karppaajien tsemppiketju

• Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Päivi:
Onkohan tuosta haittaa kun en enempää ole tänään syönyt? Kun mun mielestä ei oikein järkevää ruveta illalla syömään enää.. tää homma on vielä niin alussa että en tosiaan vaikutusta tiedä..

Kiva jos joku viitsis autella mua :)
Minä olen ainakin heittänyt tyystin romukoppaan sen perinteisen "totuuden", että illalla ei saa syödä.

Toisaalta... Uskon tietäväni monta tapaa elää elämänsä hoikkana. Mutta tämä karppaus on ensimmäinen tapa, jolla uskon eläväni terveenä.

Ooo
Päiville sanoisin, että kannattaa katsoa ehkä hiukan niitä syömisiä, että tulisi jotain syötyä tasaisemmin. Toisaalta voi ajatella miksi syödä, jollei ole nälkä. Mutta ehkäpä juuri siksi, että keho saa sitä ravintoa, eikä jumiudu. Jos kroppa ajattelee, ettei ruokaa ole tulossa, niin se pitää kiinni niistä olemassaolevista varastoista kovemmin. Näin mä olen sen ymmärtänyt ja ajatellut, mutta voi mennä pieleenkin :whistle:

Rigelin esimerkki tuosta rasvan ja kolesterolin yhdistelmästä on taas niin hyvä. Kun kaikki aina panikoi sen kolesterolin kanssa tän karppaamisen suhteen. Ja sitten kuitenkin huomataan, että ei se olekaan niin paha.

Eilen illalla tuli itse tehtyä taas ihan kunnon ruokaa. Päivä kun meni salaattilinjalla varsin rasvattomasti, niin oli jo nälkä kotiin päästyä. Possun kylkisiivuja ja suikaletta ruskeaksi ja tunniksi pataan. Lisukkeeksi kesäkurpitsaviipaleita, johon aurajuustoa ja ranskankermaa. Naminami.

Ja Rigelin kanssa samoilla kokemuksilla minäkin. Kaikenlaista on tullut uskottua ja kokeiltua, mutta onneksi ei enää tarvitse :D

heippa! Mä ostin sitä koivusokeria. Aika tyyristä on, 4.90 e sellanen tavissirotin, paljonko siinä nyt onkaan. Hyvää on mut en oikeen tiiä mihin sitä käyttäisin :D Ehkäpä kermavaahdon sekaan. Ja lapsilleni, jotka on ikävä kyllä tottuneet syömään sokerijogurtteja yms. ajattelin alkaa käyttämään sitä + luonnonjogurttia/viiliä + marjoja. Mut tosi paljon saa kyllä laittaa että happamuus peittyy. Vanhempi poika on tosi tarkka tuon happamuuden suhteen, oksensi kerran kun maistoi multa ihan pikkasen kermaviiliä sellasenaan...

Mulla on mennyt muuten hyvin mut välillä oon pikkasen syöny suklaata. Mä syön ehkä liikaa suolaa, haloumi on mun suurinta herkkua ja pepperonia tekee koko ajan mieli. En tiiä haittaako jos juo paljon vettä?

Linda
Olo ollut todella hyvä.. tänään viides päivä karppausta ja 1,5kg lähteny jo 4päivän aikana =)
Tosin mä teen kuten aikoinani painonvartijoissa, kerran viikossa kirjoitan painon ylös. Joten virallinen punnituspäivä SU!
Viikonloppuna menen vanhempieni luo nuorempia sisaruksiani katsomaan,ja täytyy kyllä viedä kotoa pekonit ja muut matkassa sinne jottei tule repsahduksia. Kotona niin helppoa kun täällä ei enää mitään kiusauksia ole tarjolla.. Vierailekaan ei edes sokeria kahviin :D ehkä sitä heille vois kuitenkin sitä palasokeria ostaan..

Ooo
Ah, halloumi ja pepperoni/meetwursti. Mä olen löytänyt sellaisen "vanhanajan lihakaupan" (Liedossa), joka on karppaajan taivas. Ihania lähipientuottajien lihoja, leikkeleitä, nakkeja, makkaroita... :p Aamupalalle laitoin meetwursti-juustorullia pari ja kaksi munaa + teetä. Teehen menee edelleen maitoa, kerma ei säväytä jostain syystä siinä.

