*** KOLMATTA KAIPAAVAT ELOKUUSSA PART 2 ***

Mulle ennen kuopusta määrättiin migreeniin Miranax:ia ja Maxalt Rapitab:ia ja kumpaakaan ei saa ottaa raskauden aikana, ainakaan jälkimmäistä. Mutta olin ainakin kerran joutunut ottamaan pahaa kohtaukseen molempia ja tietysti plussasinkin muutaman päivän päästä. Vaikka kuinka yritin aina testata ennen lääkkeiden ottoa, kun oltiin jo vauvaa tekemässä. Silloin mulla taisi olla se yksi paha migreenikohtaus raskausoire, kun hormonaaliset muutokset aiheuttaa niitä mulle. Mutta terve tyttö tuli. En silti suosittele ottamaan muita kuin sallittuja lääkkeitä. Mitä jos soittaisit lääkäriin ja kysyisit, että onko mitään turvallisempaa vaihtoehtoa, kun kerta yritätte saada lasta?
 
mä oon migreeniin syöny vaan panadolia. 6-8 tabl. päiväs. lääkärin luvalla. myös raskaus aikana. mulla on hormoneista johtuva migreeni. ei enää niin paha ku ei oo mitään hormooni tuotteita käytös. että pärjään jo :)
hyviä ja huonoja uutisia... hyviä oon se ,että tapasin kaupassa ystäväni,joka söi pähkinä suklaata ja mä haistoin sen noin parin metrin päähän ja olin oksentaa :x kaveriki het kyselemään pilke silmäkulmas,että mikäs ny???? ;) ja huonoja.. mun leukkarit on aina vaan matalalla = viittaa syöpään............... :|
 
Hui ku täällä on jutuissa sellainen melankolia käsin kosketeltavaa ja muutenkin hurjia juttuja.
Toivottavasti m0308 ei oo mitään syöpää!!
Noihin lääkkeisiin en osaa sanoa kun itsellä ei ole migreeniä ja olen niin onnekas ettei ole tarvinnut raskaana ollessa ikinä puntaroida ottaako vahvempaa kipulääkettä kuin panadol.
Jude ootko testannu jos vaikka oisit raskaana? Mulla tuli kakkosesta raskauden alussa valemenkat jotka kesti pari päivää. Jälkeenpäin tiedän ettei se vuoto ollut samaa kuin menkoissa, mutta silloin en sitä muistanu kun oli niin pitkä aika edellisestä tädistä.
Miuskilla on ollu kiva päivä ja on varmasti ollut hulinata tolla porukalla =)

Tänne ei uutta. Tarkistin tuolta etusivulta, jo kp 35!! Ei näy tätiä vielä. Lähdetään viikonlopuks extempore reissuun, joten palaan sitten ens viikolla astialle.
Mukavaa viikonloppua kaikille!! :wave:
 
Ihana perjantai :hug:

Toivon että kaikki asiat kääntyy positiivisen puolelle ja m0308 tosi paljon voimia ja kärsivällisyyttä milloin saat tietää muita tuloksia ?

Paljon on listan puolessa välissä olijoita, hyviä oviksia kaikille.

Omasta navasta sen verran että menkka juilimiset jatkuu ja finnit vaan lisääntyy... voi kun olisi jo ensi maanantai että voisin rohkeasti testata. Viikonlopuksi mökkeilemään tuttava pariskunnan kanssa toivottavasti siellä ajatukset siirtyy jonnekin aivan muualle, mutta on se side paketti varattava kuitenkin matkaan varuilta.

Rentouttavaa viikonloppua :popcorn:
 
joo ei kyse välttämättä oo syövästä. myomaa epäillään. tuo leukkarien matalalla olo vaan viittaa siihen,että jos kasvaimia on , niin ne saattaa olla jotain pahempia... mutta ei vielä heitetä kirvestä kaivoon. ootellaan sitä ultra aikaa nyt.. ja tietty sitä plussaaaa :)
 
:hug: m0308! Täällä toivotaan, et ei oo kyse syövästä vaan ihan jostain muuusta ja eihän sitä tiiä vaik olisit raskaana. Toivotaan, et saat ultra-ajan pikasesti, et ei tarvii jännityksessä elellä.

