35 v + odottajat, vol 5

Huomenna ois ultra ja verikokeet. Kauanhan menee et saa seulatulokset? Olen kyllä päättänyt että kaikki otetaan vastaan mitä annetaan. Työssäni nähnyt monenlaista nyt opettelen viittomia kun lapsia jotka ei välttämättä opi ikinä puhumaan. Neula ja verikammoisena en varmaan ensi yötä nuku:|
 
Koralli, voi ei...isot pahoittelut, menee kyllä sanattomaksi:hug:

Pirke, vastauksiin menee pari viikkoa, mutta täällä ei niitä ainakaan itselle saa, vaan ne menee suoraan äitipolille, missä tehdään np-ultra. Eipä niistä tuloksista ite mitään tajuakkaan ja mitään oikeaa vastausta ei läydä hakemallakaan ilman sikiöstä otettavia mittoja. Hyvin se reissu menee, eipä sitä tarvi onneks tuijottaa, kun verikoe otetaan :) Tuo viittomien opettelu on kyllä ihan kullanarvoista. Meillä ne kotona käytössä kahdella lapsella, joilla kehitysviivästymä. Toinen kyllä jo niistä luopunut, kun juttu luistaa ja on koululainen jo. Tytölle niistä on suuri hyöty.

Täällä alkaa olla olo kuin tynnyrillä. mihinkään en taivu ja mitään en jaksa tehdä. Huomenna olis tarkistus aika äippäpolille ison sf mitan takia (viikko sitten 36) ja tuon rd:n kans. Haavaa tutkitaan ja ties mitä muuta. Vauvaakin luonnollisesti kurkataan siinä samalla. Vitsit kun on puhki-poikki-väsy olotila ja silti samalla tekis mieli tehdä vaikka mitä. Empä mitään oikeen saakkaan puuhastella, joten lähinnä olen vain ja yritän ajatella, että kyllä se aika kuluu, vaikka t untuu, että kellosta jumittaa viisarit, päivissä on 50 tuntia ja viikosta on tullut kuukausi. tylsistyn tähän hissutteluun jo |O

Ainakin on pari ilon aihetta, uusi tiskikone ja kuivuri. Molemmat kehtas pimahtaa pienellä ajalla ja jääkaappi siihen samaan rytäkkään. Nyt on vanha jääkaappi tuossa varalla ja uus pitäis ihan pikasilleen hankkia. Ihan kun ei sitä rahaa nyt palais muutenkin, niin kaikkien koneiden pitää kosahtaa kuukaudensisään:mad:

Jospa sitä menis hetkeks pötkölleen, ennen kuin haen tytön tarhasta. Tänään olis synnytysvalmennus toisen kerran, mihin mies välttämättä halus lähtee mukaan. No, eipä kait tuosta kertaamisesta haittaakaan ole.

Lumi-Marja ja Nuppunen 31+3
 
Hei vaan kaikille :wave:

Aika hiljaista täällä tuntuu olevan..Nvolassa käyty, kaikki ok. Pää tiukasti tulosuuntaan masukilla ja sen kyllä tuntee, auts. Supistukset ovat lähes kadonneet, ehtivätkin vaivata 2kk ja nyt ei sitten mtn kun alkas olemaan valmista kauraa ;) Nooh, jospa se siitä taas intoutuisi, kun sen aika on. Kuopukseni syntyi rv 37+ mutta tämä tiitiäinen tuntus menevän isommille luvuille.
Lumi-Marja ihan samat fiilarit, aika kuluu niiiiiiin hitaasti, mtn ei jaksaisi tehdä, vaikka haluja olisi..outo olo. Olen normisti aktiiviliikkuja ja jokapaikansähläri :D niin se vaan pikku ihminen järjestää asiat kehossa siihen malliin, että pakko ottaa rennosti, kun ei ole voimia niin ei ole.
Tsemppiä kaikille mammoille,

