pienemmät housut menis muuten, mutta toi vyötärö täytyy olla tosi löysä, jotta olo ei olisi tukala. Enkä oo osannut ikinä pitää trikoita ja tunikoita, mutta kai siihen vielä täytyy opetella loppuraskaudesta... En haluis.

Jonkinlaista esittelyä täällä on kait ollut myös. Eli (kai mut tutut saa tunnistaa, jos tunnistavat... ) muutamaa viikkoo vajaa 33-vuotias olen, mies täyttää alkuvuodesta 34. Yhtä olemme pitäneet pian kymmenen vuotta ja siitä yli viisi vuotta olemme olleet naimisissa. Tampereella asustelemme ja odotamme ensimmäistä lastamme. Aika kauan saimme odottaa, että poika oli tullakseen ("saa tulla jos on tullakseen"-ajatuksella), mutta luomuna tärppäsi. Taisimme juuri puhua ennen raskautta, että voisi sitä kai käydä tutkimuksissa katsastamassa onko kaikki kunnossa. Alkoi kuitenkin olemaan niin pettynyt tunnelma joka kerta kun menkat alkoivat...

Varustelu alkaa olla hyvällä mallilla. Vaatteita saattaa olla liikaakin ja niitäkin ollaan saamassa vielä lisää lahjoituksena kavereilta. Meillä on kaveriporukassa ja sukulaisilla jo niin monella lapsia, että kun kuulivat meidän raskaudesta, niin ollaan alettu saamaan sitä sun tätä niiltä. Vaunut on vielä hakusessa, hoitotaso myös ja imetystyynyä harkitsen, mutta muuten taitaa olla hyvällä mallilla kestovaippoja myöden.

Tälläistä tällä kertaa. Nyt tuo kello on jo taas vaikka mitä ja oon aivan väsynyt, joten nukkumaanmenon aika. Mutta ehdinpähän kerrankin jotain kirjottamaan! Hyviä vointeja toivottelen kaikille... :)

Keltakaneli 29+6
 
Viimeksi muokattu:
Cisulle Tsemppiä ja jaksamista! :hug:

Täällä on tänään ollut ihme mahakipu-päivä. Ei yhtään kiva. Ihan kummallista. Huomenna on neuvola heti aamusta. Saas nähä miltä lukemat taas näyttää.

Mandy ja pallero 26+2
 
Huomenia kaikille!

Tänään olis ohjelmassa 4D-ultra, jännittää ihan hirmuisesti. Näin viime yönä jo untakin että oltiin sinne matkalla mut jostain syystä en suostunut menee sinne sitten kun olin unohtanut äitiyskortin kotiin.. Hmmm.. Ehkä pakkaan sen nyt jo laukkuun niin on varmasti mukana vaikka eihän sitä siellä edes tarvita :D

Painoa on tullut +11 kiloa... Tuntuu et se on mennyt tisseihin ja mahaan. Rintsikoita oon jo kerran joutunut ostaa suurempia ja nyt tuntuu siltä et tarvis taas. Muutaman viimesen viikon aikana masu on oikeen pullahtanut ulos ja nyt tuntuu jo äitiysvaatteetkin kiristäviltä. Ennen raskautta vaatekoko on ollu XS/S ja 34/36, mut nyt se on M ja 38.. Ja nää siis alkaa kiristää et kohta pitänee varmaan entistä suurempiin siirtyä.... Turvotusta on jonkun verran nilkoissa ja sormissa, mut vielä mahtuu sormukset :)

Aiemmin oon ollut todellinen vilukissa, mut nyt olen se jolla on kuuma! Ulkonakin voisin kulkea viel trikoopaidassa ilman takkia mut kaikki muut tuntuu olevan huolissaan siitä että enkö palele niin oon ainakin takin aina ulos mennessä ottanut mukaan vaikka ei se aina päällä olekaan :D

Liikkeitä täällä tuntuu päivittäin ja niiden tuntemisessa on jo rytmikin. Eniten liikkeitä tuntuu navan vasemmalla puolella. Enää potkut ei tunnu niin kovilta kuin jossain vaiheessa joten on tainnut tuo tila jo käydä vähän ahtaammaksi..

Ria ja "Jomppe" 27+0 POKS!!
 
