Ystävän häät + kateus ulkonäöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaasoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaasoilija

Vieras
Hyvä ystäväni on menossa naimisiin ja olen hänen kaasona. Ystäväni on aina ihaillut ja kadehtinut kovasti ulkonäköäni, mutta tämä silti yllätti minut totaalisesti... Hän nimittäin esitti toiveen, että voisinko näyttää mahdollisimman ns. rumalta hänen häissään???!!! Ei noilla sanoilla, mutta sen niistä ymmärsin. Toivoi, että laittaisin jotain ei-näyttävää päälleni, hiukset arkisesti ja sellaista. Häihin, jotka on todella juhlavat ja hienossa paikassa. Muut vieraat tulevat melkein iltapukulinjalla, mutta minun pitäisi pukeutua kuin olisin menossa rippijuhliin.. Ja oma pukeutumistyylini ei ole mikään yliampuva, ja en ollut alunperinkään laittamassa mitään pitkää valkoista pukua sinne, vaan näyttävän, mutta selvästi juhlavieraan puvun.

Olen ihan puulla päähän lyöty, me olemme sentään aikuisia ihmisiä. Ystäväni on mielestäni todella kaunis ja näyttävä nainen. Hän varmasti näyttää hääpäivänään häikäisevän upealta, ja vaikka minulla olisi mitä päälläni ja kuinka hieno kampaus, on hän upein nainen siellä.

En todellakaan haluaisi mennä hänen häihin sen näköisenä, mitä hän minulta toivoo. Mielestäni koko soppa on aivan naurettava! Mitä oikein voin sanoa? Olemme vain viestein puhuneet tästä...

No ne on ystävän häät, laittaisin hiukset ns. tavis juhlatyylillä ja puvuksi valkkaisin jonkun vähän tylsemmän. Mitäpä tuon väliä, ei sinne silti tartte aamutossuissa varmaan mennä. Etköhän löydä sen hyvän välimuodon.

Jos ystävä ei sanonut sitä noilla sanoilla niin mikset kysy mitä hän sillä tarkoitti? Mä ainakin voisin sanoa kaasolle tai morsiusneidolle ihan suoraan että "et sitten muuten näytä paremmalta ku minä!"

No.
Ymmärrän ystäväsi tunteet, vaikka itse en koskaan kehtaisi tuollaista pyytää.

Voisitko jutella hänelle kasvotusten ja mainita, ettet halua kiinnittää katseita itseesi muista poikkeavalla pukeutumisella, kun onhan kyseessä morsiamen päivä?
Kysy, miten morsian laittaa hiuksensa, jos esim. auki niin sano, että laitat nutturan, etteivät hiuksesi vie huomiota. Jos kiinni, sano jättäväsi hiukset auki, ettei morsiamen kampaus kalpene.
Kaason tehtävä on tukea ystäväänsä eli morsianta ja jos häästressi purkautuu nyt näin, voisitko myötäillä sanoin ilman, että kuitenkaan joudut pukeutumaan ja laittautumaan rumasti?

• Tykkää
Reactions: Porho
Jos ystävä ei sanonut sitä noilla sanoilla niin mikset kysy mitä hän sillä tarkoitti? Mä ainakin voisin sanoa kaasolle tai morsiusneidolle ihan suoraan että "et sitten muuten näytä paremmalta ku minä!"

Lähetti viestin, missä kierrellen ja kaarrellen toivoi, että voisin näyttää mahdollisimman "tavalliselta", ettei hän tunne kateutta hääpäivänään. Jutusta tekee erityisen naurettavan se, että ystäväni on todella kaunis nainen ja itse en näe itseäni yhtään mitenkään erityisenä hänen rinnallaan. Hänellä on mieletön hääpuku jne.

En tiedä vielä tarkalleen, että mitä hän nyt sitten käytännössä toivoo sillä "tavallisuudella", mutta aiemmin suunniteltu juhlalookkini ei selvästi käy enää. Ehdotti, että lainaan häneltä yhtä polvipituista, olkaimetonta todella simppeliä a-linjaista juhlamekkoa, joka ei ole tippakaan minun tyylinen. Ja että jos hiukset voisi laittaa kiinni.. Kaikki tuntemani naisvieraat on pukeutumassa sinne paljon juhlavammin.

