35 v + odottajat, vol 5

Odottelen kyytiä sairaalaan. Vauvalla kaikki ei ole nyt hyvin. Pelottaa. Vauvan syke yli 200. Oma olo kurja ja rytmäreitä. Supistaakin välillä. Ei hyvä ei kiva. Ei voi kun toivoo parasta.

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 34+4
 
kiitos tervetuliasi toitotuksista. Toivottavasti Lumi-Marjalla kaikki menee hyvin viikot jo ihna hyvät. Pahoinvoinnista sen verran vaikka viikkoja jo 17+2 niin tulee etova olo jos ei muista syödä säännöllisesti. Tuntuu että saisi koko ajan juoda, ettei töissä millään ehdi. On tämäkin kun pitää syödä mutta kohtuudella ettei toi paino nouse liikaa:whistle: Onneksi olen saanut pidettyä hillinnässä painon nousua, noussut kaksi kiloa. Se tekee kyllä odotuksesta ihanaa kun pikkuisen liikkeet tuntuvat jo aika hyvin eli pitkin päivää on pientä liikettä:) Yleensä se pahoinvointi helpottaa, mutta ikävä kyllä ei aina. Toivotaan parasta
 
Mulla päivät kuluu hitaasti mutta varmasti .. Muistelin juuri kaverin kanssa, jolla samanikäinen esikoinen ku mulla, ekaa raskautta mutta mä en hirveesti muista alkuaikaa.. muuta kuin sen oksentamisen.. ;)
Mulla ollu eilen ja tois päivänä tosi oksettavat aamut.. toivottavasti tää oksetus olo menee nopeasti ohi..
Neuvola on 4 pv:n kuluttua ,vähän jänskättää.. Missä vaiheessa :heart: äänet kuuluu?

Onnea kaikille odotukseen ja L-M:lle paljon tsemiä...
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille, ootte ihania :)

Malai, äänet kuuluu hyvin yksilöllisesti. Joillain jo viikolla 8 ja joillain vasta 16, joten kaikkee siltä väliltä.

Vauvalla oli jonkinasteinen ahdinkotila, kun napanuora oli pään ja mun lonkkaluiden välissä jumissa. Vauva painoi napanuoraa luttuun ja jostain syystä se sitten nosti sykkeen. Lääkäri aikansa paineli varovasti vauvaa toiseen asentoon ja niin lähti syke tasaantuun ja napavirtaus oli lopuksi hyvä. Olin muutaman tunnin seurannassa ja päästiin lähtemään kotiin. Painoarvio oli tänään 3100g ja viikkoja 34+4, joten ihan pikkuruista vauvaa meille ei taida tulla. Viikon päästä sitten äitipolille normaalisti synnytystapa-arvioon ja tämän päivän nuori lääkäri oli sitä mieltä, että marraskuun puolessa välissä käynnisteltäs. Sektiohaava on nimittäin niin hyvin arpeutunut, että alatiesynnytys vois olla jopa mahdollinen. Kyllä pikkuinen säikäytti todella tänään, mutta onneksi kaikki kääntyi parempaan suuntaan. Nyt vain otetaan sitten rennosti ja rauhallisesti jäljellä olevat viikot.

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 34+4
 
Ihanaa, että Lumi-Marjan vauvalla kaikki taas hyvin! Aika "vonkale" sinulla siellä mahassa asustaakin sitten.

Meidän neuvolassa on muuten sydänääniä yritetty kuunnella aikaisintaa viikolla 10. Varmaan riippuu neuvolasta ja laitteistakin. Meillä ei siellä esim. mitään ultraamismahdollisuutta ole, jos haluttaisiin tarkistaa, jos ääniä ei kuulu vielä.

Malai älä nyt liikaa toivo olon helpottumista ihan pian, nämä oireet on kuitenkin hyvä merkki, että istukka toimii hyvin. :)

Itsellä tämä paha olo ja väsytys on tällä hetkellä melkeinpä elämän ainoa sisältö. Kaikki pyörii vain tämän oman jaksamisen ja pärjäämisen ympärillä. Nytkin taas aamuvarhaisella oli pakko kömpiä ylös vaikka väsyttänyt olisi, ja vielä olisi saanut nukkua. Jäisiä mustikoita ensin ja sitten eilistä pitsaa. Ja silti niin pyörii ellotus vatsassa ja kurkussa. :| Eilen kykenin kuitenkin sen verran käymään kaupoissa, että sain tytölle ostettua talvikumisaappaat päiväkotiin ja pojalle toppahousut, kun hänellä ei sellaisia ollut vielä talveksi ollenkaan ja nythän alkaa jo olla tosi kylmä. Mutta koko ajan sai kaupoissakin jotain pastillia nykiä suuhun, pillilmehua välillä juoda, oksettava olo koko ajan, sitä ei saa mielestä hetkeksikään.