Se koivusokeri oli kokoonsa nähden kallista ja niinhän se on se sukrinkin. Mutta olen ajatellut, että josko käyttäisi vähemmän kaikenkaikkiaan, niin raaskisi kuitenkin maun vuoksi ostaa. Lähinnä rahkaan tai partajugun kanssa joskus sirottelen. Kahvissa menee hermesetas goldkin, jotenkin siihen tottunut.

mä tein uuden "löydön" :D

Siis ihan niinkin erikoinen aines, ku kiinankaali :LOL: ..en oo koskaan sitä ruokaan laittanu. Mutta nyt tuunasin wokvihanneksia kiinankaalilla, ja oli muuten hyvää! Ku noi sekotukset rupee nopsaa nyppii jos ei mitää laita kaveriks.

Jokohan mun sukrini tulis tänään :heart:

Ooo
Voi mikä määrä mehua! Ihan mitä tahansa... Onko pakko päästä eroon, sen makeutusaineen vuoksiko? Vaihdat vaan tiukasti veteen! Laitat sitruunaa tai kurkkua tai jotain mausteeksi, jos ihan pelkkä vesi tympii. Mä en toisaalta osaa ajatella tilannetta, kun vesi on parasta sellaisenaan, enkä juurikaan mehuihin tartu. Ennen tuoremehuja olisin juonut vaikka kuinka tosin :ashamed: Mites kivennäisvedet?

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Voi mikä määrä mehua! Ihan mitä tahansa... Onko pakko päästä eroon, sen makeutusaineen vuoksiko? Vaihdat vaan tiukasti veteen! Laitat sitruunaa tai kurkkua tai jotain mausteeksi, jos ihan pelkkä vesi tympii. Mä en toisaalta osaa ajatella tilannetta, kun vesi on parasta sellaisenaan, enkä juurikaan mehuihin tartu. Ennen tuoremehuja olisin juonut vaikka kuinka tosin :ashamed: Mites kivennäisvedet?
Mikään ei oo sen hirveemmän makusta mun suussani ko vissyt :LOL:

..siis ihan se makeutusaine on ruvennu nyppii. Ko se o itelle jotenki nii ristiriitasta, että vouhkaan prosessoimattoman ruuan puolesta.. ja juon aspartaamia :xmas:

Pelkkää vettä en vaan jotenkin osaa.. Kai pitäs koittaa laittaa siihen vaikka jäitä, et se ois tarpeeks kylymää. Mut ko tuntuu etten sit juo tarpeeks |O

Sitruunamaustettu vesi on mulle yhtä hyvää ko vissy :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
..mut kertokaa mulle, että kui mää vierotan itteni light-mehuista?

Saatan juoda hyvinkin 4 litraa päivässä. Siis laimennosta toki, ei tiivisteenä mitattuna. :ashamed:
Voisin pinoutua jos vaikka saisi motivaatiota taas.

Pepsimaxia olen monivuotisen karppausurani aikana juonut joka päivä. En ole tiukka karppi kaiken suhteen eikä pepsin litkutus ole aiheuttanut ongelmia karppaamiseen. Olisihan se tietty hienoa jos viitsisi olla sellaisella linjalla kuin esim. karppaus.infon porukka mutta se ei sovi mulle. Toisaalta, ei mulla 4 litraa mene sentään vaan korkeintaan pullo per päivä.

Nuo makuvissyt tai sitruunan laitto veteen on kyllä myös hampaille ihan helvettiä.

Ooo
No XyliDentiä vaan perään :D
No mut tosissaan, eihän siihen vippaskeinoja ole, vaihtaa vaan veteen ja makunystyrät kyllä tottuvat. Samalla tavalla kuin muihinkin ruokavaliomuutoksiin.
Itse en ole ollut kovin puritaani noiden makeutusaineiden kanssa. Pääsääntöisesti "luonnollisia keinomakeuttajia", mutta kyllä sinne arspartaamia ja muutakin livahtaa välillä jonkun sokerittoman namin muodossa. Tai satunnaisen limpparin. Mutta määrät on pieniä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
..mut kertokaa mulle, että kui mää vierotan itteni light-mehuista?

Saatan juoda hyvinkin 4 litraa päivässä. Siis laimennosta toki, ei tiivisteenä mitattuna. :ashamed:
Voisin pinoutua jos vaikka saisi motivaatiota taas.

Pepsimaxia olen monivuotisen karppausurani aikana juonut joka päivä. En ole tiukka karppi kaiken suhteen eikä pepsin litkutus ole aiheuttanut ongelmia karppaamiseen. Olisihan se tietty hienoa jos viitsisi olla sellaisella linjalla kuin esim. karppaus.infon porukka mutta se ei sovi mulle. Toisaalta, ei mulla 4 litraa mene sentään vaan korkeintaan pullo per päivä.

