***Jo pidempään yrittäneiden kesäpino***

Jaahas, se siitä sitten taas. Menkat. Tulivat. Taas. Helvetti.
Ehdin avata testipaketin ja aloitin testin tekemisen, onneks ekat pisarat menivät ohi puikosta kun olikin aikalailla punaista pissaa :headwall:
Yritin varautua tähän jo alkukierrosta koska nyt oli ovis todennäköisesti vasemmalta puolelta, edelliskerralla kun ultrattiin oli sieltä oikealta. Ja vasen on mulla se tukkeutunut puoli, niin on mahdollista etteivät simpat koskaan törmänneet munasoluun :D Noh, nyt on seuraavaksi oikean puolen vuoro, viimeistä kiertoa viedään ennen paussia!
Alan heti miettimään häitä kun alkaa menkat liiaksi harmittamaan, onneksi on muutakin kivaa tiedossa, huomenna meinaa mennään sinne laivalle :)

Vaniljainenonko sulle tehty siis tuo munajohtimien aukiolotutkimus? Kävitkö yksityisellä vai julkisella? Millanen se tutkimus on? Sattuuko jne? Kauan olitkaan yrittänyt? Hirvee kysely, mut osu silmään nyt ja mulla tuo luultavasti on edessä..

tinker Jeps, kävin ton just loppuneen kierron alussa aukiolotutkimuksessa. Kävin yksityisellä, en jaksa jonotella kuukausitolkulla yleiselle puolelle, hinta ei ollut kuitenkaan mikään ihan mahdoton yksityiselläkään, eli joku reilu 160€ maksoi.
Mulla se ei sattunut juuri ollenkaan, otin ennen tutkimusta yhden 400mg buranan ja sillä selvisin. Ainoastaan siinä kohdassa kun sitä nestettä alettiin laittamaan, niin tuli kunnon supistuksia, mutta lääkäri hidasti heti ruiskuttamista ja se auttoi heti. Katetrin laittoi ei tuntunut yhtään! Sinne vaan, ei ollut ollenkaan paha ainakaan mulla :)
Mulla alkoi nyt yk 10.

VOI KAKKA!!! Ihan typeriä menkkaviestejä tänne tullut. Halit teille!! Tuntuu niiin pahalta teidän puolesta. Miksei oikeesti vois tulla jo RASKAUSTESTIplussa tähän pinoon, ni antaisi edes vähän toivoa ja olis jotain juhlinnankin aihetta!!!?!!! Ihan mälsää.

Tänne ei mitään uutta, dpo 6 menossa, juilintaa masussa, ihan niinku jokaikinen kuukausi näihin aikoihin. Eli ei todellakaan ole toiveet korkeella tän kierron suhteen. Thank God huomenna on perjantai, ja viikonloppu alkaa. Mä aion omistautua joka ikisellä solullani mun pojalle, enkä jätä huomioimatta häntä sekunniksikaan. Tosin huomenna "saan" kirjottaa töissä irtisanomisilmoituksen, jippii. Voi ehkä fiilikset olla aluksi kököt, mutta en prkl aio sen pilata vkonloppua.

Kaikesta huolimatta, naiset, mukavaa viikonloppua!!

Mulla nyt kp 8, maanantaina olis aukiolotutkimus, eli täälläkin sitä jännitellään, kertoopahan sit lisää tilanteesta, ja samalla on folli ultra. Jos aukiolotutkimuksessa on kaikki ok. saatan päästä jo tässä kierrossa inssiin, paitsi jos verikoe (hiv ja hepatiitit) tulokset ei kerkii tulee eivät varmaan tee sitä kun vaativat ne. taikka jos ovis onkin v-loppuna niin siirtyy sitten ensi kuuhun. no ensiviikolla ollaan taas viisaampia. Tsemppiä kaikille ja plussia kehiin.

Vaniljainen EIKÄ! MÄ EN HYVÄKSY!!! Mua jännitti niin kovin sun puolesta, olin jo varma että plussaat!!! Voi kulti, iso iso hali :hug: Onneks kuitenkin vaikutat aika positiiviselta, se on tärkeintä! Ja tässä kierrossa sitten kaikki peliin jos oviskin tapahtuisi sieltä oikealta! Nyt pidät hauskan viikonlopun, otat jotain juotavaa ja pikkuisessa huppelissa tyttöjen kanssa unohtuu kyllä kaikki huolet!