Menen varmaan maanantaina kertomaan pomolle, että raskaana ollaan. Vähän pakko alkaa sanoa, kun tämä olotila on niin heikko, että päällepäin näkyy. Miten se onkin niin vaikeeta ja jänskää sellaista mennä sanomaan...

kurkkunaamio ja jyvänen 8+0
 
Viimeksi muokattu:
kurkkunaamio: okei :D täytyy ottaa tuo asenne tähän ökötykseen niin ei tunnu pahalta ;)

Kerroin tänään tyttäreni isän puolen isovanhemmille raskaudesta ja koin iloisen/ positiivisen yllätyksen kun molemmat olivat iloisia ja onnellisia puolestani. Pelkäsin vähän reaktiota.. :)
 
Minä en ole vielä kertonut sukulaisilleni raskaudesta. Miehen suku tietää jo kun olimme vierailulla. Ajattelin testata milloin huomaavat=) Alkaa meinaa jo masu näkyä. Ollut kaikille jotka kuulleet tosi yllätys, kukaan ei osannut odottaa. Sydänääniä ei meidänkää neuvolassa ole kuunneltu kun vasta 10 viikon jälkeen. Tietysti kiinni neuvolasta, toisissa neuvoloisshan on ultraäänilaitteetkin. Meillä on vaan sellainen vanha dopler-laite sydänääniä varten. Pahoinvoinnista sen verran että kannattaa ajatella että hyvä asia. Mulla oli 2003 tuulimunaraskaus ja ajattelin kuinka erikoista kun ei pahoinvointia, muttei siellä sitten ollutkaan kun tyhjä ruskuaispussi ja istukka ultrassa:'( Niin että aina kuitenkin merkki että eloa on. Lumi-Marjalle tsemppiä ja tosi kiva kun vauvan tilanne selvinyt. Vauvalla onkin jo kiitettävästi kokoakin:D Loppuodotus vaan tuntuu niin pitkältä varsinkin jos menee yli.
 
Onpas Lumi-Marjalla ollut hurja tilanne, onneksi selvisit säikähdyksellä!

Tervetuloa uusille :wave:

Kurkkunaamio: ihan kamalalta tuntui kertoa pomolle, onneksi mulla jo tuo tilanne ohi (enkä edes saanut potkuja). Tsemppiä! Muutenkin ollaan olosuhteista ja tilanteista johtuen jouduttu kertomaan jo lähes koko kylälle, vaikka viikoissa ei vielä hurraamista...

(.) huonovointisuus jatkuu edelleen... eilen oltiin perheen kanssa syömässä ja meinasi taju lähteä kesken kaiken :| ja tietokoneen ruudun katsominen on alkanut ällöttää myös, mitenköhän saan tehtyä töitä ensi viikolla??? Onko kellään muuten ollut suppareita heti alkuviikoilla??? (voiko niitä edes tulla näin alussa???)

Jambo ja toukkis 10+0 (oman laskun mukaan) "POKS"
 
Jambo kysyit suppareista alkuviikoilla. En tiedä mitä nämä on, mutta minulla on nyt parina päivänä ollut jonkun kerran sellainen "kestosupistusolo". Siis se tuntuu pitkältä kivuttomalta supistukselta, mutta kun kokeilen vatsaa, se ei ulospäin tunnu sillä tavalla kovettuneelta. Se on sellainen supistuksenomainen paineentunne ja hengittääkin pitää sillä tavalla raskaammin nykäyksin.

Chilipapu täysi peesi tuolle "menispä aika nopeemmin". Toisaalta pitäisi osata elää tätäkin hetkeä, eikä vain odottaa tulevaa. Nyt odotan lähinnä sitä, että pääsisi np-ultran ohi (että kaikki olisi hyvin tietty) ja että tulisi keskiraskauden auvoisempi vaihe (kuvittelen ainakin, ettei enää olisi tätä pahoinvointia). No niitä aikoja odotellessa... huomenna töihin kärsimään. :|

Pahoinvoinnista juu pitäisi tavallaan olla tyytyväinen. Minullakin se yksi keskeytynyt keskenmeno ei muuten oireillut, mutta olihan se pahaolo hellittänyt jo aika hyvinkin. 12+6 np ultrassa sitten havaittiin sikiö kuolleeksi ja vastasi kooltaan viikkoja 9+6. Jostain siitä asti oli varmasti olo alkanut helpottelemaan, kun jälkeenpäin sitä ajattelin. (Tämä oli siis jo 2006 kahden lapseni välissä.)

