karppaajien tsemppiketju

• Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Nonni, vippiksen innoittamana tämäkin alkoi sitten aspartaamilakkoon. Saas nähdä miten käy, eilen meni viimeinen laittikolapullo. :saint:
:flower: JEEEE!!! :heart:

Miltäs se on tuntunu?

Mitä "sijaistoimintoja" sulla on? :D
Limpparia tekisi kyllä kovasti mieli, mutta yritän pärjätä vissyllä. Äsken meinasin mennä ottamaan rahkaa, mutta sitten muistin, etten voikaan nyt laittaa mehua siihen sekaan niin jäi sekin sitten syömättä. :D

Mitenkäs sinulla on lakko mennyt?
No täsä oltii reissusa eilisestä iltapäivästä tänäiltapäivään. Syömiset meni keturalleen (perinteinen häätarjoilu eka, sitte perinteinen suomalainen mökkisafka :$ ) mutta pakko oli jotai syödä kuitenki :D

Mutta tohon juomapuoleen: Pari kertaa oli mahdollista sortua, mutta tulin tulokseen, että en laisinkaan leiki tulella, vaan tietosesti otin vettä :p

Joskin se alkaa vaan voimistua, että lämmin vesi ei oo hyvää. Tai siis vain jääkylmä vesi on hyvää.

Mutta nyt pidän jääkaapissa koko ajan vesikannua (jonka kannen löysin = ei enää makuhaittojakaan) ja jääpaloja kuluu ahkeraan. Mutta sillein tää kyllä toimii!

Tein tänään mahtavan hyvää "pyttipannua".Kuutioitua kesäkurpitsaa,sipulihakkelusta,ja chili-sulatejuusto wilhelmiä kuutioina.Paistellaan voissa ja viimeiseksi reilu loraus paseerattua tomaattia kruunaamaan koko komeus.Ai että on hyvää,helppoa ja nopeaa. :p

Täähän on ihan loistoketju! Ruokaohjeita ja infopläjäyksiä (fruktoosijuttu)! :flower:

Tulin kertomaan juhlaruokailustani; mustikkapiirakkaa ja marenkikakkua. :D Auta armias, ens viikko menee zumbatessa noita kakkupaloja pois perskannikoista... Mitenkäs muut karppaajat liikkuu tämmösillä tropiikin hellepäivinä?

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Miksi te ette vastaile kuin vain kirjautuneille? Ette noteeraa millään tavalla harmaiden viestejä, kysymyksiä, kommentteja. Ihme porukkaa.
Mites tuossa edellisellä sivulla juur kommentoidaan harmoaki? Ja mäkin innostuin tuosta fruktoosijutusta. Jos niihin kysymyksiin ei vastata, niin veikkaisin ettei löydy tietoa kys. onkelmaan? Ei muakaan pahemmin kuule kommentoida. :D Siivellisen syrjintää?
Ja musta olis poikaa, että jos kysytään ruokavalion sopivuudesta/laadusta/määrästä jne. niin tärkeitä vaikuttavia pointteja on myöski ikä, pituus, paino (tavotepaino) ja liikuntamäärä mainita.

Miksi te ette vastaile kuin vain kirjautuneille? Ette noteeraa millään tavalla harmaiden viestejä, kysymyksiä, kommentteja. Ihme porukkaa.
Kyllä mä ainakin olen kommentoinut harmaan viestiin. Ja kaikki viestit tulee luettua ainakin :D vähemmän kommentoin... Vaikka ainahan täällä palstalla huudetaan ettei harmaita huomioida....

Kiitti muuten tuosta fruktoosi linkistä. Mielenkiintoinen juttu. Täytyy lukea paremmalla ajalla. Me ollaan käytetty hedelmäsokeria koska sen GI on vain 15 eli se nostattaa verensokeria hillitysti. Mutta jos se kerää jonkun rasvamaksan lapsille niin täytyy kyllä lopettaa sen käyttö. :eek: Toisaalta jos sokeria käyttää vain harvoin niin se on kai loppupeleissä ihan sama mitä sokeria käyttää. Kai....

