karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Ooo
Tämä sunflowerille niiden helppojen iltapalojen hakuammuntaan.

Ne sellaiset juustoleivät oli iltapalaksi ihan mainioita: sekoita 3 munaa, pussi manteli- tai pähkinäjauhoa ja ripaus leivinjauhetta, sekä pari kourallista juustoraastetta. Uuniin lättäniä reissarin kokoisia leipiä tuli tuosta satsista 6. Mauteita maun mukaan (aurajuusto, paprika, jauhetut mausteet/yrtit, aurinkokuivattu tomaatti, miksein varmaan kinkkukin). Ja päällystät millä tykkäät: lisää juustoa ja leikkeleitä.
Partajugu on ihan hyvä iltapala myös lisukkeineen (pähkinät, mysli, marjakeitto).
 
Minttu-79
Tuli sitten eilen maistettua kolme sipsiä ja pieni kourallinen karkkeja,oltiin tytön kanssá sirkuksessa.Argh...kuin ihminen on tyhmä,mitähän hyötyä tuostakin nyt oli,ei saanu ku "krapulan" täksi aamuksi.Ja nyt entistäkin tiukempi linja...mun ei tehnyt niitä edes mieli,meni vaan suuhun=(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmä ämmä:
Tein tänään karppaus.infossa taivaisiin asti ylistettyä mutakakkua.Voin käsi sydämellä sanoa että en ole koskaan maistanut mitään hirveämmän makuista. :x :x
Hyi olkoon,oksettaa ajatellakin sitä makua.
Olis vaan pitänyt syödä ne suklaat sellaisenaan eikä alkaa tuota kakkua vääntämään,hukkaan meni.
Mulla on muutaman päivän ollu fyysisesti aika kehno olo,sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja pyörryttää.Varsinkin näin iltaisin.Ilkeän tuntuista kun nousee esim. tuolilta seisomaan,sydän alkaa muljahdella voimakkaasti,päässä kohisee ja huimaa.Örgh,toivottavasti menee ohi nää olotilat.
Mä karppasin vajaan kaksi viikkoa ja olo oli ihan kamala:ashamed:
Ja ne ilmavaivat ja suoliston kiertäminen koko ajan, siis maha on vieläkin kipeä vaikka olen palannut normiruokaan, elimistö ei tainnut tykätä hiilarittomasta safkasta :snotty: :x
..vajaassa kahdessa viikossa elimistö ei ehdi tottua :) Vaikka oletkin toki jo sen varmasti kuullut :)

..mulla on menny nii päi, että nyt jos koittaa syyä hiilarivapaasti, ni vatta menee järkyttävään kuntoon.

..mitä pääasiassa söit? Kuinka tiukilla hiilarit?
Ei kauhen tiukilla edes, söin kyllä näkkäriä jonkun verran, mutta kaikki muu leipä ja pasta oli poissa. Hedelmiä ja kasviksia paljon ja tietty pihviä
:whistle:
Tiedän että elimistön tottumiseen menee oma aikansa, mutta tuli pelko persiiseen ( kirjaimellisesti) ettei elimistö totukaan :ashamed: :snotty:

Enkä mä voisi tuollaista kovin kauaa muutenkaan jaksaa - mun mielestä elämästä pitää nauttia eikä esmes syödä jotain mistä ei tykkää :saint:
Tääki on niin tottumiskysymys :LOL: Mää en syö mitään, mistä en tykkää. Ja paljonki sellasta, mistä tykkään iha mahottomasti :p Ja elämästäni nautin äärimmäisen paljon - toki muutenkin kuin syöden, mutta myös syömisieni kautta :D
 
Ooo
En mäkään syö sellasta mistä en tykkää. Mitä ne khimairan esimerkit mahtoi olla? Melkein kaikesta saa muunneltua karppiruokaakin, paitsi jos on syönyt vaan leipää, pastaa ja hattaraa. Ja niin no, nekin voi ottaa karppiversiona ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
En mäkään syö sellasta mistä en tykkää. Mitä ne khimairan esimerkit mahtoi olla? Melkein kaikesta saa muunneltua karppiruokaakin, paitsi jos on syönyt vaan leipää, pastaa ja hattaraa. Ja niin no, nekin voi ottaa karppiversiona ;)
:LOL:

..täytyy nyt myöntää, että karppihattaraan mä en vielä ookkaan törmänny :xmas:
 
Mulla on ollu hiilarit tiukilla,nyt melkein 3 viikkoa max 25g/pvä.Otin selvää tuosta huimauksesta ja sydämen muljahteluista,johtuu siitä että mulla on hiilarit liian alhaalla,harrastan hikiliikuntaa reilun tunnin päivässä ja juon 3-4 litraa vettä päivässä.
Lääkkeeksi tähän nostin hiilaritason 40-50g/pvä,vaihdoin veden vichyyn ja tänään on lepopäivä liikunnasta.Ja en oo huomannnu huimausta tai muljahduksia. =)
 
viiras
Onkohan mun eväät ollu tänään ihan surkeat, ainakin morkkista puskee.
Aamupala: Lidlin maustamatonta jugua ja ihan tilkka sokeritonta mehukeittoa, pieni huikka omena mehua :(
Lounas: Yksi makkara ja 2 sokeritonta sisu pastillia
Joku ruoka: Tonnikalaa ja raejuustoa
Taas joku ruoka: Tonnikalaa, raejuustoa ja paljon kurkkua
Illalla ajattelin syödä vielä herkkusieniä tuorejuustotäytteellä vai meneekö vähän yli? Tänään ei ole pysynyt yhtään hanskassa syöminen!
 
Hyvä Kylmä ämmä et huomasit korjata vähän ylöspäin. Kaikille ei sovi ne alhasemmat hiilarit, tai sitten unohtuu mineraalit ja kalorit jää liian vajaaksi. Varsinkin hikiliikkuessa (mutta muutenkin) kaikki ed. mainitut pitäs ottaa huomioon.

Tän päivän mussutukset raadin ruodittavaksi:
- aamupalaksi hemmetin iso mantelileipä, voilla, kinkulla ja goudajuustolla
- "välipalaksi" pala Lindtin 70% suklaata
- päivälliseksi ranteen paksusta makkaraa kera höyrytettyjen vihannesten ja kotikutoisen kesäkurpitsapikkelsin
- jälkkäriksi pala ed. mainittua suklaata :D

Ja ähkyyn söin itteni, taas... muttaku oli niin HYVÄÄ!
Voi olla et illalla menee viel suolapähkinöitä telkun ääressä kun miekkonen lähtee radalle kaverin kera.
 
heta
Tungen ihteni tähän kyseleen eväistäni, jos joku karppitietäjä kertois, tänään syöny siis yhen karppijuustoleipäsen kera voin ja juuston, pari palaa kainuun juustoleipää, pari pikkupalaa pizzaa karppipohjalla, turkkilaista jugua ja mustikoita, pari paistettua munaa ja pari nakkia, tomaatin....Onko tossa liikaa, liian vähän, mitä muuttaisit? Tarkotus ois laihtua vähitellen.Kiitti jos joku jaksaa jelpata!Eka viikko siis meneillään, homma hakusessa siis vielä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja heta:
Tungen ihteni tähän kyseleen eväistäni, jos joku karppitietäjä kertois, tänään syöny siis yhen karppijuustoleipäsen kera voin ja juuston, pari palaa kainuun juustoleipää, pari pikkupalaa pizzaa karppipohjalla, turkkilaista jugua ja mustikoita, pari paistettua munaa ja pari nakkia, tomaatin....Onko tossa liikaa, liian vähän, mitä muuttaisit? Tarkotus ois laihtua vähitellen.Kiitti jos joku jaksaa jelpata!Eka viikko siis meneillään, homma hakusessa siis vielä!
Tää kuulostaa ihan hyvältä!Ite vaihtaisin nakit vaikka pihviin tai kanasuikaleisiin.
Suosittelen kalorilaskuri.fi käyttöä,ei kaloreiden laskennan kannalta vaan että näet sieltä kuin paljon hiilareita ja rasvaa päivän mittaan tulee.Vaatii hieman vaivaa ravata tietokoneella laittamassa jokainen suupala ylös,mut käytön myötä opit sitten et paljonko missäkin on hiilareita yms.
=)
 
