*** KOLMATTA KAIPAAVAT ELOKUUSSA PART 2 ***

m0308 isot onnittelut... itsellä oli hieman samanlainen tilanne ja kyllä se vaan on niin ihana asia kun se on yhteinen asia :flower:

nyt sitten käännyn omaan napaan ja voihan masennus on ihan menkka oireet ollu eilisestä asti.... ekaks alavatsa juilintaa ja tänään sitten hieman alakuloinen olo ja finnejä on ilmaantunut lisää.... joten tätiä odottelemaan... vaikka oon koko ajan koittanu hokea et ei se välttämättä onnistu ni silti hieman harmittaa....välillä oon ollu niin varma että kyllä se tärppäs ja sit välillä taas ihan toisenlaiset aatokset... vielä pitäis viikko jaksaa hieman kyllä tekis mieli jo viikonloppuna testata mut onneks ollaan reissussa ja ajatukset on jossain ihan muualla =)

Nyt vois joku aloittaa sen plussauksen ja tartuttaa tuulen lailla sen meihin muihin =)
 
POHJA:

175g/200g domino tai digestive keksejä (määrä riippuu kakkuvuoan koosta joten tee seosta tarpeen mukaan lisää)
140g voita

Murskaa keksit ja lisää joukkoon sulatettu voi. Levitä kakkuvuoan pohjalle. Paras kakkuvuoka on se jossa irrotettavat reunat!


TÄYTE:


5 Liivatelehtee
200g Valkosuklaata
½dl Sokeria
2 kananmunaa
2dl kermaa
200g maustamatonta tuorejuustoa, esim. philadelphia)


Vatkaa kerma vaahdoksi ja laita jääkaappiin.
Kiehauta vesi kattilassa ja vatkaa munat ja sokeri veden päällä teräskulhossa vaahdoksi.
Sulata suklaa. Sekoita sulatettu suklaa ja tuorejuusto keskenään ja lisää joukkoon kermavaahto ja sokeri/kananmuna vaahto ( voit laittaa jääkaappiin seoksen jäähtymään nii pysyy hyvänä).

Mittaa laakealle lautaselle 5dl kylmää vettä ja liuota liivatteet veteen n. 5 minuutiksi.
Purista ylimääräinen vesi pois liivatteista, kiehauta mikrossa 5rkl vettä ja liuota liivatteet veteen, sekoita!
Lisää liivateseos nauhana täytteen joukkoon ja sekoita! Kaada täyte kakkuvuokaan pohjan päälle!
Anna jäähtyä jääkaapissa muutama tunti tai jopa yön yli! Riippuu miten kiire on syömään! ;)

Ja on oikeesti hyvvee!
 
jessus et nää sivut on muuttunut... hiukan kesti löytää tää:(

täällä kp25/30 mut ovuloaatio tais ollakki vast 19 tienoil joten ehkä nyt vähä pidempi kierto... kaikkemme ollaan tehty että nyt tärppäis joten peukut pystyyn vaan:)
 
En sitten millään meinannut löytää tänne :/

Oletettavasti ovulaatio tulossa siis perjantaina, jos vanhat merkit pitävät paikkansa... nyt olen yrittänyt hillitä itseni ja harrastella vain joka toinen päivä :) eikös sen niin sanota toimivan parhaiten :D

Mihinkäs muuten se kuuluisan greippimehun litkiminen perustuu? Onko vain vauvakuumeilijoiden kehittelemä urbaanilegenda, vai perustuuko ihan johonkin edes hieman tutkittuun tietoon? :)

++++++++++++++++ tuulia ovisbongareille ja tietty raskaustesteihin myös!!! Toivottavasti pian saadaan heittää seuraavat tuonne odotuspuolelle!!!
 
m0308: Hieno homma, että sait miehen mukaan touhuihin. Ne kun ei käsitä sitä, ettei se aina tosiaan ekasta kierroksesta tärppää. Toivon teille kuitenkin pikaista plussaa!!

muumi82:: Tosi kurjaa tuollainen, uskon, että tuntuu hukkaan heitetyltä ajalta koko kesä vauvanteon osalta.. Onneksi asia kuitenkin selvisi ja olet terveenä, ettei tullut mitään tulehduksia sun muita.

Tsemppiä kaikille ovistelijoille, jollain oli mieskin sairaana. Meillä on kans yksi iso vauva mies kun on flunssassa, muttei koskaan NIIN sairas tai kuumeessa, ettei sänkyhommiin kykene. Voihan se mieskin vaan maata ja olla paikallaan ja antaa naisen hoitaa hommat ;) Meillä ainakin tykkää :p

Nyt joku niitä plussia tänne kertomaan!!! Ei tää mikään pitsinvirkkauskerho ole :LOL: huumoria huumoria...

