Yrityksen odottajat

Tuntuu pahalta tulla tänne hehkuttamaan, kun muilla on ollut surua :/
Mutta on pakko jakaa..

Poikaystäväni tuossa vähän aikaa sitten aloitti keskustelun, ja kertoi kuinka hänen(kin) mielestään meidän perheessä on tyhjiö, jonka pieni lapsi voisi täyttää! <3
Joten siinä sitten mietittiin ja puhuttiin, että milloin kumpikin haluaisi lapsen (vaikka sitähän ei siis voi määrätä - tiedetään), niin poikaystävä siinä tokaisi että 2015 vuoden alkupuolella. Siinä sitten laskiskeltiin, niin totesin että kohta täytyisi jo sitten pillereitä jättää pois sun muuta. Suuri mielihalu olisi, mutta tulin ajatelleeksi, että haluaisin kumminkin juhlia "vikat bileet" kun täytän syksyllä 20. En oikein tiedä mitä tehdä.
Tällä hetkellä ollaan päätetty, että pillerit jätän pois kesällä 2014, ja katsotaan miten kierto tasaantuu, ja synttäreiden jälkeen aletaan sitten yrittämään. :)

Anteeksi sekava teksti, ja anteeksi suuresti että olen hetkeksi jättänyt foorumin unholaan, enkä ole lukenut kaikkien tekstejä <3
 
Tää on ikävä tilanne enkä toivo kellekkään tällästä tapahtuvan.
Noh ukkohan ei ihan aluksi ees uskonut, kun sanoin ettei hänen äitinsä pidä minusta. Nyt uskoo, kun anoppi todellakin ylitti rajan jollonka tätä ei voi enää sivuuttaa millään tavoin. Tilanne on myös todella veemäinen siksi, koska ukollani ei ole itsetuntoa jälellä kuin rippeet. Itsevarmuutta miinuksen puolella eikä hän uskalla sanoa vanhemmilleen niin kovasti vastaan mitä pitäisi. Hänhän ei saa sanoa perheelleen mitään negatiivista, tai siis saa, mutta se laitetaan minun syyksi. Minä olen manipuloiva ja olen istuttanut hänen päähän sen mielipiteen jne. Häntä myös ns. kiristetään perinnöttä jättämisellä jos hän lähtee nyt pois noista töistä. Ei sitä suoraan sanota, mutta ollaan asenteella "jos lähdet, niin meidän on myytävä metsä ja plaaplaaplaa" ja poikaystäväni rakastaa tehdä mehtähommia.

Ollaan mietitty vaikka mitä vaihtoehtoja, että miten pääsisimme muuttamaan yhteen. Vielä ei ole keksitty sitä mikä olisi molempien kannalta hyvä.

Minä olisin ollut tiukempi, jos olisi kyse minun vanhemmista. En olisi katsonut yhtään tuollasta käytöstä. Varmaan en olisi äitiini enää missään yhteyksissä.

Anoppi oli laittanut facebookkiin oottelevansa mummoksi tuloa (sieltäkin se jo minut poisti kavereista kyllä...heh).. varo vaan mitä toivot :D ei varmana pitäisi ajatuksesta, että olisin hänen lapsenlasten äiti.

Olen hyvin pahoillani tälläsestä valivali viestistä joka varsinaisesti ei liity mihinkään. Turhauttaa vaan. Molemmat haluaisi vauvan kyllä, mutta on vain tämä este nimeltä anoppi tässä... argh.
 
mymosa
Autumnn voimia sinne!

Mä olen joskus kokenut sen mitä voi olla jos anoppi ei tykkää.. ex-anoppi inhosia mua, en ollut hyvä äiti, en hyvä hänen pojalleen.. ja kun erottiin minusta tuli rahanahne ym. Ei onneksi oltu naimisissa.
Tein exälle selväksi, että jos hän ei asetu äitiään vastaan minun, perheensä, puolelle minä lähden.. En aikoihin käynyt enää hänen luonaan vaan ex hoiti lasten mummovierailut.

Nyt kun ollaan erottu ja ex ei ole edes omien lastensa elämässä, on mummon ollut pakko nöyrtyä, koska haluaa tavata lapsenlapsiaan. Jopa ekan kerran hän sanoi minua fiksuksi ädiksi. Ilmeisesti hänen silmänsä avautui siihen, etten minä ollut se ainoa paska vaan hänen kultapojassaan oli myös suuresti vikaa.
Onneksi nykyinen anoppi on vallan ihana, vaikka ei aina ajatus kohtaa niin tullaan toimeen ja minut on otettu lämmöllä vastaan.