Hui! Cisulle paljon tsemppiä. Toivottavasti tilanne rauhoittuu pian ja pikkuinen pysyisi vielä sisällä.

Syysflunssa iski viikonloppuna ja jäin tänään sängynpohjalle lepäilemään. Viikonloppunakin olisi vissiin pitänyt ottaa vähän rennommin, mutta kun oli kerrankin aikaa olla kotona... Tuli sitten hiukan sisustettua ja puuhailtua kotihommia, mikä kostettiin tosi huonon olon ja supistusten merkeissä. Äh! Ei vaan millään malttaisi maata paikallaan, vaikka kroppa sitä selvästi vaatii. Onneksi torstaina on lääkärineuvola, niin saa tietää onko paikat vielä kunnolla kiinni.

Alaselkä oli viime viikolla ihan tulessa ja selkeästikin töissä istuminen vain pahentaa sitä. Lisäksi lantiosta kuuluu sellaista ihme ruksumista, vähän kuin luut liikahtelisi toisiaan vasten. Olisikohan nyt sitten siitä lantion löystymisestä kyse? Onko kukaan keksinyt siihen mitään helpotusta? Tukivyö on kyllä käytössä aina kun supisteluilta pystyy sitä pitämään.

neitoperho & toukka 26+3
 
Rialle hauskaa 4D-reissua, ihanaa varmasti :heart:

Cisulle tsemppiä, toivottavasti lepo kuitenkin auttaa! :hug:

Omaa napaa sen verran, että viikonloppuna iski armoton närästys päälle! Jokusia viikkoja muutenkin närästänyt suht helposti (ennen raskautta mua ei närästänyt juurikaan koskaan), mutta lauantaina menin juomaan turhan monta kuppia kahvia ja tuli kyllä aivan kauhea olo, joka kesti sunnuntaina pitkälle päivään. Tänäänkin oon ollut vähän huonovointinen, menin vielä juomaan kupin kahvia aamusella.. No ehkä tämä tästä.

Viis viikkoa enää töitä ja niistäkin suuri osa vajaita viikkoja kun käyttelen lomapäiviä pois! Uskomatonta miten nopeesti hurahtaa aika!

Hampiainen 29+5
 
cisulle tsemppiä, että maltat vaan lepäillä! :)

Mulla olis torstaina kasvukontrolli aika eri paikkakunnalle ku täälä on lääkärit nii perseestä ku ikinä voi olla. Toivottavasti pikkunen on jaksanu kasvaa :) <3

Marrari ja neitokainen 30+1
 
Cisulle hurjasti tsemppiä ja voimia vuodelepoon - eiköhän kaikki vielä pääty ihan hyvin ja vaikka vauva nyt syntyisikin, niin onneksi tämänviikkoiset keskoset jo selviävät :hug:

Neitoperholle paranemisia!

Ria88 Mukavaa ultraa - vähän itekin houkuttelisi mennä 4D mennä, mutta jääköön nyt sitten jotakin jännitykseksi, siis vauvan ulkonäkö ja mistä sitä tietää, vaikka tulisikin yllätyspoju :D

Joo tällä entisellä vilukissalla on kanssa tosi helposti kuuma nykyään! Lauantaina meinasin läkähtyä yhteen kahvilaan ja joka paikassa vaana neuletta pois ja pikkutopille :)

Omaa napaa: lauantaina olin BOBO:n ystävänmyynnissä Lauttasaaressa ja voi hyvä ihme, mikä tungos :O Mies ei tullut lopulta sisään ollenkaan (valitsi ovelta juuri ennen kassaa kahdesta haalarivaihtoehdosta toisen) ja äitikin meni suosilla jonoon aika alkuunsa, vaikka alunperin sen piti katella siskon pojille joululahjoja kanssa. Se aukesi la klo 10.00 ja me oltiin ehkä 10.30 sisällä ja kun vihdoin pääsin vauvojen haalaritangolle, niin jäljellä tasan yksi pinkki 62 cm:n haalari. Muut isompia. Pojille ei siis mitään ja en ihan tiedä, oltaisko pinkkiä otettu kaikista mieluimmin, mutta saihan 76 euron haalarin puoleen hintaan. No onneksi sitten muun myymälän puolelta löytyi myöhemmin toinenkin useampaa eri pinkkiä/punaista sisältänyt kuviollinen haalari (joka lopulta valittiin) ja jokunen muukin vaihtoehto. Sellasia siis, joita ihmiset oli eka hamstrannut, mutta myöhemmin hylännyt :D Paljonhan siellä olisi kaikenlaista ollut, mutta oikeestaan vaan olin Clairen osastolla, josta ostinkin sitten vaikka mitä 62 kokoisia (söpöjä) vaatteita. Tosin kaikki oli käyttövaatteita eli edelleenkään ei ole yhtään mekkoa. Kaikki oli puoleen hintaan tai jopa enemmän. Vastasyntyneelle en viitsinyt ostaa enää mitään, kun niitä on jo aika paljon ja miekkonen on syntynyt 54 tai 56 cm pitkänä...