Tsemppiä kaikille kanssapahoinvoiville ja pidemmällä oleville myös!

kurkkunaamio ja pikkuinen 8+1
 
Jambolle tiedoksi on kuulema yleisiä alkuraskaudessa supistukset. Mulla oli maha koko ajan kipeä ja supisti kauheasti. Otin lääkärin kanssa puheeksi asian ja kuuluvat kuulema asiaan kun kohtu kasvaa. Onneksi hellittänyt. Täytyy lähteä töihin ja yrittää vielä viikon salata vaavia(pomon tahdosta) masuhan on valtava:saint: Tänään viikot 17+5, viel yli 2 viikkoa rakenne ultraan.
 
Huomenta kaikki mammat!
Lumi-Marja: Hienoa, että kaikki kääntyi parhain päin! Aika pian sulla odotettavissa toimintaa, jos marraskuussa rupeavat käynnistelemään. Sulla siis tehty aiemmin sektio? Ilmeisesti kuitenkin "vain" yksi? Miten itse suhtaudut tuohon alatiesynnytykseen? Kyselen vain siksi, kun meillä esikoinen tuli maailmaan kiireellisellä sektiolla, ja asia on nyt mietityttänyt. Alatietä oli siihen mennessä yritetty kellon ympäri (edelleen huimat 4 cm auki), kun sitten suppareiden väli venyi 10 minuuttiin ja vauvan sydänäänet heikkenivät. itseäni on tuon takia ruvennut alatiesynnytys vähän epäilyttämään, vaikka tiedänkin, että normaalitapauksessa se on sektiota riskittömämpi. En vain oikein osaa nähdä, että alatiesynnytys voisi mulla mennä putkeen... :headwall: No, ihan kauhun valtaan en itseäni ole kuitenkaan vielä saanut, ja alatie se varmaan on, ellei nyt jotain syitä sektiolle ilmene.
13 viikkoa täynnä! Mäkään en ole kertonut sukulaisilleni, eikä itse asiassa miehenkään sukulaisille ole kerrottu. Välillä on vaatinut vähän pokan pitämistä, kun veljen esikoisella on laskettu aika ensi maaliskuussa... :whistle: Mutta varmasti ihan lähitulevaisuudessa kerrotaan kun se alkaa näkyäkin jo. Parin viikon päästä ollaan menossa yksille 50-vuotispäiville, ja varmaan siihen mennessä olisi hyvä kertoa. Mies esitti jossakin vaiheessa, että voitais olla kertomatta vuoden vaihteeseen asti - onnistuu... :LOL:
Ja nyt töihin - kiireinen viikko edessä!
terveisin Jupeksi 13+0
 
Huh, onneksi Lumi-Marjalla on kaikki hyvin.

(.) Mulla kutisee vatsaa ja rintoja aika tavalla; on ihan ihottumaa. Hermostuttaa, että jos se on hepatoosi. Tuleekohan siinä näppylöitä vai kutiseeko ilman varsinaisia iho-oireita. Yritin googlettaa, vaan ei oikeen löytyny tietoa.

