Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Apua, nyt on iskenyt jostain totaalinen paniikki. Lapsiasia on juteltu ja käsitelty miehen kanssa, lasta toivotaan ja tekoakin hyvästi harjoiteltu, mutta nyt iskee pelko. Onko minusta sittenkään tähän? Miten pärjäämme miehen kanssa, kun tukiverkkoa ei oikeastaan ole. Perhe ja sukulaiset asuvat kaukana ja miehen kanssa meillä ei ole "normi 8-16"-työaika, joka asettaa osaltaan haasteita vauvan hoitoon pienellä paikkakunnalla.
Tuntuu, että jäänkö jostain paitsi vaikka rilluttelut ei ole kiinnostanut enää vuosiin. Mitenkäs se etelän matka tai hiihtolomaviikko Lapissa? Huoh.. päässä pyörii ajatukset ja itkukin jo pääsi miehen edessä kun kerroin, etten tiedä omista ajatuksistani enää mitään. Eihän elämä lopu vauvan tuloon, eihän?
Tämä on kauheaa, kun olen vauvakuumeillut jo pitkään ja lapsia haluan, mutta sitten iskee pelko hypätä tuntemattomaan! Elämäni on nyt niin tuttua ja turvallista..
Tämä oli oikeen tälläinen omaa napaa vuodatus, pahoittelut siitä..
 
mymosa
Tuo on ihan normaalia :hug: Ei se elämä lopu, se vain muuttuu.. ehkä ne reissailut jää hetkeksi, mutta kun vauva kasvaa niin helppo ottaa mukaan. Työajat varmasti saa sovittua työnantajan kanssa niin, ettette ole päällekäin vaikka iltavuorossa.
Toki miettii miten pärjää ym, opettelua se on meille kaikille.
Mä kaipaan välillä sitä aikaa kun sai olla huoleton, silti en vaihtais tätä mihinkään.

Meillä mä en voi ottaa vastaan vuorotyötä, kun mies tekee hankalia vuoroja. Joten toivon saavani oman alan töitä kuhan sen aika on.
 
Kiskisnami: pisti hymyilyttää tuo siun teksti kun just viime yövuorossa kirjoitim blogiin ihan just noista samoista ajatuksista. Varsinkin 2 viikkoa sitten iski ihan hirvee paniikki. Nyt jo helpottanut. Ihminen on uskomattoman sopeutuvainen ja uskon että suurin osa ihmisistä on tehty sisältä niin että vauvan tulo on positiivinen muutos elämään. Kuitenkin kaikki pelottaa. Oma jaksaminen ja juuri se tukiverkoston puuttuminen.

Juteltii miehen kanssa ja tultiin siihen tulokseen että annetaan asian mennä omalla painolla. Ei hakemalla haeta ovulaatioita ym. vaan tulee jos on tullakseen. Se tulee sitten kun on tarkoitus. Ei mitään hätää jos ei heti tärppää. Saadaan vielä hetki nauttia kaksin olemisesta.
 
Sehän on vain hyvä miettiä miten elämä tulee muuttumaan! Koska kyllähän se muuttuu :) itse uskon että lapsen kanssa voi hyvin matkustaa, valitsemalla lapsi ystävällisiä kohteita ja hotelleja. Meidän suvussa ainakin kaikki reissaa vauvojensa kanssa. Just yks serkku oli Balilla perheensä kanssa 1 ja 3-vuotiaat lapset mukana.

Itse en ole yöelämässä viihtynyt enään pariin vuoteen joten en jää sellaista kaipaamaan. Lähinnä mietin miten paljon tulen pelkäämään ja stressaamaan pikkuisen puolesta. Musta tulee varmaan tosi ylisuojeleva äiti :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on tapahtunut vaikka ja mitä ja uusiakin on tullut joukkoon kovin! Tervetuloa nyt vain kaikille, ja ujm tervetuloa valitettavasti takaisin :( Surullista, voimia teille koitoksiin.