Huh, mullakin lääkärineuvola torstaina aamulla.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Azalea ja Luru 27+2
 
Cisulle Tsemppiä! Toivottavasti vauva kasvaa masussa mahdollisimman lähelle LA:ta,mutta sulla on jo tosi hyvät viikot menossa ja vauvalla oli masussa kaikki kunnossa. :hug:

Mulla oli tänään neuvola:
Kaikki oli oikeastaan ihan ok.
Pissa puhdas
Paino +300g/vko (nyt yhteensä 7,5kg)
Hb 132
RR 102/61
Sf 24cm (viimeks oli 4vko sitten 26,5cm)
Eli siis vauva ilmeisesti on kasvanut,mutta tipahtanut jo niin alas,että on jo lantiossa. Viime kerralla oli vielä poikittain,nyt siis jo pääalaspäin,joten sekin vaikuttaa tuohon mittaan... Alakäyrän alapuolella menee mitta tällä hetkellä,joten vaatii seurantaa.
Vauvan syke oli tasainen 140-150 ja liikkuu hyvin vilkkaasti,joten vauvalla kaikki hyvin (toivottavasti)

Bamse 30+2
 
Ria Voi ihanaa, sä meet 4D:hen. Tuuhan kertomaan sitten sen jälkeen kuulumisia.

Mulla on tänään myös neuvola, rv 26+3. Viimeks kävin 3.9. (rv 23+0) ja ne tiedot suluissa

Paino: +554 g/vko (+382 g) Yhteensä painoa tullut 7,5 kg. Neuvolan täti oli sitä mieltä, että painon nousun pitäis pysyä max. 500 g/vko.
RR: 104/60 (106/66)
Pissa: puhdas
Hb: 124 (124) Rautaa syön päivittäin.
Sf: 23 tai 24 (22) Neuvoan täti on kirjoittanut vahingossa korttiini, että sf ois 26. Ei sentään, noi on viikkoja. Varmaan sekoili niiden kanssa. :) Keskikäyrällä mennään.
Sykkeet: +136

Juttelin neuvolantätsylle mun eilisestä masukivusta. Se oli vähän semmoista menkkamaista, välillä pistävääkin. Täti sanoikin, että jos tuntemukset jätkuu, niin ei kannata jäädä odottelemaan kovin kauaksi aikaa, vaan pitää varata aikaa lääkärille kohdunsuun tarkistukseen.

Mandy ja pallero 26+3
 
Cisulle tsemppiä ja voimia lepäilyyn :hug:

Lääkärineuvolassa tuli aamulla käytyä, kaikki oli ok. Selvisi, että tuo masuasukki möllöttelee mahassa poikittain, oli lääkärillä kova työ metsästää sydänääniä, kun tuo Vili Vilperi leikki kuurupiiloa pitkän tovin ja vain potki iloisesti vauhtia :D Saihan tuo lopulta ne äänet kuuluviin, syke oli 142 ja sf-mittakin oli lähestulkoon keskikäyrällä, 25 cm.

Sokerirasitukseenkin sain vihdoinkin lähetteen, menee tosin hieman yli siitä rv 26-28 suosituksesta, kun ei ollut vapaita aikoja, mutta eipä kai sillä niin paljoa merkitystä luulisi olevan...?

