Mies haluaisi vauvan nyt, vaikka mulla vielä koko elämä kesken:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jep";22120127]Niin, ja tokihan se lapsettomuus johtuu sitten ainoastaan siitä, että hän lykkäsi lapsen tekoa myöhemmäksi. Syitä voi olla muitakin kuin hedelmällisimmän iän ohittaminen.[/QUOTE]

En sanonut missään vaiheessa että ikä olisi syynä hedelmättömyydelle. Ap:n tilanne oli kuin siskoni suusta ja that´s it. Ikinä ei tiedä miten elämä heittelee. Lapsensaantia voi lykätä, mutta niitä ei välttämättä saa silloin kuin sitten haluaa. Ikään en viitannut. Ja edelleen, suosittelen miettimään loppuun asti ja tekemään niinkuin sydän sanoo.

Siis miksi ihmeessä sua kohdellaan ikäloppuna, kun olet 27-vuotias, etkä vielä halua lasta?? Minä olen opiskellut kaksi tutkintoa (AMK) ja nyt on yliopisto-opinnot kesken, eli kolmatta tutkintoa viedään. Nyt teen tosin sitä työn ohessa. Ikää kohta 33 ja ensimmäinen lapsi tulossa. Eli ehdin tuon sinun ikäsi jälkeen vaihtaa miestä, vaihtaa alaa ja vaihtaa työpaikkaa, nyt olen tyytyväinen ja juuri siinä pisteessä, kuin haluankin. Eli älä nyt vain hötkyile turhia muiden ihmisten takia, vaan kuuntele itseäsi. Kyllä sinä sitten huomaat, kun oikeasti haluat sen lapsen, etkä ala yrittää sitä ympäristön painostuksesta.

Ja voitteko nuoriso kuvitella, minä raskauduin ensimmäisellä yrityskerralla, vaikka olen jo NÄIN VANHA!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja ei mikään ikäloppu;22120718:
Siis miksi ihmeessä sua kohdellaan ikäloppuna, kun olet 27-vuotias, etkä vielä halua lasta?? Minä olen opiskellut kaksi tutkintoa (AMK) ja nyt on yliopisto-opinnot kesken, eli kolmatta tutkintoa viedään. Nyt teen tosin sitä työn ohessa. Ikää kohta 33 ja ensimmäinen lapsi tulossa. Eli ehdin tuon sinun ikäsi jälkeen vaihtaa miestä, vaihtaa alaa ja vaihtaa työpaikkaa, nyt olen tyytyväinen ja juuri siinä pisteessä, kuin haluankin. Eli älä nyt vain hötkyile turhia muiden ihmisten takia, vaan kuuntele itseäsi. Kyllä sinä sitten huomaat, kun oikeasti haluat sen lapsen, etkä ala yrittää sitä ympäristön painostuksesta.

Ja voitteko nuoriso kuvitella, minä raskauduin ensimmäisellä yrityskerralla, vaikka olen jo NÄIN VANHA!! :D

Ja tuttuni raskautui ehkäisystä huolimatta 44-vuotiaana =) Että voi se käydä hyvinkin sitten joskus, ap.

Alkuperäinen kirjoittaja ei mikään ikäloppu;22120718:

Tälle nyt sellanen taputtava ja hurraava hymiö. :) <3
T. lähes samoissa kuopissa kohta 32v.

Älä tee tuohon tilanteeseen lasta jota et selvästikään nyt halua. MUTTA: Mieti tarkkaan haluatko lasta ollenkaan. Jos et, kerro tämä miehellesi ja tarvittessa "vapauta" hänet etsimään uutta (perhe)-elämää.

Ps. Älä sitten 35-vuotiaana vie keneltäkään tositarvitsevalta paikkaa lapsettomuushoidoissa, jooko?

[QUOTE="Miina";22120803]

Ps. Älä sitten 35-vuotiaana vie keneltäkään tositarvitsevalta paikkaa lapsettomuushoidoissa, jooko?[/QUOTE]

Ei kai lapsettomuushoitoihin mene kukaan muu kuin tositarvitseva?