- Happis ja pikku-Kalle 25+6
 
Jupeksi. Mulla on yksi sektio takana, ei enempää. Viime raskaus sujui vähän helpommin kuin tämä, mutta lopussa sitten meni kaikki päin sitä itteesä. Sektiota kyllä suunniteltiin vauvan koon puolesta, mutta mulla synnytys käynnisty samana aamuna, kun sektioon oltais oltu menossa. Synnytystapa muutettiin normiksi siinä vaiheessa, kun paino arvio katottiin uusiks ja ei näyttänytkäänniin mahdottomalta ja tarjonta oli melko hyvä, vaikkakaan ei laskeutunut. Sitten menikin jo parin tunnin suppareiden jälkeen vesi ja eipä aikaakaan, kun käsi syntyi. Tunsin, että jotain tulee ulos ja soitin kelloo. Kätilö vähän skeptisenä, jospa se vaikka on limaa ja kurkkas kuitenkin tilannetta. Mitään sanomatta juoksi huuteleen lääkärin käytävältä paikalle ja lääkäri tokas "kohtelias lapsonen, tervehtii kaikkia ennen tuloaan, käsi on syntynyt nimittäin". Tuota lausetta en unohda varmaan koskaan. Siitä paikasta lähdettiin alakertaan leikkuriin ja kiireelliseen sektioon, joka muuttui hätäsektioksi jossain ihmeen vaiheessa puudutuksen jälkeen ja mulle tehtiin pystyhvaava. Mun verenpaine, että vauvan syke romahti molemmat ja olin jossain hämärän rajamailla, kun kuulin vauvan itkun. Sit alkoki jo lääke vaikuttaa ja palauduin nopeesti elävien kirjoihin. Tyttö oli kuitenkin iso, noin 4,5kg ja pipo 38, joten jumiin olis jääny alakautta tullessa, kun 35.5 pipollakin on jumissa oltu ja pahasti. Toki pää olismuotoutunu, mutta kuitenkin. Tällainen tarina tiivistettynä mun sektion takana. Synnytykset on ollu...miten sen fiksusti sanoin, helpohkon ja kamalan väliltä, joten mun suhtautuminen alatiesynnytykseen on vähän sekava, mutta sektioon vieläkin sekavampi, kun tuo haava tulehtu pahasti, sairaalassa meni pari viikkoo ja puolivuotta haavaa parannellessa. Alatiesynnytyksestä, vaikeastakin, kuitenkin palauduin nopeesti ja olo oli ihan toista, kun sektion jälkeen. Suhtaudun synnytykseen oikeestaan sillä asenteella, että en ajattele mitään. Kunhan vain saa vauvan ulos hengissä ja itekkin selviää pahemmitta kolhuitta, niin se on pääasia se. Kipua en pelkää, vaan komplikaatioita. Mulla on alatiesynnytyksissä napanuora aiheuttanu erinäisiä tilanteita ja kaksi pojista on elvytetty heti syntymän jälkeen. Toisen kanssa oli lisäksi tuo hartiadystoksia eli vaikea jumitilanne, josta selvittiin hengissä. Kaikesta huolimatta jos alakautta sais tehtyä vähän pienemmän kokoisen, niin mieluummin se vaihtoehto, mutta kuutin kokoisia vaaveja en suostu synnyttään, en en ja en. Sektiota vaadin, jos paino alkaa mennä reippaasti yli 4kg.

happis, mulla on kutissu koko kroppa jo hyväsen aikaa ja hepatoosia ei olllut. Kätilö, jolla on ollut itellä hepatoosi kertoi, että se kutina on jotain niin järisyttävää, että eroaa normaalista hormonimuutoksista johtuvasta kutinasta ihan huomattavasti. Se kutina kuulemma tekee ihmisen hulluks ja juuriharjalla hänkin oli itteään raapinu ja mikään ei auttanu. Mut jos asia mietityttää, niin ota ihmeessä yhteys neuvolaan. Toi kuitenni selviää verikokeella ja saat asiaan varmuuden. Joka raskaudessa ainakin mun kohdalla on pitäny tuo labra ottaa, kun kutina on välillä niin järkyttävää.

Lonkkasärky vaivaa taas ja tuntuu, että vauvan pää on taas jossain missä ei pitäis, painamassa sitä hermoo :/ Eilisen illan ja tämän aamun yö mukaan lukien on ollu aaltoilevaa menkkajomotusta koko alamahalla. Joskohan paikat alkas valmistautua. Olisin niin valmis luopumaan jo tästä mahasta. Aika vaan menee niin hitaasti, että järki lähtee ja hermo menee. Väsyttääki ihan järkysti, kun pari tuntia vain sai nukutuksi.