Jessie82 Jännittävää! Tuu sitten kertomaan heti miten meni tutkimus ja että pääsettekö inssiin! Mä pidän sormet ja varpaat ristissä!

raphaella Nooo ei sitä siltikään tiedä vaikka ei olisikaan oireita mihinkään suuntaan vielä :) Meillä on taas piinailut samoilla päivillä, mulla on tänään dpo 4! Mukavaa viikonloppua pojun kanssa :heart:

Täällä siis dpo 4, vähän vihloo vasempaa tissiä ja nippailee. Ollut kyllä kaikennäköstä edellisissä kierroissakin ja vielä kun päivät on niin pienet niin ei voi päätellä mitään. Oireita odotellessa :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Ruskeaa tiputtelua havaittavissa täälläkin.... Jaan kyllä noi sun ajatukset heinäneito ihan täysin, helpottavaa kun täällä huomaa, ettei ehkä olekaan hullu vaan muilla?in on samoja ajatuksia. Itsekin koen just tuon epätietoisuuden raskaaksi ja kuvittelen kaikkia pahimpia uhkakuvia. Toisaalta voitais hakeutua jo yksityiselle tutkimuksiin ennen sitä vuoden rajaakin, mutta toisaalta pelottaa mitä siellä selviäis. Saisiko sieltä toivoa vai...? Riippuu tietekin lopputuloksesta : /

Vaniljainen, ekaa tosiaan yritetään ja yk 9. Mulla todettiin endometrioosi joskus 9 vuotta sitten, se oireili tosi kovina kuukautiskipuina joihin söin monen kirjavaa särkylääkettä. Kun niistäkään ei ollut oikein apua, niin mulle määrättiin pillerit niin, että menkat tuli vaan 4xvuodessa, ja se kyllä paransi elämänlaatua huomattavasti. Pelkäsin ensin aika paljon pillereiden lopettamista noiden kipujen vuoksi, mutta kun viimein 1½ v sitten lopetin ne, niin hetken päästä jo pärjäsin ihan panadolilla. Mulla on pesäke kohdun alaosan ja peräsuolen välissä, joku peukalon pään kokoinen. Kivut on nyt siis ihan siedettävät, mutta joskus se aiheuttaa ripulia / ulostuskipuja. Eli sijainniltaan ei varsinaisesti pitäis vaikuttaa raskautumiseen. Tosin toista munasarjaa ei ultrassa näkyny kunnolla, kun joku suolen pätkä oli itsepintaisesti sen edessä.

Kyllä noi ihmiset on kuulkas naiset AJATTELEMATTOMIA!!! Me rakennetaan tässä omakotitaloa ja tänään vastava mestari (60 v mies) sanoi vieraillessaan, että "sinä se oot pysyny vielä hoikkana, yleensähän tässä vaiheessa on joka emännällä jo maha pömpöllään". Eikö ne yhtään ajattele!!! :mad: Mitä meidän seksielämä muille kuuluu? Olis niin tehnyt mieli sanoa, että noh vieläkös sulla seisoo vai onko eukko jo niin kuiva ettei onnistu tai jotain muuta yhtä tungettelevaa :vampire: Miks lasten saaminen tuntuu kuuluvan kaikille?

Tilasin mieheltä punkkupullon ja suolakeksiä ja sinihomejuustoa, että eiköhän tääkin ketutus tästä kohta helpota :p

Voi Vaniljainen, harmi juttu. :( Toivottavasti teillä oli kiva risteily!

Mulla on kirjoittelu jäänyt vähiin kun alkuviikosta oli tosi suuria ongelmia teini-ikäisen esikoisen kanssa. Aloin taas tosissaan miettiä, kannattaako niitä lapsia oikeasti enempää haluta kun niiden kanssa on niin vaikeeta välillä. Mutta se meni ohi, ja luonnollisesti meillä tämä uusiperhekuvio hankaloittaa asioita entisestään.

Mä en saa noihin halpoihin ovistesteihin kunnon viivoja lainkaan. Kp 15 sain jonkinlaisen viivan niihin, kun oltiin siellä risteilyllä. Ja jos oli ovisplussa, on ainakin hyödynnetty! :)

Tulispa tänne nyt edes yksi plussa!!