Tuollaiset anopit kaipaa sitä luuta kurkkuun. En teidän tilannetta tiedä, mutta miksi anoppi estää muuttamasta yhteen? Siirtäkää anoppi täysin sivuun ja elätte juuri kuten haluatte, sekös varmasti häntä ärsyttää mutta sehän ei haittaa.
 
Siirryn nyt tuonne toiselle palstalle saatan tietty käydä teitä kurkkimassa ja jutustelemassa. Mutta Hyvää Joulua kaikille ja voimia niille joiden miehet ei ole vielä heltyneet tai joilla on muita huolia! Tulkaahan perässä.
 
Mä taidan hakea ne paskat pillerit takasin...Tuntuis helpommalta tää elämä niiden kanssa. Ei toi mies puheista huolimatta tule varmaan ihan lähivuosina olemaan valmis siihen vauvaan. Äitiyskirjat sun muut on nyt piilotettu kaapinpohjalle. Saa siis poistaa myös tuolta listasta, vaikka varmaan silti käyn täällä!
 
Heippa taas kaikki ihanaiset odotusta odottavat naiset!
Täällä on omituinen suhde anoppiin. Miehellä kun on lapsi niin anoppi kaveeraa entisen miniänsä kanssa niin tiiviisti että minä en oikein halua edes olla yhteyksissä anopin kanssa, kun ei kiinnosta kuunnella kuinka ihana ihminen tämä miehen ex on.

Taas on yksi joulu vietetty ilman omaa lasta. Tuntui kamalan tyhjältä. Miehen lapsonen oli meidän seuranamme, mutta ette uskokaan kuinka pahalta tuntuu kun hän syrjäyttää minut kaikesta "en puhunut sinulle" "en halua että sinä kaadat mehua"... Tuntuu suorastaan vittuilulta että pitää katsoa vieraan ihmisen lasta eikä omaa ole vielä vaikka kuume on kova. :D

tasan 23 viikkoa ehkäisyn loppumiseen... Ei ole paljon <3 ajattelin pienen kuntourakan ottaa kevääksi ja sitten ei muuta kuin pupuiluhommiin ;)
 
Kaikennäkösiä anoppeja niitä on, hyi. Meilä anoppi pitää yhteyttä ex miniään ja kehuu sitä minullekin, mutta ennen vain kuulemma haukku sitä.. jepjep.

Toivmuk anopin korviin ei mene tää minun avautuminen täälä. Siitähä se pe..se repeis :D

Mutta aikasemmin taisin mainita, et ukko asuu vielä kotonaan. Ja syyhän siihen on yhteinen työpaikka- maatila. Puolisko on jäämässä jatkamaan siihen ja lähellä ei ole muita asumis mahdollisuuksia. On se sen verran korvessa. Lähimpään vuokra-asuntoon on yli puolen tunnin matka. Jos miekkonen lemppaisi äitinsä nyt pois tilalta, hukkuisi hän töihin..

Itse haluan asua maalla, mutten anopin silmien alla.
 
Apuva! Minä otin ohituskaistan ja pääsinkin äkkiämmin siirtymään yrittäjiin. Mies on ajatukseen nyt totutellut ja eilen ilmoitti olevansa valmis. Tjottailu alkakoon :)

Siirryn nyt siis tuonne yrittäjiin, mutta seurailen täälläkin. Tulkaahan pian perästä sinne :heart:
Hei kaikki! Ilmoittaudun takaisin tänne... Mies löi heti seuraavalla viikolla tuon yritys-keskustelun jälkeen uudelleen jarrun pohjaan... Olin asiasta niin rikki, etten ole edes täällä pystynyt käymään. Edelleen siis yritystä odotellaan. Keskusteluja aiheesta on käyty, että josko sitten ensi vuonna kuitenkin. On ollut kovin rankkaa viimeiset kuukaudet, muutenkin, kuin tämän asian tiimoilta. Mutta nyt siis taas mieliala sen verran noussut armottomasta takaiskusta, että kykenin jälleen tänne....

Eli ihanat naiset, pääsenkö takaisin listoille? :)
 
Mietin niin pitkään, että rekisteröidynkö tänne vai en.. Olen jo tovin seurannut tätä foorumia ja kaiken maailman vauvasaitteja. En tiedä miksi liityin, mutta en myöskään tiennyt, että miksi en liittyisi :D Vauvakuume mulle iski ehkä 3 kuukautta sitten, täysin puskista. Siihen asti ajattelin, että ehkä sitten joskus ennen kolmeakymppiä. Nyt ajattelen, että as soon as possible..