Kimpeli 36+1
 
Hipsin varovasti mukaan tänne porukkaan, nyt on päiviä koossa vasta 4+6, näitä päiviä kertyy niiiiiin hitaasti! Olen 6- ja 3-vuotiaiden lasten 37-vuotias äiti ja kolmatta meille kovasti toivotaan. Kaikki lapseni olen siis saanut yli kolmekymppisenä.
Jambolla näemmä huomenna jo ultra, kerrothan sitten kuulumiset, mitä näkyi.
Chilipapu, sanottiinko siellä neuvolassa jotain Downin syndrooman mahdollisuuden todennäköisyydestä? Jostain netistä olen nähnyt luvun 6/1000,kun äiti on yli 35-vuotias (alle 40). Se asia on kyllä jonkin verran mietityttänyt ja huolettanut. Mikäs tässä ei huolettaisi, ei tässä muuta kuin huolia ja epäilyksiä tunnu itselläni olevankaan! Yhtään en osaa vielä nauttia tästä raskaudesta, tuntuu jotenkin niin kovin epävarmalta asialta.
Varasin jo kolmen viikon päähän kuitenkin alkuraskauden ultran, silloin viikkoja on 7+5. Se pitänee aika hyvin paikkansa, koska tikuttelin oviksenkin ja olen aika varma sen ajankohdasta. Kiva nyt kuitenkin, kun on joku päivämäärä mitä pitää määränpäänä. Soitan neuvolaan varmaan vasta sen jälkeen, tai saa nyt nähdä.
Jakaakohan ne muuten kaikissa neuvoloissa tämän ikäisille äideille tuota Downin Syndrooma valistusta?
 
Downin Syndrooma valistusta? Ei ainakaan meidän neuvolassa edes puhuttu muuta kuin yleisestä seulasta.Tuokin on vapaaehtoinen, mutta päätin mennä. Huolettaa kyllä kaikki mutta jospa huominen nt-ultra toisi helpostusta. Ultran jälkeen on heti labra. Täytän 36v vuoden lopussa.
 
Tänään oli neuvola ja kaikki ihan ok. Hemoglobiini 117 kun viimeksi kuukausi sitten oli 116 vaikka olen siis syönyt tuplarautakuuria ja myös ferronolia sekä mustaa makkaraa jo nelisen kuukautta. SF-mitta oli 27. Neuvolatäti koitti käsillään miten päin vauva on ja perätilassapa tietysti, missä muussakaan kun on siellä kokoajan kököttänyt. Tänään siis rv 31 täyttyi. Kahden viikonn päästä uusi neuvola ja jos vieläkin on perätilassa niin pääsen terveyskeskuksen ultraan heti neuvolan jälkeen samalla reissulla niin neuvolalääkäri ultraa ja varmistaa asennon. Jos perätilassa niin sitten lähete taysiin kääntöyritykseen.
Verenpaine oli jotain 70 /100 kun aikaisemmin on ollut 60/100. Tänään lähti myös taysiin tiedot minusta eli se nettilomake synnyttämään tulevista.
Kuulemma kivuttomat supistukset /mahan kovettumiset eivät aiheuta kohdunkaulan kypsymistä...
Kokoarviotq kysyin mutta ei sanonut muuta kuin että syntymäpaino voisi olla jotain 3-3,5kg eli ei sittenkään mikään jättisokerivauva.

Kelan paperit tulivat vihdoin ja viimein eli päätös äitiysrahasta ja vanhempainrahasta...ens viikon tiistaina alkaakin jo äitiysloma.

Eli tänään rv 31.
 
kurkkunaamio, tervetuloa ja onnea:flower: Tarrasukkia kilo pikkuiselle mukaan :) Eipä täällä ainakaan mitään down valistusta ole kuullu. Normaalista seulasta vaan keskusteltiin, eikä sitäkään pidetty pakollisena. Minä sinne nyt menin, kun edellisen kerran meni kaikki niin pieleen ja surua vain seuras. Minä olen kuitenkin jo 38 ja kikki vauvalla ok. Riskiluku oli muistaakseni 1:2000, jos nyt oikein muistan ja niskaturvotus 1,4mm. Vähemmän kuin tytöllä, jonka sain 33-vuotiaana.

jääris, hyvä ettei hemppa enää ainakaan laskenu. Johan se käviki hurjissa lukemissa. Hienoa, että kaikki muutenkin kunnossa. Ehtiipä se vaavi vielä kääntyä. Mullakin tämä kölli poikittain vaikka miten pitkään ja nyt on rt ollu ainakin sen viikon. Ties onko enää ens viikolla.