Huomenta kaikille!

Minsku82 En ole itse testannut, mutta oon ymmärtänyt, että ovistesti voi näyttää raskauden, mutta 100 % luotettava se ei oo! Itse oon kerran saanut kaks ovisplussaa kierrossa, ja gyne sano, että kropassa on niin monta eri hormoonia että noi kotitestit voi valitettavasti välillä sekoilla. Mut hei vähäks jännää kuitenkin, nyt oikeita raskaustestejä ostamaaan!!!

Vaniljainen Oliks hauska risteily? Pääsitkö unohtamaan tyhmät menkat vähäks aikaa? :)

Imoen Mäkin joskus käytin noita halvempia ovistestejä ja se oli sellasta säätöä.. Joissakin kierroissa tuli testiviiva tummemmaks ku kontrolli, ja joskus vaan saman paksuiset viivat.. Siks siirryin digiin, palo hermot :D Mut siis joo, mä tulkkaisin et ku ne viivat on yhtä paksut niin ovis on kyl ihan ovella.

tinnttu Mä oon NIIN samaa mieltä sun kanssa!!! Nyt niitä plussia kehiin ku olis jo!!!

Mulla on tänään dpo 7, ja vähän epäilen että en meidän plussamyrskyä alottaisi. Aika samanlaista kuin edellisissä kierroissa. Ok tosi aikaiset päivät mut siltikin.. Mä oikeasti epäilen et joku mussa tökkii, ja mietin et jos mullakin olis tukossa jompi kumpi puoli. Tyhmää spekulointia, mut vaikka gynellä todettaisiin et ovis tulee vasemmalta niin aina vaan nippailee oikealla puolella. Tässäkin kierrossa. Noh, ensi kierron jälkeen on se tutkimus!

Mukavaa maanantaita kaikille!!! Pitäisköhän tässä kierrossa alkaa huvikseni testaa jo dpo 10, en ookaan pariin viime kiertoon himotestaillut.. Vois valmentaa tosiaan paremmin siihen negaan ja nää vikat päivät menis nopeasti. Hmmmmm. Mitä mieltä ootte? :D

Viimeksi muokattu:
Jahas täällä taas ja mieli on tasoitettu ja kasattu voimat ja ajatukset tähän uuteen kiertoon. Oltiin viikonloppuna mökillä pihalaatta talkoissa niin sai siinä mukavasti sitten muuta ajateltavaa. No onhan se menkkojen eka päivä muutenkin aina sellanen masispäivä ja sen jälkeen sitten on surut purettu ja mieli tasaantunut muutenkin, mutta kyllähän tuo maiseman vaihdoskin hyvää teki :)

Nyt siis menossa kp 6/24-28. No viime kierto oli ainakin hyvän mittainen sen 26 päivää, kun tässä on ollut pari tosi lyhyttäkin kiertoa välissä, joten jotain hyvääkin. Oon kyllä kallistunut sille kannalle, että viime kierrolla jotain ihan oikeasti lähti alkamaankin, oli kuitenkin niin erilaisia tuntemuksia kuin koskaan ja ihan oikeasti kohdun kohdallakin, mutta keskenhän siellä on sitten jostain syystä mennyt, eli kemiallinen raskausko se sitten olisi ollut? No kohti uutta kiertoa...

Tänään käyn gynelle kiikuttamassa viimeisen labratuloksen eli sen prolaktiinin ja sitten on mun osuus lähetettä varten tehty. Enää siis odotellaan tuota miehen osuutta... mikä on ilmeisestikin aika kova kynnys, tuo siemennesteen tutkimus. Sitä vielä hankaloittaa se, että näyte pitää lähettää matkahuollon kautta helsinkiin, täällä ei näytteitä tutkita ja näyte pitäisi lähettää 7.15-9.15 välisenä aikana ja se pitäisi tietty aika tuoreena saada laitettua eteenpäin. Mies lähtee töihin aamuisin kuuden aikaan, joten töiden kanssa tuo on tosi vaikea sovittaa. Ja jotenkin ei koskaan oikein ole oikea aika töissä siihen, että menisi vähän myöhemmin töihin tai pitäisi vapaapäivän... no katsotaan...

