Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

mymosa
Eilen vielä tuli sitten kerran veristä kananmunalimaa ja nyt on nippaillut tuonne sivuille, että jos tänään on testit negaa niin enpä tiedä mitä on..

No eilen hyödyntämään pystyttiin, onneks tää mahdollinen ovis sattui näihin pyhärykelmiin, vaikka kipeiden lasten takia edellinen kerta oli just oikea pikainen-siemenet-sisään-suoritus.. Mutta helppohan se on sanoa, jos ite pystyy joka päivä ja on siihen aikaa sekä jaksamista, kaikilla kun ei ole.
 
Mymosa, ei se aina helppoa ole varsinkaan jos on siunaantunut lapsukaisia jo.. Mutta tosi hienoa, että kuitenkin saitte talletettua, vaikka pikaisesti! :)

Meillä aikataulutus ei ole ongelma, mutta jaksaminen kyllä... Välillä työviikot saa niin uupuneeksi, että minä nukun illalla, kun mies tulee iltavuorosta kotiin. Kun ei ole lapsia, niin sitähän vois harrastaa sen puolesta ihan koska vaan, mutta kun ei vaan jaksa aina. Uskon kuitenkin, että tässä tilanteessa en anna "pienen" väsymyksenkään haitata vaan silloin talletellaan kun tarve on. Uskon että raskautumisyritys tuo lisävirtaa petipuuhiin ja elämä lakanoissa aktivoituu entisestä :)

Miten muilla aikataulut sopii lapsentekohommiin? Onko vaikea löytää aikaa? Onko touhuun enemmän innostusta vai tekeekö sitä vähän suorituksenomaisesti?
 
ujm
Meillä aikataulut sopii helposti, mies tekee töitä kotoa käsin ja ollaan käytännössä aina yhdessä, poislukien mun työpäivät eli noin 25h/viikko.
Mutta jaksaminen sitten onkin. Erityisesti viime oviksen jälkeen oon ollut todella väsynyt koko ajan, just ja just jaksanut raahautua töistä sänkyyn. Ei siis oo paljon touhuiltu sitten viime oviksen :/
 
mymosa
Niin meillä tosiaan on tuo kuopus 1v 8kk vielä samassa huoneessa, asutaan rintamiestalossa jossa ei ole edes ovia huoneiden välillä, joten olohuoneessa ei voi touhuta jos yläkerrasta käy isommat vessassa. Eli makkariin jää ja sitten tosiaan voi käydä, että kuopus herää kuten kävi tossa uutena vuotena.

Meillä mä olen kotona, mutta mies tekee yrittäjänä hommia. Aamuvuoroviikolla lähtee yöllä 3-4 aikaan töihin ja tulee 4, menee sitten jo puol 9 nukkumaan (tuolloin voisi, mutta yleensä joku lapsista tietenkin valvoo vielä tai mies väsynyt), iltavuoroviikoilla mies lähtee töihin 12 aikaan päivällä, jolloin kukaan ei nuku :D ja tulee yöllä 2-3 aikaan, jolloin mä nukun jo. Ja olen yleensä ite sitten tosi väsynyt, kun yksin hoitaa talon lämmityksen, lapset, kodin ym.. Ja joskus mies tekee iltavuoroillaan kahta työtä, eli lähtee aamulla 6 aikaan ja tulee tuolloin yöllä 2-3.

Eli vaikka intoa olisi, niin väsynyttä on iltaisin. Eikä viitsi edes vauvan takia tehä seksielämästä liian suoritusta.. pupuilut siis jää viikonloppuun. Mutta tässä on kyllä toi muu hellyys ja hassuttelu tullut paljon tärkeemmäksi :)

Ja toisaalta, eipä sitä sektion jälkeenkään sitten ole seksiä pariin kuukauteen :D
 
ujm
Jep, ymmärrettävästi lapset vaikuttaa asiaan paljon, jotkuthan sanoo että pienen vauvan kanssa voi samassakin huoneessa, mutta en tiedä luonnistuisiko itseltä se. Meillä on aika pieni kaksio ja tuleva vauva tulee nukkumaan pitkään meidän huoneessa. Ollaankin suunniteltu että jos lapsi vaan suostuu nukkumaan päikkäreitä vaunuissa terassilla niin silloin lienee paras aika pupuilla. Tai sitten nukkua univelkoja pois :D

Mä luulen että itsellä vähän tää tikuttaminen ja ovulaation miettiminen on vaikuttanut haluihin. Helposti tulee ajateltua että ei nyt viitsi kun ei ovuloi. Mikä on tosi tyhmää kun tähänkin asti seksi on ollut melkein 3-4 kertaa viikossa ilman vauvahaluja. Voi kun oisin vaan ajatellut että aina voi tulla raskaaksi. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Elviira86
Niuski : kiitos avusta :)

meil ei oo ongelmia juuri tuon ajoituksen suhteen, mies päivätöissä ja mä opiskelen.. ja nyt ollaan oltu molemmat joulun aika kotona joten on tullut talleteltua aikas hyvin.. kaksi kertaa jäi kaksi päivää vissii väliin, mut muuten vähintään joka toinen päivä hommailtu.. nuo polttarit pisti suunnitelmat uusiksi :DD

joku puhui vasta et on joku "sisäinen-intuitio" ettei tulisi saamaan lapsia.. mul on kans vähän samantyylistä ajattelua, mutta kai se on ku on aina toivonut sitä lasta niin paljon, niin yrittää samalla varautua pahimpaan..

