Mies haluaisi vauvan nyt, vaikka mulla vielä koko elämä kesken:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten se uraohjus tähän asiaan liittyy? Onko se sinusta niiiin väärin, että joku saa sekä ihanan työn ja kunnollisen palkan että lapsia?

mulle on ihan sama koska kukakin lapsia tekee/saa, kunha saa niitä ilman että valtion on pitänyt maksaa hulluja summia siitä että tämä kyseinen nainen ei ole voinut niitä lapsia aiemmin tehdä

Mullekin on hyvin tärkeää se, että kun/jos saamme lapsen, olen itsenäinen ihminen ja koulut alta pois ja tulen toimeen omillanikin. Se on vain mun kohdalla helpompi ja mukavampi niin. Olen elänyt vähillä rahoilla ja kituuttelemalla monta vuotta ja se saisi pikkuhiljaa loppua, haluan oikean työn ja kunnon palkkaa. Ei ole mitään mielenkiintoa jatkaa kituuttelua yhtään pitempään kuin on pakko, ja vielä lapsen kanssa.

Minö valitsin aikanaa sen tien, että ensin lapset ja sitten vasta ura :D Mies tehnyt töitä koko ajan ja eletty ukon palkalla. Mä olen opiskellut ja nyt jo kyllä kohta 10 vuotta työelämässäkin vakkari paikalla. Lapsia neljä... enkä kadu päivääkään, sillä ei oo tarvinnu töitä tehä opiskelujen lomassa ja opintolainaakaan ei tarvinnu, otta kun tuet oli niin hyvät perheellisellä opiskelijalla ja kesät sain kotihoidontukea ja nautin lapsista ja tentin ehkä harvakseltaan kesäaikoina :D Lapsilisät, kelan tuet yms... eikä tarvinnu paljon maksaa ees päivähoitomaksuja. Nyt meillä kaikki jo koululaisia ja tili tulee, ihan hyväkin sellainen molemmille meille ja saamme nauttia koko perhe ihan vauraasta elämästä :D ja nyt maksan veroilla takaisin valtiolle sen mitä olen aikanaan saanut itse tukena... Suomessa on ihanaa!!!

[QUOTE="suski";22121183]Mielummin niin päin kuin että antaa valtion elättää itsensä ja lapsensa tukiaisilla.[/QUOTE]

eli sun mielestä on tasan 2 vaihtoehtoa, joko korkeakoulututkinto tai yliopistotutkinto ja ura tai sossun tuet??

eli sun mielestä on tasan 2 vaihtoehtoa, joko korkeakoulututkinto tai yliopistotutkinto ja ura tai sossun tuet??

Ja sun mielestä on tasan yksi vaihtoehto, tehdä lapset nuorina?
Vaikkei olisi edes valmis siihen, mutkun ne vaan pitää tehdä nuorina, ettei vaan mahdollinen lapsettomuus olisi sitten ainakaan iästä johtuvaa, ihan niin kuin 30 vuotiaat vielä vanhoja olisi...

[QUOTE="suski";22120560]AMK- ja korkeakoulutason tutkintojen suorittamista ei todellakaan voi verrata toisiinsa.

Opiskelu lapsen kanssa ei ole mahdotonta, mutta ei se mitään herkkuakaan ole. On paljon tehokkaampaa, kun voi olla itsekäs ja ottaa vain aikuisten tarpeet huomioon.[/QUOTE]

AMK-tutkinto ON KORKEAKOULUTUTKINTO!

Mitäköhän sitten olet itse suorittanut et ilmeisesti ainakaan amk-tutkintoa jos et tiedä että se on korkeakoulu?

Tiedätkö mistä lyhenne amk tulee?

Vastaus: Ammattikorkeakoulu

AMK-tutkinto on alempi korkeakoulututkinto eli vastaa kandidaatin tutkintoa, mutta amk:ssa voi suorittaa myös ylemmän amk-tutkinnon joka vastaa maisterin tutkintoa.

"Miina" on niitä ihmisiä, joiden ainoa saavutus elämässään tulee olemaan äidiksi tulo ja joka käyttää siihen saavutukseen kaikkensa. Tuskin tällaista kommenttia heittävällä muutakaan "annettavaa" tähän maailmaan toisaalta on, eli ei tainnut "Miinan" opiskelut luonnistua aikanaan...? :D

Kiitos vaan arveluista, mutta kaksvitonen Miina lopettelee juuri akateemista loppututkintoa (km) ja jonottaa lapsettomuushoitoihin :) Ei ihan mee putkeen nää luonneanalyysit palstan perusteella.

voi hyvänen aika! sä olet 27 vuotias, vanha ämmä! kohta kuule loppuu aika kesken, etkä ikinä saa niitä lapsia... ja muista että riski saada sairas lapsi kasvaa mitä vanhempi olet.
onko joku *ucking koulutus niin tärkeä???

