ei niinkään omissa tutuissa, mutta yleisesti ihmetyttää yksi asia, en sitä tuomitse, mutta hämmästelen. Sellainen lapsen terveydentilan YLItarkkailu. Tietenkin esim. allergia tulee ottaa vakavasti, ja puuttua asiaan, jos lapsella on selkeitä oireita, mutta sellainen "aika raskasta tämä vauva-aika, kun en voi syödä kuin poronlihaa ja parsakaalia, kun lapsi oireilee kaikelle muulle, eilenkin kokeilin syödä mustikkaa, ja vauvan kakan ryynit olivat heti eri kokoisia, ja ehkä toinen poskikin saattoi vähän punoittaa, toivon nyt vaan, ettei tuo poronlihakin jää pois, kun pari päivää sitten kakkasi kolmesti, kun yleensä kakkaa vai kahdesti. Eikä ne lääkärit ymmärrä allergioista mitään, minullekin väittävät, että olen turhan tiukalla dieetillä, mutta enhän minä voi toiselle kakkaongelmia ja ihottumaa ehdoin tahdoin aiheuttaa".
Tämä siis vähättelemättä todella moniallergisten lasten ja heidän vanhempiensa elämää. Se voi olla todellinen suo, mutta ihmiset lukevat kauhutarinoita netistä, ja sitten kuvittelevat, että terve ja normaali vauva toimii kuin kone, ei koskaan itke mahakipuja, ei koskaan kakkaa eri lailla, eikä koskaan saa pientäkään ihottumaa. Ja että jos jotain tuollaista sattuu, se on vaarallista ja merkki allergiasta. Vauva on vielä aika keskeneräinen otus mm. suolistoltaan, ei pitäisi sekoittaa allergiaa ja normaalia ruoka-aineisiin tottumista. Jos ei maidon kautta saa edes kokeilla tottua, minkä kautta sitten ja koska? Paras neuvo minkä olen kuullut oli, että äidin tulisi jo raskausaikana siirtyä maidottomalle dieetille, ettei sikiö altistuisi maitoproteiinille
.