Aiotko vaatia lapseltasi lukioon menoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en vaadi, mutta sen vaadin, että jos menee amikseen, täytyy olla oikeasti kiinostunut siitä alasta, jota menee opiskelemaan. Nyt kyllä vanhin on lukiossa 1. luokalla ( ka oli peruskoulussa noin 9,3 ) ja keskimmäinen haki lukioon, itse ovat valinneet.

Katsotaan nyt kun sinne asti päästään. Tällä hetkellähän näyttää siltä, että paremmat työllistymismahdollisuudet on heti pk:n jälkeen ammattitutkinnon suorittaneilla. Eli nyt en näkis syytä vaatia lukiota, jos lapsi itse tahtoisi esim. amiksen autolinjalle. Jos taas haluaa lukioon ja niin toki.

Mut tilanteet saattaa tosiaan muuttua moneen kertaan siihen mennessä, kun meidän lapsi on tuon ikäinen.

En tietenkään vaadi! Lapsi saa mennä siihen kouluun mikä kiinnostaa ja jos ei kiinnosta mikään, niin sitten menee sinne minne pääsee. Itse en ainakaan yläasteen jälkeen tiennyt yhtään mitä haluan "isona" tehdä, joten menin kokkipuolelle amikseen, kun sinne meni pari kaveriakin.. Oma ala on selvinnyt vasta 5vuotta sitten, kun pääsin harjoitteluun päiväkotiin..siitä sitten innostuin lukemaan lähihoitajaksi(silloin olin 26v) ja nyt on vakipaikka päiväkodissa ja työ mistä pidän :)

En aio, vaikka kannustan lukemaan ja opiskelemaan ahkerasti.
Vanhin nyt 16.v haki lukioon ihan hänen omasta tahdosta, oli kuitenki hyvä koulussa:)
Seuraavien lapsien valinnat on vasta 6.v ja 13.v päästä:D

en todellakaan vaadi, että lapsi menee lukemaan itsensä työttömäksi tai kaupan kassalle töihin!! amiksesta sentään saa ammatin ja sitä kautta varmemmin töitä!! itse en kyllä asrvosta lukion käyneitä pätkääkään!

En vaadi! itse saa valita, mutta jonnekin on mentävä opiskelemaan. Vaihtoehtona ei ole kotiin jääminen ja miettiminen. Silloin jää helposti myöhemminkin menemättä. Kyllä myöhemmin voi opiskella muutakin, jos eka ammatti ei myöhemmin enää kiinnostakaan.

Yhteistyössä