Ei ne ovistestit sit tulleet tänäkään, joten jääpi testaamatta: /. Omilla tuntemuksilla sit mennään. Eilen ja tänää on tullu enempi valkovuotoa ja vähän nipistelly tonne mahan vasemmalle puolelle, joten arvelisin, et ovis on tuloillaan;). Pitää vaan hommailla ahkerasti täs viikonlopun aikana, jos tuo vaikka tärppäis ilman noita testejä. Pitäkäähän peukkuja naiset:)!

Ja Huldasharks täällä pietään peukkuja, et plussaat vielä:heart:. Ja muille plussatuulia! Ja hyvää viikonloppua!
 
Hei vaan kaikille! :wave:

Täällä myös haaveena olisi kolmas rakkauspakkaus, mutta vielä ei oo onnannut. Yk 9 meneillään ja kp nyt 10/31-37.. kierto aivan sekaisin vieläkin vaikka toukokuussa lopetin imettämisen. Nuorin lapsi on 1v4kk poika (2009) ja vanhin 3v3kk tyttö (2007) Itse olen 26v ja mies 34v.. juu, ja onhan meillä joka toinen viikko myös 13v poika ja 10v poika (mieheni puolelta) elävöittämässä meidän perhe-elämää. :)

Alkaa olemaan todella raskasta tämä yrittäminen.. joka kk toivoo ja odottaa, että jokos nyt ois tärpännyt.. alku menee ihan hyvin, mutta kun kierto alkaa loppua.. sitä alkaa herätellä toiveita ja MUKA huomaa oireita.. mm. pahoinvointia ja rintojen aristusta.. ja sitten saa pettyä..

Aloitin nyt tämän kierron alussa tuon greippimehun juonnin ja vehnänalkioöljynkapselien syönnin.. mikäli niistä ois tehoa.. niin, ja mies tuossa ilmoitti, että käy hakemassa pari punkkupulloa.. kuulemma sekin "auttaa". ;)

Toivon kaikille plussatuulia ja hyviä saarikauden päättäjäisiä!:D
Manzu
 
Nyt en oikein tiedä mitä ajatella. Testasin siis mielestäni selvän negan silloin torstaina aamuyöstä, kp 28 ja pissa oli ollut rakossa vaan nelisen tuntia. En sitä testiä sen enempää katsonut kuin vasta tänään päivänvalossa ja näen siinä kyllä yllätyksekseni toisenkin viivan, äärimmäisen hennon sellaisen kyllä ja en tiedä onko tosi tosi haamu vai viivanpaikka. Tässä se testi Aijaa.com - 6611879.jpg

Kuitenkin, menkat eivät ole edelleenkään alkaneet. Tänään on tosin tullut vaalenapunertavaa valkovuotoa ja vaaleanpunaista välissä pyyhkiessä ja tätä multa on tullut kaikissa raskauksissa siitä päivästä lähtien, kun menkkojen pitäisi alkaa - noin viikon ajan ja joskus myöhemminkin raskaudessa. En ole koskaan saanut plussaa kuin vasta kp 30 jälkeen.. Ehkäpä tuo oli siis hoppunega ja mahiksia edelleen on. Huomenna uutta testiä aamusta kehiin ellei menkat nyt siihen mennessä ala...
 
Voi dyyni :hug:! En osaa neuvoa, ku en tiiä mistä tuo vois johtua, mut testaa viikonloppuna, josko se selkiäis. Miullakin sillo heinäkuussa, ku meni kesken ni ku alko vuotamaan ni tein testin ja näytti plussaa, mut ei kyl noin monta päivää vuodon jälkeen. En kyl testannukkaan enää. Sen vaan tiiän, et ei tuo siun juominen haittaa mitään, oot vasta niin alussa. Miekin join oikeen perskännit samoilla viikoilla ku sie, ku en tienny, et oon raskaana ja terve tyttöhän tuo esikoinen on. Eikös se nii ole, et vasta myöhemmillä viikoilla se haittais, ku napanuoran kautta menee sikiöön kaikki haitta-aineet. Et ei huolta tuon takia. Toivottavasti ois teille vauva tulossa:heart:.

