Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Jännityksellä odotan kans, miltä Sandrin tulokset näyttää! Ja Niuskin, meillä on aika sama tilanne.

Haha, ponityttö, sun ennakkoikävää kiellettyjä ruokia kohtaan. Mätiä ja graavilohta. :D

Hmm.. mulla ei ole vieläkään menkat alkanu. Ehkä huomenna. Miltään erikoiselta ei kyl tunnu. Ehkä ois pitäny tikutella vähän pidempään, josko se ovis oiski tullu vast myöhemmin ja nyt menny huomaamatta.. Tai sit liika pohtiminen on saanu kropan sekaisin ja kierto venyy... plää. No ehkä huomenna testaan varmuuden vuoks. :)

Viimeksi muokattu:
Uuu! Jännää! Sormet on ristissä Sandrin puolesta! Ja vähän omastakin. Huomenna olis toinen testiaamu. :popcorn:

Mitäs mieltä ootte, pitäisko sitten ottaa yhteys gyneen jo heti, jos menkat ei ala mut ei olis tärpännytkään? Vai pitäiskö vaan venailla niitä menkkoja, kun pillerit jäi pois vasta joulukuun alussa? Mä en haluais vaan odotella sitä puolta vuotta ihan muuten vaan....... :mad:

Sandri ja sonetti: nyt äkkiä pissimään tikkuun :D

Katey: no todennäkösesti ku soitat niin ne sanoo et odota vielä ellet sit soita yksityiselle! Jokatapauksessa et todellakaan odottele sitä puolta vuotta!! Valehtelet vaikka että on ollu pidempää menkat poissa ku joulukuusta.

Joo pienen pieni mahollisuus mulla tosiaan on tohon raskauteen jo nyt. Enkä ole kiinnittäny huimaukseen aikasemmin huomiota niin en osaa oikeen sanoa. Mulla on pieniä oireita jotka vois hyvällä mielikuvituksella liittyä hormoneihin, mutta löytyy niille muukin selitys :D mahassa on ihan erilaiset tuntemukset kuin viime kierrossa, mutta tosiaan vasta 2. Luomukierto menossa niin kaikki on mulle vähän uusia tuntemuksia.

Mä tässä mietiskelen vaan sitä kun yleisesti ihmisillä alkaa menkat dpo 12-14 eli sillon pitäis näkyä testissä raskaus. Mulla alkoi viime kierrossa dpo 16 eli tarkottaako sitä että mulla näkyis testeiisäki pari päivää myöhemmin? Tai että jos on noin pitkä luteaalivaihe niin onko kiinnittyminen tapahtunut myöhemmin kun 7 päivää ovulaatiosta? :D helppoa tää hormonitoiminta.

Kyllä mä silti luotan siihen tädin tuloon koska en oo saanu mihinkään testiin oikeen mitään. :D

ponityttö Hui, onpas sinulla kerta kaikkiaan vaikeita kysymyksiä. Valitan, en osaa vastata :D

Katey Kyllä minä ainakin rupeisin heti soittelemaan menkkojen perään. Ärsyttävää että ihmisiä velvoitetaan odottamaan ja odottamaan, tai että luullaan että ihmiset on valmiita odottamaan -.-

mymosa
Mä jo luulin, että mulla on joku kuivakausi, mutta nyt tuleekin vetistä vv kera sellasten kananmunaklimppien.. Aina oppii kaikkea uutta kehostaan. Eilen oli menkkatuntemuksia, mielenkiinnolla odotan alkaako ens viikolla menkat.. enää 4 pvää tätä kiertoa pitäs olla jälellä.. (tai jos miettis, et kp16 ois ollu ovis+ niin nyt ois dpo7 hah)

Vooooo toivotaan että olisi se dpo 7! Mullakin olis yhtä monta odottelu päivää. Tosin toi sun vuoto kuulostaa lupaavalta. Mulla oli kuivaa ku saharassa dpo 5-7 ja sitte tuli ihan vettä dpo 7-10 ja tänää taitaa taas olla kuivumaan päin.:/

Ihan tyylipuhdas nega.. tai välil tuntu et jotain vois näkyäkki mutta ristin sen sitten negaksi.. tänään tosiaan ehkä dpo 11.. mietin kyl et saatan olla noiden häiden takia niin ressissäki että ovis on voinu myöhästyä tai sitten ei oo ollu ollenkaan..

Jooo dpo 11 on vielä mun mielestä suht aikanen eli plussaksi voi iiiihan hyvin vielä muuttua!

Mymosa: mä luulen kans et toivoa on noita klimppejä ajatellen. Mä uskon vahvasti itelläni niihin menkkoihin just ton vetisen vuodon takia. Kyllä siellä pitäis olla just tota kanamunan valkuaista jos tärppi olis käynyt.

Sandri, uutta testiä vielä viikonloppuna. Vielä on mahis plussaan! :)

Päätinkin tilata raskauskeijusta testejä. Ehkä odottelen vielä niitä ja testaan sitten. Kun jos se ovis olikin niin paljon myöhässä, että ne alavatsan kivut eka päivä olikin sitä oviskipua, niin nyt olis sitte vasta dpo10. Joten noin laskettuna ehkä kannattaa antaa vielä mahdollisuus. Eikä se ehkä edes näkyis vielä, jos olis tärpännyt, mutta epäilen. Meillä ei ihan kauheesti peittoja heiluteltu silloin. We will see.

JA mun tulis laihduttaa. Mutta mun mieleni on mua vastaan. Varsinkin kun pillereidenkin aikaan mielihalut olivat aika voimakkaita aika-ajoin, niin nyt tuntuu voimistuneen vielä enemmän. Terveisin kohta leffaa aloitteleva sipsikipon halailija. Onko muilla paineita laihtumiseen?