Pingupongu 26+6
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei! Lääkärineuvola takana..hiukan on ristiriitaset olot siitä lekurista.. kaikki oli kyllä ihan hyvin noin niinkun muuten hemoglobiini 131, pissa puhdas, verenpaineet ok, painosta tuli sanomista, oli kuuden viikon aikana noussu 3kg..lähtöpainosta nyt 400g tullu lisää ja lääkäri piti saarnan..noh, pistin toisesta sisään ja toisesta ulos..ei toi mun mielestä nyt mitenkään paha oo...paikat oli napakat ja kiinni, sykkeet hyvät, sf-mitta oli 24, sykkeistä ei mitään lukemaa sanonu ja ite katoin että menee hiukan keskikäyrän yläpuolella mitta. mitähän vielä..niin lääkäri oli ihan outo..se vaan haukotteli siinä koneensa edessä ja tokas että noh, mitäs tässä ihmeempiä jutellaan kun on kolmas jo tilauksessa joten kyllähän sä kaiken tiedät :O no selvä se sitten on.. selkäkivusta yritin kysyä että mikähän auttais niin vastauksena oli: kuuluu näihin viikkoihin..samoin kipeet supistukset..noh selvä sekin sit on... vähän tosiaan lähdin sieltä sillä mielin että kiva kun kävin..onneks terveydenhoitaja joka siis oli uus ja nähtiin nyt virallisesti ekan kerran oli tosi kiva :) sokerin kotiseurantalaputkin vein samalla ja se mittailu sit oli siinä, ei tarvii enään mittailla tai mitään kun ei arvot menny kertaakaan noissa yli. et tällästä tänne..
selkä tosiaan on ihan pirun kipee, kävely on tuskaa kun kiskoo alaselästä takareiteen asti, mutta kun kuuluu kuvioon niin selvä ;) supistukset on helpottunu hieman, mutta väsymys on tullu takasin pahemmin samoten kun pahaolo :( mutta ei tässä enään ihan hirveitä tarvii onneks kärvistellä.. ens viikolla ultraan siihen rakkulakontrolliin ja päivä päivältä hirvittää enemmän...huoooh...
mutta nyt on paree mennä ettiin vaatetta ja lähtee ulkoileen tuonne ihanaan ilmaan ja hakeen poitsu päiväkodista kotiin :) jaksamisia kaikille ja cisu varsinkin!! älyttömän suuret tsempit sinne!!!
mipe&möhkäle 27+6
 
Mukavaa alkuviikkoa kaikille massukoille!=)

Kirjottelinpa tuossa aamulla pätkät, mutta kaksplussa vilauttelikin sitten erroria, että sinne katosivat.

Cisulle tsemppiä ja toivotaan, että asukki viihtyisi vielä pitkään massussa:hug:

Mulla on kyllä nyt vajaa viikko menny jo hieman tuskasissa merkeissä. Kaveri painaa kylkiluita ja keuhkoja aika ikävästi, suorastaan käy kipeää vaihtaa kylkeä ja muutenkin vartalon kierto ja taivuttelu ei tunnu yhtään hyvältä. Melkeen tuntuu, että kyljet ovat tulessa. Toivottavasti tähänkin tottuis pian, niin sais yötkin nukuttua edes vähän paremmin. En oikeen tiedä millä sais oloa helpotettua..

Varustelutaso on meilläkin aika kiva nyt. Pinnasänky puuttuu ja kaukalopussin sekä ehkä paksumman Eisbärchenin ajattlein hankkia..mutta siinäpä onkin sitten ne isommat niin sanotusti. Jotakin vaatetta vielä käyn katselemassa, mutta en suurempia. Oikeastaan ihan kiva, että oon jo aiemmin kaikki jaksanu hankkia, kun nyt on sen verran kipeä olo sitten ettei huvittaiskaan ihan samaan tahtiin heilua. Ajattelin, että tässä nyt loppuajan vois ottaa rauhallisesti, multa tais mennä vähän mehut tossa muutossa:D

Vaatteet on mulla samat mitä raskauden alussakin, samat raskauspöksyt mahtuu ja samaa kokoa. Painoa on varmaan se 7-10kg tullut, en tiedä sen tarkemmin. Mulla tota turvotusta on aika kovastikin, sormet on taas nakit ja nilkatki on kyllä aika paksut koko ajan oikeestaan|O Tuohon on kyllä jo pikku hiljaa tottunut. Talvitakin ostin nyt semmosen suht edullisen ja se on kyllä tosi isoa kokoa, mahdun sinne kyllä nyt ja ei tartte palella. Vielä pitäis hankkia talvitöppöset, ajattelin hankkia jotku semmoset vähän uggimaiset (mutta en tosiaan sen hintaisia) ja nehän pitää olla vielä isompaa kokoakin mulle kuin normaalisti tämän turvotuksen tähen.