[QUOTE="Miina";22120803]Älä tee tuohon tilanteeseen lasta jota et selvästikään nyt halua. MUTTA: Mieti tarkkaan haluatko lasta ollenkaan. Jos et, kerro tämä miehellesi ja tarvittessa "vapauta" hänet etsimään uutta (perhe)-elämää.

Ps. Älä sitten 35-vuotiaana vie keneltäkään tositarvitsevalta paikkaa lapsettomuushoidoissa, jooko?[/QUOTE]

Mikä on tositarvitseva? Eikö 35 voi tosissaan tarvita lapsettomuushoitoja?

Huomaatteko, että taaskaan miehen puolella ei yhtään olla. Jos alkuperäinen valittaisi sitä, että hän haluaa, mutta mies ei niin johan oltais sitä mieltä, että kyllä mies pitää taivuttaa. Mutta nainen saa aina kuunnella omia tuntemuksiaan. Kyllä minusta ketjun aloittajan kannattais miettiä asiaa vielä miehenkin kannalta. Julmia te naiset olette miehillenne!

[QUOTE="Miina";22120803]Ps. Älä sitten 35-vuotiaana vie keneltäkään tositarvitsevalta paikkaa lapsettomuushoidoissa, jooko?[/QUOTE]

Jos tälle linjalle lähdetään niin ei sytostaatteja tupakoitsijoille, maksansiirtoja alkoholisteille, diabeteslääkitystä ylipainoisille, selkäleikkauksia sohvaperunoille, kohdunkaulan loop-hoitoja naisille, joilla on ollut enemmän kuin yksi seksikumppani...

Eli lähes kaikissa sairauksissa on taustalla mahdollisesti itseaiheutetut riskitekijät. Vain puhtaille pulmusille siis hoitoa, niinkö?

Huomaatteko, että taaskaan miehen puolella ei yhtään olla. Jos alkuperäinen valittaisi sitä, että hän haluaa, mutta mies ei niin johan oltais sitä mieltä, että kyllä mies pitää taivuttaa. Mutta nainen saa aina kuunnella omia tuntemuksiaan. Kyllä minusta ketjun aloittajan kannattais miettiä asiaa vielä miehenkin kannalta. Julmia te naiset olette miehillenne!

Minä kyllä ainakin olen joka ainoassa keskustelussa samaa mieltä. Ketään ei saa taivutella tai painostaa näin isoissa asioissa.

Huomaatteko, että taaskaan miehen puolella ei yhtään olla. Jos alkuperäinen valittaisi sitä, että hän haluaa, mutta mies ei niin johan oltais sitä mieltä, että kyllä mies pitää taivuttaa. Mutta nainen saa aina kuunnella omia tuntemuksiaan.

Sä olet niin oikeassa. Jos jaksaisi, niin kaivaisin esille ketjun, jossa nainen haluaa lapsen, mies ei. Yhdessä vastaavanlaisessa ketjussa miestä sanottiin julmaksi ja itsekkääksi, joku perusteli naisen tarvetta saada lapsi geneettisellä koodilla jne.

[QUOTE="Miina";22120803]

"Miina" on niitä ihmisiä, joiden ainoa saavutus elämässään tulee olemaan äidiksi tulo ja joka käyttää siihen saavutukseen kaikkensa. Tuskin tällaista kommenttia heittävällä muutakaan "annettavaa" tähän maailmaan toisaalta on, eli ei tainnut "Miinan" opiskelut luonnistua aikanaan...? :D

No en todellakaan olisi sitä mieltä että toinen pitää ylipuhua/pakottaa, oli sitten kyse miehestä tai naisesta. Enkä todellakaan ymmärrä ihmisiä jotka jättää salaa/tietoisesti ehkäisyn pois ja pakottaa miehen isäksi, ilman että hän on asiaa hyväksynyt.

