Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt äiti:
meidän kunnassa on näköjään rahat niin helvetin vähissä, että soitit mihin tahansa, niin kun käy ilmi, että olen työelämässä mulle sanotaan, että ota yhteys työterveyteen. En mä siellä asti rupea käymään asiasta, jota pitäisi mun mielestä hoitaa tässä kunnassa, jotta tieto tästä meidän perheen ja varskin mun tilastani kiirisi heillekin.
Olen siis puhunut asiasta neuvolassa ja soittanut mielenterveystoimistoon. Eli sieltä kehotettu ottamaan yhteyttä omaan tth

on, kun resurssit on niin vähissä, että heillä ei ole lupaa kirjoittaa lähetettä.
Nyt täytyy myöntää, että oon jo ihan pihalla...siis sä käyt töissä ja et muutamaan tuntia illassa jaksa lapsesi kanssa, sekä nukut 8 tunnin yöunet?
Tuo sun väsymys ei kyllä enää liity mihinkään lapsen allergiaan, itkuun tms vaan sä olet masentunut ja tarvitset apua ja mahdollisesti lääkettä, jota voi määrätä ihan kuka vaan lääkäri(siis tk-lekuri).
Mä ymmärtäisin jos olisit kotiäiti ja kuuntelet lapsen itkua 24 h ja olisit tähän väsynyt...toki kyllähän sitä haluaisi viettää aikaa iloisen lapsen kanssa töiden jälkeen, mutta sun lapsi on pieni ja varmaan kiukuttelee elämän muutosta (siis mennyt hoitoon) ja muutenkin munkin toinen lapsista reagoi kaikkeen itkulla, hampaiden tuloon, uhmaan, kipuun jne. Ja ei siihen mitkään lääkkeet auta tai mikään muukaan...se on vaan luonteeltaan erilainen, ollut syntymästä asti. Mutta kyllä meilläkin on kuitenkin ihaniakin aikoja ja kun kotona olen, niin toki suurimman osan ajasta olen hymyilevän ja iloisen lapsen kanssa.