Meidän perheessä kaikki hyvin. Irtiottovkonloppu tuntui vielä keskiviikkonakin oloissa, huh. Nyt tietää ja muistaa sen painavan syyn miksi tuota viiniä tulee juotua muutaman kerran vuodessa, niin kamalat olot kyllä olivat. Meillä oli miehen kanssa alkukierrossa pupuilu aika olematonta, mutta nyt ollaan hiukan otettu itseämme niskasta kiinni. Koska mua vähän (tai aikapaljonkin) ressaa mun työkuviot niin oon nyt jättänyt oviksen tikuttamisen ihan kokonaan pois ja nyt tjottaillaan ihan vain. Jotenkin toivoo että tässä nyt raskautuisi, mutta samalla pelottaa että mitäpä jos jäänkin työttömäksi ja meillä ei ole varaa mihinkään o_O on kuitenkin kaksi autoa, asuntolaina, vakuutukset yms..
Mutta niinhän ne kaikki muutkin vain pärjää äitiyslomat yms, mutta jotenkin tuntuu silti hurjalle ajatus että toisen tulot tippuisi roimasti. Huh, meinasi ressi iskeä jo ihan kirjoittaessa.

Mulla on ehkä pieniä ovistuntemuksia, tai siis lähestyvän oviksen tuntemuksia. Limaisuus alakerrassa on ainakin lisääntynyt ja olokin meinaa olla hornympi kuin aiempina päivinä.
 
ujm
Kiitos kaikille! :)<3

Kyllä mut voi lisätä jo listoille, vaikkei ehkä ihan vielä normaalisti etenekään. Yrityskerta 3 tosiaan käynnistyy sitten, kun kierto alkaa. Verenvuoto on jo vähentynyt, mutta ikävästi tietenkin joka vessakäynnillä muistuttaa aiheesta. Ja kun kamalassa flunssassakin olen, niin joka aivastuksella/yskäsyllä lurahtaa pöksyyn. Huomenna pitäisi palailla töihin, en ottanut parin vapaapäivän jälkeen saikkua vaikka neuvolan täti sitä tarjoskin.

Muuten fiilikset on olleet jo kohtuu hyviä. Oletettavasti keskenmeno tapahtui kuitenkin ihan syystä, esim tällä viikolla sikiön sydän olisi pitänyt alkaa lyömään, ja ehkä siinä oli niin paljon häiriöitä, ettei lyönyt ollenkaan. Parempi, että keskeytyi sitten heti, eikä myöhäisemmillä viikoilla.

Nyt sitten vaan uuteen nousuun, toivon mukaan nopeasti. Monet (keskustelujen perusteella) tuntuvat raskautuvan aika helposti heti km:n jälkeen. Toivottavasti mekin. Ainakin tietää, että raskautuminen ylipäänsä on mahdollista, sitäkin välillä stressasin, koska olen syönyt pillereitä vähän miten sattuu eikä koskaan ole käynyt vahinkoa.
 
Raskaustesti näyttää negaa mutta kontrolli viiva ei ole niin tumma mitä alkuun, kertookose jotain?
Ovistestillä tulee molemmista viivoista melkin yhtä tummat.
Oireita on kyllä kovasti.
Jotkut tuolla kirjoittelee että pissa muuttuisi kunnon keltaiseksi ja haju makeaksi??
Ajattelin sunnuntai aamulla tehdä taas testin ja kasoa miltä näyttää.... Näin kahden lapsen äitinä jotenkin olen 90 varma että mahassa on jotain mutta en usko ennen kun tulee plussa ym.
 
