Kyllä minä ainakin olen tehnyt vaikka minkälaisia töitä ettei tarvitse työkkäriin ja Kelaan selitellä koko ajan mitä tekee. Juuri loppui määräaikainen sijaisuus eräässä paikassa ja nyt olen menossa saman tien työhaastatteluun postinjakajan työstä. Olen ennen ollut varhaisjakelussa, joten tämä kuullostaa melko inhimilliseltä työltä siihen verrattuna. Saapa nähdä, onko pyörä- vai autopiirejä luvassa... Toisaalta, kun tammikuun pakkasilla aloittaa, niin kevättä kohti työ muuttuu koko ajan vain mukavammaksi!
Niinhän se taitaa olla, että työhönosoitus tarkoittaa sitä, että työtä on haettava. Ainahan sitä voi haastattelussa käyttäytyä sen mukaisesti, ettei varmasti työtä saa. Olen kuitenkin veronmaksajan kanssa samaa mieltä siitä, ettei töissäkäyntiä pitäisi pakoilla. Mukavuudenhaluinen voi olla sitten, jos tilillä on pysyvästi rahaa tulevan varalle, esim. lottovoittaja

, ja silloinkin täytyisi olla jollain tavalla yhteiskunnalle hyödyllinen vaikkapa hyväntekeväisyyden kautta.
Aina ollaan valmiita ottamaan vastaan yhteiskunnan palveluja ja avustuksia, mutta itse ei haluta tehdä mitään yhteiskunnan eteen.
No joo, tämän paasauksen jälkeen: olen innoissani siitä, että pääsen haastatteluun ja puhelimessa ainakin kuullosti siltä, että töitä on luvassa! Kyllä kuitenkin tuo palkka mietityttää, kun olisi kiva saada riittävästi tuloja yhdestä työpaikasta, jotta jäisi aikaa myös opiskeluun.