35 v + odottajat, vol 5

Meillä kans joku tauti jyllää aina vain. Eka oli kuumetta, kovaa räkätautia, kurkkukipee, ripulia....nyt enää ripulia mulla ja 4v neitosella. Isännällä antibiootista pakki sekasi ja ei meinaa tulla töistä mitään, kun kesken paikallislinjan tulee tarve, nopea tarve päästä vessaan, mutta eihän se onnistu. Sairaslomaa ei saanu, vaan ohjeen hakee imodiumia. Eipä auta sekään. Se normi ripuli sillä meniki ekana meistä ohitte jo pari viikkoa sitten.

Mulla supparit tulee ja menee. Iltasella enemmän, aamupäivät rauhallisia. Silti pakko vähän touhuta, muuten koti kaatuu niskaan. närästää ja selkää jomottaa, mut ne on niitä tavallisia vaivoja ne. Pian saaki hakia tyttösen puolipäiväsestä kotia päikkäreille :)


Lumi-Marja ja Nuppunen 28+1
 
Chilipapu kyllä on neuvolan henkilökunnassa eroja kun minä en ainakaan ole saanut osakseni minkäänlaisia taivasteluja iästä, onneksi! Yksityisilä gynekologeilla käydessäni olen melkein anteeksipyydellen mennyt tämän raskauden aikana vastaanotolle kun näin vanha olen:LOL: mutta aina on kommenttina ollut että ethän sinä mikään vanha ole. Ainoastaan viime helmikuisessa kaavinnassa (km) lääkäri totesi minulle että syynä tod.näk liian vanha munasolu:O ja siihen silloin takerruinkin kun totesin hälle että eikös ne minun munasoluni kaikki ole samanikäisiä eli liian vanhoja...siihen ei tuo vastannut mitään. Ne munasolujen aluthan muodostuvat jo sikiöaikana tyttövauvalle. Nyt kuitenkin vaikuttaisi että ihan on toimivat solut kun rv 27+5 jo;).
 
Kylläpä on hiljaista, nostelen vähän ja samalla kuulumisia:

Supistuksia on päivittäin etenkin kävellessä, mutta ajoittain myös touhutessa arkiaskareita. Ensiviikon maanantaina taas ultra ja lri, josko sitten B:n sukupuoli selviäisi jotta osaisi hankkia vaatevarustusta sen mukaisesti.
Nyt pitäisi ruveta hankkimaan tuttipulloja ja tutteja, siinäpä sitä taas miettimistä. Paljonkohan niitä tarvitsee kahdelle lapselle?

Ensiviikolla on myös rentouttava kylpylävuorokausi ystävän kanssa tiedossa ja samalla vähän shoppailua sekä hyvää ruokaa, ihanaa että pääsee arjen pyörityksestä hetkeksi pois, sitten en vähään aikaan mihinkään varmaan pääsekkään ainakaan yksin. Joka vuosi olen ollut viikon reisussa tyttökavereiden kanssa näin syksyisin, mutta nyt en jaksa enää sellaiselle lähteä. Ensi syksynä sitten taas.

Syksyn sateet on näköjään alkaneet, onneksi ei ole kylmiä ilmoja, kaikille odottajille mukavaa viikkoa, kirjoittelen taas ensi viikolla ultra kuulumisia.

t. Pimpula74+karhunpennut 23+6
 
Ja tääl rupes nousemaan höyryt just äsken päästä ja tuskan hikii kirpos otsalle. Ne on nää hormoonit kun vielä lisää noita höyryjä... Eli olen odottanut äitiysarahasta ym. päätöstä kelasta kun äitiysloman pitäis alkaa lokakuun alkupäivinä eli aika pian. Mitään ei oo kuulunut ja soitin kelalle...no siellä päässä sanottiin että työnantajalle oli viimeiseksi päiväksi annettu 25.8 lähettää mua koskevat palkkatiedot mutta eivät oo lähettäneet. No soitin heti työnantajalle (kunta) ja yllättäen palkanlaskija oli jo lähtenyt töistä ja sain vain kanslistin langanpäähän. No ei auta muu kuin huomiseen odotella ja ruveta pommittamaan että miks eivät oo täyttäneet lappuja jne. Voi vaan yöunet mennä kun ärrrrrsyttäää tuollaiset asiat kun ei hoideta ajallaan. ja noi jutut siis ei johtunut kelasta eikä minusta vaan työnantajasta. Pitkään hoitovapaalla olleeelle nuo äitiyslomakorvausrahat on niin tärkeitä ettei suuttumatta pysty olemaan jos joku osapuoli ei hoida asioitaan ajoissa:mad:

Tänään rv 28+6
 
pimpula, kyllä niitä pulloja saa olla. Alkuun pärjää pienillä, mutta tulin siihen tulokseen, että turha niitä pikkupulloja on hirveesti hommata, kun hetken päästä pitää olla isoja pulloja. Kaverilla on nyt 4kk ikäiset kaksoset ja heillä on tuttipulloja varmaan 20. Kaveri tekee jauheesta maitoo jääkaappiin koko päivän tarpeet kerralla ja lämmittelee mikrossa. Mut jos tällaista ei harrasta, pärjää taatusti vähemmällä määrällä. Sanoisin, että hommaa tarpeen mukaan niitä pulloja. Jokainen vauva, kun ei edes suostu pullosta syömään. Mun keskimmäinen poika ei suostunu pulloon koskeen, vaan liruttelin maitoo nokkamuksita jo ihan pienestä. Hyvin osas juoda jo 2kk ikäisenä siitä. On ne vaavit niin erilaisia kaikki. Eka poika taas roikku tuttipullossa kiinni vielä liki 3 vuotiaana! Tosin vain yöllä, mutta kuitenkin.

jääräpää, voihan pehkana tuota sun tilannetta! Ei kiva ollenkaan. Kyllä noiden raha-asioiden pitäis sujua kunnolla. Mä sain päätökset viikon sisällä hausta ja saan nähtävästi olla hyvin tyytyväinen ja olenkin kyllä.

Hiljaiseloa kotosalla viettelen ja yritän jaksella kaikkien kipujen ja suppareiden kanssa. Tuntuu, että päivät ei lopu ikinä ja laskinkin, että 74 päivää jäljellä...odottavan aika on välillä pitkä.

Eilisen neuvolan kuulumisia:
verenpaine: 95/60
hb: 125
pissa: puhdas
syke: 15-160
tarjonta: poikkitila
liikkeet: ++
paino: lähtöpaino saavutettu (niitä grammoja/viikko ei nyt just muista ulkoo)
sf: 34

Tuosta sf mitasta tuli taas sanomista, kun on niin paljon. No, mulla ollu aina yläkäyrän yläpuolella, joten en osaa ottaa siitä paniikkikohtausta. Viiltävää kipua alavatsalla välillä on ja sektio haavaa kihelmöi ja polttelee. Ei tunnu kivalta. Lonkkakipu on välillä järjetöntä ja selkä ihan jumissa. Josko se tästä ennen joulua helpottais. Väsymys on mega luokkaa ja olenki nukkunu mennen tullen ja siinä välissäkin.

Lumi-Marja ja Nuppunen 29+3
 
Viimeksi muokattu:
Ja mää tein sen taas! Eli vaikka tiedän hyvin ettei netistä kannata ruveta lähtee hakemaan hakusanoilla mitään ikävää niin taas kun askarrutti pari asiaa niin menin lukemaan jos jonkinlaisia tekstejä ja siitäkös yöunet läks ja taas olis kysymyksiä lääkärille. Olen sellainen supervarovainen ihminen että mietin että jos ja jos niin mitä sitten tapahtuu. jos kukaan sai nyt kiinni tästä mun ajatuksesta. En edes viitsi tähän nyt kirjoittaa mitä pelottavia synnytykseen liittyviä juttuja sain selville. Meillä on nyt vuorostaan isäntä flunssassa ja pelkään itse sen saavani. Olen miettinyt että mitä jos nousee korkee kuume...se kun ei oo vauvalle hyväksi...huh kun sais nää pari kuukautta kulumaan vielä kunnialla!!!