Viimeksi muokattu:
Voisin ehkä varovasti liittyä tänne.. En oikein tiedä onko mun paikkani yrityksen odottajissa vai täällä. Jätin pillerit 30.1. ja heitin pallon aikalailla miehelle, että tehdään niin kuin hän haluaa, eli käytetään kumia tai mennään ilman. Alunperin ollut puhetta, että alotettais joskus heinäkuussa yrittäminen. Viime vklp tuo sitten yllätti, ei halunnut käyttää kumia :heart:

Yrittämällä ei tässä yritetä, enemmänkin tjottaillaan. Ollaan rennolla asenteella ja otetaan kumi käyttöön jos liian kova ramppikuume iskee.

Mielenkiintosta nähdä myös et miten oma kierto asettuu pillereiden jäljiltä. Tässä on ollut nyt kaikenlaisia fiiliksiä, niin fyysisiä kuin henkisiä :D Eilen tuntui pari kovaa vihlaisua oikealla alavatsassa (munasarjoissa?) ja tänään ollut paineentunnetta ja pistelyä alavatsalla. Kaiketi kroppa käynnistyy, vähän mietityttää et olikohan tuo ovis, en tiiä :D Ihan uusia tuntemuksia, pillereitä söin teinistä asti.

Oisin iloinen jos pääsisin joukkoonne :)
jammaillen.........23.................13/???...............1...........2/14......1.
 
Toi on totta, mitä Kaneli sanoi, että ihminen sopeutuu. Viimeistään hormonit sopeuttaa uuteen elämäntilanteeseen. Loppuraskaudessa hormonit kuulemma alkaa herättää öisin, että kroppa on valmiiksi sitten jo tottunut yösyöttämisiin.

Mulla ei ainakaan ollu mitään hyötyä oviksen mittailusta, kun ei edes pupuiltu sillon, vaan 2-3 päivää ennen. Masensi vaan, kun luulin et ohi meni ja et turhaan olin laskenu päiviä ikuisuuden. Mieluummin sitten kun tekee spontaanisti mieli. Mut kun se tikuttelu on niin kivaa. :)

Mä oon parin viime ulkomaanreissun aikana jo miettiny, et ihan hyvin vois olla lapsi(a) mukana. Ei olla oltu missään extremematkoilla. Aika pieniä ne kyl nykyään vie jo mukana. Ihan vauvojakin.

Wivi: Mä pelkään kans, et musta tulee ylisuojeleva. Oon sellanen jo koiralle ja kavereillekin. :) Kunhan ei oikeesti mee överiks. Yhdenkin tapauksen tiedän, että on ylisuojeltu niin paljon, ettei lapsi uskalla edes 20cm korkeudelle nousta, kun pelkää putoavansa. Toivottavasti en ihan niin paljon varoittele ja pelottele.

Hyvä ujm, kun järkeilet noin, ehkä vähän helpottaa oloa.

Iih, täällä pitäs kans muistaa pitää pää kylmänä, ettei tipu niin korkeelta. Vähän korkeemmalta kuin se 20cm. Tekis mieli kertoo jo kaikille. En tajuu, miten ihmiset pystyy olla kertomatta kellekään kuukausiin! Onneks te ootte täällä, kävi miten kävi. Kävin ostamas apteekista vitamiineja ja digin. Kallis on. Kehtaisko huomenna jo kokeilla? Sori, että puhun koko ajan vain itsestäni. :)
Hyvää ystävänpäivää!
 
Juuh, täällä lähdetään uuteen nousuun. Mä täällä mietin, että ei jaksais miettiä (stressata) tätä asiaa ja haluaisin olla kokeilematta o-tikkuja.. Tässä vaan on se pienen pieni mutta... haluan raskaaksi. Meillä ei tuota seksiä mitenkään usein harrasteta, niin PAKKOHAN ne o-tikut on ottaa käyttöön, että tietää milloin kannattaa ja pitää touhuta. Olis se kiva jos ei montaa kuukautta tartteis pähkäillä näitä. Saas nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. :)

P.s mä niin tykkään tästä

Niuski: Tietoja listaan.. 27.....2/29~31....1....1/14
 
Te kun tuolla aiemmin pohditte sitä, että onko sittenkään valmis äidiksi ja miten sitä pärjää... Mulla on IHAN samoja ajatuksia. Ekat kierrot olin, että antaa mennä ja vauva tilattu, mutta jostain syystä nyt on iskenyt ramppikuume. Että eikö me kuitenkin pärjättäis kahdestaan, tai siis lemmikkien kanssa? Olisko vauva kuitenkin väärä päätös? Ollaan niin jo totuttu tähän leppoisuuteen ja rauhaan.