Onkos teillä miten tuo jalan koko muuttunut? Onko palautunut synnytyksen jälkeen, vai jäänyt isommaksi? Mietityttää, että meneekö tässä koko kenkäkalusto vaihtoon, vai onkohan tämä vain väliaikaista.

-metsis 27+4
 
Aurinkoista maanantaita kaikille!

Cisulle paljon tsemppiä, toivottavasti lepo auttaa!

Lähes päivittäin käyn täällä kyllä lukemassa mutta on tuo oma kirjoittelu jäänyt tosi vähälle, joten laitetaanpa omia kuulumisia nyt vihdoin.
Gallupiin: olen 32 v ja mies 38. Yhdessä ollaan oltu nelisen vuotta ja naimisissa siitä reilut kaksi. Asustellaan Oulun lähistöllä omakotitalossa. Vakitöissä olen yksityisellä puolella ja työpäivät menee istuessa tietokoneen ääressä. Juoksuharrastus on raskauden ajaksi laitettu jäihin, ei raskauden alussakaan tuntunut se oikein hyvältä, joten olen välillä käynyt kävelylenkeillä mutta en mitenkään säännöllisesti.

Useamman päivän on nyt ollut särkyä ja arkuutta alavatsassa, alkoi vauvan liikkeetkin tuntuun kipeesti tuonne alas, joten kävin viikonloppuna OYS:ssä tarkistuttaan paikat. Pissatulehdusta epäilivät mutta alustavat testit oli negatiiviset ja odotellaan vielä lopullisia tuloksia. Lääkäri ultrasi ja teki sisätutkimuksen ja kaikki siellä oli ok. Kohdunsuu hieman pehmentynyt mutta kiinni ja pituutta 3,5 cm, joten tuosta pehmentymisestä ei kuulemma tarvi huolestua. Pojullakin oli kaikki hyvin ja painoa jo huimat 950 g :) Jos tuo pissatestikään ei mitään näytä niin kai tämä särky ja jomotus menee sitten mahan kasvun ja liitoskipujen piikkiin. Jos se maha painaa jo sen verran, että paikat kipeytyy…. Reilun viikon päästä on kuitenkin kontrolliaika lääkäriin, jossa tarkistetaan onko säryt tehny mitään muutosta kohdunsuulle. Sairaslomaa kirjoitti tämän viikon, joten jospa se lepo auttaa. Täällä taisi muillakin olla särkyjä, joten on varmaan aika yleisiä tässä vaiheessa…

jazz 27+1
 
metsis mu lon ainaki nyt jalan koko muuttunu just noitten turvotusten takia. Ku nehän alko sillon viikolla 5 jo, ni siitä asti on kengät puristanu ja nyt viel pahemmin...sellaset yhet tennarit joihin mahtu ennen normisukka+villasukka niin saan hädin tuskin enää jalkaan pelkällä normisukalla mut niitä oon yrittäny pitää ku ei oikein muita tän kelin kenkiä oo. Toivotaan et jalan koko palautuu ennalleen tai ainaki pienenee ettei ihan kaikkia kenkiä tarvis uusia!!

mipe81 mulle sano kans yks lääkäri ku kysyin kivuista ja turvotuksista et ne kuuluu asiaan..just sillai et aha, no mä oon niin kipee et hyvä et pystyn liikkuun ni totes vaan et ne on normaaleja..ja sit ku kysyin kipeistä suppareista ni totes et neki kuuluu asiaan, ja et "kyl mullaki on supistellu kaikkien omien lasten kohalla mut eipä ne mitään muutoksia oo aiheuttanu" totesin sit siihen et "jaetaanko me yhteinen alapää siis??? eli kun sullakaan ei oo tullu muutoksia ni mullakaan ei oo voinu tulla?!?!??! mä suoraan sanoen kiehuin raivosta sen käynnin jälkeen!!!

todella väsynyt fanttomi & 27+4 ...odottaa äippäloman alkua epätoivosena!!alle 5 viikkoa enää!!
 