Täällä kohta mennään rakkaan kanssa saunaa kahestaan, ku lapset nukkuun ja voidaan yrittää meiän omaa rakkauspakkausta:p. Ei muuta ku muille hyvää perjantai-illan jatkoa;)!
 
Vastailen aamusta teidän muiden viesteihin. Nyt pikapikaa vaan omaa napaa tähän eli tänään ilmeni jotakin joka muistutti sekä mua että miestä siitä ajasta, kun testattiin pian + pojasta. Mä yritän olla ajattelematta mitään oireita, mutta kun niitä tuntuisi olevan. Tosin kierto siinä vaiheessa, että eihän ne voi olla joten pää tässä sekoaa ja mieskin totesi, että voisin kohta testata, että päästäis pähkäilystä. Siihen jouduin sanomaan, että reilu viikko vielä....reilu viikko....

Tulee piiiitkä reil viikko....
 
dyyni, älä pelkää :hug: mulla oli just noin tokassa raskaudessa. eka tuli kahen päivän menkat, joten oletin etten oo raskaana. menin baariin ja ihmetteln vaan ku tulin niin vähästä juovuksiin ja oli kauhean huono olo. seuraavalla viikolla aattelin kuitenki tehä testin ja olin raskaana. testin jälkeen kärsin pari viikkoa vielä veren vuodosta ja olin silti edelleen raskaana. terve iso poika tuli ja terve ja fiksu on edelleen. ei mitään käytöshäiriöitä tai kasvuhäiriöitä tms. että kaikki on varmasti sullakin kunnossa :heart:
 
Huomenta! Pikaisesti pyörähtämässä ennen töihin lähtöä :p

Dyynille :hug:, ei varmasti tuosta ole tullut mitään, muistan lukeneeni että vasta viikolla 7+ alkiolla ja äidillä on yhteinen verenkierto, joten yritä rauhoittua... varmasti se on kova paikka ja sitä itse miettii, mutta ei kannata turhaan syyllistää itseään. Isot onnittelut +!!

Miuski00 koittaa tsempata vaan :D se on kyllä vaikeata, joka ikinen nipsahdus mahassa ja pikkuinen kylmän äristys kehossa -kyllä se tule kaikki laitettua merkille tälläisessä tilanteessa. Toivottavasti teille plussa suotaisiin!!

Jadey kyllä mun täytyy sen verran tunnustaa että tein testin kun vuoto loppui :ashamed: Sen verran vainoharhainen olen itsekkin. Ja ihan puhdas nega siis oli. Sitten mä elättelin toiveita että olis jotain kiinnitysvuotoja, vaikka olikin tunsasta eikä mulla ole ikinä sellaisia ollut. Hulluhan tässä vauvakuumeisena tulee!

Mulla on nyt vielä itsellä sellainen tilanne tässä, että menkkakipuja on taas! Siis vuodon aikana ei ollut mutta muuten on koko ajan. Mä en ymmärrä miksi. Voiko olla siitä kun ei niitä kunnon menkkoja vaan ole tullut. Nyt ne on kyllä paljon pienempiä kuin yleensä ennen kuukautisia, mutta muutaman kerran päivässä ainakin vihloo. Ja kuvotus... eli mua kuvottaa oikeastaan koko ajan nyt viimeset 4 päivää. Olin tossa vähän kipeänä kyllä, mulla oli lämmöt koholla ja järkyttävää päänsärkyä, että en tiedä onko se voinut siitä jäädä sitten. Etten ole ihan terve vielä.

Se kun ei oikeastaan ole sellaista raskauspahoinvointia, vaan se jatkuu koko päivän ja on aika lievää, mutta koko ajan tossa taustalla. Ei aaltoile tms.

Mä en tiedä voiko ne keltarauhashormonit vieläkin sekoittaa kroppaa, niiden kyllä pitäisi nimenomaan olla matalahormoonisia.