Äitipoliterveisiä. Nyt oli kaikki niin ok, kun vain olosuhteisiin nähden voipi olla. Kohdunsuun tilanne ennallaan. Haava ei ole enempää repeilly ja lääkäri puhui jotian arpeutumisesta, jotta tarkoittaapi sitä, että olis paranemaan päin eikä ainakaan huonompaan mennä. Sukupuoleen tuli 100% varmuus ja tyttöhän se siellä köllii :heart: siitä kuvakulmasta ei voinu enää erehtyä. Tytöllä painoa 2185g mittojen mukaan ja tännekkin on tullu 4D!! Ne on vaan vielä niin hukassa sen kans, että kuvaa ei mukaan saanu, mutta näkipä edes kasvot siellä. Ihan on isosiskon näköinen :heart: Mulla verenpaine taas matala 98/70 ja paino tasan lähtöpainossa. Sokerit kunnossa ja sf mittaa siellä ei otettu. Neuvola ens viikon perjantaina muistaakseni. Ihan on vaavi hyvän kokoinen ja syntymäpainoksi arvioi noin neljää kiloa. noh, sen aika näyttää. 36 viikolla seuraavan kerran, ellei ihmeitä ilmene sitä ennen.

Lumi-Marja ja neiti-Nuppunen 31+4
 
Kurkkunaamio: kiva kun uskaltauduit jo tälle puolelle :wave: tervetuloa ja paketillinen vauvaliimaa!!!

Lumi-Marja: hienoa että sait hyviä uutisia :)

Jääris: onneksi vaavilla on vielä aikaa kierähtää...

Oma massu kävi tänään lääkärillä... vaikka mitään en odottanut näkeväni niin ultrassa näkyi yllättäen ihana terhakka pieni syke :heart: kaikki muutoinkin jotakuinkin kunnossa :) masuvihlonnat saivat selityksen mm. vanhoista vaivoista ja pikkuisen koko vastasi viikkoja 6+1 :heart: :heart: lääkäritäti naureskeli kun ilmeisen kuuluvasti huokasin helpotuksesta :D

Jambo ja toukkis 6+5 taikka 6+1
 
Jambo, onnea hienoista ultrakuulumisista :) Kyllä se sykkeen näkeminen eka kerran on aina niin sykähdyttävää, että mulla ainakin on tekemistä siinä, että sai pidettyä ilonkyyneleet jotenki kurissa :)

Eipä tässä mitään ihmeellistä uutta, väsy ja närästys vaivaa ja tänään on typy masussa pitäny hirveen jumppamellakan. Taidan mennä tänään ajoissa maate, vaikka tulikin nukutta semmonen kolmen tunnin pikkupäikkäri. Meinasin vain hetken levätä, mutta noin vain pääs käymään.

31+5
 
Kiva kuulla Jambo, että sinun pikkuisella jo sydän siellä sykki. :) Se on kyllä niin liikuttava näky kun jänskää ja tuijottaa sitä ruutua ja lääkärin ilmeitä ja sitten kun syke näkyy itsellekin omiin silmiin... se on semmoinen lämmin läikähdys sydämessä. :heart:

Voi kun te olette jo pitkällä Lumi-Marja ja Jääräpää, no perässä tullaan, toivottovasti, jos hyvin vaan kaikki menee. Minäkin kyllä jo laskeskelin mielessäni, että enää ei ole kuin 7 kk töitä siihen kun toivottavasti jään äitiyslomalle, se tuntuu itseasiassa tosi lyhyeltä ajalta. No joo onhan se melkein koko raskausaika siis vielä kuitenkin käytännössä. :D

Onko teillä muilla muuten niin hyvin varustetut neuvolat, että niissä on ultraamis laitteet? Täällä ei ole kuin se dopleri, jolla kuunnellaan sydänääniä.

kurkkunaamio ja salainen aarre 5+1
 
Ei meidänkään neuvolassa ole kuin doppleri :|.

Ihanaa Lumi-Marja, että kaikki on hyvin. Jambolle onnittelut sykkeestä :).