Sain vihdoin päätöksen äitiys- ja vanhempainrahoista ja äitiyspakkauskin haettiin perjantaina postista. Nyt alkaa vaatteita olla jo iso kasa, kun mun vanhemmat ovat olleet niin innoissaan ekasta lapsenlapsesta, että ostelee uusia vaatteita melkein viikoittain. Olisin vain kysellyt oletteko saaneet samassa jotain päätöstä lapsilisästä vai tuleeko se vasta kun lapsi on syntynyt?

Vaunutkin saatiin lauantaina, eli ei paljoa enää puutu. Hoitoalustaa ja lakanaa ja jotain imetysjuttuja. Kannattaako rintapumppua hankkia vielä tässä vaiheessa?

Keskiviikkona sitten taas neuvolaan. Painoa oli viimeksi tullut ekasta neuvolasta noin 7,5 kiloa, nyt varmaan jo yli 10, veikkaisin.

Ja Cisulle oikein paljon jaksamista!
 
safiatou lapsilisä päätös menee näin: "Oikeus lapsilisään alkaa lapsen syntymää seuraavan kuukauden alusta. Päätös lapsilisästä postitetaan ensimmäisen maksukuukauden lopussa."

mä oon kans miettiny tota rintapumpun hankkimista et kannattaako hankkia vasta sitten vai jo nyt??

imetysliivit aattelin ostaa vasta muutaman viikon päästä, jos vaikka sattuu tissit viel kasvaan ennen synnytystä =)

meilt puuttuu viel vaunut ja pinniski on viel työnalla..vasta toinen pääty siit hiottu ja sit pitäis viel käsitellä se 2 kertaa. mut kai tässä viel kerkeee =)

koskakohan mä saan päätöksen tosta vanhempainrahasta??toivottavasti työnantaja hoitaa sen ajoissa
 
Viimeksi muokattu:
Täältäkin tsempit Cisulle:hug: Toivotaan että vauva kasvaisi vielä monta viikkoa kohdun suojissa ja tosiaan eihän tuo välttämättä kerro vielä lapsen syntymästä mitään mutta ihana kun huolehtivat ja nyt on sitten aika levätä :heart: Oletko pelkästään levossa vai oletko saanut jotain vauvan keuhkoja kypsyttäviä piikkejäkin? Ja toivottavasti sairaala-ajasta ei tulisi kauhean pitkä kuitenkaan, sekin henkisesti raskasta!

(.) Puuh, mulla on ihan megaraskas olo!! Tuntuu että musta on tullut muutamassa päivässä turvonnut, iso ja kömpelö! Ahdistaa, hengästyttää ja on tosi epämukavaa! Suoli ei toimi ja turvotustakin on...vaaka alkaa elämään ihan omaa elämäänsä syön tai en, enkä mä paljon pysty syömäänkään kun olen pienestäkin suupalasta ähkyssä:x
Istuminen ahdistaa, kävely on epämukavaa (supistaa, painaa ja hirmuinen paineentunne, särkee, repii, polttaa ja ties mitä), nukuttua sentään saan (kopkop)!
Eli valivalivali vaan :ashamed:
Kohdunsuun/kaulan tilanne minullakin jatkuvasti mieltä painaa ja lääkärineuvolaan olisi vielä 1.5vkoa aikaa!
Lapset on kaikki kipeinä ja omakin flunssa riesana....VÄÄÄSYTTÄÄ!!|O
Mutta huomena menen silti tsekkaamaan alkavan äiti-vauva-ryhmän johon olen ilmoittautunut ;)

Näissä tunnelmissa, valittava Jennyli 27+3

Laitanpa vielä juuri ottamani masukuvan. Tuntuu että tuo masukka olisi kuvankin perusteella kasvanut viimeisestä jotenkin enemmän kuin ennen!
 
Viimeksi muokattu:
:(

mä heräsin tänään ihan hirveeseen flunssaan ja perjantaina alkoi rintatulehdus, sain onneks tänään tohon tulehdukseen antibiootti kuurin.