Hei apua mun pitäis huomenna juoda tilamaitoa. Eli sitä mitä raskaana ei saa juua! Mulla ei tosin kauheen suuri mahis ole et olisin raskaana, mut en nyt oikee tiiä uskallanko ottaa riskiä. Tuntuu tyhmält kieltäytyä ihan turhan takia varsinki jos sitä aletaan ihmettelee. Argh! Onkohan se edes haitallista vielä dpo 12? Ei mitään vahvoja tuntemuksia tällä hetkellä kuten ei yleensäkkää ennen menkkoja ja testit negaa. Edes ovistesti ei anna vahvistumista.

ponityttö Kertoisitko mitä on tilamaito? Tai luulisin tietäväni mitä se on mutta tahtoisin kovasti varmistusta asiaan:)
Kyllä minä sinun tilanteessasi joisin mitä luultavimmin, ei kai sitä nyt litratolkulla pidä juoda?

Siis ku en osaa kirjottaa onko se ny pastöroimaton vai pästoroimaton :D. No mutta jos ymmärrätte ihan suoraan tilalta lehmän maitoa. Ei tosiaan pidä juoda kun kahvin kanssa ja ehkä ruuan kanssa jos en kykene kieltäytyy ilman punasia poskia ja änkytystä.

ponityttö Eikös nuo mitä ei saa syödä raskaana ole vain että niissä voi muka olla jotaki bakteereja, mutta eikös suomessa ole kuitenkin aikas puhdasta tuo ruoka jne.? Että mun mielestä voi juoda ja eikös se ole niin ettei se heti ole sikiöllä verenkierto äidin kanssa yhteydessä? Ulkomaillahan myös sanotaan että raskaana olevat ei saa saunoa mutta eiköhän suomen mammat ole saunoneet kautta aikojen ja tulee saunoon vastakin :)

Katey täällä kans haluisin laihtua. Välillä pelkään miten kohdellaan sitten neuvolassa. En saanu laihduttua häihin sillon 2010-2011.. Harmittaa ku olin laihtunu ennen ku tapasin mun miehen ja sit lihoin takas korkojen kera..

Päätin muuten että lopetan ihan itse sen venlafaxinin. En jaksa mitään lääkäreitä sotkea ku tuntuu välillä et neki on niin rahanahneita tai ei muuten vaa tiedä mitään. Oon myös jättäny histecin ja olo on ollut ihan hyvä, henki kulkee välillä aivastuttaa ja yskittää mutta luulen että mikä ikinä mulla on ollutkaan niin se on menossa pois. (Kertokaa jos ette ymmärrä mistä puhun :D en muista mitä kaikkea on tullut selitettyä.) Oon ruvennu "harrastaan" positiivista ajattelua ja ottanu käyttöön ne mamma vitamiinit ja kalaöljyn joten uskon että näilläkin pysyy kurissa ahdistus. Oon myös yrittäny lukea millä kaikella ruokavaliossa voi vaikuttaa mielenterveyteen kuten masennukseen ja ahdistukseen. Myös toi et pyrkii laihtumaan lisäämällä liikuntaa ja kattomalla vähän enemmän mitä syö, uskon parantavan mieltä.

Näissä on paljon koulukuntia...toiset on sitä mieltä että on monta tervettä lasta synnyttäny kattomatta mitä syö ja niin on tehty ennenkin ja sitte on näitä mun kaltasia bakteerikammosia jotka hysteerisesti välttää lähes kaikkea jos voi olla muka jotain. Toi tilamaito on kyllä kautta hirtorian aiheuttanu keskenmenoa ja tiedetään jopa naisten käyttäneen sitä keskeyttämään oman raskauden. Oon kyl ymmärtäny et sitä pitäis juoda iha litra tolkulla :D

No mutta tuskin tarvii muutenkaan pelätä, en usko kyllä raskauteen vielä. Ja ihan totta ei kait se vielä siihen alkioon vaikuttaisi vaikka joisinki.

Anni00, ei sitä venlafaxinia kannata ihan kertaheitolla lopettaa. Suosittelisin asteittaista lopetusta... Riippuen sun annostuksesta, mut hyvä olis ensin puolittaa annosta ja sitä kautta vähittäin lopetella. Voi tulla tosi kamala olo, riippuen tietty siitäkin, miten iso annos, miten kauan oot syöny, ja miksi sulla se määrätty... :) Nimimerkillä sairaanhoitajatar ;)

Voi että, tulis nyt niitä plussia... :)

Täällä odotellaan iltaa, ihana päästä viiniä maistelemaan ja syömään. Tänään sitä voi vielä hyvällä omatunnolla maistella, kun ovistakaan ei oo vielä ollut :)

Eilen tuli taas sellanen älytön onnentunne, ihan jo pelkästään tästä, että päästy yrittämiseen asti.. Kun miehen kanssa voi vihdoin jutella vauvahaaveista ja suunnitella, mitä sitten kun tärppää jne... Ennen tarvinnut aina himmailla juttujaan, ettei toimen ahdistu. Nyt kuitenkin täysillä keskusteluissa mukana ja huomaa, että itsekin sitä jo kovasti toivoo :) Eikä oo muute tarvinnu ite ehdotella petipuuhia, mies on kyllä aktiivisesti hoitanut aloitepuolen :D Eli normaalia enempi on pupuiltu, eikä oo itte tarvinnu huolehtia asiasta... Taitaa sekin kertoa siitä, että mies on kovin tosissaan. :)

Yhteistyössä