Lumi-Marja ja Nuppunen 35+0 poksista poo
 
Mulla ei kokemusta sektiosta. Vain kolme alatiesynnytystä eka kesti 42 tuntia toka 8 tuntia ja vika 1,5 tuntia. Kaikkein paras oli 8 tuntia vaikka tytöllä olikin painoa 4570g eli isoin kaikista. Olen varma että jos mulla ei olisi ekalla kertaa ollut niin hyvä kätilö, ei olisi onnistunut alakautta. Kätilö laitto vähän tippaa kovemmalle että tulisi kunnon supistukset. Koko ajan oli leikkuri auki ja odotti koska sinne joudun. Mutta jotenkin ihmeellisesti jaksoin. Oli kyllä niin kamala synnytys että seuraavaan olisin sitten väliä 6,5 vuotta. Mullakin paineet romahti oli 60/40 ja olin ihan pois tästä maailmasta. Jouduin olla sairaalassa tiputuksessa viisi päivää. Ymmärrän siis hyvin sinun jännityksen. Minulla ei lasten koko ole vaikuttanut siihen synnytyksen helppouteen esikoinen oli 4020 ja kuopus 3920, mutta kuulema kulmikas pää joten repesin. Kyllä varmaankin kauhea jännitys kun noin hurjia synnytyksiä takana. Näyttää siltä että Lumi-Marja alat olla valmis synnyttämään, kun ei enää nuku.
Happikselle tosta kutinasta minulla on kyllä kauhea kutina ollut aina raskaus aikana, muutenkin olen kuiva ihoinen. Näkyyhän virtsasta jo munuaisissa jotain häikkää tulee proteiineja. Ja yleensä ihon värikin muuttuu kellertäväksi. Yhdellä tutulla ollut kahdessa raskaudessa ja sanoi, että on tosi kamalaa, ei mitää lievää kutinaa.
 
Hello!

Mulla oli tänään lääkärineuvola. Kaikki ok siellä. Ipana masussa oli liikkeessä niin, että sydänääniä saatiin metsästellä, mutta löytyivät lopulta.

Mulla on tosi nolo vaiva jo näin alkuraskaudessa. :ashamed:Mulla nimittäin on pissankarkailua, jos yökkäilen, yskin tai aivastan. Näin vanhemmiten näköjään paikat löystyy. Ekan kanssa ei ollu tällaista. Synnytyshän mulla oli varsinainen pikatoimitus, joten siitä toivuin tosi nopeasti ja lantionpohjan lihakset oli loistavassa kunnossa. Nytkin olen niitä treenannut, mutta silti. :ashamed: Neuvolatäti selitti, että hormonit olis syyllisiä ja paikat turvoksissa. Lekurikin sanoi, että pystyn hyvin niitä lantionpohjalihaksia treenaamaan. Nyt täytyy aina muistaa ne ennen kuin yökkää, yskii tai aivastaa :LOL: Onko kellään muulla ollu tätä vaivaa odotusaikana? Teille tän kehtaa tunnustaa, mutta ei tuolla kuukausiketjussa, noitten nuorten keskellä. =)

Chilipapu ja Frendi rv 14+3
 
Täällä on samaa vaivaa. kaupassa joutuu aivastuksen tullessa oikeen keskittymään pidätykseen:p
Aijemmin ei tuota vaivaa ole ollut, pelkään että jää lopulliseksi.
Huomenna ois neuvolääkäri=) ultra 3.12
Pirke ja Peppi
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin on jonkin aikaa aina välillä kutissut rintojen sisäsivuilta ja välillä oon raapinu ihan verille asti. Yritän kuiutenkin hillitä raapimista ja jotenkin tuntuu että rintaliivit ärsyttää kun kutinaa ollut illalla päivän päätteeksi. Hikoilen myös rintojen välistä kun nämä ovat sellaiset "roikkuvat isot mollukat". Eli luulen kutinan johtuvan ihan siitä hikoilusta ja kun rintaliivit ovat pitäneet rinnat yhdessä koko päivän.

Virtsan karkailusta: juu mulla on sitä ollut esikoisen odotuksesta alkaen. Ja aivastaessa jos vähänkin on rakossa nestettä niin taatusti tulee housuun vaikka kuinka keskittyisi pidättämään, myös yskiessä. Mullahan kuopuksen syntymän jälkeen tuli aina housuun hyppiessä trampoliinilla ym. eli raskauksien välissäkin on ollut tosi huono pidätyskyky. Mulle 4d-ultrassa lääkäri sanoi että virtsarakko todennäköisesti valahtanut alemmas kuin missä' pitäisi olla ja on kuulemma leikkauksella nopeasti korjattavissa jos se haittaa.

Ens torstaina neuvola ja vauva todennäköisesti taas perätilassa että stressaa...Aion ottaa torstaina sen kausi/possurokotuksen... Aikooko joku muu ottaa? Vähän hirvittää mut otan kuitenkin. Kuulin et olis tulossa erityisen ärhäkkä influenssatalvi joulukuusta alkaen!

Tänään rv 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Neuvola kuulumisia.
Paino -3kg!!, nyt ollaan taas 1,5kg alle lähtöpainon.
rr 90/45,
hb 122,
turvotus +,
pissa puhdas,
SF 44!!,
rt,
vauvan syke 150-162,
liikkeet ++.