Entäs ite si nii.... Ei mitään. Tikutellu olen. Negaa vaan. Oireita on, mutta myös menkka-sellaisia. En halua, edes ajatella niitä raskausoireiksi, etten putoa liian korkealta. Dpo:t on aika pienet vielä, että jos vaan menkat pysyy muualla, niin ei haittaa...
 
mymosa
Miuski mä ajattelin alkaa tikuttelee tuossa kp 9-10, en mene noiden listojen mukaan, kun nyt on ovis+ tullu kp 13 ja 14.. Tuon digitestin teen sitten kun saan liuskaan niitä pähkäiltävi yhtä tummia viivoja :p

Tuo valkosuklaatuorejuustokakku on muuten tosi hyvää, tosin tykkään itse enemmän daimsuklaa versiosta ja laitan liivateveteen hieman sitruunaa, kun en niin välitä makeasta.

Tänne ei omaan napaan uutta.
 
Hienoa m0308, et siu miehes tuli hommaan mukaan ja kolmas saapi tulla:flower:.

Täällä ei näköjään vastattu miun kysymykseen: /!:attn: Osaatteko arvata mikä niissä ovistesteissä viivyttää?!

Joo, Huldasharsk, se on miun mies, joka on flunssassa: /. Kiitti vinkistä, jos ei hänellä illalla ole kuumetta ni mie kyllä hoidan homman:rolleyes:.

Pitäkää peukkuja, et ne ovistestit tänää tulis ja pääsisin tikuttelemaan;)
 
Ja pyyter vielä: Jos ne on kämmännyt jotain siellä halpa-testillä, niin Citymarketista saa 10kpl/9.90€ ovulaatiotestiliuskoja. Mä oon tykännyt niistä, kun ne viivat on vahvoja, Esim. One Step:in viivat on sellasia hailakoita ja mä en niistä tykkää...
 
Äiti88 täällä on bd, toivottavasti tärppää!!

Huldasharks hyvä kun mainitsit tuon, et testeissä voi olla eroja. Täytyykin seuraavan kerran ostaa niitä Sittarin testejä, koska todellakin olen pihalla noiden One Steppien kanssa. En siis saanut kertaakaan vahvaa viivaa. Alussa ei mitään viivaa testiviivan lisäksi ja sit jotain 9 päivänä hailakka viiva (oli joinain vahvempi kyllä ) ja sit taas viiva hävis. Siks oonkin täällä ihan ihmeissäni, et ovuloinko ollenkaan vai oisko se ovis tullu vasta tosi myöhään vai tuliko se mut testi ei vaan näyttäny vahvaa viivaa vai mitä kummaa. Raivostuttaa!

Tänäänkin on ollu kipuilua tuolla muniksissa. En viiti raskaustestejä nyt tuhlata, jos malttais loppuviikkoon. Niitä on enää 2 ja tosiaan aiemmat plussat oon ite saanu noin kp 40. Mut siis raivostuttaa odotella. Jos se täti tulee niin tulis jo sitten :headwall:

Eli siis Miuski, ei ole tätiä näkyny :D
 
Hitto ku on lahopää, minä täällä taas :wave:

Piti sitä vielä harmitella, et jos täti kaahaa tänään paikalle niin uuden yrityskierron la on sitten jo kesäkuussa. Nythän tässä vielä jännitetään huhtikuun vauvaa. Jää siis kokonaan toukokuu välistä jos on näin pitkä kierto :mad:

Pyyter: mä en osaa sun probleemaan sanoa mitään, kun oon aina tilannu kotitestiltä tai mammaksilta.
 
Loistavaa Jadey!

Itse olen tässä pähkäillyt tätä oloani eli vatsa kuin ilmapallo, sekaisin ja voin kirjaimellisesti pahoin hela tiden eli mitä hittoa?! R-oireethan eivät voi todellakaan tällaisessa kohdassa tulla, mutta onko kellään muulla ovis oireillut tällä tavalla? Ei tämä vatsatautia nimittäin ole, kun tietyt ruoka-aineet antavat helpotuksen.....
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
mulle on tullut noi testit yleensä kyllä 3 päivän sisällä, ellei ole ollut viikonloppua välissä. Kannattaa kysellä jos eivät tänään tulleet.
Mullakaan ei noi one-stepin liuskat tuoneet ovista. Nyt on ollut ferstestin, ovat hyvii ja sitten tilasin halpa-testiltä liuskoja . Sit on noi digitestit. Ja david-raskaustestei.. kaikkee löytyy :D
 
Loistavaa Jadey!

