Yrityksen odottajat

Heipsan kaikille ja hyvää uutta vuotta!

Moni on päässyt jo yrittämään, paljon onnea heille :). Minäkin olen siinä rajoilla jo. Näin ollen listalta minut voisi poistaa ja siirryn hiljalleen muihin ketjuihin. Kiitos paljon yrityksen odotusajasta ja tsemppiä kaikille!!!
 
Onnea matkaan Chokomom!
Poistan sinut listalta. :)

Hei odottelijat, mitä olette mieltä, pidämmekö yrittämään päässeitä listalla vai otetaanko kokonaan pois ? Heitä alkaa olla enemmän kuin meitä odottelijoita...
 
Tää alkaa olla jo vähän noloa, juuri kun kinuin takas listalle tapahtui SE, mitä olen odottanut ja toivonut. Mies tuli iltapäivällä töistä ja sanoi, että "eikös jätetä nyt sit jo ne kumitkin pois... Mehän voidaan tehdä tästä vuodesta itse parempi..." Meillä viime vuosi ollut tosi raskas monella tapaa ja eilen juuri puhuttiin siitä, miten toivotaan että uusi vuosi olisi jo parempi.
Ja tällä kertaa uskon, että hän on 100% ajatellut asian.... Itse asiassa todistikin sen jo, kahdesti :LOL: Meillä siis kuitenkin päästiin ítse asiaan, ja molemmat ovat nyt projektissa täysillä mukana. Keskusteltiin asiasta, kyselin miksi mieli muuttui. Sanoi ajatelleensa asiaa ja on myös sitä mieltä, että asiat kyllä järjestyy (työkuviot), mutta kokee että nyt on joka tapauksessa oikea hetki vauvalle.


Eli, jälleen (ja nyt oikeasti) lähden tuonne yrittäjiin. En kuitenkaan missään nimessä jätä tätä ryhmää seuraamatta! Ihanaa vuotta kaikille! :)
 
Ihanaa Elviira ja Ponityttö että teidän miesten päät kääntyivät! Jos oma mieheni ilmoittaisikin nyt ettei tuu onnistumaan olisi se kyllä kova isku. Saa nähdä miten käy sitten ensi kuun kun ilmoitan että nyt renkaat loppu.. tuleeko paniikki vai ei :D Toivottavasti ei käy mitenkään. Päätettiin vuosi sitten että häiden jälkeen saa vauva tulla. Voi elämä miten sitä sitten jaksaa raskaaksi odottamista odottaa kun tämä yrityksen odottaminenkin on kestänyt näin pitkään. No ei ole enää pitkä aika. Alle kuusi viikkoa enää.
 
Ainiin ja pakko jakaa tämä vaikka en horoskooppeihin juuri usko. Sattui vaan hauskasti eli mtv:n vuosihoroskooppini (rapu) rakkaudesta:

"Vuosi on hyvin merkittävä rakkausasioissa. Muutat ehkä asumaan rakkaasi kanssa tai astelette peräti alttarille. Nämä suuret muutokset saattavat pelottaa sinua, mutta se on aivan normaali tunne. Muutoksiin voi sisältyä myös ajatus hankkia perheenlisäystä, ja tämänkin suunnitelman etenemistä tähdet tänä vuonna suosivat."

Hyvältä kuulostaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Elviira86
Heips, pitkästä aikaa! :)
Olin ajatellut että kirjoitan sit kun olen lukenut koko ketjun läpi, mutta jotenkin en vain ole onnistunut siinä :D

Edelleen on tuota vauvakuumetta, ei sellasena pakottavan kaipuun tunteena, mutta kuitenkin silleen että oishan se lapsenteko vain hyvä aloittaa, miksi pitäisi jäädä odottamaan?
Joulu tuli ja meni, itse en siitä hirveämmin piittaa nyt kun itse en ole lapsi ja itsellä ei ole lapsia, tuntuu vähän turhalta. Mutta mukavasti oli vapaapäiviä.

Itse ehkä vähän masistelen, kaikki (työ, koulu, taloprojekti, jopa suhde) maistuu vähän puulta tällä hetkellä, tekisi vain mieli nukkua, nukkua ja nukkua. Päästä pois tästä kaikesta. Mutta kaipa tuo tuosta muuttuu sit ku alkaa vähän valoisammat ajat.

