Mietiskelyä hoitovapaasta,tuesta,työstä.. Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ELJ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ELJ

Vieras
Olen siis hoitovapaalla tän vuoden loppuun,mulla on vakituinen duuni odottamassa..Siellä on uus (nais)pomo ja kauhee natsi-meininki työkavereiden mukaan,enkä sinne muutenkaan enää haluaisi palata;kaikki muutki siellä ettii uutta työpaikkaa ja uudet ihmiset lähtevät lähes poikkeuksetta koeajan päätyttyä kuulemma.Hyvä juttuhan se on,että on edes työpaikka mutta kyllä nyt työpaikallaan pitäs pystyä olemaanilman että sinne menee ja sieltä lähtee itkukurkussa ja pitäis pystyä tykkäämäänkin työstään..

Nyt sitten mietin että mitenköhän sitä pitää toimia kun pitäs varmaan oikeesti vähä lisäansioo saada.. Voiko/saakoo hoitovapaalla tehdä töitä toisessa firmassa,vaikka oiskin vakituinen työ muulta? Illalla ja v-loppuisin voisin vaikka tehdä siivous-hommia,vakkari-duuniin en voi palata tekemään keikkaakaan,kun siellä ei ole tarjota esim. 2-4h/pvä.. Siellä oltas 5-10h/pvä jatkuvasti,sen tietää..
MUTTA kannattaako sitä edes tehdä jotain 2h/pvä 4pv/vko töitä siivoojan paskalla (n.7e/h) palkalla,kun kuitenkin on oikeutettu hoitolisään (eli n. +200e khh-tuen lisäksi)..Tokihan sitä vissiin vielä tuota hoitolisääkin sais jonkun euron miinus verot..
Mies on olemassa ja töissä hänkin.

Mä en olisi saaut hoitolisää ollenkaan, vaikkei miehellä mitkään ihmeelliset tulos ole, joten oli ihan järkevää tehdä keikkaa. Yleensä ei haittaa työnantajaa jos tekee keikkaa, harvalla työnantaja voisi just tarjota mitään sopivaa.

En teidä pitääkö siitä oikeesti ilmoittaa, mä en ilmoittanut, mutta työni olikin kotona tehtävää. Ne muutamat sataset teki kyllä ihmeitä, koska kotihoidontuki ja paikallinen kaupunkilisä ja toisesta lapsesta lisä, oli jotain 500e ja sitten muutama satanen mun työstä, niin aika samoihin menis kun se että olis kaksi lasta hoidossa ja matkat töihin yms. Sain kuitenkin viettää ihanaa aikaa lasten kanssa ja mies pääsi hänkin helpolla kun ei palkon kotityöt yms. painaneet =)

Laske ainakin ensin laskurilla saisitko hoitolisää, ennen kun mietit jatkoja =)

Saisin hoitolisää 98e.. Mutta voisinko saada kenkää vakkari-työstä jos vaikka siivoilisin la-su pari-kolme tuntia päivässä ja työnantaja saisi tietää,enkä olisi lupia kysellyt?

Yhteistyössä