Itse olen tässä pähkäillyt tätä oloani eli vatsa kuin ilmapallo, sekaisin ja voin kirjaimellisesti pahoin hela tiden eli mitä hittoa?! R-oireethan eivät voi todellakaan tällaisessa kohdassa tulla, mutta onko kellään muulla ovis oireillut tällä tavalla? Ei tämä vatsatautia nimittäin ole, kun tietyt ruoka-aineet antavat helpotuksen.....
Mulla oli just tässä kierrossa oviksen aikaan tuota :attn: Tai siis olikos muutama päivä ennen ja just silloin kun testit näytti plussaa ovikselle.
 
Ja ovistesteissä, niin kuin r-testeissäkin on eri herkkyyksiä. Eli toiset näyttää herkemmin niitä haamuja, jotka ei meinaa mitään.

Mulle iski paha olo :x
Kiitos! Toivoa siis ovuloinnista ilmassa!! Ja sun paha olos kuulostaa niin hyvälle että.. ;)

Vaihdoin myös tuon...öh.... kenes 03 se olikaan.....:ashamed: eli smurffiinan poika takaisin pojaksi :D
 
mulla on ainakin nyt ala-maha aivan v***n kipeä ja verensekasta sitkeää limaa tulee. väsyttää kamalasti ja ala-mahaa polttaa oikeen kunnolla. :confused:
jos täs ois oikeen kunnon ovis + kaikilla ny täs kuus,ni tuloo sitte muita plussia ens kuulle :p
 
Mulle iski eilen illalla paha olo ja niitä ilmavaivoja on kyllä kamalasti... Voiskohan nuo ennustaa lähestyvää ovista?!

Meillä kävi äsken pienen pieni vauva kylässä ja voitte arvata, mitä se teki vauvakuumeelle! Minäkin haluan!!
 
Joo joo, ketäköhän mä kusetan, kun niin topakkana väitin aamulla et testaan vasta loppuviikosta :)
Äsken testasin ja negahan se sieltä tuli, herkällä testillä. Pitäis nyt jo uskoo et täti se siellä koputtelee kun näin vatsaa ja selkää juilii. Oon tosiaan välillä ihan huonolla tuulellakin, kun noi kivut on ajoittain ärsyttävän raivostuttavan tuntuvia. Ei siis kuitenkaan niin kovia, et pitäis pitkäkseen mennä ja vaikertaa :vampire:
Täytyy varmaan heittää niillä one stepin testeillä vesilintua ja kunhan yk kakkoselle päästään niin kokeilla jotain muuta merkkiä.
Sais kyllä tosiaan alkaa plussia tulla tähänkin ketjuun.
Plääh kun on jotenkin masis fiilis, ulkonakin p-ilma. Pitäis kauppaan lähteä ja haluisin mennä kävellen et sais vähän raitista ilmaa. Ja jotain herkkujakin tekee mieli, sekin ärsyttää kun en haluis niitä syyä, mut itsekuri on lähteny vuosia sitten avustustyöhön Afrikkaan eikä oo sieltä palannu :D
Miten mun vitsitkin on nykyään näin huonoja.. :xmas: :rolleyes: Tsorkke tytöt!
Ens kerralla paremmat jutut :cool:
 
jep,se oli taatusti taatusti ovis eilen. tänään aamupäivällä tuli vielä sellasta verensekasta venyvää limaa ja nyt sekin loppu. iki ihana kuiva kausi alako jo.... mitenkähän kävi,kerettiinkö osumaan kohilleen,ku touhuttiin maanantai iltana ja eilen oli ovis?????? mitä jos tänää vielä koittas auttasko enää mitään????
 
Huh, miten paljon tekstiä on tullut :wave:
Kivaa kun on paljon luettavaa.. Onnea kaikille jotka on jänniä hetkiä kokemassa! Pakkohan meistä on jo monien alkaa pikkuhiljaa plussailla :heart: Mä sain mun ovistestit ja oon nyt testaillut eilen ja tänään, ei ole ovista bongattu, mutta piti oikeesti alottaa testauskin vasta huomenna mutta enhän mä malttanut :ashamed: Ja vaikkei ovista ole bongattu ni melkeen ollaan joka päivä hommailtu makkarissa, ihan vaan varmuuden vuoksi.. Onhan se nyt kumma jollei ala kuulua..
Tsemppiä kaikille joille täti on saapunut kutsumatta taas kylään. Toivotaan että ensi kuussa ai ilmaannu :( Nyt takas lukee teijän juttusia, meneekin hetki mukavasti niiden parissa :popcorn:
 

Yhteistyössä