Oon ommellu eilisillan ja tän päivän yhtä laukkua. Siitä tuli aika kiva :). Käy vaikka hoitolaukuksi. Tein siihen sellasen nepparisysteeminki, että saa vaunujen työntöaisaan kiinni. Innostuin ostaan kaikkia ihania kankaita, joten aion tehdä vielä pari laukkua lisää. Katsotaan, mistä niistä tulee sitten lemppari.
 
Viimeksi muokattu:
Oon nyt tosi väsy kun kuukauteen en oo saanut kunnolla nukkua kun esikoinen (4v) ei ole edelleenkään parantunut. Kerrroin silloin siitä neuvolasta jossa annettiin se rokotus ja viime torstaina olin toistamiseen terveyskeskuksessa näyttämässä lapsia (toisella yölliset mahakivut ja toisella märkärupi ja sitten minulla oli kamerassa kuvat niistä näpyistä jotka jo häipyneet). Nyt vasta uskoivat että joo se nokkosrokko johtui siitä rokotuksesta ja oli erittäin harvinainen reaktio ja olisi voinut johtaa kouristuksiin ja pahimmillaan anafylaktiseen shokkiin. Niinpä terkkari soitti vielä peräänikin ja käski tulla täyttämään papereita jotka lähetetään THL:ään kun sinne täytyy kuulemma tehdä reaktiosta ilmoitus. Ja vastaisuudessa esikoisen rokotuksia harkitaan ja tarkkaillaan huolella. Mutta nää vatsakivut ja oksentelu on outoja ja laktoosi-intoleranssi hänellä onkin ja lääkäri meinasi että se on taas syynä mut en oikein usko. joku siellä suolistossa mättää...niinpä vien ens viikolla lapsen yksityiselle lastenlääkärille ja sitten on lasten alleergologillekin aika varattuna torstaiksi. Pakko selvittää tämä asia nyt. Tosiaan päivällä mahakivut pääasiassa poissa mutta yöllä alkaa ja esikoinen siis oikein huutaa kivusta ja viimeyönäkin oksensi jonka jälkeen helpotti. Epäilen keliakiaa tai sitten maitoallergiaa tai sitten sitä rokotusta. Kauhea huoli asiasta ettei ehdi itseään juuri tutkailemaan...pelkään että joudutaan vielä sairaalaan tutkimuksiin kun nyt ei vaan ole oikein hyvä ajankohta asialle. Että miks just nyt? Vaikka eihän se ajankohta koskaan ole sopiva. tuollaisille asioille. Sitä vaan toivoo ettei sellaisia tulisi ja kaikki pysyisi terveenä.

Tänään rv 31+3.
 
Happihyppy, vähänkö ihana laukku! Tunnustaudun laukkufriikiksi, jotkut naiset tykkää kengistä, mutta niistä en niin välitä, mutta laukkuja tykkään vaihdella.

Saunassa tuli äsken ihan heikottava olo, aamullakin oli jonkin verran huono olo. Nytköhän se alkaa ilmaantua se oksennusolo, kun olen ollut vähän huolissani, kun ei ole juurikaan ollut huono olo. Eli täytyy yrittää olla vain tyytyväinen, jos olo huononee, ajatella niin päin. :D

kurkkunaamio ja pikkuinen 5+2
 
happis, ihana laukku! Minä kans olen välillä laukkuja värkänny siihen tahtiin, että piti jo alkaa niitä myymään/lahjottaan toisillekki :D Mut ne omaa silmää eniten lämmittätä on tuolla kaapissa, osa käytössä, osa vailla mitään virkaa, mutta jos joskus tarvis :D

kurkkunaamio, joo, voihan noita viikkoja olla jo hyvin, mutta silti tuntuu, että on vielä ikuisuus edessä. Johtuu varmaan siitä, kun on joka paikka kipiänä ja närästää ja etoo muutenkin kaikki. Onhan tää odotus tetyy oikeesti jo voiton puolella, mutta sitä on vaan odottavan aika niiiiiiin pitkä ja mieli malttamaton :)

Omassa olossa ei sen kummempaa muutosta. Tuntuu vaan, että tämä valas ei pian mahu mihinkään, kun ei edes autolla mahu enää ajaan. Ketuttaa, kun tekis mieli jossain käydä ihan itekseenki. Mut minkäs teet, mahaa on ku norsulla, mutta mittaa vaan 153cm. ei jakoo ylttää autossa polkimille, jos ei tunge rattia mahan sisään ja se ei tunnu kivalta eikä ole turvallistakaan:headwall: 29.10 olis synnytystapa arvio, joten sitä odotellessa....vitsit, sinnekki monta viikkoo vielä...