Olen nyt 23v, ja näillä näkymin yrittäminen alkaisi kevät/kesä 2013.. Esikoinen olisi kyseessä :) Mulla ei ole mitään tietoa omista kierroista tai muista, pillereitä oon syönyt viimeiset 8 vuotta.

Ainoa mikä tällä hetkellä pidättelee kesään asti, on epäselvät työkuviot. Mun työkuviot joko selkenee tai sitten menee entistä epäselvemmiksi kesän aikana. Tällä hetkellä teen sijaisuutta.. En tiedä, että odottaako mua syksyllä jatkopesti vaiko työttömyys. Vakipaikan mahdollisuuskin on, tosin pieni sellainen.. Sen varjolla yritän malttaa, mutta tää alkaa käymään ihan sietämättömäksi.. :headwall: Mun alalla vaan on aika suuri työttömyysprosentti, siksi se vakiduuni ois ihan kiva seikka, mutta en kyllä millään kykene montaa vuotta odottaa. Tällä hetkellä oon sitä mieltä, että yritys alkaa viimeistään ens kesällä. Mies ei ole ottanut tähän kantaa, hänen mielestään ihan sama tuleeko vauva 9kk päästä vai vaikkapa 20kk päästä, ei kuulemma sen suurempaa merkitystä. Ja että mitä noita työkuvioita stressaa, kun niitä ei osaa ennustaa.. Mitä jos olenkin 35v, kunnes saan vakiduunin? (ja tähän mä sanon, että mitä jos saisin 24v vakiduunin, jos en ois paksuna.. ei voi koskaan tietää, mutta en mä kyllä ikuisuuksia jaksaisi odottaakaan? Ja raskaudenhan ei pitäis vaikuttaa työntekijän valintaan, mutta kun mulla on jatkosijaisuuksissa yks miespuolinen kilpailija, on vaikee arvata, että saisko raskaana oleva nainen vaiko mies ko. sijaisuuspaikan..)

Vauvakuume on mulle ihan uus juttu, enkä ikinä ois uskonut, että tää kuumeilu vois olla näin vahvaa. Olisi mukavaa päästä tänne joukkoon juttelemaan ja jakamaan näitä tuntemuksia.. Kavereista oon kertonut vasta yhdelle, vähän tuntuu ettei kaikki suhtautuisi yhtä positiivisesti. Ja kun jostain syystä kaikki tuntuu vielä niin kaukaiselta, en haluaisi kertoa kellekään ajatuksistani, jos asiat meneekin pieleen :| Muille läheisille uskallan varmaan kertoa vasta, kun kolme raskauskuukautta takana. Tää palsta ehkä helpottaisi mun olotilaa aika paljon, kun tekis mieli vaan huutaa tän kuumeen takia :LOL: Ottaisittekohan mut mukaanne?
 
jammaillen: Mulla sama tilanne...koko elämäni oon tehny määräaikasta ja haluaisin vakiduunin, mutta tiedän etten oikeasti lähivuosina sitä tule saamaan. Alan vaihto ei auta, koska kyllä tämä tilanne tuntuu nyt olevan vähän jokapaikassa. Siihen tulokseen nyt kuitenkn olen tullut ettei loppupeleissä vauuvan saamiselle löydy ikinä oikeaa taloudellista rakoa, joten antaa mennä vaan heti kun henkisesti ja fyysisesti on valmis.

Minähän jo luovutin koko vauvahaaveilun ja heti samana iltana mieheni pamauttaa, että nyt voidaan alkaa seuraavasta kierrosta jo hommailemaan :D Huhhuh!! IHANAA! En silti nyt vielä iloitse sen kummemmin koska ei siitä ikinä tiedä. Listalta saa minut silti poistaa.
Onnea matkaan kaikille ihanille! Kiitos ja anteeksi! Kohta on vuosi päätöksessä ja onnen potkuja vuodelle 2014!
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja Elviira86
Onnea ponityttö, ihana kuulla :)

Hyvää uutta vuotta kaikille tähän ketjuun! Tsemppiä vaikeiden asioiden (tai anoppien) kanssa painiville ja myötätuulia uuden vuoden myötä yrittämään pääsemiselle!