Tänään rv29+2
 
Heips, saisikos liittyä mukaan? :wave:

Kolmen kemiallisen jälkeen neljäs kerta toden sanoo, tai siltä ainaki nyt tuntuu. Mitään tuhruja ei nyt ole ollut, joten jospa tämä plussa nyt olisi se pysyvä plussa. Helmikuulta asti kerittiin yritellä. Viikkoja on kasassa nyt 4+2, joten alussa vielä ollaan. Laskettu aika 26.5.2011 ja kolmatta odotellaan ja ikää mulla 37 v. Tuttujahan täällä onkin tuolta kuumeilupuolelta, hienosti on teille viikkoja tullut jo lisää! =) Toivottavasti itelleki viikot kertyy ja kaikki menee hyvin.
 
:heart: Onnea Koralli! Mullaki tää on se neljäs kerta toden sanoo :D.

Keskiviikkona rakenneultra, enkä malttais enää odottaa päivääkään.

Mullakin lonkka kipeytyy välillä öisin, niin ettei tahdo saada nukuttua. Mulla ainaki Jääris mies sairasti flunssan, mutta minä en. Ei siis välttämättä edes tartu sulle. Toivotaan ainaki niin. Jos tulee, niin saat kuumeen alas lääkkeillä.

- Happis ja pikku-Kalle(stiina?) 20+4
 
Korallille isot onnittelut plussasta ja tervetuloa tälle puolen:flower:

Olen näköjään edelliseen viestiin osannu sössiä hienosti nuo viikot :D Pitääpä käydä muoksiin ne oikeaksi. 20+3 on siis huti ja 29+3 oikein.

Nyt menee oman navan puolelle, kun on niin kertakaikkiaan kamala väsy, ettei jaksa muuta. Minä olen vain oikeastaan makoillut ja yrittänyt olla rauhassa. Sektiohaava meinaa pettää ja tilannetta seurataan kerran pari viikossa. Tilanne ei ole hirveän hälyyttävä, mutta sellainen, että sen kanssa ei ole leikkiminen. Sf se vain jatkaa kasvuaan ja nyt vajaassa viikossa on tullut sentti lisää, eli af nyt 35. Alkaa olla maha aika valtava mun pineneen mittaani nähden. Haavassa on lihaksen pintakudoksen repeämä, johon mahtuu hyvin paukalo leveydeltään. Pystysuunnassa on mittaa aukon alulla noin 10cm. Repeämä ei onneksi ole vielä uhkaamassa kohtua, mutta mitään takeita ei lääkärikään antanut, kuinka kauan tämä "hyvä" tilanne kestää. Jokainen päivä on siis tärkeä, mikä nyt vauva saa vielä kasvaa.

Lumi-Marja ja Nuppunen 30+0

muoks. lisäänpä vielä kuvan, kun tuli täyteen toi 30.

Tuollaanen röllyskä, kateellisena kattelen toisien nättejä masuja, kun itellä on tommonen...pullataikina kumpmpu.
 
Viimeksi muokattu:
Sulla on Lumi-Marja onneksi jo viikkoja ihan kivasti. Mun kaksoset syntyi hiukan alle 32-viikkoisina ja kaikki meni alkuhankaluuksien jälkeen tosi hyvin. Nyt ku vielä muutaman viikon pääsisit eteenpäin... Tuo arpijuttu itteäki hiukan huolestuttaa. Mulle ei oo tehty sektiota, mutta kohtu on myoomien takia leikattu auki, joten samanlainen arpi löytyy. Leikkauksesta on tosin jo useempi vuosi. Synnyttää en sen takia kuitenkaan saa, vaan vauva leikataan ulos.

-Happis ja pikku-Kalle (huomenna selviää ehkä sukupuoli) POKS tasan 21 viikkoa.
 