viiras
Alkuperäinen kirjoittaja viiras:
Onkohan mun eväät ollu tänään ihan surkeat, ainakin morkkista puskee.
Aamupala: Lidlin maustamatonta jugua ja ihan tilkka sokeritonta mehukeittoa, pieni huikka omena mehua :(
Lounas: Yksi makkara ja 2 sokeritonta sisu pastillia
Joku ruoka: Tonnikalaa ja raejuustoa
Taas joku ruoka: Tonnikalaa, raejuustoa ja paljon kurkkua
Illalla ajattelin syödä vielä herkkusieniä tuorejuustotäytteellä vai meneekö vähän yli? Tänään ei ole pysynyt yhtään hanskassa syöminen!
Voisko joku kommentoida mun tän päiväsiä syömisiä. :) Tein illalla tosiaan niitä herkkusieniä vielä, söin kaksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja viiras:
Onkohan mun eväät ollu tänään ihan surkeat, ainakin morkkista puskee.
Aamupala: Lidlin maustamatonta jugua ja ihan tilkka sokeritonta mehukeittoa, pieni huikka omena mehua :(
Lounas: Yksi makkara ja 2 sokeritonta sisu pastillia
Joku ruoka: Tonnikalaa ja raejuustoa
Taas joku ruoka: Tonnikalaa, raejuustoa ja paljon kurkkua
Illalla ajattelin syödä vielä herkkusieniä tuorejuustotäytteellä vai meneekö vähän yli? Tänään ei ole pysynyt yhtään hanskassa syöminen!
Mä jättäisin noi pastillit ja mehut pois..... Laskitko ollenkaan paljonko söit hiilareita? Kaloreita ainakin voisi lisätä. Eli lisää ainakin rasvaa. Jos hiilarit antaa myöten niin tonnikalan ja raejuuston kanssa sopisi salaatti. Siihen sitten kastikkeeksi esim öljyä.

Mä olen huono neuvomaan ketään.... kannattaa aloittaa siitä, että lukee paljon vähähiilarisesta ruokavaliosta ja laskee päivän hiilarimäärät. Ainakin alussa. Ennen pitkää sitä oppii jo näkemään ilman laskemisiakin kuinka paljon hiilareita tulee syötyä.
 
hyvää yötä
No voi... Katsohan, ei niitä hommia minkään synttäreiden takia kannata tehdä, vaan oman hyvän olon takia - ja muidenkin saman kattilan äärellä:

http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/vhh.htm
 
kkk
Tein tänään aivan ihanaa kasvislisuketta. Sopii ketokarpeille, mutta myös muille.
Eli noin 100g voita valurautapataan. Samaan pataan heitetään noin parisataa grammaa kutakin, eli pakastettua ruusukaalia, pakastettuja vihreitä papuja ja pakastettuja pinaatin lehtiä. Mausteeksi laitoin sipulia ja valkosipulia mukaan muhimaan. Sitten vain kansi päälle ja annetaan muhia kypsäksi, levy voi olla nelosella. Loppuvaiheessa kun kaikki neste on haihtunut ja rasvakin lähes kaikki imeytynyt kasviksiin, heitetään joukkoon purkillinen creme fraichea, sekoitetaan ja annetaan levätä hetkisen kannen alla. Lopuksi maustetaan herbamarella, jos tuntuu suolaa kaipaavan. Tuli aivan mielettömän hyvää, ja helpolla! Suosittelen kokeilemaan.
 