[QUOTE="A P";28572495]Lähetti viestin, missä kierrellen ja kaarrellen toivoi, että voisin näyttää mahdollisimman "tavalliselta", ettei hän tunne kateutta hääpäivänään. Jutusta tekee erityisen naurettavan se, että ystäväni on todella kaunis nainen ja itse en näe itseäni yhtään mitenkään erityisenä hänen rinnallaan. Hänellä on mieletön hääpuku jne.

En tiedä vielä tarkalleen, että mitä hän nyt sitten käytännössä toivoo sillä "tavallisuudella", mutta aiemmin suunniteltu juhlalookkini ei selvästi käy enää. Ehdotti, että lainaan häneltä yhtä polvipituista, olkaimetonta todella simppeliä a-linjaista juhlamekkoa, joka ei ole tippakaan minun tyylinen. Ja että jos hiukset voisi laittaa kiinni.. Kaikki tuntemani naisvieraat on pukeutumassa sinne paljon juhlavammin.[/QUOTE]

Outo kaveri sulla :) Mutta mä en kyllä suostuis näyttämään korppikotkalta vaan siks että toinen haluaa näyttää hyvältä. Varsinkin jos tää sun ystävä tosiaan on kaunis..

No.
Ymmärrän ystäväsi tunteet, vaikka itse en koskaan kehtaisi tuollaista pyytää.

Voisitko jutella hänelle kasvotusten ja mainita, ettet halua kiinnittää katseita itseesi muista poikkeavalla pukeutumisella, kun onhan kyseessä morsiamen päivä?
Kysy, miten morsian laittaa hiuksensa, jos esim. auki niin sano, että laitat nutturan, etteivät hiuksesi vie huomiota. Jos kiinni, sano jättäväsi hiukset auki, ettei morsiamen kampaus kalpene.
Kaason tehtävä on tukea ystäväänsä eli morsianta ja jos häästressi purkautuu nyt näin, voisitko myötäillä sanoin ilman, että kuitenkaan joudut pukeutumaan ja laittautumaan rumasti?

Minulla siis oli jo juhliin mekko. Sellainen maksimittainen, oranssihtava "kaason puku". Nyt hän ehdottaa sitä omaa mekkoaan, jota en todellakaan haluaisi pukea päällensä. Värikin on oma inhokkini. Hiukset ajattelin auki laittaa, ettei pitäisi kampaajasta maksaa, mutta sekään ei käy, vaan pitää laittaa kiinni vaan.

Itseäni kyllä suoraan sanottuna ärsyttää tämä erittäin paljon. En missään nimessä haluaisi suostua tähän, koska häihinkin on enää vaan pari viikkoa.

[QUOTE="kitkat";28572523]Melkeen voisin luulla tuntevani tuon morsiamen.. :) Heinäkuussa naimisiin?[/QUOTE]

Apua, onko muillakin tälläistä? Nämä juhlat on kyllä jo kesäkuussa, ja morsian asuu ulkomailla. En muuten uskaltaisi tänne edes kirjoittaa :P

Kauhea tilanne!!!!

Voin sanoa, että mun kaaso oli sinkku ja mielettömän upea mun häissä! Ja vielä mukava, eli tooodella uhkaava. Täyttää ja täytti silloin kauneuskriteerit mennentullen paremmin kuin minä. Maksoin kampauksen ja meikin kun mun mielestä hän ne ansaitsi.

En osaa sanoa mikä tuohon on oikea asenne? Ehkä kysyä oletko käytökselläsi jotenkin astunut hänen tontilleen? Ja sanoa, että tulisit mielelläsi itsesi näköisenä, jotta tunnet olosi mukavaksi ja voit keskittyä itse juhlaan.