Lumi-Marjalle tsempitykset. Kuulostaa hurjalta tuollainen repeämä. :O Onneksi sulla on viikkoja hyvin jo kasassa. Onko sulle tulossa siis suunniteltu sektio, vai miten sun tilanteessa edetään?

happihypylle tsempit rakenneultraan. Toivotaan, että kaikki on mallikkaasti!

Itsellä menee hyvin. Ei tuhruja ja uskaltauduin varaamaan alkuraskauden ultrankin jo rv 6+6. Ehkä sen jälkeen otan vasta neuvolaan yhteyttä, jos kaikki on hyvin.

Mulla on ylipainoa reippaasti, se vähän mietityttää, että mimmonen riski se on. Ekaa ja tokaa odottaessa ylipainoo oli alkutilantees 8-10kg, mut nyt n. 20kg...mä tos keväällä laihduin jo, mut sit tuli ne pari varhaista keskenmenoa ja masensi niin, että unohtu kaikki dietit ja painoa tuli kesällä 5-6kiloa lisää..nyt tympii,jos vauvalle on tästä mun painosta haittaa. Mut eipä se auta täs tilantees muuta ku nyt sit koittaa estää, ettei ainakaan tulis paljo kiloja enää lisää.

Kenelläkään ei ole vielä raskaudesta kerrottu. Ehkä tuon ultran jälkeen kerrotaan meidän vanhemmille.

Koralli & Hupulaanen 4+6
 
Sulla on Koralli pitkät kaks viikkoa odotella ultraa ;). Tuhruttomuus on kuitenki hyvä merkki, vaikka varmaan tarkistat vessapaperin vielä pitkään. Mää tarkistan vieläki, mutta nyt en enää muista aina olla huolissani ennen tarkistusta. Kopsaan tän päivän kuulumiset tuolta toisesta pinosta:

(.) Rakenneultra oli tänään, mutta vauvan sukupuoli jäi mysteeriksi, sillä se ryökäle piti jalkojaan ristissä koko ajan . Kaikki näytti olevan kuitenkin kunnossa. Tosin kasvoja ei nähty ihan kunnolla, kun oli hankalassa asennossa. Ultraaja meinas kuitenki, että ei näkynyt huulihalkiota tai muutakaan poikkeavaa. Mietin nyt, että jätetäänkö sukupuoli yllätykseksi vai pitäiskö käydä yksityisellä vielä ultrassa. Kaksosistakaan en tiennyt toisen sukupuolta, mutta luotin omaan olooni, joka pitikin sitten paikkansa. Mun mies on nyt nähnyt unta, että se on tyttö. Itselläni on poikaolo, vaikka omissa unissa vauvalla on ollut aina sukupuolineutraalit värit vaatteissa.

Happis ja pikku-Kalle(?) 21+1
 
Ei olis pitäny vielä liikoja innostua...tänä aamuna vessaan mennessäni holahti pönttöön kunnolla kirkasta verta. Siteeseenkin tuli. Päivän mittaan hiipui että nyt tulee vain paperiin pyyhittäessä punaisenruskeaa. Kävin illalla yksityisellä yleislääkärillä ja sain lähetteen huomiseksi keskussairaalan naistenpolin päivystykseen, koska tämä on todennäköisesti 3. keskenmeno. Ultrataan huomenna ja otetaan hcg.

Mä vielä pidän kiinni toivonrippeestä, että ei olisi mennyt kesken. Mahaa ja selkää on särkeny kovasti tänään ja särkee yhä. Joten saa nähdä,alkaako vuoto taas lisääntyä.

En tiedä paljonko ultrassa voi huomenna nähdä, ku olis vasta 5+1, mutta ehkä sieltä jotain selviäis. Saa nyt nähdä...koko päivä on itketty, lääkärissäkin. Lujille ottaa henkisesti. :'(
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Kurkistelen varovasti tänne tuolta kuumeilupuolelta, josko ihan kunnolla pääsisin liittymään seuraanne tulevaisuudessa... Viikkoja kasassa vasta 5+4, eli ihan alussa mennään. LA olisi suunnilleen 22.5 ja kolmas tuloillansa. Ikää 37v. En ole vielä uskaltanut edes lääkäriä varata, pää on ihan pyörällä!!! Tosin joudun varmaankin jo ensi viikolla kertomaan pomolle asioiden todellisen laidan, joten ehkä yritän saada sinne jonkun hypervarhaistsekkauksen.

voi ei KORALLI iso :hug:!!! Peukut pystyssä että pikkuinen pitäisi lujaa kiinni!

