Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Kivun määrää voi vaikka tän kipuasteikon avulla määritellä. Käy myös hyvin selväksi, että onko kipu normaalin rajoissa. :)

Mankoskin kipuasteikko (© Andrea Mankoski 1995, 1996)

0 Kivuton

1 Heikosti epämiellyttävä tunne, ajoittaisia lieviä vihlaisuja. Ei tarvetta lääkitykselle.

2 Epämiellyttävä tunne, ajoittaisia voimakkaampia vihlaisuja. Ei tarvetta lääkitykselle.

3 Häiritsevästi epämiellyttävä tunne. Miedot särkylääkkeet (aspiriini, ibuprofeeni tms) tehoavat.

4 Häiritsevää kipua, josta huolimatta keskittyminen esim. työntekoon onnistuu. Miedot särkylääkkeet tehoavat 3-4 tunnin ajan.

5 Kipua ei voi jättää huomiotta puolta tuntia pidemmäksi ajaksi. Miedot särkylääkkeet lieventävät kipua 3-4 tunnin ajan.

6 Kipua ei voi jättää huomiotta hetkeksikään, mutta siitä huolimatta töihin meno ja muut sosiaaliset aktiviteetit onnistuvat. Vahvemmat kipulääkkeet tehoavat 3-4 tunnin ajan.

7 Kipu alentaa keskittymiskykyä ja häiritsee unta. Normaalit toiminnot onnistuvat, mutta vaativat ponnistelua. Vahvemmat kipulääkkeet tehoavat vain osittain.

8 Kipu rajoittaa selvästi normaaleja fyysisiä toimintoja. Lukeminen ja keskustelu vaativat erityistä ponnistelua. Pahoinvointia ja huimausta esiintyy kivun takia.

9 Puhuminen mahdotonta. Kipu saa huutamaan tai voihkimaan. Olo lähellä houretilaa.

10 Tajuttomuus. Tajunnan menetys voimakkaan kivun vuoksi.

Niuski, En tiedä miten maltan. Jotenkin on sellainen levollinen olo. Tai sellainen, että tärppää jos on tärpätäkseen. Ne testit saapuvat varmaan huomenna tai tiistaina, niin sitten kyllä testailen. :)

Kierroista kun on ollut puhe niin toivottavasti tämö kiert olisi suhtkot normaali eikä mikään megakierto kuin se edellinen. Tosin toivottavasti ei tarvitsisi enää menkoista kärsiä pitkään aikaan tän kierron myötä ;)

Mullakin on nyt pillerin lopetuksen jälkeen alkanut toi hiusten rasvoittuminen ja naaman kukkiminen. 0_o ehkei tää kierto oo ollut niin paha kun tuo edellinen noiden suhteen, nyt ainakin näyttää naama olevan suurinpiirtein kuosissaan ja ennallaan :-D

No mulla oli jotain 8-9 välillä. :D mutta kesti tosiaan vaan sen 3h. Huusin ja voihkin kyllä mutta olisin pystynyt puhumaankin halutessani jotain. Sitten taas toi lukeminen ja keskustelu vaatii ponnisteluja kohta...en kyl olis kyenny keskustelee tai lukee sillon. :D

first signaliin haamu tai viivan paikka... sellaista ei ollut viimeksi.. tosin nyt laitoin 3 tipan sijasta 4tippaa pissaa ku ajattelin sen olevan laimeaa.. ja nyt tunnen itseni aivan äärettömän, äärettömän huonoksi ihmiseksi.. perjantaina otin kaljaa ja nyt musta tuntuu etten voi kestää tätä.. mä ajattelin sen testin jälkeen että tää oli tässä, testi nega ja ei vauvaa, ressiäkin on ollut niin paljon, etten vaan uskoisi sen olevan mahdollista, en millään.. nyt tuntuu etten ole oikeutettu tähän hommaan.. mä oon sekaisin :,/

Viimeksi muokattu:
SJ tervetuloa!

Täällä eilen ovistestissä selvä haamu muttei vieläkään ole tullu yhtä tummia viivoja. Eilen hyödynnettiin kuitenkin kaksin kerroin ;). Ja parasta oli että sain orgasmin eka kertaa en edes muista kuinka pitkään aikaan. Toivottavasti ei ole too much information :D.

Kolmas päivä ilman venlafaxinia ja silmissä salamoi ja korvissa suhahtelee, muttei mitään muita oireita.

Meillä tuntuu että on parisuhdekin voinut paremmin tän yrittämisen ja mun positiivisen ajattelun myötä jota mieskin on vähän harrastanut kun joka päivä vitutti mennä töihin.