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 32+0 poksista poo
 
Ihanaa syyspäivää :)

Viimeviikolla kävin sokerirasituksessa ja sieltähän olikin yllätykseni kohollaan olevia arvoja :(.
Suvussamme ei ole DM, eikä muitakaan riskitekijöitä itselläni. Olin aivan yllättynyt arvoista. Nyt sitten olen miettinyt miten voin ruokavalioani muuttaa ja kyllähän sieltä aina jotain korjattavaa löytyy. En ole koskaan ollut mikään limsan ja karkin syöjä joita nyt olen selkeästi lisännyt päiviini sekä tuoremehut ja hedelmät :headwall:
Päätin jättää kaikki nämä pois jo viikonloppuna ja olen aloittanut mittailemaan sokereita kotona, pitänyt tiukkaa linjaa ruokavalion suhteen...katsotaan viikonpäästä miltä arvot näyttää, josko pääsis näin pienellä. Liikuntaakin harrastan 1t/pvässä (hidasta lyllerrystä koiran kanssa).
Harmittaa vaan kun ei saa noita hedelmiä syödä kuin 3annosta/pvä! kamalan vähän kun olen yleensä syönyt useamman omenan, mandariinin tms. päivän aikana jottein paino pääse kovasti nousemaan, nyt niitä ei saakkaan syödä vaan pitää ruveta rouskuttaa vihanneksia:confused:

Tänään neuvola käynti, kaikki oli hyvin, molemmat vauvat voi hyvin, rr-normaali, painoakaan ei ollut tullut kovasti nyt yhteensä 6.7kg, joten hyvin maltillisesti =)

Nyt on sitten lähdettävä hakemaan kaupasta niitä vihanneksia ja kasviksia sekä eskarilainen kotiin.


Mukavia syyspäiviä kaikille ja onnea odotuksiin!

t.Pimpula74+karhunpennut 26+5
 
pimpula, kyllä mä olen syöny noita hedelmiä paljon enemmän, kun suosituksissa on. Mikään muu ei meinaan maita, eikä kykene syömään. Banaani on sellainen, joka nostaa sokeria enemmän. Omenoista punainen on keltaista pahempi ja vihreä kaikkein vähiten sokereihin vaikuttava. Voit syödä kolme mandariinia/klementiiniä appelsiinin sijaan. Meloni ei vaikuta sokereihin juuri mitenkään. Jos greippi maistuu, se on kans sellainen, joka ei juuri vaikuta. Kiwi hedelmiä voit syödä huoletta kolme päivässä vaikka söisit omenan, pari mandariinia ja vaikka vielä puolikkaan banaaninkin. Laight limsaa voi huoletta juoda, sillä siitä ei saa asbartaamia liikaa, ennen kuin juo sitä noin 6-8l päivässä. Tuoremehut on yllättävän kovia nostamaan sokereita, mutta niissäkin olen lipsutellut. esim. omenamehuun olen lisännyt lasilliseen vähän vettä, joka helpottaa muuten sen närästävää vaikutustakin. Lasin pari tohtii päivässä juoda, mutta sitten pitää kyllä huolehtia, että ei syö vaaleata leipää. ruisleipä nostaa sokeria hitaasti ja voi syödä 6 palaa päivässä. levitteissä ja maitotuotteissa kannattaa suosia rasvattomia ja vähärasvaisia. Light jogurtit sen sijaan on salakavalia sokerin nostattajia, sillä niissä on jopa enemmän sokeia, kuin normissa jogurtissa, jota voi huoletta pistellä purkin päivässä. Tämä on sellaista tasapainoilua, joka ottaa aikansa oppia, mutta oma sokerien seuranta on se paras tulkki näihin juttuihin. Jokainne reagoi vähän eritavalla ja siksi yhtä ja oikeaa suositusta on hyvin vaikea antaa. Mut näillä perusrunko ohjeilla on tullut ihmisiä hoideltua osastolla :) Diabetesliiton sivulla on paljon hyviä vinkkejä ja niitähän ei orjallisesti sitten tarvi noudattaa. Täällä on suositus, että paasto kotona mitattuna olis alle 5.3, tunti ruokailusta alle 7.5. Näiden arvojen sisällä kun pysyy, niin hyvin menee. Muualla voi olla toisiakin arvoja, niin hassua kun se onkin. Tässä yksi linkki, josta saa hyviä vinkkejä ruokavalioon ja sopii rd odottajillekkin.