Millainen ihminen on valmis lapsen saantiin? Minkälainen pitää sitten olla?

Itse tulin vahingossa ja yllättäen raskaaksi enkä todellakaan ollut valmis. Koulut kesken ja kaikki eikä edes miestä tai asuntoa. Tilanne siis aika surkea. Mutta niin vain kaikki lutviutui. Ja parikymppinen olin tuolloin.

Älä ala "tekemään" lasta kenenkään painostuksen vuoksi, vaikka painostaja olisi oma puoliso. Ja HUOM! sanoisin tämän myös siinä tapauksessa, että painostaja olisi nainen, jonka mies on sitä mieltä, että hetinytäkkiä meille vauvoja.

Kummallinen tämän palstan asenne, että lapsia vaan maailmaan, vaikka jompi kumpi vanhemmista ei koe olevansa valmis lasten mukana tulevaan vastuuseen. Nykymaailmassa on vain ehkäisy käytössä, ja se antaa pareille mahdollisuuden valita juuri heille sopivimman hetken toivoa lapsia. Ap:kin ihan varmasti tietää riskit, mitä lapsen "teon" viivyttäminen saattaa tuoda tullessaan, mutta hei, se on elämää, ei sen enempää.
Tottakai ihminen kypsyy ja varmasti ap raskautuessaan ehtii tottua ajatukseen ja hänestä tulee hyvä äiti, vaikka vauva nyt yllättäisi kaikesta huolimatta.

Joko lapset nyt tai sitten vasta 2v valmistumisen jälkeen. Nimittäin ei kannata valmistua ja ruveta heti lapsentekoon. Työllistymisessä työkokemus on tutkintoa tärkeämpää, joten kannattaa mennä joka tapauksessa töihin heti valmistumisen jälkeen ja olla vähintään pari vuotta, että se kokemus myös tuo jo jotain osaamista.

Sun tilanteessa ehkä tekisin kuitenkin ne lapset ennen valmistumista. Voithan rauhassa katsoa vuoden-pari miltä tuntuu, olisiko lapset sitten tervetulleita. Ehdit siinä sitten kuitenkin saada ainakin ne kandin paperit ennen lapsia. Moni pystyy myös yhdistämään opiskelun ja lapset eli jos vain sinun on mahdollista saada hoitoapua, niin äitiysloma ei välttämättä mene "hukkaan". Monella alalla maisteriopintojen aikana on paljon itseopiskelua ja vähemmän luentoja.

Hei, unohdit nyt yhden:
Voithan sinä elellä miehen kustannuksella! Vähän kun tään palstan ajatusmaailmaan tutustuu, niin oppii sen, että miehen rahat on yhteisiä ja uuden vauvan mamma saa taskurahoja kotihoidontuesta kunnes lapsi on 3 v.
Tällä palstalla on erittäin suosittua vaihtoehto!!!

mulle on ihan sama koska kukakin lapsia tekee/saa, kunha saa niitä ilman että valtion on pitänyt maksaa hulluja summia siitä että tämä kyseinen nainen ei ole voinut niitä lapsia aiemmin tehdä

Eli 35-40-vuotias saa sinun logiikallasi mennä lapsettomuushoitoihin, jos hänessä tai hänen puolisossaan on jokin sellainen "vika", joka olisi estänyt lasten saamisen jo nuorempanakin?

[QUOTE="täti";22121426]Älä ala "tekemään" lasta kenenkään painostuksen vuoksi, vaikka painostaja olisi oma puoliso. Ja HUOM! sanoisin tämän myös siinä tapauksessa, että painostaja olisi nainen, jonka mies on sitä mieltä, että hetinytäkkiä meille vauvoja.

Kummallinen tämän palstan asenne, että lapsia vaan maailmaan, vaikka jompi kumpi vanhemmista ei koe olevansa valmis lasten mukana tulevaan vastuuseen. Nykymaailmassa on vain ehkäisy käytössä, ja se antaa pareille mahdollisuuden valita juuri heille sopivimman hetken toivoa lapsia. Ap:kin ihan varmasti tietää riskit, mitä lapsen "teon" viivyttäminen saattaa tuoda tullessaan, mutta hei, se on elämää, ei sen enempää.
Tottakai ihminen kypsyy ja varmasti ap raskautuessaan ehtii tottua ajatukseen ja hänestä tulee hyvä äiti, vaikka vauva nyt yllättäisi kaikesta huolimatta.[/QUOTE]

Sorry, meni senat sakasin: . Ja HUOM! sanoisin tämän myös siinä tapauksessa, että painostaja olisi nainen, joka on sitä mieltä, että hetinytäkkiä meille vauvoja.

