Alkuperäinen kirjoittaja mallura:
ota yhteys lastensuojeluun...ja ennenkuin joku älähtää KERRON ETTÄ EI LAPSIA OLLA HUOSTAANOTTAMASSA!!! Kun itse hakeutuu apua pyytämään siellä ollaankin aivan ihania ja apua todellakin sai. jälkeenpäin harmittelin miksen uskaltautunut ajoissa sieltä sitä hakemaan ja ei, en ole narkki tai alkoholisti tai lapsen pahoinpitelijä, masennus ja henkinen väsymys iskivät rajuina erosta ja tyäpaikan menetksestä sekä kaikesta muusta niidenmukanaan tuomasta.
pääsimme perheleirille jossa sai ruuat nenän eteen jne...ei tarvinnut ite tehä muuta ku olla lasten kanssa ja halutessaan hoitoapua järjestyi jos halus vaikka metsään käveleen yksin.
perhetyöntekijöitäkin meilläkävi jonkin aikaa. sain vain positiivista palautetta siitä että hain itse apua eikä niin että olisin väsyneenä vain kärvistellyt lasten kanssa ja joku muu sen olisi sitten varmasti ajan kanssa tehnyt.
Ihmiset pelottelevat suotta apua tarvitsevia lastensuojeluviranomaisista, oikeasti he ovat mukavia kun itse olet oikealla asenteella mukana.
Minulla on ihan toisenlainen omakohtainen kokemus, ja ap:lle neuvo onkin, että älä missään nimessä kerro mitään järkyttävän suorasainaista, ja pelko että lapet otetaan huostaan ei ole aiheeton.
Omassa tapauksessani kerroin raskaasta elämäntilanteestani, ja HUOM! en ollut uupunut omiin lapsiini, jaksoin hoitaa heidät todella hyvin eikä ollut aikomusta tai vaaraa, että vahingoittaisin lapsiani. Meillä ei ollut tukkapöllyjä tms. käytössä.
Ja neuvolan tarjoama apu oli se, että saimme huostaanottouhan päällemme. En päässyt mihinkään perheleirille lastenhoitavun kera, vaan jouduin turvataloon, missä olin tarkkailun alla noin viikon päivät ja jousuin hoitamaan yksin lapseni, osittain myös laittamaan ruokaa ja siivosin, kun siellä oli niin helkutin likaista !!!
ja jos olisin lähtenyt aikaisemmin, en olisi saanut lapsiani mukaan ja jos olisin lähtenyt lasteni kanssa, ne olisi viety välittömästi. Ja HUOM en ollut uupunut lapsiini, lasten hoitoon, enkä ollut semmosta sanonut. <Perheessämme ei myöskään ollut alkoholia, väkivaltaa, isä oli ja on ihan hyvä ja vastuullinen, oli vain paljon asioita, jotka koin raskaana, ja itkin sen kaiken neuvolassa.