Asuuko tää nainen jossain etelän maassa ja on ulkomaalaisen miehen kanssa menossa naimisiin ja sä sitten taas oot kaunis vaalea suomalainen? :P Mietin vaan että jos pelkää että niiden silmissä "eksoottinen" blondi vie kaikkien huomion ;)

NO josko haluaa ettet varasta koko showta? Katso itseäsi peiliin, niin muutoinkin kuin kirjaimellisesti. Ehkä olet teistä kahdesta se helpommin näkyvä. Ehkä itsevarmempi, ehkä puheliaampi, ehkä se jota vaikkapa miehet lähestyvät ensin? Ethän toki itsellesi voi mitään, mutta kaverisi on varmasti kerännyt paljon paljon rohkeutta että on uskaltanut kertoa tunteensa sinulle. NIINHÄN HYVILLE YSTÄVILLE pitäisi uskaltaa kertoa. On kuitenkin kyse ystäväsi hääpäivästä - ja tässäkin jotenkin asia kieputtuu sinuun ja sinun tuntemuksiin.

Miksi yksinkertaisemman päälle laittaminen ahdistaa sinua noin kamalasti? Mietippä sitä? Ei toki tarvitse laitta perunasäkkiä päälle,mutta jos noin kamalasti ahdistaa "pukeutua huonosti" niin mistä se johtuu? Kuvailemasi ehdotettu asu sopii varmasti häihin. Ymmärrän toki että olisit halunnut pukeutua oikein oikein juhlavasti häihin, iltapukuun - joka tosiaan äkkiä peittoaa morsiamme.....

• Tykkää
Reactions: mamacita_ ja Porho
No näkeehän näitä. Aika usein telkkarissakin näissä hääohjelmissa yms. niillä kaasoilla on kyllä jotenkin tosi rumat puvut. Varmaankin morsian pakottaa heidät pukeutumaan niihin ja suurimmaksi osaksi sen takia, etteivät näyttäisi paremmilta kuin itse morsian. Kertoo kyllä monen morsiamen itsetunnosta jotakin, jos pitää olla noin epävarma...

[QUOTE="miumau";28572557]NO josko haluaa ettet varasta koko showta? Katso itseäsi peiliin, niin muutoinkin kuin kirjaimellisesti. Ehkä olet teistä kahdesta se helpommin näkyvä. Ehkä itsevarmempi, ehkä puheliaampi, ehkä se jota vaikkapa miehet lähestyvät ensin? Ethän toki itsellesi voi mitään, mutta kaverisi on varmasti kerännyt paljon paljon rohkeutta että on uskaltanut kertoa tunteensa sinulle. NIINHÄN HYVILLE YSTÄVILLE pitäisi uskaltaa kertoa. On kuitenkin kyse ystäväsi hääpäivästä - ja tässäkin jotenkin asia kieputtuu sinuun ja sinun tuntemuksiin.

Miksi yksinkertaisemman päälle laittaminen ahdistaa sinua noin kamalasti? Mietippä sitä? Ei toki tarvitse laitta perunasäkkiä päälle,mutta jos noin kamalasti ahdistaa "pukeutua huonosti" niin mistä se johtuu? Kuvailemasi ehdotettu asu sopii varmasti häihin. Ymmärrän toki että olisit halunnut pukeutua oikein oikein juhlavasti häihin, iltapukuun - joka tosiaan äkkiä peittoaa morsiamme.....[/QUOTE]

Olen kyllä varmasti itsevarmempi ja puheliaampi, mutta onko sillä HÄISSÄ väliä vaikka miehet lähestyisivätkin minua eikä morsianta itseään? Mielestäni ulkonäöllisesti olemme hyvin samalla tasolla, ellei morsian kauniimpi.

Yksinkertainen morsiamen ehdottama puku tuntuu ahdistavalta, koska se ei ole yhtään minun tyylinen, ei sitten tippaakaan. En todellakaan tuntisi oloani kotoisaksi siinä. Muut naisvieraat on siis pukemassa hyvinkin näyttävää vaatetta sinne, koska paikka ja juhla on todella pramea ja hieno.