Painosta tuli taas rukuutusta, minkä mä sille teen, että en vaan kykene syömään, vaikka yritääsin kuinka Mun verenpaineesta ja kokeesta sykkeestä terkka huolissaan. Oma syke mulla oli 110. Epätasainen syke siihen päälle. Ei kiva. Kovasti terkkakin sitä mieltä, että tämä raskaus voisi jo loppua ja perjantain synnytystapa arvioon laittaa tekstiä sairaalaan, että puoltaa synnytyksen käynnistämistä vaikka ihan ensitilassa. tiedä sitten onko sillä mitään vaikutusta. Mut mulle riittää NYT!! Tää maha on ihan omissa sfääreissään tässä mun 153cm kropassa :stick:

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 35+2
 
Heippa kaikille!
Minulla on kerran tullut pissavahinko tässä raskaudessa. Synnytysten jälkeen on enemmän ollut ongelmaa kun odotusaikana. Yritän käydä usein wc:ssä ettei vahinkoja tule. Hyvä treeni on lopettaa virtsaaminen kesken välissä ja treenata niin lantionpohjaa, on muuten tosi vaikeaa näin raskaana. En taida ottaa influenssa rokotetta. Otin viime vuonna sikainfluenssan ja olen kyllä riskiryhmässä astmani takia ja olen ottanut usein. Mutta katsotaan kai se olisi hyvä ottaa, kun ajattelee tätä tilaa. Missä ajassa sinulla Lumi-Marja paino pudonnut 3 kiloa! Hui kun paljon noilla viikoilla. Minullakin yleensä painno vähän pudonnut viikon 36 jälkeen kun ei enää ruoka ole maistunut ison masun vuoksi. Tänään kerroin töissä raskaudesta, kukaan ei ollut huomannut vaikka masu valtava:) No nyt on helpottava olo kun ei tartte joka päivä salailla.
Tänään viikkoja 18:) KOhta ollaan jo puolessa välissä. Mulla kyllä aina ollut yli aikaisia.
 
Chilipapu mullaki tirahtelee, jos aivastan tai yskin. Helpotti tässä jo alkuraskauden jälkeen, mutta nyt on taas alkanu tirahdella. Pitää muistaa laittaa jalat ristiin ;) kun aivastaa.

Mulla oli tänään neuvola ja sain ajan lääkärille tän ihottuman takia. Lääkäri otti varalta maksa-arvot, mutta ne oli ok. Määräs mulle vahvempaa kortisonia. Tää kutka on aika kauheeta. Jos raapii, niin se vaan pahenee. Tuntuu siltä niinku ois päällä kutiseva villapaita. Rinnat on ihan tulessa. En oikeen saanu viimeyönä nukuttuakaan. Toivotaan että tää tästä helpottaa. Hemoglobiini oli 109, joten lisärautaa saa alkaa harkitseen. Painoa tullut 500 gramman viikkotahdilla. No onki tullu tässä syyslomalla vähän mussutettua :p

-Happis ja pikku-Kalle 26+1
 
Minulla oli tänään neuvola enkä saanutkaan sitä rokotusta jota menin hakemaan kun eivät olleet vielä tulleet neuvolaan. Ja niin paljon kuin sitä jännitin... Nyt täytyy sitten mennä yleiseen rokotuspäivään maanantaina. Terkkari oli sitä mieltä että vauva olisi oikeinpäin. Kysyin vielä että ootko ihan 100 % varma ja tämä vastasi että on!!! Silti en ihan täysillä usko pelkkkään käsituntumaan. Mutta loistavaa jos niin on! Menen varmaan asian varmistamaan vielä yksityiselle ultraan viikon parin päästä koska se asia on jäytänyt minua rv 21 lähtien. Hemppa oli nyt 122 eli korkeampi kuin koko raskauden aikana että jee. Mutta silti pysyn tällä tuplarautakuurilla koska muuten arvot romahtaa. Mulle olis kuulunut viikon päähän lääkärineuvola mutta yllätys yllätys ens viikolla on jokin koulutus heillä ja muutenkin ajat kolmeksi viikoksi neuvolassa buukattu täyteen joten sain seuraavan ajan vasta kahden viikon päähän ja se on vähän kauempana saman kunnan neuvolassa josssa eri terkkari mutta sama neuvolalääkäri. Verenpaine oli jotain 74/104. Vauvan koko vähän keskikäyrän alapuolella eli veikkasi 3-3,5kg lasta tulevaksi.

Tänään rv 35!
 

Yhteistyössä