Mulla alkaa tänään "kurinpalautus" eli lopetan herkkujen syönnin. Kivaa kun talo on täynnä kaikkea sokerista.... toisaalta ei tee yhtään mieli mitään. Vielä.... katsellaan tossa iltapäivällä uudestaan ;)

Joku kyseli liikunnasta, mä käyn punttiksella ja pian pitäisi aloittaa pyöräily. Sellaisena hyötyliikuntana kun alan käymään töissä pyörällä. Ennen kävin säännöllisesti sauvomassa, mutta sekin on jäänyt. Pitäisi varmaan aloittaa taas.....

Nyt kahvia kitusiin...

p.s. en ole juonut kolajuomia päivään...... en lupaa olla kokonaan erossa, mutta vähennän rajusti. EIkä muuten ole edes mitään vierotusoireita ! :)

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
p.s. en ole juonut kolajuomia päivään...... en lupaa olla kokonaan erossa, mutta vähennän rajusti. EIkä muuten ole edes mitään vierotusoireita ! :)
:flower: JEEEE!!! :heart: Hiano homma!

Ei siitä vähentämisestäkää varmasti mitää haittaa ole :p

Mä olen ilmeisesti jumissa :/ Tai no, jumiksi kai saa sanoa vasta kun paino ei ole muuttunut neljään viikkoon, mutta nyt alkaa olla kaksi viikkoa täynnä. Pitänee ottaa Kalorilaskuri käyttöön jo tanään ja katsoa että mikä siinä oikein mättää.

Oma
Onhan se nyt ihan ok, että alkaa karpata raskausaikana (raskausdiabeteksen vuoksi)? Kun karppaamalla näyttäisi sokeriarvot pysyvän hyvinä. Rajoitin ensin hiilarit n. 100 grammaan, nyt on tippunut 40-60 grammaan päivässä. Voinko mennä tuolla määrällä ketoosiin? Haittaako se jos niin käy? Uskonvahvistusta, please!

karppikatti
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
:'( mä en tiä mikä täsä mu sukrinissa mättää. Tai sen käytösä.

Tää maistuu meinaan teessä ihan hirveelle :eek:

Vai oonko mä vaan tosiaan niin tottunu aspartaamin aromiin :snotty:
Musta stevia sopii paremmin teehen ja sukrin sitten leivonnaisiin. Tosin sitäkin tulee helposti kitestä, siksi ostinkin sukrin tomusokeria.

karppikatti
Alkuperäinen kirjoittaja Oma:
Onhan se nyt ihan ok, että alkaa karpata raskausaikana (raskausdiabeteksen vuoksi)? Kun karppaamalla näyttäisi sokeriarvot pysyvän hyvinä. Rajoitin ensin hiilarit n. 100 grammaan, nyt on tippunut 40-60 grammaan päivässä. Voinko mennä tuolla määrällä ketoosiin? Haittaako se jos niin käy? Uskonvahvistusta, please!
No tuskin menet ketoosiin jos et liiku hirveitä määriä. Karppaus on just optimaalista raskausdiabetikolle ;) Tunnen monta jotka on parantunu täysin rd:stä karppaamalla eikä oo saanu isoja vauvoja.

karppikatti
Alkuperäinen kirjoittaja Klomas:
Mä olen ilmeisesti jumissa :/ Tai no, jumiksi kai saa sanoa vasta kun paino ei ole muuttunut neljään viikkoon, mutta nyt alkaa olla kaksi viikkoa täynnä. Pitänee ottaa Kalorilaskuri käyttöön jo tanään ja katsoa että mikä siinä oikein mättää.
Laitatko tyypillisen päivän syömiset niin voin arvioida mikä ois vikana. Todennäköisesti saat joko liikaa proteiinia tai liian vähän rasvaa. Tai sit syöt liikaa juustoa.

Alkuperäinen kirjoittaja karppikatti:
Alkuperäinen kirjoittaja Klomas:
Laitatko tyypillisen päivän syömiset niin voin arvioida mikä ois vikana. Todennäköisesti saat joko liikaa proteiinia tai liian vähän rasvaa. Tai sit syöt liikaa juustoa.
Kiitos avun tarjoamisesta!
Minä luulen että olen syönyt liikaa rasvaa. Sillä olen syönyt sitä TODELLA paljon. Ja mun paljon ei ole mikään loraus salaattiin joka päivä... Avasin Kalorilaskurin kun en minä muista mitä tässä oon viime aikoina syönyt. Kirjailen jonkun päivän ja jos ei ala syytä löytyä, niin kyselen sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja yläkarppaaja:
http://www.mtv3.fi/makuja/ajankohtaista.shtml?1169318
olipas siinä linkki.. Vai että vähentää käytettyjen vihannesten määrää. Vissiin se 600-700g päivässä ei sitten riitä. En kyllä millään jaksa syödä enempää, eikä edes maistukaan tuon enempää.