Jambo ja toukkis 5+4
 
Taustailijana olen jonnin verran seurannut palstaa, kuopuksen odotuksen aikaan aktiivisesti kirjoitellutkin kaksplussalle, kuopus aloitti koulun =) Niin se tuo aika kuluu..
Olen neljännen odottaja vm-73 ja rv 35+2 Oulun seudulta, perheeseeni kuuluu ekaluokkalaisen lisäksi pari teiniä, mieheni ja hänen 3 lasta :D
Pikkuhiljaa tajuntaan muodostuu ajatus, että kohta sitä ollaan pikku nyytin äiti :heart:
Ihan uskomatonta, vannoin kuopuksen jälkeen, että 3 lasta riittää...Niin se elämä vie =)
Odotusaika ei ole ollut kovin ihanaista aikaa fyysisesti, sairaslomallakin jo tovin olleena..mutta voiton puolella jo, kestetään nyt loppuun asti.
-Kimpeli
 
Voi Koralli, Iso hali :hug:

Omia kuulumisia, kävin alkuviikosta taasen ultrassa ja lääkärillä, sairaslomaa jatkettiin kuukaudella, eikä tästä töihin enää pääsekkään. Päivät kuluu kotosalla vauvanvaatehankintoja tuplasti tehden :D
Molemmat oli kasvaneet mukavasti ~700g per vauva painavat. Sukupuoletkin tuli selville 50/50, eli toinen on poika ja toinen tyttö :), ihanaa saada yksi prinsessa tähän poikajoukkoon.
Vointi on suht ok, päivät vaihtelee kovasti.

Kuukauden päästä taas ultrataan sen jälkeen rupean käymään tiheämmin sairaalassa ja joka kerta otetaan molempien sydänkäyrää jonkin aikaa, sekä ultrataan, on mukava tietää että tarkkaillaan vointia tiheään jotta pystytään tarvittaessa ennakoimaan.

Syysterveisin Pimpula+ karhunpennut 25+3


Uusille odottajille tervetuloa :flower:
 
Onpas tämä palsta hiljentynyt...

Kimpeli tervetuloa mukaan:wave:

ON: väsyttää, etoo ja ällöttää taas, oireet oli välillä pois, mutta nyt alkoi näköjään uudella innolla. Varasin lääkärin perjantaille, mutta en odota että siellä kummemmin vielä sykettä tmv. näkyisi. Ajattelin varmistaa että kaikki kuitenkin päällisin puolin hyvin, alamahaa nimittäin riepoo välillä ihan vietävästi. Toivoin ettei tarvitsisi tätä vielä koko maailmalle kuuluttaa mutta alkaa olla "hieman" vaikeaa olla kertomatta... massukin on laajentunut strategisista kohdista niin ettei housut meinaa enää mahtua jalkaan! Työkaveri jo ihmetteli että olenko siirtynyt kokonaan hameisiin ;) kröhömps!

Jambo ja toukkis 6+2
 
Koralli :hug:

Mä olin viime viikolla ekalla neuvolakäynnillä. Oli ihan mukava keskustelutuokio. Sain eteeni Downin syndroomasta kertovat paperit ja kysymyksen, mitä ajattelen, jos sellaisesta epäily tulee.

Vatsa pömpöttää jo omissa silmissä ihan mukavasti. Paha olo on edelleen ja rinnat kipeet. Koko ajan väsy. Pari päivää on nyt alavatsaa vähän särkenyt. Toivottavasti ei mitään vakavaa.

Chili ja Frendi 10+3
 

Yhteistyössä