Voi Vaniljainen:hug: Mä olin niin varma, että sieltä se ensimmäinen plussa pärähtäisi tähän pinoon. No, mutta osasit kyllä ottaa asian ihailtavan hyvin. Mulla viime kierto oli taas mega pettymys pitkästä aikaa... Mutta teillä on ihanat häävalmistelut tulossa, joten hienoa, että on jotain mukavaakin tulossa, mikä nostaa mieltä. Meillä oli häät kaksi vuotta sitten ja nautin siitä vuodesta ennen häitä kyllä tosi paljon, pikkuhiljaa kun teki juttuja valmiiksi, haaveili ja suunnitteli niin ei tullut missään vaiheessa stressiä siitä. Tietty se viimeinen viikko on kiireinen, mutta ikimuistoinen :heart: Niin vieläkö teillä tässä kierrossa yritetään vai alkoiko tauko jo?

Lily-Jane: Ite aattelin, että ihan testimielessä testasin viime kierrossa jo dpo 10, että sit tietää, että jotain edes tuolla tapahtuu, mutta olihan se mega pettymys, kun täysin negaa testi näytti. Ja silti toiveet oli huippu korkealla ennen menkkoja. Menkkojen alettua pettymys oli tosi suuri, negatestistä huolimatta. Joten itselle ei ainakaan tuo testaaminen helpottanut yhtään pikemminkin päinvastoin, mutta jokainenhan me ollaan erilaisia... Peukkuja pidän silti sen plussan puolesta :)

B]lily-jane[/B] jännät päivät meneillään siellä toivotaan parasta että plussa saataisiin tähän pinoon.

heinäneito meilläkin vei oman aikansa et mies kokosi ajatuksia ja sai järkättyä niin paljon töitä et kerkesi antamaan näytteen oikeaan aikaan. mutta kyllä sitten onneksi sai homman hoidettua

ON: eli mulla oli tänää se aukiolotutkimus, koski jonkin verran, sai hammasta purra. Tulos: vasen puoli auki ja oikea vähän kysymysmerkillä mutta vähän meni ainakin neste läpi. Johtofollia ei vielä näkyny joten to uudelleen sinne ultraa ja sit kun johtofolli löydetään niin lähete inssiin joka tehdään täälläpäin yksityisellä mut julkisen hinnalla :)

Hei pitkästä aikaa:)

Täälläkin alkaa olla pettymys selätetty ja uudella innolla kohti uutta ovista mennään. Tai ehkä tuo into ei ole oikea sana ollenkaan kuvaamaan tätä olotilaa, mutta uutta mahdollisuutta kuitenkin odotetaan ja taas parasta toivotaan. Nyt on kp10/28-34, ovis on todennäköisesti loppuviikosta.

Moni on käynyt aukiolotutkimuksessa. Asia on minulle uusi. Sekö on siis sellainen tutkimus, jossa selvitetään, onko munanjohtimet auki? Gyne tekee, ja vähän voi kipeääkin käydä? Ja jos on tukossa, niin voidaanko asialle tehdä mitään?
Anteeksi, jos kyselen tyhmiä...:ashamed:

En ymmärrä, missä meilläkin vika voi olla. Kun jo useampi lapsikin on, niin luulisi, että kaikki olisi kunnossa. Mutta tietenkin aina voi ihmisen elimistössä jotain uutta ilmaantua. Ja koskapa se oli silloin ekan kanssakin vaikeaa tämä raskautuminen. Toisaalta tiedän olevani herkkä reagoimaan elimistölläni jännitykseen ja huoleen. Ne vaikuttaa esim. kk kiertoon tosi helposti. Jos vain pystyisi tämänkin asian ottamaan rennosti eikä tekisi siitä sen kummempaa murheen ja jännityksen aihetta, niin voisi olla, että paremmin tärppäisi. Mutta kuinka sitten voisi olla jännittämättä ja odottamatta! Ei oikein mitenkään... Kun niin kovasti sitä pientä toivoo!

lily-janelle pidän kaksin käsin peukkuja, ja vielä peukkuvarpaitakin!

Moikka moi kaikille!

Viikonloppu piristi ihanasti, tuli kyllä niin sopivaan paikkaan.

Minsku82 Mites kävi? Testasitko raskaustestillä? Täällä jännätään, ja pidetään peukkuja.

Lily-Jane Ootko testaillu jo? Entäs onko mitään oireita? Jännitän kovasti sun puolesta. Peukkuja!!