Jei! Alle 80 päivää niin voi alkaa yrittämään :D Tietenkään nuo laskelmat ei oo kovinkaan varmoja, sillä jos heti tärppää ja lapsi syntyy etuajassa, niin kyllähän se vielä vuodelle -14 ehtii. Mutta vois kuvitella että jos pillerit lopettaa maaliskuun loppupuolella, niin ei pitäis olla suurta riskiä joulukuun lapselle. Tosin sekä äippä että sisko ovat olleet sellasia että ovat heti raskautuneet jos ovat edes katsoneet miestä päin kun ehkäisy on lopetettu, niin vähän jännittää miten omalla kohdalla menee :D

Hyvää alkanutta vuotta kaikille :heart: =)
 
Täällä myös uusi mukaan.:wave:
Meillä ennestään -06 ja -08 syntyneet lapset ja nyt iltatähtikuume on iskenyt.:heart:
Alkuun kuumeilin pitkään yksikseni että sitten joskus. Nyt kuitenkin mies myös lämmennyt ajatukselle ja yritys aloitetaan ehkäpä tämän vuoden aikana.
Mitään tarkkaa aikaa ei olla sovittu. Tosin tässä on menty välillä kokonaankin ilman ehkäisyä, joten sitä ei tiedä milloin nappaa.:whistle:
Kaksi aiempaa tärpännyt yk1 ja yk4, mutta nyt jo ikää vähän enemmän niin ei tiedä kuinka käy.
Nyt vain odottelemaan ja kuumeilemaan yhdessä. :rolleyes:

Aamurusko/29/2014/3.
 
Tuun tänne välistä kommentoimaan pitkästä aikaa. Ollaan miehen kanssa sovittu että nyt keväällä alkaa yritys, tosin haluan siitä huolimatta pysyä vain taustalla. On ollut ajatukset tosi sekasin, kun oli tuossa vuodenvaihteessa naispoli, jossa kävi endoepäilyn takia. Nyt sitten syön endolääkitystä sinne kevääseen asti. On jotenkin vaan ihan sellainen olo, että jäädään lapsettomaksi, mutta oon tällainen pahimman ajattelija. Ugh... Mitenhän sais ajatuksia vähän positiivisempaan suuntaan tästä neidon ajattelusta kun on päätetty jo ya:kin? Auttakaa masentunutta :(
 
Deleted member 130614
Minäkin paikalla pitkästä aikaa. Hyvää uutta vuotta kaikille!

Onnittelut niille, joiden suunnitelmat ovat edenneet pikkuhiljaa. :)

Täällä on ollut lapsipuheiden ja perhesuunnittelun suhteen hiljaista. Ollaan vietetty joulua keskenämme muuta puuhaten. Yksi keskustelu käytiin kevyenomaisesti siitä, että mitä jos olisikin viisi lasta.

Meidän vanhemmat tuntuvat osittain jo odottavankin lasta. Vähän tuli sellaista vihjailua ja vitsiä taas pyhinä.. :) Mutta itse olen hiukan alkanut epäröimään. Miehestä en osaa sanoa. Voisi koettaa udella jossain vaiheessa hienovaraisesti, mutta suoraan.

Spukka, älä ajattele pahinta heti etukäteen. :) Aluksi kuitenkin yritätte ihan normaalisti ja sitten, jos ongelmia jostain syystä ilmenisi, voisitte lähteä tutkimuksiin. Niitä ei kannata etukäteen murehtia ainakaan. Tsemppiä!
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 4.1.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
Kaneli8825v02/20141.
eläväinen20v03/20142.
Hep8726vhuhti/toukokuu 20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
jammaillen23vkevät/kesä 20141.
haavemaa24vkesäkuu 20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Haaveissa pieni elämä
 
Viimeksi muokattu:
jammaillen, sorry huomasin vasta nyt että liityit joukkoomme kirjavaan. Lisäsin sut nyt listalle :) Tervetuloa!

Kukaan ei kommentoinut kysymykseeni, että pidetäänkö yrittämään siirtyneet listalla vai poistetaanko?
 
Eiks ne voisi olla tuossa yrittämään päässeet...

5 viikon päästä alkaa yrittäminen. Hui! En tiedä mistä taas johtunut mutta omat seksihalut ihan kateissa. Onko sitten häästressi ja väsymys. Toivottavasti halut palaa häiden jälkeen :) Ja tiedä mitä sitten tuo tekee kun ehkäisyrenkaista päästään.

