Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

anni00 haalea viiva VOI tarkoittaa, että ovis lähestyy, mutta joillain ne näyttää haaleaa viivaa koko kierron. Testaa tänään samaan kellonaikaan ja jos se on vahvempi, niin sitten ovis on tod. näk. tuloillaan :) Mulla oli ovistestit kp9 nega, kp10 haalea, kp11 saman vahvuinen, kp12 nega.

nuorallatanssija Mahtavaa! :heart:

Päivän tiedepläjäys:

Lueskelin juttuja tuosta ovistestin käyttämisestä raskaustestinä ja nytpäs onkin selvillä miksi ne näyttää raskauden! LH ja hCG on melkein samanlaisia rakenteeltaan. Eli hCG -proteiini on pikkuisen pidempi kuin LH-proteiini, joten ovistesti luulee, että hCG on LH:ta, koska se tavallaan jättää huomioimatta ne viimeiset rakenneosat. Sen sijaan raskaustesti tunnistaa vain hCG:n sen pienen eroavaisuuden perusteella. Eli periaatteessa jos ovistesti on nega, ei ole myöskään raskaana?

Johtopäätös: Jos LH-hormoni syntetisoituu yön aikana eikä siis näy aamupissassa, niin ovistesti näyttäisi raskauden aamupissasta! Tadaa :D Jos ovistestissä on sama herkkyys kuin raskaustestissä, se ei kylläkään näytä raskautta yhtään sen aikaisemmin.

Päivän tiedepläjäys on päättynyt :D

ujm
Nuorallatanssija: onnea onnea onnea onnea!! Olikos teilläkin vielä yrityskerta ykkönen? Vai muistanko väärin.. En jaksa puhelimella selata taaksepäin :) tässä ketjussa kun katsoo noita plussanneita niin aika hyvällä peosentilla saatu alkuun heti. Luo vähän toivoa :)

Tänään nyt sitten dpo 13. Alkaa jo jännittämään!

ujm
Mulla taas oli ovistikku aina ihan viivaton, kunnes hetkellisten kovien varsakipujen jälkeen kahden päivän ajan puolet haaleempi kun kontrolliviiva. Missään vaiheessa en siis saanut tummaa viivaa, mutta oireista oletan että ovis sillon tapahtu.

Jos tästä kiertosta ei tärppää niin seuraavassa en kyllä jätä pelkkien tikkujen varaan, vaan pyrin siihen joka toinen päivä seksiä hiukan menkkojen jälkeen ja siihen asti että menkat alkaa. On ainakin sitten maksimoitu mahdollisuus kun siittiöitä on koko ajan paikalla.

Mulla tuli noita valkosia tikkuja vaan jos pissa oli liian laimee. Päätin sitte alkaa testaa aamusin vaikka suositellaan että oviksen testais päivällä kun ei kuulemma aamulla nouse lh tarpeeksi. Mulla ainakin toimi paremmin aamu pissasta. Juon niin paljon vettä päivän aikana, enkä pysty pidättää kauheen pitkään.

ujm Hienoa, olemme siis molemmat seksimaratonin suorittajia. Eilen aloitettiin miehen kanssa maratoni, ihan jopa 2 kerralla peräkkäin. Menkkojen jälkeen olo on niin himokas ettei se ensimmäistä kertaa jaksa kovin pitkälle uutta kiertoa odotuttaa, minä kun olen muutenkin niin kärsivällinen ja hyvä odottamaan.

Oi joi, meneepäs aika hitaasti. Nyt vasta kp5 -.-

• Tykkää
Reactions: Elviira86
ujm
Empuska: mun mielestä aika menee tosi nopeesti :D kun ajattelen että nyt jo on eka yrityskierto lopussa! Justhan mä vasta jätin pillerit.. :) vaikka kyllä sitä tietty joinain päivinä tuskailee et oispa jo pidemmällä.

Kyllä mustakin ekat kierrot meni nopeesti, mutta tää kierto on käynnistynyt jotenkin tuskallisen hitaasti. Ehkä varmaan juuri siksi kun viime kierto meno niin monelta osalta ihan plörinäksi niin jotenkin varmaan suuret odotukset tässä yk:ssa. Eiköhän nämä päivät tässä ala pian rullaileen ja sitten huomaankin että ollaankin jo piinapäivissä, oi voi niiden hitauden määrää! :D

Hei tiiättekö noista ruumiinlämmöistä jotain? Siis kun mä en ole koskaan niihin perehtyny, mut aamulämpöjä mittaamalla kuulemma voi bongaa oviksen. Mutta entäs raskautta? Voiko lämmöt enteillä jotenkin raskautta taikka menkkoja?

Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tiistai 07.01.2014

Nimimerkki......Ikä.....Kp...............Yk........Ya......Monesko

Katey.................24v .....33/?...........1.....12/13......1.
Sandri.................24........25/30........3.....11/13.......1.
Minisport.............27........25/28-41....5.....08/13.......1.
Niuski.................31.........22/25-26....1.....12/13......1.
mymosa..............31.........20/27.........2.....12/13.......4.
Kinkula-..............24.........19/28~30....1.....12/13.......3.
Heranen.............23.........11/28-30.....2......12/13......1.
Anni00................26.........11/30-35....1......12/13.....1.
Annuski...............31.......7/30-32......5....09/13.......2.
empuska.............21........5/26-...........3.....11/13......1.
Elviira86..............27........4/25.........1.....01/14.......1.
Ujm....................25........??/??.........1.....12/13.......1.

Piinailijat:
Annuski dpo 17
ujm dpo 13
Niuski dpo 10
Kinkula- dpo 3

Plussanneet:

2013:
marraskuu kuukiuru (yk1), 5th (yk1), Haikulainen (yk1), mariet (yk2), nannaa (yk2)

2014
tammikuu nuorallatanssija (yk2)

Plussanneiden ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2313211-yrittamaan-paasseista-plussanneet-3-a/

Blogeja:

kuukiuru come to mama
heranen The one I laugh with
ponityttö Multaa ja Timantteja

Viimeksi muokattu:
Huhhuh, mullakin muka vasta kp4 - miten aika matelee. o_O Eli samoja fiiliksiä kun muilla...

Eka yk vasta ja nyt jo katkeruus muiden (näiden oikeiden ihmisten täällä esim. töissä) vauvauutisista. Hah. Niinku tässä nyt jo lapsettomia oltais, kun ei oo kertaakaan vielä ees keritty hyödyntämään. :D Siis toki olen tosi tosi tosi onnellinen kaikkien puolesta, mutta nytkin kun kuulin työkaverin olevan raskaana - toinen jo lähiaikoina, molemmilla vahinkolaukaus kuulemma - niin koin jotenkin kateutta?! KUMMALLISTA?! Eniten ehkä sapettaa se, että polttavat tupakkia vaikka tietävät raskaudesta. Minä itse tupakoin, mutta mieleeni ei hetkeksikään juolahtaisi, että jatkaisin plussan jälkeen. Enkä tarkoita moralisoida, tuottaa pahaa mieltä kenellekään tms. Tällaisia vaan mielessäni nyt pyörii.

Ens viikolla olis sitten ovista. Aattelin kans, että tänään alkaa tallettelut ja saa jatkua hyvinkin säännöllisesti sitten seuraaviin menkkoihin asti (joita ei toivottavasti tule ;) ). Ja siis VÄHINTÄÄN joka toinen päivä :D Mahtaa olla mies ihmeissään mun kanssa tässä vielä :D

Elviira86 Et tosiaankaan ole yksin ajatuksesi kanssa. Mulla ainakin ilmenee aika-ajoin tuollaisia tuntemuksia kun haluaisi sen vihdoin sattuvan myös omalle kohdalle. Tuntuu niin monelle olevan turhankin helppoa, miksi? -.-' Mutta niinkuin sanoit, niin ei tässä vielä lapsettomaksi julistauduta kun aikaa mennyt niiin vähän aikaa vasta(varsinkin teillä :D) Siskoni yrittivät lasta melkein vuoden verran ennen kuin tärppäsi, joten ihan positiivisilla mielin tässä mennään edelleen.

Sama täällä tuon tupakoinnin kanssa, itsehän olin polttamatta tuossa 5vkon verran mutta sitten kerääntyi se murheenkryyni niskaan satamalla ja sinne se lopetus sitten meni. Missään nimessä en enää kessuttele siinä vaiheessa kun plussan tikkuun saan, en todellakaan. Muistaakseni luin netistä jostain ettei äidin tupakointi ole sillä tavalla haitaksi sikiölle ensimmäisen raskauden kolmanneksen aikana. Tuntuu silti jotenkin niin hurjalle ajatella, että joku voi hyvällä omallatunnolla tuprutella silti ihan tietoisestikin o_O Ja minäkään en ketään tahdo moralisoida asiasta, kukin tehköön omat valintansa mitä harrastamalla vauvansa maailmaan saattaa :)

• Tykkää
empuska, ihana kuulla että en oo yksin näinen hölmöjen tuntemusteni ja ajatusteni kanssa :) Joo, ei tässä tosiaan yritystä ole ollut oikeestaan lainkaan vielä. :D Mutta ehkä se tunne tulee siitä, kun kuumeilu ja toiveilu on jo jatkunut niin kauan. Kateutta on ollut ehkä jo ennen yrityksen alkamista, juuri sen vuoksi, kun ei ole ollut itsellä muista syistä mahdollista...