Alkaa turhauttaa, haluaisin vaan normaalin kierron, normaalin olon ja ihan iisisti yrittää vauvaa. Ilman näitä ihme oloja ja ihme vuotoja kun kierrosta ei ole hajuakaan : /
 
mymosa
Olinkin tulossa myrskymaijalle vastaamaan, että viivanpaikka tuo on ja jos vielä first signalin kasetti niin nettiä selaamalla selvii, että aika monella (minulle myös) tulee plussa tulos testiajan jälkeen. myös wondfon testiin näytti tulevan. Viime kierrossa kun itse näitä kummallisia viivoja tulkitsin ja netistä kokemuksia etsin.. viivanpaikat:mad:

dyynille myös tsemii, en kaikkia vastauksia lukenut ajatuksella niin voin toistaa jotain, mutta uus testi ja sitten jos sekin plussaa niin soittaisin neuvolaan jos ultraavat (tai en tiiä miten muilla, mutta täällä neuvolassa gynet). Peukutuksia!!

Mä taas kiroan nuo liuskat, ovat jälleen sellasia jotka pakkaa värin toiseen reunaan ja ota sitten selvää.. perkele!! En osta enää kuin fertestin liuskoja ja digitestiä.. :)laugh: kahotaan vaan taas)..
No eilen kuitenkin oli aika lähellä samaa vahvuutta se reuna jonne värin pakkas.. mutta kuivuneena ei niinkään.. mutta toivotaan että kertoo lähestyvästä oviksesta, simppojen kerääminenkin alkoi ;)
 
Etusivu päivitetty! :wave:

mymosa: Mä kans haluaisin kertoa jollekulle, että täällä on yritystä ilmassa. Joulukuussa kun sain km:n olin ehtinyt parille kertoa ja heistä oli todella tukea mulle, kun maailma muuttui mustaksi. Mies on sitä mieltä, että ei kerrota vaikka tärppäis. Nopeasti siis, vaan annetaan ajan kulua. Olen siis tyytyväinen, että on tämä paikka. Varsinkin, kun ollaan saatu jo kommentteja, että meidän ei tartte tätä maailmaa kansoittaa.... Hei perheessämme on joo 4 lasta, mutta meillä on 1 yhteinen. Onko se väärin haluta vielä se toinen yhteinen? :(
Oma äitini suorastaan haukkui mut ja erikseen mieheni mulle, kun sille selvisi, että mulla on vauvakuume....

Huldis: Aivan... Ei menkkoja = toivoa!

Minnarun:


m0308:


Manzu: Tervetuloa! Laitan sut listaan, kun pääsen sen päivittämään tuonne etusivulle tänään :)

dyyni:
Rauhoitu hyvä nainen! Vedä syvää henkeä, ajattele positiivisia ja tee uusi testi. Mä olen kuullut lukuisia tarinoita siitä miten on odottanut alunperin useampaa ja loppuun asti pääsi 1. Toivotaan siis parasta ja vaikka olisit perskännit ottanut niin et ole mitään tässä kohden aiheuttanut!! :hug:

JudeD: Kiitos! Musta alkaa tuntumaan, että mä olen sekoamassa tän yrittämisen kanssa :LOL: ONNEKSI mies on mukana ja koettaa hänkin zempata...tosin liian aikaisin testien tekemiseen zemppaus...no, jos ei vaikka tiedä sen tarkemmin kierrosta sun muusta, kun sovittiin etten tarkkaan sepusta ;)

Oma napa: Kaffe ei maistu.....ilmaa on ja viisaudenhammas haluis pois tuolta suusta.... siinä kaikki...
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Miuski mä vähän luulen, että meillä ois sama homma, vaikkakin vaan 2 lasta on niin silti. Kun ohan mulla jo tyttö ja poika, mitä sitä enää haluamaan. Ja kun on väsymystä ollut näidenkin kanssa (joo sillon ku oli ero, exän ja äitinsä haukkumiset, yksin lasten kanssa 24/7).. Onneks löytyy niitäkin jotka ymmärtää, että haluttais se yhteinenkin.
Jos haluaa ison perheen niin mikä sitä kukaan sanomaan tai haukkumaan.