http://novodiabetespalvelu.fi/website/content/diabeetikon_ruokavaliosuositus.aspx

Mullahan tuo mokoma todettiin taas jo rv13 ja olen lipsunut ruokavaliosta ehkä liiankin usein, mutta kotimittaukset on ollu koko ajan ihan hyviä. Jokainen pienikin liikunta edesauttaa sokerien kurissa pysymistä, joten viiden minuutinkin lenkki on jo kaikki kotiin päin. Totaalikieltäytyjäksi ei pullan ja karkinkaan suhteen tarvi alkaa. töissä on käytetty nyrkkisääntöä, se mikä mahtuu kerralla nyrkkiin, ei ole pahasta ja jos nyrkki ei jää tahmaiseksi, voi nipistää vaikka yhden leivistä pois. Elikkä, possumunkin voi korvata pullalla tai pullan rinkelillä. Karkin ei tarvi olla sitä kaikkein sokerisinta, vaan vaikka viinikumia tai hedelmäpastilleja. Mutta ei joka päivä. Karkkipäivä rd odottajalle on ihan paikallaan ja yllättävää sekin, että se karkin himo katoaa, ei vaan tee enää mieli. Noh, tässä nyt vähän karkas mopo ojaan tän selostuksen kanssa, mutta tää on niin mun omaa alaa, että huh sentään. Vaikka olen ollukki dementiapuolella viime ajat, niin teen samalla noita diabeetikoiden ruokasuunnitelmia ja tuuraan diabeteshoitajaa, tai siis tuurasin.

Täällä mahaa vihlonu reippaasti tälle päivää ja sektiohaavan kiinikkeet kinnaa. Olo on kuin ilmapallolla just ennen, kun se on liian täynnä ja sanoo poks.

 
kirjoittelin pitkät pätkät ja sitten kaikki taas katosi!

Kiitokset kaikille =)

Jääräpää: jaksuja! :hug:

Pimpula: toivottavasti saat pian arvot kuriin :hug:

Happihyppy: AIVAN IHANA LAUKKU! oot tosi taitava kun osaat tehdä tuollaisia :cool:

Kurkkunaamio: Meidän neuvolassa ei ole ultraa!

(.) on ollut viime päivinä aika kurja olo ja oksettanut ja väsyttänyt ihan hurjasti :x ihmeellistä miten onnellinen sitä voi olla pahasta olosta :heart:
sain vihdoin varattua neuvolan ensi viikolle, ja ensimmäiset "paljastukset" on nyt myös tehty, olosuhteiden pakosta...

Jambo ja toukkis 7+3 taikka 6+6
 
Minullakin alkanut äklötys lisääntyä. Esikoisen kanssa oli kauhea pahoinvointi, oksensin sekä aamulla että illalla. Toisessa (kesken menneessä) raskaudessa ja kolmannessa (josta kuopus syntyi) ei ollut niin kauheasti pahaa oloa. Huonoa oloa jonkin verran, mutta kertaakaan en niissä raskauksissa oksentanut. Mutta hyvä, että on oireita, ja rinnatkin on tosi arat. Sitäpaitsi on mahakin jo selvästi ainakin turvonnut jos ei muuta. Ja VÄSYTTÄÄ!

kurkkunaamio ja pikkuinen 5+6
 
Täällä esikoisen mahakipuilut jatkuvat öisin edelleen. Lauantaina jotain tuloksia saattaa jo tulla näytteistä. Nyt kokeillaan antihistamiinia siksi että jos se nokkosrokko meni suolistoon kuten se kuulemma voi tehdä niin se voi kuulemma jäädä "päälle" se rokko sinne ja aiheuttaa kovat kivut. Tällöin syyllinen kaikkeen olisi se 4v rokotus Tällä viikolla ollaan kolme kertaa juostu yksityisellä tytön kanssa, toivottavasti vakuutus korvaa kun huomasin ettei hänellä olekaan lapsivakuutusta vaan henkilövakuutus.