Nuo makuvissyt tai sitruunan laitto veteen on kyllä myös hampaille ihan helvettiä.
Siis mullakin tää on ihan henkinen esto. Tai siis en oo ainakaan huomannu, että sillä mitään vaikutusta ois.

Mutta toisaalta en jaksa uskoa, että ne täysin vaarattomiakaan on. Ja jossain maissa aspartaamiaki kai pidetään pahempana ko meilä.

Siis kaikkiaan ois kai hyvä, jos söis mahollisimman vähäsäilöntäaineista ruokaa. Iha jo noin niinku järelläki ajateltuna.

Nyt juon siis tuopillista jäävettä. Ja pakkaseen laitoin jäämuottei jäätymään.

Kovasti yritän lopettaa N Y T.

..tietty laittilimuja joskus.. mut se ois semmone juhla-spesöljuttu enempi.

Nyt kun tosiaan ei varmasti kulu 24h etten jois laittimehuja. Ja joka vrk vähintää se 1-4l...

No XyliDentiä vaan perään :D
No mut tosissaan, eihän siihen vippaskeinoja ole, vaihtaa vaan veteen ja makunystyrät kyllä tottuvat. Samalla tavalla kuin muihinkin ruokavaliomuutoksiin.
Itse en ole ollut kovin puritaani noiden makeutusaineiden kanssa. Pääsääntöisesti "luonnollisia keinomakeuttajia", mutta kyllä sinne arspartaamia ja muutakin livahtaa välillä jonkun sokerittoman namin muodossa. Tai satunnaisen limpparin. Mutta määrät on pieniä.
Emmääkää koe tarvetta kokonaa kieltäytyä.

..mutta tähä asti ko se o ollu sitä, että päivän aikana kahviin-teehen semmone 2-8(!!) makeutusainejuttua, plus noi mehut ja toisinaa viä limpat :xmas:

Ja on muute varmaa jatkunu sama tahti jo ainaki 5 vuoden ajan :whistle:

Koita olla huomiseen juomatta ja tuu sit kertoo millaset vieroitusoireet puskevat pintaan :saint:
Mää mihkäää huomiseen asti.. Kertalinttuusta mennää ainaki ny suoriltaa kuu loppuun!

Jokusen lasillisen voin limpparia ottaa, jos tarjoutuu tilaisuus. Mut mehuihin en koske. Ja arkeeni en tätä enää ota!

No sitä parempi! Siehän se tiukka mimmi oot :D
Mua ku rupee joku juttu tarpeeks korpeemaa, ja riittävän pitkään sitä pyörittelen päässäni, ni sit se menneepi joko tai.

Kyl tää iha kylmäkylmä vesi on ihan tosi jees. Tarttee vaa pitää huoli, ettei jääpalat pääse loppuu!

Kiva kun ketju on nostettu. Itse olen pari-kolme viikkoa yrittänyt karppailla. Eka viikko tai sen arkipäivät meni ihan älyhienosti. Nestettä poistui ja paino tippui 3,5 kiloa. Tuli viikonloppu ja mökki - alkoholia, siideriä ja olutta. Ruoat oli hiilarittomia. Ja maanantaina aamupaino oli sama kuin aloitettaessa. Nyt oon tällä viikolla mennyt alaspäin, mutta tiputusta on 2,5 kiloa. Eli vielä ollaan "plussalla" 1 kilo.
Mutta mä en ole nyt ehtinyt katsoa mitään kivoja hiilarittomia reseptejä ja illan munakas pekonilla ja tomaatti/kurkku/salaatti lisukkeella alkaa tympii.
Kertokaahan joku kiva nopea resepti johon ei tarvitse ostaa mitään erikoisia aineksia!! Kiitos paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Kiva kun ketju on nostettu. Itse olen pari-kolme viikkoa yrittänyt karppailla. Eka viikko tai sen arkipäivät meni ihan älyhienosti. Nestettä poistui ja paino tippui 3,5 kiloa. Tuli viikonloppu ja mökki - alkoholia, siideriä ja olutta. Ruoat oli hiilarittomia. Ja maanantaina aamupaino oli sama kuin aloitettaessa. Nyt oon tällä viikolla mennyt alaspäin, mutta tiputusta on 2,5 kiloa. Eli vielä ollaan "plussalla" 1 kilo.
Mutta mä en ole nyt ehtinyt katsoa mitään kivoja hiilarittomia reseptejä ja illan munakas pekonilla ja tomaatti/kurkku/salaatti lisukkeella alkaa tympii.
Kertokaahan joku kiva nopea resepti johon ei tarvitse ostaa mitään erikoisia aineksia!! Kiitos paljon.
Kui tiukille sä vedät hiilarit? Onko mitää ruoka-ainerajotteita? :)