heta
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmä ämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja heta:
Tungen ihteni tähän kyseleen eväistäni, jos joku karppitietäjä kertois, tänään syöny siis yhen karppijuustoleipäsen kera voin ja juuston, pari palaa kainuun juustoleipää, pari pikkupalaa pizzaa karppipohjalla, turkkilaista jugua ja mustikoita, pari paistettua munaa ja pari nakkia, tomaatin....Onko tossa liikaa, liian vähän, mitä muuttaisit? Tarkotus ois laihtua vähitellen.Kiitti jos joku jaksaa jelpata!Eka viikko siis meneillään, homma hakusessa siis vielä!
Tää kuulostaa ihan hyvältä!Ite vaihtaisin nakit vaikka pihviin tai kanasuikaleisiin.
Suosittelen kalorilaskuri.fi käyttöä,ei kaloreiden laskennan kannalta vaan että näet sieltä kuin paljon hiilareita ja rasvaa päivän mittaan tulee.Vaatii hieman vaivaa ravata tietokoneella laittamassa jokainen suupala ylös,mut käytön myötä opit sitten et paljonko missäkin on hiilareita yms.
=)
Hitsi kun just se kaiken merkkailu tympii, mulla jäi keväällä tuo kiloklubikin kun pukkas stressii siitä ruokien merkkailusta, nyt meinasin jotenkin hiilareita vältellen luovia eteenpäin...
Nuo nakit otin just sellasii mahdollisimman " lihaisia", broileri pikkusen nyt tökkii jostain syystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Nonni, vippiksen innoittamana tämäkin alkoi sitten aspartaamilakkoon. Saas nähdä miten käy, eilen meni viimeinen laittikolapullo. :saint:
:flower: JEEEE!!! :heart:

Miltäs se on tuntunu?

Mitä "sijaistoimintoja" sulla on? :D
Limpparia tekisi kyllä kovasti mieli, mutta yritän pärjätä vissyllä. Äsken meinasin mennä ottamaan rahkaa, mutta sitten muistin, etten voikaan nyt laittaa mehua siihen sekaan niin jäi sekin sitten syömättä. :D

Mitenkäs sinulla on lakko mennyt?
 
karppikatti
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Toi on kyllä upeeta ainetta soi sukrin! Siis iha ko sokeria. Ei voi kyllä käsittää kui se o muka nii paljo terveellisempää :eek:
Tota olen miettinyt, että pitäisikö tilata? Normaalisti sokeroin hedelmäsokerilla lasten herkut. Tavallista valkoista sokeria meillä ei juurikaan käytetä. Onko toi sukrin ... niin mitä se on? MItsä tehty...???
Tota hedelmäsokerin käyttöä en suosittele, se on itse asiassa vielä huonompi vaihtoehto kuin tavallinen sokeri. Hedelmäsokeri on 100 % fruktoosia kun taas tavallinen sokeri 50 % fruktoosia 50 % glukoosia. Glukoosin pystyy polttamaan liikkumalla paljon mutta fruktoosi menee aina maksan kautta ja voi siten aiheuttaa rasvamaksaa. Juuri sokerissa olevan fruktoosin takia lasten rasvamaksa on yleistynyt. Glukoosi lihottaa myös mutta ei kerrytä vaarallisesti sisäelinrasvaa kuten fruktoosi. Mutta tuskin teillä tätä ongelmaa on kun kuitenkin varmaan aika pienistä määristä kyse :)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2673878/ Tossa vielä linkki tutkimukseen jossa verrataan glukoosia ja fruktoosia. Molemmat ryhmät lihoivat yhtä paljon mutta vain fruktoosiryhmä sai sisäelinrasvaa ja enemmän huonoa kolesterolia.
 
Minttu-79
Tehtiin eilen pitsaa,ja itselleni tein pohjan mantelijauhoista,tuli tosi hyvää.Laitoin pohjaan 50g mantelijauhetta kaksi munaa ja ihan tolkuttomasti juustoraastetta=)
Sitä siis tänään syöty ja rahkaa.Lounaalla söin salaattia jossa katkarapuja ja paistettua lohifilettä.
Kumma juttu että tuohon rahkaan ei kyllästy,oon sitä vuoden alusta syönyt liki päivittäin.
 
apua
Haittaako, jos tälleen krapulapäivänä syö ja syö ja syö ja syö? :ashamed: Tuli eilen otettua 3,5 tölkkiä siideriä ja tää päivä on mennyt sitten ihan hillittömän ruokahalun merkeissä. Ruokailujen suhteen olen pysynyt ihan karppina, ja nuo siideritkin olivat light-siduja. Mutta tänään tosiaan oon syonyt jo vaikka ja mitä ja lisää vaan tekee mieli. Nälkä ei kyllä ole.. onkohan huono homma jos syö tavallista enemmän, vaikkakin karpisti? (Ja siis huomattavasti enemmän.. )
 

Yhteistyössä