Mulla taitaa menkkaoireet olla tota nelosta yleensä :)

Voi Sandri.. Lähetän sulle aurinkoa, halauksia, ja plussatuulta!! Et ole huono ihminen.

Ainiin mun on pitäny kysyä onko totta että raskaana ei saa pitää kaarituellisia rintaliivejä?

Viimeksi muokattu:
SJ
Mulla kans alko tuo hiusten rasvottuminen pillereiden jälkee ja pari finniäkin on ollut naamassa ja niitä siis ei ole mulla ollut ikinä, edes ennen pillereitä. Nyt tosin tuntuu et rasvottuminen tasaantunu ja vähentynyt. Tänään olis dpo10 ja kovasti jo kuumottaa noi raskaustestit tuolla mutta en tiiä mitä tekisin ;) onhan niitä kyllä monta et varoja olis jo kokeilla. Jos malttais eea huomisaamuun niin sais luotettavamman kun nyt illalla.. oon vaan just nyt yksin kotona niin on ajatukset päällä ja malttamaton olo! Niin ja mulla on niitä herkkiä testejä, niissähän saattais näkyä jo ennen oletettuja menkkoja..

siis pe dpo 11 tein testin, joka oli puhdas nega.. ajattelin, et tää kierto oli tässä ja kun on ollut ressiä, uskoin et eiköhän se ollut tosiaan tässä.. sit join kaljaa illalla, en nyt mitää lärvejä,mut ihan kyllä silti mun mielestä liikaa.. sitten tänään tein raskaustestin, oireita nyt ei oo ollut, mut tein ja siihen tuli viivanpaikka tai haamu (sama testi ku pe ja silloin ei mitään havaittavissa).. ja sit tuli hirvee syyllisyys jos oon tehnyt jotain pienelle elämän alulle :,(...

noh, luin nettiä ja huojennuin, aika epätodennäköistä et sille ois mitään sattunut, mutta... sit ku mies tuli kotia ja tilitin tän kaiken niin se sitten lohdutti.. pelottaa, voinko olla edes iloinen mahdollisesta raskaudesta.. en tee enää ikinä näin, en ennen kun menkat on alkanut, jos tää oliki väärä hälytys...

Oi kiitos infosta, olin mä sitten ihan kartalla mukana ilmeisesti! :) epäilen että siitä nyt mitään peruuttamatonta haittaa on ollut, tai jotenkin en vain jaksa uskoa. Mun siskokin joi viiniä kun ei vielä tiennyt olevansa raskaana ja aivan terve tyttö sieltä tuli! :) kyllä se vielä selkeäksi plussaksi höpsö muuttuu ja voit iloita raskaudestasi. Näin mä toivon syvästi!

• Tykkää
Reactions: Katey ja anni00
Sandri: ihan turhaan podet huonoa omatuntoa! Ei se ole voinut mitenkään vahingoittaa vielä mitään. Sun pitäis kuule nyt olla vähä ilosempi ja odottaa jännityksellä viivan vahvistumista ;). Mä oon ainakin sun puolesta jo todella iloisen jännittynyt! Paaaljon peukkuja sinne että viiva vahvistuu <3

kyyneleet tuli silmiin kun luin teidän kännustuksianne :,) kai sitä vaan kun toivoo jotain ihan älyttömästi ja tuntee että voi olla pilannut jo koko jutun, on niin syyllinen olo.. huomennapa tuon näkee, mitä kroppa meinaa..

SJ
Oon samaa mieltä, että suotta Sandri huolestut, mulla on paljon tuttuja jotka on vahingossa ottanu alkoholia kun eivät tienneet vielä raskaudesta. Nyt tsemppiä vaan et viiva vahvistuu ja nautiskelet jännityksestä. Mulla tuli kans vajaa viikko oviksesta samantapaset limat kun oviksessa mutta tuo mun valkovuotoilu on muutenki niin omituista ja runsasta toisinaan et en usko kiinnittymisvuotoon vielä tuon kohdalla ennen kun teen testin. Kiitokset kannustuksesta, testailen aamulla ja infoan tänne ;)

Nappula87
Kiva! Kerron tilannetta huomenna. Hyvä kun johonkin pääsee 'puhumaan'! Ei nyt ole varsinaista hätää mutta vähän oon yksin joittenki asioitten kans.. oon lukenu tätä ja paljon muitaki ketjuja ja uskalsin sitten ottaa osaa. Täällä on vaikuttanu olevan lämmin henki :) mutta huomenna tulen avautumaan:D nyt unille.