Ooo
Kaipaatko sunflower ihan kuitenkin ns. kunnon ruuan ohjeita? Ei pienemmän iltapalan? Aika paljon ruokia on tässkin ketjussa tullut esiin, jos vaan jaksat lukea.
Mikä tahansa soppa? Itse tykkään vihreitä kasviksia (pavut, parsa), kanaa ja kookoskermaa. Ja tietty hyvät mausteet.
Wokit.
Pataruuat on helppoja ja itse tykkään tosi paljon, mutta aikaa vieviä kypsyessään jos kunnolla hauduttaa.
Kunnon nakit/makkarat.
Ruokaisat salaatit -> lihaa ja juustoja.

Ihanaa, tänne on avattu tämmönen ketju!!! :heart:

Mie oon pudotellut tässä maaliskuusta asti ja tulos on n. -14kg, ja vielä pitäs pudotella... Karppaan ihan mutu-tuntumalla, alussa laskeskelin mutta kun on karppausta takana vuosia (välissä normiruualla lihotettu takasin kilot...ehehe) niin tuntuu luontevalta palata takasin totuttuun.

Nimimerkin takaa löytyy vanhat postaukset tuonne Laihdutus-osioon jossa oon pitänyt kirjaa ketjussa pudotuksista ja nousuista, aion pitää vastasuudessakin. Jos tää ketju pysyis vähän elosampana niin mielelläni hakisin täältä vertaistukea myös. :) Nyt on meinaan paino jumittunut tuohon 75-76kg:n tietämille ja alkaa ketuttaan. Toisaalta...kesä ja rennommat sapuskat voi vaikuttaa asiaan.

Tänään ruokana VHH-hampurilaisia! Päätin juuri. Mantelileipiä ja rutosti sisältöä. :p

Ooo
Kyllä mun ainakin tulee kerran päivässä vähintään (arkipäivinä) kurkattua tänne ja samalla nosteltua. Toivottavasti on aktiivinen ketju vielä pitkään :wave:
Mä en ole tosiaan kurkannut vaakaan, pitäis varmaan, niin tietäisi suurin piirtein missä ja millä vauhdilla mennään. Mut kyllä vielä varmaan kymmenisen kiloa saisi mennä, niin olisin ekstratyytyväinen :D

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
.
Kui tiukille sä vedät hiilarit? Onko mitää ruoka-ainerajotteita? :)
Mä oon nyt ajatellut pysyä siinä että hiilarit olis jotain 20-40. Yritän pienellä mennä, kun tarkoitus on opettaa kroppa siihen että se käyttää rasvaa polttoaineena.

Ei ole siis mitään ruoka-ainerajoituksia, kaikki käy ja kaikesta tykkään!!

Kaipaatko sunflower ihan kuitenkin ns. kunnon ruuan ohjeita? Ei pienemmän iltapalan? Aika paljon ruokia on tässkin ketjussa tullut esiin, jos vaan jaksat lukea.
Mikä tahansa soppa? Itse tykkään vihreitä kasviksia (pavut, parsa), kanaa ja kookoskermaa. Ja tietty hyvät mausteet.
Wokit.
Pataruuat on helppoja ja itse tykkään tosi paljon, mutta aikaa vieviä kypsyessään jos kunnolla hauduttaa.
Kunnon nakit/makkarat.
Ruokaisat salaatit -> lihaa ja juustoja.
Joo, noita reseptejä tulee lukaistua, mutta jotenkin oon nyt niin laiska ja muiden asioiden puolesta kiireinen ettei ole aikaa miettiä uutta kuten toi kookoskerma, aikaisemmin en ole sitä käyttänyt niin tuntuu että toi oma uskallus on kadoksissa. "Normiruokia" osaankin säveltää oman mielen mukaan... mutta tästä mä olen tehnyt itselle nyt alkuun vissiin liian vaikeaa.
Ja nyt mulle on iskenyt leivän himo. Ihan kauheesti täytyy tsempata etten sorru siihen iltaleipään teen kanssa. Kun en nyt osaa vielä ajatella että kunnon ruokaa söis iltapalaksi...

Yhteistyössä