Mä olenkin tuossa miettinyt, mitähän tuo ex tuumaa jos meille vauva tulee.. Ja miten muuttuu vai muuttuuko lasten suhtautuminen tuohon nykyiseen. Mutta eihän asioita pidä vielä murehtia, on vaan sellainen tapa märehtiä ennen aikojaan.
 
mymosa musta tuntuu, että ollaan todella samassa veneessä. Meillä tosin erona se, että ollaan saatu kokea se, että miten uusi vauva vaikuttaa. Miehen 2 tyttöä ottivat pojan innoissaan vastaan ja oma tyttöni myös. Oma tyttöni nappasi miehen "omakseen" heti meidän ensitapaamisella. Heillä synkkasi suoraan ja kokosivat palapeliä monta tuntia yhdessä jo olikos se toisella kertaa. Pojan synnyttyä meillä oli todella vähän aluksi mustis-kohtauksia kellään. Mä henk.koht. panostin siihen, että otin tyttöjen kanssa omia hetkiä siten, että ilmaisin oikein, että nyt saa isi hoitaa pojan, että me tytöt voidaan tehdä asioita x ja y. Myöhemmin ilmeni sitten oman paikan ottamis-kamppailuja, mutta meillä tosiaan on nämä vanhemmat vuosmallia -96 ja -98 joten ei mikään ihme, kun hormoonitkin ovat jo kuvioissa.
Mun mies on halunnut mua pidempään tätä toista ja mä olen sahannut joo-ei-joo-ei------... ja nyt, kun on nämä jännät paikat niin taas epäröin, että miten osaan rakastaa kaikkia tasapuolisesti ja pärjäänkö ja osaanko ja mahdutaanko jne jne...

Mä olen teinistä asti halunnut ison perheen jota mun äiti tietty piti vitsinä. Nyt kun mulla on sellainen, en tosin itse kaikkia odottanut ja synnyttänyt niin se on paha juttu. Äitini on muutenkin saanut mut raivon valtaan kesän aikana, kun on haukkunut mun miestä ja kaikkea muuta.... mutta tämä on mun elämä ja jos mä pilaan sen niin ei sen pitäis olla mun äidin ongelma ja mä en ajattele, että lapsi sitä voisi ikinä pilata!
 
paljon on taas tekstiä tullut!! Kännykän kautta nyt pikaisesti :hug: sitä tarvitseville ja Mymosalle plussaonnittelut! Positiivinen tilastopoikkeama elokuulle :)

omaa napaa... Näyttäisi siltä että tämä rouva jätti sitten ovuloimatta tässä kuussa :( normaalisti siis vahvat o-oireet ja nyt ei mitään, joten haaveet toukovauvastakin saa varmaankin heittää menemään... Suoraan sanottuna vituttaa!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!!! :D itsekin aion nauttia nyt täysin siemauksin viikonlopusta hyvässä seurassa ja railakkaasti juhlien!
 
mymosa
Voi kun mymosa olisikin plussannut, mutta ei vielä edes ovista ole bongannut :D

Miuski meillä onneks vanhemmat on varmasti innoissaan, vaikka äiti oli ensin, että eiköhän riitä. Mutta, kun aikoinaan puhuin (ennen miestä), että pistän piuhat poikki niin kauhisteli, että eikö saakaan enää lapsenlapsia. Ja kyllä innoissaan vastaanottaa jos tullakseen. Miehen vanhemmille oisikin eka lapsenlapsi ja tykkäävät kovin jo noista kahdesta. Sen sijaan sitten muu suku, mun puolelta..
Tuo sun äitis kuulostaa ihan mun exän äidiltä. Mä pilasin hänen poikansa elämän kun jätin ja nyt lapset ovat äpäriä, kun eroperheessä kasvavat..Mä olen pilannut lapsetkin (kumma vaan, että kaikki muut kehuvat todella hyvin kasvatetuiksi). Ja naurettavinta tässä on, että exäkin on eroperheestä.

Mä luulen, että se yhteinen vauva vain tiivistäis tätä perhettä, tosin kyllä mielessä on miten tärkeysjärjestys menee.. tuleeko siitä omasta sitten kuitenkin kaiken edelle menevä vai osaako ottaa kaikki samalle viivalle.
Ex varmaan nauraa meille ja ivailee miten meinaan pärjätä ja jätänkö tämänkin miehen elareiden toivossa.. (sitä kun vituttaa maksella lapsista tai kela maksaa, mitään rahallista apua on turha pyytää.. sen sijaan tää nykyinen on suunnitellut kaikki skoottereiden ostot ym)

Äh, pitäsi vielä 45min jaksaa pissat melkein housussa :LOL: sitten tän päivän ovistestin tekoon..
 

Yhteistyössä