( kävin vaan pistämässä tän muistiin tänne :D )

klementtine ja tyttö rv 30+3

ihania masukuvia täällä!! pitää itsekkin ottaa kuhan saan voimia vähän :D
 
Cisu: Tsempit tilanteeseen sinulle, toivotaan että pieni pysyy kyydillä vielä muutamia viikkoja =)
Lepäile ja koita ottaa rennosti vaikka tilanne varmasti stressaakin.

Painonnoususta: Mulla on tullu koko raskausaikana painoa alle 3kg, mikä on hyvä koska on tuota painoa muutenki vähän liikaa:ashamed:
Terveydenhoitaja on ollut hyvillämielin ettei tuon enempää ole ja sanoikin että nyt loppuajasta ei pitäisi enää hirmuisesti tullakaan, ellei turvotuksia tule.
Oon kyllä hyvillä mielin syöny sitä mitä haluan, kohtuudella kuitenkin=) Suureksi herkuksi on noussut kylmä tuorekurkku, ihan pakkasessa hetken aikaa ollu, sekä suklaavanukas =D Ne yhdessä on jotain erittäin herkullista =D

Mulle on kans sanottu että nuo kipuilut on ihan normaaleja. Ja niitä mullakin riittää=/
Öisin on hankala olla, kun sattuu lonkkiin, selkään ja alamahaan.
Ja kun on niin kuuma! Ennen olen ollut vilukissa ja mitä kuumempi, sen parempi. Nyt ei sais olla kauhean lämmintä, makkarissa 20 astetta lämmintä ja minä hikoilen yöt ku pieni possu ja mies palelee =D Raukkaparka=/ Olen kyllä sanonu että saa lämmittää leivinuunia jos haluaa, vaan ei kuulemma raski kun mulle tulee tukala olo. Kultainen mies, mutta itellä tosi paha mieli kun mun takia joutuu palella=/

Pidin tänään itselleni hemmottelupäivän, kävin värjäyttämässä hiukset ja sitten hyvän ystävän kanssa turinoimaan kahvin ja suklaakakun merkeissä. Illalla on luvassa saunomista ja mieheltä jalka- ja hartiahierontaa:heart:

Jazzy&Morso 29+1
 
Cisulle tosiaan tsemppiä! Eilen illalla jo tilanteesta luin, mutta jotenkin koko teksti pysäytti, jopa alkoi ahdistaa sen verran, että päätin siirtää kommentoinnin tälle päivälle.. Lähinnä siis alkoi ahdistaa tuo juttu sen vuoksi, kun oon itsekin miettinyt tota oman kohdunsuun tilannetta, jota kukaan ei ole vielä kertaakaan tarkistanut! Ellei sitten rakenneultrassa katsottu, ei siitä mitään puhetta ainakaan ollut.
Joka tapauksessa täällä on peukut pystyssä, että vauva pysyy vielä sisällä. Onneksi tilanne kuitenkin huomattiin ajoissa ja sitä seurataan nyt varmasti tarkasti loppuraskauden ajan! Niin kauan kun ne ei sua lyki synnäriosastolle ja anna vauvalle sitä keuhkoja kypsyttävää ruisketta, niin voit olla ihan positiivisin mielin! Itselläni esikoisesta kalvot vaan puhkesi, eikä siinä ollut paljon tehtävissä muuta kuin antaa se ruiske ja estellä supistuksia vuorokauden verran, että keuhkot ehtivät kypsyä.
Ja onneksi tosiaan oot Cisu jo niin hyvillä viikoilla, että vauvalla on hyvät mahdollisuudet selviytyä ja kasvaa ihan normaalisti!

Jos nyt tohon kivuista valituskerhoon liittyisin, niin mulla on alkanut nivusia juilimaan ihan mahdottomasti! Kävely on hankalaa ja istuminenkin tuntuu välillä hankalalta. Tuttu sairaanhoitaja epäili, että voi olla suonikohjuistakin johtuvaa, kun kyselin, että oiskohan lantion löystymistä vai mitä. En oo kyllä suonikohjuja huomannut, mutta toisaalta eipä tonne nivusiin hirveesti pysty kurkkailemaan, voishan sitä käsikopelolla kokeilla.. :D Voikohan niitä suonikohjuja tulla jotenkin sisäisestikin, ettei ulospäin näy?

Jennyli
, sulla on jo mahtimaha! :D

mamadread ja ihme 25+3
 

Yhteistyössä