Mutta hei, toivotaan että pian saataisiin lisää plussia, ja tärpit kaikille tulis nopiaan - hyvässä alussa ollaan kun täällä ketjussa plussat on tullut kahesta ekasta kierrosta.. Joillain tosin menossa jo useempikin yrityskierto, mutta kuitenkin - toivoa on pikaisesta tärpistä :)

• Tykkää
Reactions: empuska
ujm
Tältä kantilta ajateltuna täytyy kyllä sanoa että onneksi lähipiirissä ei ole muita yrittäjiä eikä toivon mukaan tuu vahinkojakaan. Sisko on tosin menossa naimisiin kesällä ja varmaan sitten tulee lapsikin, toivottavasti ehin ensin :D normaalia kilpailua siskosten välillä.. Heh

• Tykkää
Mua niiiiiiin jännittää! Perjantaina pääsee testaamaan! Ja juu-u, miten voikin aika näin madella, voi luoja. Onneksi huomenna alkaa arki, saa muuta ajateltavaa :)

Mietin tuossa (hätähousu himotestaaja...), että testaisko jo huomenna tai ylihuomenna ovistestillä vai ei. Niitä kun on tuolla aikamoinen nippu ja r-testejä on vain kaksi. Eihän siitä ainakaan haittaa ole, kun ei ne negat vielä tässä vaiheessa mitään tarkoita. Mulla ei oo sitten niin mitään oireen tynkääkään, ainakaan sellaista mitä ei olis joskus aiemmissa luomukierroissa ollut. Eli ei pysty oireista päättelemään juuta eikä jaata.

Mulla ei lähipiiristä ole kuulunut vauvauutisia piiiiiiiitkään aikaan. Mun lähimmät ystävät onkin tosin lapsensa jo tehneet, sinkkuja tai sitten ihan vapaaehtoisesti lapsettomia. Eipä ole päässyt kateus nostamaan rumaa päätään :D Kummilasta olen nunnutellut oikein innolla ja tämän äiti oli alkanut epäillä, että meille tulee kohta vauva. Olihan se pakko myöntää, että yritetään, kun eipä mun pokka kestä valehdella :x. Onpahan sitten yksi ystävä miehen lisäksi, jolle kertoa heti kun plussa ilmaantuu :)

• Tykkää
Joo onneksi ei ole tässä ihan läheisimmissä ystävissä/tutuissa sellaista paria joka lasta odottavat tai saatikka edes haluavat. Lähinnä sellaisten puolituttujen ja melkein tuntemattomienkin vauvaonnea tulee joskus väkisinkin hiukan kadehdittua o_O vaikka omassa elämässä tällä hetkellä ja olosuhteisiin nähden kaikki on paremmin kuin hyvin, mikäli pahin suru ja ikävä hellittää mutta näin niinkun muuten. Ihana mies, ihana koira, ihana omakotitalo, ihana elämä muutenkin, tykkään mun työstä ja kaikenlaista, se vauvaonni vielä puuttuu :)

• Tykkää
Pystyn nyt myös samaistumaan tuohon "vauvakateuteen" vaikkei meillä ole ihan vielä yritys päällä. Kateus on kuitenkin jotenkin enemmän noihin ns. puolivahinkoja kohtaan. Vuosi sitten syksyllä kun paras ystäväni ilmoitti että he aloittavat yrittämisen iski silloin kateus myös kun itse tiesi että menee vielä reippaasti yli vuosi ennen kuin oma yritys alkaa. Nyt kuitenkin kun ystävälleni ei vieläkään ole kuulunut vauvaa ja on nähnyt kuinka paljon tuo lapsettomuus ystävääni harmittaa niin nyt todella toivoisin heille sen vauvan! Hassu tämä ihmismieli..

Mullakaan ei onneks ole lähipiirissä raskaana olevia. Varmasti samoja tuntemuksia mullakin heräisi.

Pieni toive heräsi jospa saankin sen yrityskierron alkamaan aikaisemmin. Kuivuus nimittäin helpottanut tänään ja se enteilee kyllä menkkoja lähipäiville...tai sitten tämä kierto on vain ihan erilainen kun edellinen.

Kiitos mymosa!

Onkohan teillä muilla samanlaista ruoka-aine ahneus kierron alkupäivillä? Mulla on viimenen yrityksetön kierto menossa ja oon ahminu menemään mätiä, maksaa, juustoja, graavi lohta ja sushia aivan hulluna. :D Nyt kun vielä voi syödä. Mitähä mä viel keksisin ahmittavaks?

Yhteistyössä