mä tässä oon mietiskelly että mennään häihin asti rennolla asenteella.. sit vois alkaa tikuttaan ovista, koska nyt ei oo mitään hajua onko sitä ollu vai ei..

aloinki miettiä! kun viime kierrossahan mulla tuli oviksen aikaan ruskeaa limaa ja tuhrutti pari päivää niin luin jostain anovulaarisesta vuodosta, mutta siinä ei mainittu yhtään tuleeko se vuoto oviksen aikaan vai koska.. mutta tässä kierrossa ei oo ollut mitään, joten ois kiva NYT ajatella et tuo tuhruttelava vuoto ois ollu sitä ettei ovuloi.. vaikka aika yksyhteen se meni ovisvuodon kanssa.. vaikeaa tää naisen elämä.. parempi p*neskella menemään.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Elviira86
Kateylle peukut pystyyn että tulisi plussaa testiin!

Tänne on kyllä tullut oikein kerta rysäyksellä porukkaa, tervetuloa mukaan! :)

Täällä odotellaan ovista, pitäisi olla suunnilleen viikon päästä..toivottavasti silloin pääsee useamman kerran hommiin.
Meillä aikataulut sopii aika hyvin yksiin, mutta jaksaminen onkin sitten eriasia. Itselle on kyllä tullut ihan uudenlaista intoa petihommiin (toki nautin seksistä ilman vauva-ajatustakin ;) ) ja mieskin on jotenkin piristynyt.Oon kyllä pelännyt että seksistä tulee suorittamista, mutta onneksi ei ainakaan vielä. Jollain muullakin taisi täällä olla hieman pihtari mies. Joskus tuntuu kyllä niin rasittavalta, varsinkin jos tietää että ovulaatio on tulossa ja olisi toivottavaa harrastaa peittojen heiluttelua.

Onks täällä muut ostellut jo vauvajuttuja varastoon? Itselläni on ollut useaan otteeseen lähellä ostaminen, mutta sitten oon taikauskosena ajatellut sen tuovan huonoa onnea. Pelkään myös ettei raskautuminen ole kohdallani helppoa ja joudutaan yrittämään useampi vuosi. Ahdistavia nuo ajatukset, varsinkin kun ei ole vielä tullut mitään ilmi mistä pitäisi huolestua. Välillä kyllä ahdistaa koko raskauden ajatteleminen ja pelottaa jopa, mutta se nyt onkin ihan normaalia ;)

Tää on kyllä ihana paikka tulla purkamaan ajatuksia, kun tietää muidenkin painivan samojen ajatusten kanssa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Elviira86
Mitä ihmettä!? Kokeilin huvikseni ovistestiä ja sain siihen plussan! Nyt menossa siis kp34 ja menkkojen pitäisi alkaa kohta, noin kp 36-38. Olen olettanut että ovis oli jo kp23 tienoilla. Vaan onkohan nyt ovis sitten vain myöhässä ja vasta nyt... Luin juuri ketjua ovistestistä raskaustestinä ja testasin vain huvikseni mitä näyttää. Nyt hämmennyin testin tuloksesta. Niin ja mitään ovisvuotoa ei ole näkyvissä. Mitä tää on?!


Lisäys: voihan se olla että lh vain nousee loppukiertoa kohden ja kohta menkat alkaa. Testasin ovistestillä myös toissapäivänä silloin näytti vain haaleaa viivaa. Siksi tästä niin yllätyin.
 
Viimeksi muokattu:
Mahdollisesta hedelmöittymisestä kuitenkin vain n. viikko aikaa, etten usko kyllä raskautumiseenkaa. Enkä usko, että r-testi vielä näyttäis mitään. Mut aika hassua. Täytyy varmuuden vuoksi kuitenkin käyttää tämä ovis? hyväksi :)
 
mä kans dippasin syksyllä ovistikun ihan loppukierrosta ja oli ihan vahva viiva. sitte luin et joillakin nousee lh ennen menkkoja ja niin ne menkat alkoikin.. toivottavasti sulle käy toisin :) peukkuja! tuuhan kertoileen kuinka kävi :)
 
Hirveesti olette tarinoineet täällä! :)

Minä olen ostanut, pienen kasan jo vaatteita jotka käy vähän niinkun molemmille sukupuolille mutta ovat kuulemma vähän poikapainotteisia, outoa ;) minä muuten näin pari päivää sitten että meillä oli vauva, sillä oli ihan tumma tukka ja silmät, niin kaunis olento se oli <3
 
Täälläki ootetaan malttamattomana ovista. Meillä minä taidan olla yleensä se pihi mutta nyt kun jätti renkaan niin meillä on peitto heilunu tyyliin viikon aikana enemmän ku pariin kuukauteen :D. Meillä on ihan hyvin aikaa tuohon touhuiluun. Minä käyn koulussa ja mies on välillä illassa (pääsee n. 21:15) välillä aamussa ja käy treeneissä muutamana iltana viikossa, ite ruukaan kattoo salilla käynnit niin että mieskään ei oo kotona. Enemmän se huvittaminen ja väsymys vaikuttaa siihen.