Vaniljainen Täti on jo selätetty, ja kohti uutta yritystä, eiks jea? Miten risteily meni?

Heinäneito Tsemppiä uuteen kiertoon!

tinnttu sinä sen sanoit. nyt niitä PLUSSIA!!

Imoen Mikäs siellä on olo? Onko yhtään raskautunut fiilis? Peukkuja! :)

Täällä masua juilii niin että varmasti huomenna viimeistään menkat alkaa. Siis dpo 11 menossa, ja huomenna tai ylihuomenna pitäis menkat alkaakin. Ei ole mitään erikoisia oloja tai fiiliksiä, ihan perusmeininkiä. Mutta kuitenkin ihan hyvillä mielin olen, vaikka ne menkat alkaisikin. Ja heti kun ne alkaa, lähtee soitto gynelle. On aika tutkia, jos löytyisi jotain vikaa. Tuskin maltan odottaa! :)

Ainut huono puoli on et nyt alko kauhee stressi, kun sain tosiaan potkut perjantaina, työt loppuu ensi kuun lopussa. Mistä mä löydän uuden työn???!! Aargh. Noh, onneksi on toi kohta 1,5-vuotias työnantaja kotona, joka työllistää mua ihan kiitettävästi. :) Ei lainkaan harmita, jos joudun vähän kauemminkin olee kotona, mut ei kerrota sitä mun miehelle ;) Se tietty haluaisi että kävisin töissä, jotta olisi sitten kaksi ihmistä, jotka tuo leivän pöytään, mutta kyllä mä uskon että tultais toimeen pelkästään sen tuloilla. Senhän näkee sitten! Mut joo, ei pitäisi stressata, vaan mennä ihan keveillä mielin. Helpommin sanottu kun tehty. Tiedätte varmasti.

raphaella, mä päätin olla tässä kierrossa tarkkailematta oloa lainkaan, koska mun tuntemukset menee aina ihan vikaan. Eikä tuosta (oletetusta) oviksesta ole vasta ku 3 päivää.. :D Kurjaa että sun työt loppui. Mun mies oli työttömänä melkein vuoden, kunnes tällä viikolla aloitti työt uudessa paikassa, mutta sekin on vaan osa-aikainen. Kummasti sitä vaan tulee vähemmälläkin toimeen sitten kun on pakko.

no mä en ainakaan alottanu sitä plussamyrskyä, menkat alko tänään :/ kait se on jo yk 12 en nyt jaksa lukea mitä ootte kirjottanu, (anteeksi!) kun on niin masisfiilis, painelen sohvalle suklaarasian kanssa (enkä oikeesti ees pysty, koska joutuisin jakamaan sen ton 2v:n kanssa... joten yritän jotenkin kärvistellä siihen asti että on nukahtanu)

Kurja juttu Raphaella noiden töiden kanssa... mä oon ite ollu valmistumisesta saakka eli kuus vuotta sijaisena aikalailla yhtäjaksoisesti parissa eri paikassa ja nyt viimein sain sen vakipaikan tästä viimeisimmästä työpaikastani. Jos olisi sitten yksi huolenaihe vähemmäksi. Toivotaan, että sinnekin löytyisi mieluisa ratkaisu:hug: Mukavaa, että olet asian tiimoilta kuitenkin valoisalla mielellä. :)

Imoen mä päätän ton saman asian joka kuukausi ja sitten kummasti vaan muutama päivä ennen menkkojen alkua sitä kuvittelee kaikenlaista kuitenkin :D No toivotaan, että sä saat paremmin ajatukset jonnekin muualle.

Tinttu Ymmärrän ettei nyt muiden asiat kiinnosta. En voi muuta sanoa kuin :hug: Täältä me sitten löydytään, kun siltä alkaa taas tuntua, että voisi ajatuksiaan jakaa.

No täällä vietetään nyt näitä alkukierron huolettomia päiviä. Ei paineita oman kropan suhteen. Flunssakin taitaa sitten olla selätetty ja tänään sain itseni raahattua spinningiin, vaikka olis väsyttäny kamalasti ja tekipä kuulkaa KUTAA!! On se vaan jännä, miten puhdas hikoilu ja kunnon fyysinen työ saa olon hyväksi... jospa tämä kuntoilupuolikin taas nostaisi päätään.

Yhteistyössä