Ketään ei saa painostaa hankkimaan lasta, ei miestä eikä naista, joku nimittäin kärsii siinä kuitenkin..

Eikai siinä auta kun vaan yrittää puhua asiasta, saada jonkulainen kompromissi aikaiseks..

Suurin osa tämän maan perheistä muodostuu just niin, taivuttelemalla ja painostamalla. osa avioliitoistakin muodostuu niin..

Ja sitten kummastellaan, kun erotilastot tekevät joka vuosi uuden ennätyksen ja etenkin pikkulapsivaiheessa vanhemmat laittavat lusikat jakoon. Olisikohan joskus hyvä hieman miettiä näitä asioita järjellä, eikä pelkällä tunteella`?

Miehes hankkii kyllä suostuvaisen naisen tilalles jos noin perustavaa laatua olevassa asiassa jarruttelet. Kyllä se lapsi sinne elämään mukaan mahtuu. Sitäpaitsi raskautumisesta alkaen on vielä 9kk aikaa hoitaa asioitaan eteenpäin. Ja tuskin nyt ihan ekalla yrityksellä natsaa kuitenkaan. Jos tosiaan haluat vielä useita vuosia odotella, niin pidä mielessä että alat olemaan sitten jo 'vanha ämmä' eikä se raskautuminen ole enää itsestäänselvyys.

Alkuperäinen kirjoittaja mies(kö);22120891:
Miehes hankkii kyllä suostuvaisen naisen tilalles jos noin perustavaa laatua olevassa asiassa jarruttelet. Kyllä se lapsi sinne elämään mukaan mahtuu. Sitäpaitsi raskautumisesta alkaen on vielä 9kk aikaa hoitaa asioitaan eteenpäin. Ja tuskin nyt ihan ekalla yrityksellä natsaa kuitenkaan. Jos tosiaan haluat vielä useita vuosia odotella, niin pidä mielessä että alat olemaan sitten jo 'vanha ämmä' eikä se raskautuminen ole enää itsestäänselvyys.

Ehkä joutaa sellainen mies mennäkin, joka noin vähän ymmärtää naisensa toiveita ja pyrkimyksiä elämässä. "Vanhoja ämmiä" ja ukkoja tulee meistä jokaisesta tasapuolisesti.

[QUOTE="vieras";22120834]Jos tälle linjalle lähdetään niin ei sytostaatteja tupakoitsijoille, maksansiirtoja alkoholisteille, diabeteslääkitystä ylipainoisille, selkäleikkauksia sohvaperunoille, kohdunkaulan loop-hoitoja naisille, joilla on ollut enemmän kuin yksi seksikumppani...

Eli lähes kaikissa sairauksissa on taustalla mahdollisesti itseaiheutetut riskitekijät. Vain puhtaille pulmusille siis hoitoa, niinkö?[/QUOTE]

Tuo on pikkuisen eri asia, koska jos noi sun mainitsemat eivät saa hoitoa niin he kuolevat.. Lapsettomuuteen ei mun tietääkseni ole vielä kukaan kuollut..
Kun kuitenkin jokainen tietää että 30+ ikäisillä naisilla hedelmällisyys laskee pikkuhiljaa, niin se on vähän eriasia jos 20v on hedelmättömyys hoidoissa kuin se että 35-40v uraohjus on hedelmättömyyshoidoissa...

Tuo on pikkuisen eri asia, koska jos noi sun mainitsemat eivät saa hoitoa niin he kuolevat.. Lapsettomuuteen ei mun tietääkseni ole vielä kukaan kuollut..
Kun kuitenkin jokainen tietää että 30+ ikäisillä naisilla hedelmällisyys laskee pikkuhiljaa, niin se on vähän eriasia jos 20v on hedelmättömyys hoidoissa kuin se että 35-40v uraohjus on hedelmättömyyshoidoissa...

Miten se uraohjus tähän asiaan liittyy? Onko se sinusta niiiin väärin, että joku saa sekä ihanan työn ja kunnollisen palkan että lapsia?

Yhteistyössä