Ostin tänään raskausvitamiineja ja sellasta omega-3 kapselia jossa ei oo A-vitamiinia kun apteekintäti niin neuvoi. Ostin myös valmiiksi sitä parasetamolia ettei tule ibumaxia otettua. Vielä kun sais lääkäriin tai sinne teratologiseen vai mikä se olikaan soitettua.

Minä en oo ostanu vauvalle vielä mitään vaan nuita raskautumiseen liittyviä juttuja. Eniten melkeen haluisin ostaa tutteja :D
 
Ja kyllä meillä paneskellaan aika useinkin, joka päivä tai sitten joka toinen maksimissaan. Joskus useempaankin kertaan yhden päivän aikana. Meillä minä taidan olla vähän se pihimpi osapuoli, tai ainakin olin mutta enpä oikeastaan enää ;) jostain kumman syystä. Mies on valmis tosi toimiin aina, kuin partiolainen aina valmiina! Sikeästä unestakin lähdetään puuhailemaan jos minä oikein intoudun :) mies on normaalissa päivätöissä ja vkonloput vapaat, ja minä töissä aina 10-21. Silloin kun olen töissä, yhdellä vkolla olen 5 päivää vkossa ja toisella vkolla kaksi päivää viikossa :)
 
Hui hitto teillä muilla on nuita petipuuhia ihan jäätävään tahtiin :D Me ollaan miehen kanssa molemmat aika vähähaluisia oltu aina. Ei me edes alkuhuumassa hommailtu kuin kerran viikossa max. Nykyään saattaa mennä useampi viikko helposti ilman mitään, eikä edes huomata! Menee tuo lepääminen usein kaiken muun edelle, mies tekee fyysisesti raskasta työtä ja mä tykkään nukkua muuten vaan 10-12h per yö.

Tosin meillä on siitä hyvä tilanne, että kumpikaan ei oikeasti kärsi seksin vähyydestä. Mulle oli lottovoitto tuo mies, kun edelliset vakavammat suhteet kaatui mun harvoihin haluihin. Yksi päättyi niinkin ikävästi, että ex alkoi sitten väkisin ottamaan kun ei muuten saanut :(

Me kyllä tykätään harrastaa ja mä oon päässy yli tuosta traumasta jo ihan hyvin, ei vaan tee mieli kovinkaan usein. Ja mikäs siinä, kaikki ovat erilaisia :) Siks meille on nuo ovistestit mitä parhain apu, kummasti alkoi halut heti hyrräämään kun viivat vahvistui :D
 
Minäkään en ole ostellut mitään, enkä taida uskaltaakaan. Juuri tuon takaraivossa painavan pelon vuoksi. Jos kuitenkin on jotain ongelmaa, eikä raskaudukaan. Olen aina pelännyt, etten voi saada lasta.. Viime aikoina minulla on kuitenkin ollut vahva tunne siitä, että meille tulee kaksi poikaa. Nimenomaan poikia. Itse ehdottomasti toivoisin tyttölasta, mutta minulla on vaan jotenkin vahva aavistus kahdesta pojasta. Meillä tuo lapsiluku on puhuttu niin, että kaksi tehdään jos niin suodaan. Kolmatta katsotaan sitten myöhemmin, jos tulee sellanen tilanne. Mutta kyllä se pääasiassa ajatuksena on, että kaksi lasta toiveena :)

Meillä on niin, että suhteen alussa minä olin aktiivisempi, nyt halut menee aika yksiin... Ei mitään valtavan usein, mutta säännöllisesti kuitenkin... N. 1-2 kertaa viikossa :) Luulen kyllä että oletetun oviksen aikoihin tahti voi vähän kiihtyä ;)

ujm, koita malttaa pari päivää vielä, josko sieltä plussa pärähtäis sit jo ;)

niuski, ikävä kokemus... :( Hienoa, että olet päässyt asian yli!

toivontähti, joko testasit r-testillä? :)

kinkula-, tsemppiä piinapäiviin :)

Anni00 tossa mainitsi noista vitamiineista... Mä oon syöny Beroccaa ja Omega-3-valmistetta... Beroccassa myös foolihappoa. Mikä ton a-vitamiinin rooli on, kun sitä ei suositella? Meillä Beroccat nyt loppumassa, ajattelin kans apteekista hakea itelle omat vitamiinit, mies saa jatkaa Beroccalla edelleen ;)
 

Yhteistyössä