tänään testattu haamu.. koitin ottaa kuvaa, mutta ei se oikein kuvan kautta välity.. nuo raskauskeijun testipuikot on jotain ihan hirveetä: luotettavin tulos pitäis tulla 5min ajalla, mutta mitenpä tulkitset ku koko näyttö on vielä punasien raitojen peitossa...! epäilen, että vioittuivat kun tulivat ja ne oli pakkasessa postilaatikossa..

menkkaoloja on nyt aamusta ollut, pelkäämpä, että joku vain hipaisi.. mutta senpä näkee tänään :) oon aina luullut että se on huuhaata, että unettomuus ois merkki raskaudesta, mutta oon nukkunut viime aikoina ihan älyttömän huonosti, viime yö oli ihan hirvee... noh, tää päivä näyttää mitä tuleman pittää.. oon niin pettynyt tuohon testiin..

sandri MÄ NÄEN SEN! :D Jos tuo haamu onkin kyytiläinen, niin en huolestuis yksistä känneistä. Verenkierrot ei vielä ole teillä jaettuna :) Ja vaikka ei viivat vahvistuiskaan, niin älä soimaa itseäsi siitä. Varmaan pahinta mitä voisit alkaa miettimään olis se, että ajattelisit siellä olleen jotain ja tehneesi sitten jotain sellaista mikä esti kiinnittymisen. Tiedän kyllä kuinka vaikeaa se on, mullakin on aina tapana etsiä omista teoistani ja jopa ajatuksistani vikaa kun joku menee pieleen :|

Tuo ajoissa testaaminen on vähän kakspiippuinen juttu. Kun joidenkin tilastojen mukaan jopa puolet alkaneista raskauksista päättyy jo ihan, ihan alkuvaiheessa ja sitä ei yleensä edes huomaa, kun kuukautiset tulee normaalisti. Sitten jos saa viivan tikkuun ennen menkkojen oletettua alkua ja menkat tuleekin, niin pettymys on varmasti aina vaan hirveämpi. Mut sit toisaalta, halu tietää on niiiiiin kova!

nappula87 Sitten vaan avautumaan meille :) Autellaan kuten pystytään!

Sandri: ihanku mäki näkisin jonku haamun!! Jeee!! En yleensä nää missään mitään viivoja :D ja ihmettelen ku ihmiset on niin innoissaan vitivalkosista testeistä :D. Nyt vaan toivotaan vahvistumista ja tosiaan pitää pitää mielessä mitä niuski sanoi että ei sitten pety liikaa. Ihan siis itsenikin pitää pitää toi mielessä.

Niin joo, sonetti, tän ketjun sivulla 38 on mun kirjoittama tiedepläjäys ovistestin käyttämisestä raskaustestinä :D Oisko ollu sivun kolmas viesti. Ja kaikillahan nousee hormonit yksilöllisesti, eli voihan se rt vielä plussaksi muuttua ;)

Muoks: Vai tarkotitko, että negatiivinen jo testattu testi muuttuis plussaks jonkun ajan päästä? Siihen tulokseen ei oo luottamista. Eikä kannata mun tiedepläjäykseen sillai myöskään nojata, vaikka biologian opiskelija olenkin :D Ne on vaan mun päätelmiä :)

Viimeksi muokattu:
Joo, kyllä se pahin meni eilen pelosta ohi, kun mietti asiat järjellä :) ja aamulla onkin ollut ihan toinen mieli..

oon kans itse ollut sitä mieltä, että aikaisin testaaminen on aika riskihommaa, koska valtava osa menee alussa kesken.. mutta uteliaisuus voitti tässä kierrossa! toisaalta, vaikka tänään nyt alkaiskin menkat, musta tuntuu että mulle tulis silti enempi luottoa omaan kroppaan.. siellä tapahtu sentään _jotain_, oon nimittäin aina pelännyt etten voi tulla raskaaksi ja tuo pikku haamulainen osoittaa mulle, että kaikki on mahdollista! en oo ikinä saanut nimittäin tikkuun _mitään_.. kuulostaa hölmöltä, mutta jotenki vaan tulee luottoa omaan kroppaan..

Mä ymmärrän sandri ihan täysin ja voi se raskaus keskeytyä ihan spontaanisti ainakin alussa ihan missä tahansa vaiheessa. Toki siitä plussasta pitää iloita, mutta samalla muistaa että keskenmenon riski on melko suuri ja melko yleinenkin. Itse mietin osaankohan iloita plussasta missään vaiheessa lun olen niin pessimisti... no sen näkee sitten.

• Tykkää
Reactions: Sandri

Yhteistyössä