Mua ahdistaa kun meillä on niin pieni asunto ja elämäntilanteesta johtuen ei saada vaihdettua isompaan vielä vuosiin. Ja sekin pelottaa, että miten muka aion jaksaa sekä lapsen että lemmikit. Vaikka mies on varmasti hoitoapuna ja meillä on perhe ja ystävät lähellä niin silti tällainen perfektionistiluonne vetää kamalat stressit :( Ja sitten vielä se kesäinen työkin, että mitäs jos saankin jotain komplikaatioita ja joudun jättämään sen kesken tai perumaan koko keikan?

Ovis ois nyt käsillä ja näiden ajatusten kanssa sitten kamppailen. Ei tee mieli talletella tippaakaan ja sekin vielä lisää tätä ahdistusta. Mies taitaa olla tällä hetkellä kovemmassa vauvakuumeessa kuin vaimonsa... Taitaa olla keskustelun paikka meillä : /
 
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet


Lauantai 15.2.2014



Nimimerkki......Ikä.....Kp...............Yk........Ya......Monesko

Katey.................24 .....32/39...........2.........12/13......1.
Minisport.............27........30/34.........6........08/13.......1.
Kinkula-..............24.........25/28~30....2.....12/13.......3.
SJ.......................23........23/31..........2.... 12/13.......1.
Heranen..............23.........20/30.....3......12/13......1.
toivontähti...........27.........17/32-39.....2.......1/14.......1.
Daagmar............29.........17/28-30...........4........11/13......?
Wivi...................24.........15/29..............2 .....1/14........ 1.
empuska.............21........15/30.........4.......11/13......1.
jammaillen.........23..........14/??...........1...........2/14......1.
kiskisnami.........23v.........12/30-35......1.......ya2/14.......1.
Niuski.................31.........11/25-26....3.........12/13......1.
pieni toive..............24.......11/?-37.......1.........02/14.......3.
Miija87...........??...........8/27..........3...........12/13..........2.
Nappula87...........26....... 5/28-35.....2.......1/14........1.
Kaneli88............25.........5/??..........1..........02/14...........1.
Jks14............ 27...........3/29~31..........1.........1/14.......
tähtityttö89......24......?/??.............1...........1/14........1
mymosa..............31.........??/??.........3.....12/13.......4.
Bella-.............??.........?/??..........?...........??.......?
Ujm....................25........??/28.........3...........12/13.......1.






Piinailijat:

Heranen dpo 4
Wivi dpo 0








Plussanneet:

2013:
marraskuu kuukiuru (yk1), 5th (yk1), Haikulainen (yk1), mariet (yk2), nannaa (yk2)

2014
tammikuu nuorallatanssija (yk2), Sandri (yk3), Elviira86 (yk1), Annuski (yk5)

helmikuu Anni00 (yk1), SannaMarko (yk2), Ponityttö (yk1), Sonetti (yk2)



Plussanneiden ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2313211-yrittamaan-paasseista-plussanneet-3-a/




Blogeja:

kuukiuru come to mama
heranen The one I laugh with
ponityttö Multaa ja Timantteja
SannaMarko Vauvahaaveilua
Kaneli88 Ripaus sokeria ja kanelia elämään
 
Viimeksi muokattu:
Päinvastoin, heranen, kiitos tuhannesti :)