Asuuko tää nainen jossain etelän maassa ja on ulkomaalaisen miehen kanssa menossa naimisiin ja sä sitten taas oot kaunis vaalea suomalainen? :P Mietin vaan että jos pelkää että niiden silmissä "eksoottinen" blondi vie kaikkien huomion ;)

Ehkä vieraissa on joku upea vapaa mies, josta morsian tykkää, joka saattaisi todennäköisesti ihastua. :)

Mene ihmeessä sellaisena kuin olet!

Mun häissä oli kauniita naisia (muitakin kuin minä) ja minusta se kohotti koko hääjuhlan tunnelmaa. Eräs miespuolinen ystäväni ihastuikin kaveriini ihan totaalisesti.
:D

[QUOTE="mies";28572587]Ap:n kaveri on harvinaisen rehellinen. Väittäisin, että 95% naisista kokee samoin, mutta suurin osa ei uskalla sitä tunnustaa, edes itselleen.[/QUOTE]

Tästä samaa mieltä, ja AP ei ehkä ymmärrä mutta morsiammella saattaa olla heikko itsetunto ja kokee jäävänsä aina sinun varjoosi. Siksi toi nyt ei minusta ole ihan kohtuuton vaatimus jos voisit pukeutua vähän vaatimattomammin tai yksinkertaisemmin hänen häihinsä.

Ei ollut kyse vaatetuksesta mutta vähän samantyylisiä ongelmia oli omissa häissäni, kun eräs sukulainen olisi välttämättä halunnut esiintyä, ja en halunnut hänen esiintyvän.

Jos olette ystäviä ja hän on uskaltanut sinulle toiveensa esittää niin yrittäisin niitä noudattaa. Jos tuo puku mitä hän tarjoaa ei ole sinusta hyvä voisitteko yhdessä keskustella mitä muita vaihtoehtoja olisi? Varmasti niitä on muitakin kuin se yksi mekko.

No on se kyllä ikävää, jos häissä kaikki muut naisvieraat pukeutuu todella juhlavasti/iltapukuun ja sitten KAASO olisi pakotettu johonkin vähemmän näyttävään, vährmmän juhlalliseen asuun.

Eikö tämä morsian tiedä, että häissä AINA päähuomio on morsiamessa. Häntä katsovat ja seuraavat kaikki.

Vastasin nyt silti, vaikka haiskahtaa provolta.

[QUOTE="A P";28572585]Olen kyllä varmasti itsevarmempi ja puheliaampi, mutta onko sillä HÄISSÄ väliä vaikka miehet lähestyisivätkin minua eikä morsianta itseään? Mielestäni ulkonäöllisesti olemme hyvin samalla tasolla, ellei morsian kauniimpi.

Yksinkertainen morsiamen ehdottama puku tuntuu ahdistavalta, koska se ei ole yhtään minun tyylinen, ei sitten tippaakaan. En todellakaan tuntisi oloani kotoisaksi siinä. Muut naisvieraat on siis pukemassa hyvinkin näyttävää vaatetta sinne, koska paikka ja juhla on todella pramea ja hieno.[/QUOTE]

Eli sinua siis häiritsisi, jos muut naiset (morsian mukaanlukien) ovat näyttävämpiä kuin sinä?

• Tykkää
Reactions: mamacita_
Mielestäni on normaalia, että jonkinlaisia toiveita morsian esittää kaasolle ja morsiusneidoille koskien pukua sekä kampausta. Tottakai jos morsiamella on kaaso ja pari morsiusneitoa niin hän haluaa että kaikilla on samantyylinen kampaus eli esim. hiukset kiinni. Oletko vain ostanut tämän puvun vai etukäteen kysynyt morsiamelta onko hänellä toiveita pukeutumisen suhteen, kuten puvun värin ja helmaan pituuden. Miltä sekin näyttäisi jos yhdellä morsiusneidoilla on kirkumaan pinkki tyllihame ja toisella yksinkertainen pikkumusta, vain sen takia kun ne sattuu olemaan näiden henkilöiden lempparit. Itse olen sisäistäny kasvona olemisen niin, että siinä voi joutua joustamaan omista haluista niin pukeutumisen kuin hiusten suhteen koskien mitä morsian haluaa.