karppikatti
Alkuperäinen kirjoittaja yläkarppaaja:
http://www.mtv3.fi/makuja/ajankohtaista.shtml?1169318
Miksi sitten olen hoikempi kuin koskaan vähillä hiilareilla. Ei auttanut että vähensin vain ns. "huonoja hiilareita". Pitäis tehdä erilainen artikkeli: Rasva ei lihota!

karppikatti
Oon maanantaista asti yrittänyt pysyä alle 20 g hiilareissa per päivä mutta keskiviikkona tuli repsahdus kun olin kylässä. Muuten mennyt hyvin ja huomaan jos ison eron, vatsalihakset erottuu jo aika hyvin ja jenkkakahvat pienentynyt huomattavasti! Ihanaa, nyt ei puutu enää paljoa niin olen tyytyväinen :) En siis laihduta vaan yritän vaan kiinteytyä.

Mulle ainakin pastan vaikka sen kokojyväpastan nauttiminen tuo armottoman nälän ja puuro nyt ei pidä vatsaa täynnä kuin pari hassua tuntia.... muroista nyt puhumattakaan. Mutta kukin kai etenee omalla hyväksi havaitulla tyylillään....

Ketoosia ei kai suositella os on diabetes.... en tiedä onko raskausdiabeteksessä eri suositukset.... mutta en usko että voi olla mitään haittaa jos syö vähähiilarista ruokaa ilman että edes pyrkii ketoosiin....

Joo, tunnustan olevani "ihme porukkaa". Silti toisinaan yksinäinen tälläkin palstalla. Harvemmin minunkaan juttujani kukaan kommentoi, mutten useinkaan mitään kyselekään. Joku "tutumpi" moikkaa, mutta ehkä omissakin käytöstavoissa voisi olla kohentamista?

Jos koet tulevasi ohitetuksi harmaana, kokeile kirjautua.

Oma
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
^ Juu mutta toisaalta minä en uskaltaisi ketoosiin raskausaikana, vaikkei mitään rd:tä olisikaan.
Eli mitä siitä voi aiheutua? Sori tyhmät kysymykset, mutta kun nää on mulle ihan uusia juttuja.

Pitäiskö mun nyt sitten lisätä hiilarimäärää ja jos pitää, paljonko niitä pitäisi syödä, että ei varmasti mene ketoosiin?

^ Juu mutta toisaalta minä en uskaltaisi ketoosiin raskausaikana, vaikkei mitään rd:tä olisikaan.
Eli mitä siitä voi aiheutua? Sori tyhmät kysymykset, mutta kun nää on mulle ihan uusia juttuja.

Pitäiskö mun nyt sitten lisätä hiilarimäärää ja jos pitää, paljonko niitä pitäisi syödä, että ei varmasti mene ketoosiin?
En tiedä, mitä haittaa siitä voisi olla, mutta omaa raskauttani en riskeeraisi millään tavalla.

Kerroit syöväsi 40-60 g hh:ja päivässä. En pitäisi riskinä joutua ketoosiin noilla määrillä, mutta pitäisin kyllä huolen, ettei jää tuohon 40:neen.

Metso harmona

En ole ainakaan kuullut ikinä, että mitään olisi tapahtunut. Monet karppiäidit ovat väistämättäkin ketoosissa alkuvaiheessa pahoinvoinnin ja näin ollen heikohkon ravinnonsaannin vaikutuksesta. Jotkut eivät pahoinvoinniltaan pysty karppaamaan alussa, toiset taas saavat pahoinvoinnin kuriin karpimmalla linjalla.

Minusta tärkeintä on, että sinulla on hyvä olla. Syö kunnolla eli tarpeeksi, pidä huolta ettei kalorit jää liian alhaiseksi ja muista monipuolinen sapuska. Älä ota turhia paineita. Karppausfoorumin Mirkan hyvä ohje kuuluu: puoli kiloa proderuokaa, puoli kiloa rehuja ja loput rasvaa ;)

Yhteistyössä