Mulla on tosiaan vino pino kouluhommia tässä tehtävänä ja palstailulle ei hirveästi jää aikaa. Opiskelumotivaatio on tauon jälkeen ihan mahtavissa sfääreissä, onneks on muutakin ajateltavaa kuin vauvajutut :D
 
Eikös mulla pitäisi olla dpo 0
Eilen sain tikkuun plussan niin eikös se tarkoita että tänään on ovulaatio. Näin ainakin itse olen ymmärtänyt :)

Puhelin sekoilee. Tää näyttää nyt samalta kun tietokoneen näytöllä, mitenköhän saan tän takas semmoseks ku kuuluis näkyä mobiili laitteella? Nyt pitää kamalasti tsuumailla ja säätää että näkee lukea yhtään mitään..

Tuntuu että mies stressaa tätä ovulaatio hommaa. Onneksi eilen saatiin ihanasti talleteltua. Jos en tästä raskaudu niin en kyllä jatkossa miehelleni kerro koska ovuloin.
 
Mua alkoi kans nyt epäilyttää, että miten pärjätään. Vanhemmat ja kaikki sukulaiset asuu toisessa kaupungissa, vähintään 150 km päässä ja meillä on pieni kaksio, jossa remppa kesken. Mut jos ne on ennenki selvinny 11 lapsen kans pikkumökissä jossain maatilalla, niin ehkä me pärjätään tääl kaupungissa yhden kanssa. Yhteiskunnan tuki on onneks hyvä.
Tällasii tänää
20140215 104023 - Aijaa.com
20140215 104056 - Aijaa.com

Kai tää on uskottava. Oon haaveillu vauvasta niin pitkään kuin muistan, ettei tää nyt tunnu todelliselta ollenkaan.
 
Paljon onnea Sonetti! Kyllä sitä kahdestaan pärjää aivan varmasti :) onhan niitä yh-äitejä jotka pärjää aivan yksin.

Miten jaksan nyt odottaa kaksi viikkoa? Ei tässä voi kun odottaa. Toiveet kyllä todella katossa. Mies tänään ravintolassa ihasteli naapuripöydän alle 1-vuotista söpöläistä, kyllä tuntu hyvälle kun sen huomasin! <3
 
Viimeksi muokattu:
Ramppikuumeesta.. Silloin kun vihdoin mieskin oli sitä mieltä, että ehkäisy saa jäädä niin tuli kyllä paniikinomainen olo, että apua onko tää nyt varmasti sitä mitä tahdon onko tuo mies sitä mitä tahdon yms. Kaikki piti miettiä läpi. Sitten se fiilis meni ohi ja kaikki tuntu hyvältä. Varmasti nämä kaikki tunteet kuuluu asiaan ja ihan hyväkin ehkä käydä läpi tarkemmin mihin on ryhtymässä.

Nyt kun sitä plussaa odottaa kuin kuuta nousevaa niin tuntuu, että miksei me voitu alottaa jo aiemmin yrittämistä.. Luulen, että seuraava miettimisen paikka on taas kun se plussa viimein tärähtää ruutuun.

Täytyy muuten tunnustaa, että nyt kun ovista tikuttelee ja testiin tulee se ovishaamuviiva niin kuvittelen testin olevan r-testi. Sehän meinais että se on positiivinen, tältä se tikku sitten näyttäis.. :LOL: Voi sitä päivää kun oikeasti saa tuijottaa kahta viivaa siinä oikeassa testissä!
 
Eilen illalla tein ovistestin ja se oli jo melkein plussa, eli toisesta reunasta kontrolliviivan vahvuinen testiviiva. Päivällä näyttäis siirtyneen ovis eteenpäin tässä kierrossa jos tänään tulee plussa, jos tulee nega niin huippu on ollu sitten yön aikana. Eiköhän tässä talletella kuitenkin :) Kaduttais vaan jos ei.

Me katottiin eilen Putousta ni mies heitti, että "Jäbä haluu skidin sun kaa. Koskas sul on ovuleisson?" :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Katey

Yhteistyössä