Eli 35-40-vuotias saa sinun logiikallasi mennä lapsettomuushoitoihin, jos hänessä tai hänen puolisossaan on jokin sellainen "vika", joka olisi estänyt lasten saamisen jo nuorempanakin?

Tää julkisten varojen kuppaaminen on mielenkiintoinen argumentti.
Yhteiskunta taitaa korvata vain all 39-vuotiaiden hoitoja ja jonot ovat pitkät, joten - jos oikein aletaan pilkkua nysväämään - 35-vuotias ei enää ehdi loputtomasti hoidattaa lapsettomuuttaan yhteiskunnalla.

Toisaalta palstan logiikalla on ihan ok, että lapsia tehdään eri isille ja siinä välissä kitkutellaan toimeentulotukia ja elatusmaksuja kuppaamalla. Lapset elättää ex, mamman ammatti on olla kotihoidontuella kotona, ja siihen pitäisi yhteiskunnan osallistua enemmän.

aivan! Miksi lapsettomuushoitoja pitäisi antaa parille joilla olisi ollut muutamavuosi sitten saada lapsia, mutta eivät ole niitä silloin halunneet???

Käsittääkseni Suomessa onkin yläikäraja kunnallisille lapsettomuushoidoille, ja tämä ikäraja tulee vastaan ennen kuin nainen noin keskimäärin menettää kykynsä saada lapsia. Joten jos lapsettomuus johtuu puhtaasti iästä, sitä ei hoideta.

Kertokoon joku viisaampi lisää.

[QUOTE="jep";22120127]Niin, ja tokihan se lapsettomuus johtuu sitten ainoastaan siitä, että hän lykkäsi lapsen tekoa myöhemmäksi. Syitä voi olla muitakin kuin hedelmällisimmän iän ohittaminen.[/QUOTE]

Syitä VOI olla muitakin, mutta kyllähän se on taivahan tosi, että TILASTOLLISESTI lapsenteko vaikeutuu sitä mukaa kun ikää tulee. Erityisesti siinä tapauksessa, että olisi muutakin häikkää, ei iän karttuminen ainakaan paranna asiaa.

Tämä nyt ei tietenkään voi olla ainoa syy ryhtyä lapsihommaan nyt, mutta pakko se on realistisesti ajatella, eikä laittaa päätä pensaaseen ja toivoa, ettei tilastot koske juuri minua.

Käsittääkseni Suomessa onkin yläikäraja kunnallisille lapsettomuushoidoille, ja tämä ikäraja tulee vastaan ennen kuin nainen noin keskimäärin menettää kykynsä saada lapsia. Joten jos lapsettomuus johtuu puhtaasti iästä, sitä ei hoideta.

Kertokoon joku viisaampi lisää.

Jos en ihan väärin muista niin olisikohan saanut 43 vuotiaaksi asti kelan tukea, toki itsellekkin jää maksettavaa.

Tää julkisten varojen kuppaaminen on mielenkiintoinen argumentti.
Yhteiskunta taitaa korvata vain all 39-vuotiaiden hoitoja ja jonot ovat pitkät, joten - jos oikein aletaan pilkkua nysväämään - 35-vuotias ei enää ehdi loputtomasti hoidattaa lapsettomuuttaan yhteiskunnalla.

Toisaalta palstan logiikalla on ihan ok, että lapsia tehdään eri isille ja siinä välissä kitkutellaan toimeentulotukia ja elatusmaksuja kuppaamalla. Lapset elättää ex, mamman ammatti on olla kotihoidontuella kotona, ja siihen pitäisi yhteiskunnan osallistua enemmän.

Palstan logiian mukaan tukien käyttö kotona ei ole lainkaan niin tuomittavaa, koska niistäkin maksetaan veroa, eli veron maksajien rahoilla saa loisia jos itsekkin veroja maksaa, selkee logiikka...

[QUOTE="realisti";22121609]Syitä VOI olla muitakin, mutta kyllähän se on taivahan tosi, että TILASTOLLISESTI lapsenteko vaikeutuu sitä mukaa kun ikää tulee. Erityisesti siinä tapauksessa, että olisi muutakin häikkää, ei iän karttuminen ainakaan paranna asiaa.
[/QUOTE]

Lisätään nyt vielä, että äidin koulutustaso korreloi TILASTOLLISESTI lapsen älykkyyden ja koulumenestyksen kanssa. Joten sikäli ap:n kannattaisi käydä koulut loppuun.

Yhteistyössä