Omia kuulumisia: minutkin voi jättää listalta pois sillä siirryn tuonne yrittäjien puolelle :) Ehkäisy on jätetty pois ja fiilis aika mahtava. Mies kertoi tuossa et on rauhassa miettinyt että kyllä sen voi nyt heti aloittaa yrittämisen. Ihana nähdä, että hänkin on tosi onnellinen tästä nyt kun päätös on tehty <3
 
Jee toivontähti!! Lähetään yhdessä yrittämään! Vähän epäusko kyllä itselläni että onko tämä edes totta että nytkö se tapahtuu. Jospa kohta osais iloitakkin. Tsemppiä kaikille <3 toivottavasti vuosi 2014 alkaisi muillakin yhtä iloisesti
 
Hei naiset pitkästä aikaa! Olette sen verran tässä jutelleet reissuni aikana, että en enää muista mitä pitää päivittää kenellekin.. Laittakaa kiltit uudelleen viestiä päivityksistä :)
Sen verran teen, että siirrän toivontähden ja ponitytön yrittämään päässeisiin, onnea teille yrittämiseen!

Ja hei, mahtavaa alkavaa vuotta kaikille, toivottavasti alkava vuosi on meille kaikille se onnen vuosi, kun päästään yrittämään ja plussia pärähtelemään testeihin! :)
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 31.12.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
Kaneli8825v02/20141.
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
Hep8726vhuhti/toukokuu 20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
haavemaa24vkesäkuu 20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
Huolihuomisesta19v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
Elviira86 - 11/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Haaveissa pieni elämä
 
Viimeksi muokattu:
Heippa Veepu!

Päivitätkö minutkin takaisin odottelijoiden listaan... Ya ??/2014
Tosiaan, tuossa aiemmin kirjoitin, että mies kääntyi kannoillaan ennen kuin yritys pääsi alkamaan. Työkuvioita hänkin murehtii, mä olen kyllä sitä mieltä, että kaikkea ei vaan aina voi suunnitella... Noh, mutta tän kk:n aikana selvinnee työjutut.

Tsemppiä kaikille pehmittelijöille ja ihanaa alkanutta vuotta! Josko tää olis jo se meidän vuosi ;)
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 1.1.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
Kaneli8825v02/20141.
eläväinen20v03/20142.
Hep8726vhuhti/toukokuu 20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
haavemaa24vkesäkuu 20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Elviira8627v??/20141.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
Huolihuomisesta19v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Haaveissa pieni elämä
 
Viimeksi muokattu:
Elviira86, ikävä kuulla että teille kävi noin. :( Toivottavasti miehesi muuttaa mielensä pian ja pääsette yrityksen makuun :)

Jotta saataisiin taas keskustelu henkiin, teittekö jonkinlaisia uuden vuoden lupauksia?
Minä lupasin itselleni painavani vuoden päästä -10kg. Tiukka lupaus, kun katsoo historiaani ylipainoisena, mutta nyt on todellakin sen aika. :)
 
Anteeks et liityn keskusteluun...en osaa jättää tätä ryhmää. Mä en tehny lupauksia, mutta luin veepu blogista sun tavotteet!! Hieno lupaus mielestäni. :) tuen kyllä sinua siinä! Tiedän että se ei ole missään nimessä helppoa, mutta kaiken vaivan arvoista. Aina kun tekee tiukkaa niin tule tänne avautumaan niin tsempataan yhdessä toinen toisiamme. Siitä on hyötyä ihan oikeesti! Itselläni olisi siis myös tavotteena saada vähän rasvaprosenttia alemmas.
 
ponityttö, älä syyttä pyytele anteeks, mun puolesta ainakin saat liittyä keskusteluun koska vaan :)
Ja kiitos tsempeistä! oon alottanu mun terveysprojektin jo viime kesänä, mutta oon löysäillyt aikalailla, mennyt rennoin rantein. Ja haluaisin pysyä rentona asian suhteen, ettei se tyssää sitten kertaheitolla (kokemusta on). Mutta täytyy vähän kiristää tahtia, koska paino ei tahdo pudota millään (-4kg puolessa vuodessa), ja on tullut löysäiltyä pahemman kerran joulukuun aikana. :D

Ja todella tulen tänne avautumaan kun tuntuu siltä. Samoin blogissa on hyvä purkaa oloja. Saa tulla sinnekin kommentoimaan ken tahtoo!
 
Hei kaikille. Ajattelin et voisin hypätä keskusteluun mukaan :)
Toisen yrittämisen alkua siis odotellaan :) Yritys alkaa näillä näkymin maaliskuussa :) Ennestään on 5kk pieni neiti ja toiveena on että sisaruksille ei tulisi isoa ikä eroa. Itsestäni en osaa nyt kertoa oikein mitään mutta eiköhän se tästä :D

Eli : Eläväinen/ 20/ maaliskuu 2014/ 2.
 

Yhteistyössä