Ens viikolla neuvola ja terveyskeskusultra ja mahdollinen lähete taysiin kääntöyritykseen. Täällä ollaan onnellisen tietämättömiä kohdunkaulan tilanteesta jota ei olla katsottu ties koska...

Tänään rv 32+1.
 
Nyt iskee hajamielisyys ja väsy, joten pikaisesti vain laittelen tänne tämän päivän neuvolakuulumiset.

paino +500g/viikko,
rr 102/70,
turvotus +,
hb 130, pissa -/-/-,
sf 38,
tarjonta rt,
syke 145-160,
liikkeet ++.

Tällä kertaa ei napistu painosta, kuulemma hyvä että nyt on +1kg lähtöpainoon tullut lisää. Terkalla oli onneks joku rauhallinen päivä ja oli ihan asiallinen. Oli lähinnä huolissaan tästä mun ihottumasta, joka alkaa riehua, kun ei voi mitään allergialääkkeitä käyttää. Tää on jokasyksyinen riesa ja talvet menee rasvaillessa. Noh, pahempikin joskus ollu. Väsyttää vaan ihan hirveesti *haukotus*

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 32+4 (vielä 52 päivää)
 
Viimeksi muokattu:
Huono olo.:x
Ei pysty oikein muuta ajattelemaan, se on päällimmäisenä mielessä.
Ostin tänään pahoinvointirannekkeet (avasin siitä asiasta aamulla uuden ketjunkin tuonne). Pitää kokeilla, jos niistä olisi apua. B6-vitamiiniakin ostin. Inkivääriä etsin kaupasta luontaistuotehyllystä, mutta en löytänyt. En kyllä edes tiedä missä muodossa sitä myydään. No näillä mennään.

kurkkunaamio ja pikkuinen 6+1
 
Kiitos Pirke tiedosta ja linkistä! Onneksi ei tullut inkivääriä sitten ostettua. Miltäköhän sivustoilta täältä netistä justiin luin vinkkejä, että se olisi avuksi raskauspahoinvointiin. Eli taas nähtiin, että netissäkin on paljon vanhentunutta ja väärää tietoa. Mutta nämä rannekkeet ovat olleet yön ja tuntuvät pahaa oloa ehkä vähän lieventävän. Tai sitten se on vain kuvittelua, mutta ainakin näistä saa jonkun toivonkipinän, että on joku keino ehkä vähän taistella ykäilyä vastaan.:x
 
Mulla ne rannekkeet ei kyllä auttanu mitään. Oksensin ne ranteissa. Toivotaan, että sulle ne tepsii kurkkunaamio. Mulla autto maan vaihto :D. Pahoinvointi pysyi pois peräti 3 viikkoa, kun oltiin ulkomailla. Jotenki psyykkistä siis, ainaki mulla.

Matala verenpaine vaivaa yhä. Kun yläpaine on alle sadan, niin olo on aika kurja. Oon juonu kahvia, syöny salmiakkia ja juonu paljon nesteitä, vaan ei oo kauheesti auttanu. Iltaisin olo on pahin ja sitku yks ilta syötiin vasta klo 8, niin olo oli sen jälkeen aika kaamee. Kaipa se vähäinenkin veri menee silloin vatsaan. Sama efekti on supistuksilla. Huolettaa, että pökrään töissä esim. portaissa tai tunnilla. Se on omituista, että välillä näkyy tähtiä ilman huonoa oloa ja välillä tulee tosi huono olo, mutta ilman tähtiä. Mites te muut matalan verenpaineen omaavat ootte oloanne kohentanu ja miten se on teillä oireillu?

-Happis ja pikku-Kalle 23+5
 

Yhteistyössä