Onks teillä suunnitelmissa jo valmiina lapsiluku? Itse olen aina ajatellut että kaksi tai kolme. Luulen että kolmas riippuu sitten ihan iästä, rahasta ja terveydestä sekä millaisia muut lapset on :)
 
Deleted member 130614
Mustakin on kiva, että ainakin jonkinaikaa ovat siinä listalla nuo yrittämään päässeet. Ei tarvitse tietysti ikuisesti roikottaa. Ja sittenhän se on hankalaa miettiä, koska siivota listaa.. Hmm. :confused:

Kaneli88: Jee, viis viikkoa enää! Vau. :) Tsemppiä stressin sietämiseen, toivottavasti helpottas!

Lapsiluvusta.. Me kun pöllöiltiin sen "Entä jos olisi viisi lasta"-keskustelun kanssa, juteltiin vähän oikeasta lapsiluvustakin. Mies sanoi, että hänelle riittäisi periaatteessa yksikin, mutta että ehkä toinen. Itse en tiedä oikein. Minullekin saattaisi riittää yksi, mutta toisaalta olisi ihanaa, jos olisi vaikka kolme.

Mutta tosiaan, riippunee monesta asiasta. Miten ensimmäisen kanssa luonnistuu, saako sellaista ylipäätään. Miten kaikki kuviot sujuu ja miltä elämä kulloinkin näyttää.
 
Veepu123, kiitos kun lisäsit listoille :)

Kävin tänään taas katsomassa alle vuoden ikäistä kummityttöäni, ja voi tätä kuumeen määrää.. Samalla katselin miestäni tämän leikkiessä tytön kanssa ja ajattelin vaan mielessäni, että kyllä tuosta tulee vielä aikanaan ihan mahtava isä. :heart:

Pelkään jostain syystä ihan tolkuttomasti, että joku tuttu käy täällä palstoilla ja osaa tunnistaa mut ja saa tietää tästä kaikesta. Haluaisin pitää tämän kaiken ihan täysin salassa muilta tästä suunnittelusta aina alkuraskauden riskien loppumiseen asti.. Tuntuu, että muuten tulisi ihan hirveästi paineita ja mikään ei onnistuisi, jos muut tietäisivät aikeista.

Meillä näyttää nyt aika vahvasti siltä, että yrittäminen alkaa heti heinäkuussa yksien häiden jälkeen. Koska haluan pitää tämän kaiken salassa, olisi kovin vaikeeta yrittää aikaisemmin. Kaikki ihmettelisivät jos en joisi polttareissa ja häissä, ja arvaisivat varmaan heti mistä on kyse. Välillä käyn itseni kanssa taistoja, että kuinka naurettavan syyn takia lykkään yritystä pidemmälle, että miksei heti nyt samantien.. Mutta on tässä syynä myös esimerkiksi ne epäselvät työkuviot, raskaus riskeeraisi aika paljon jatkopestin mahdollisuutta. Ahdistavaa väitellä itsensä kanssa tätä "heti nyt" "eikun puolen vuoden päästä!" väittelyä, varsinkin tässä kuumeilutilassa :headwall: Järjen ja tunteiden kädenvääntöä.

Aiotteko valmistautua yrittämisen aloittamiseen tai jopa jo vauvaelämään? Mä olen niin intsinä, että oon alkanut jo syömään foolihappoa ja muita vitamiineja. Tarkoitus ois myös laihduttaa joku 5kg ja avata säästötili, johon keräisin joka kk rahaa vauvan tarvikkeita ja äippälomalla pärjäämistä varten :)
 
Heipähei pitkästä aikaa. Ihanaa kun niin moni on jo päässyt yrittämään ja tänne on löytänyt tiensä uusia yrityksen odottajia!

jammaillen täällä on myös tunteiden ja järjen taistelua. Välissä tuntuu, että pakko saada vauva nyt heti äkkiä tänne ja sitten taas järki huutelee, että olisi hyvä odottaa kesään, että saisi kursseja tehtyä ja luvatut kesätyöt hoidettua..

Lapsiluvusta semmoista, että itse haluaisin ainakin kolme, ehkä neljä olisi täydellinen määrä. Miehen mielestä kaksi tai kolme olisi hyvä. Saa sitten nähdä, kunhan nyt sen ensimmäisen saisi. :)

Valmistautumisesta sen verran, että vauvan tarvikkeita tulee varmasti osteltua vähän lähempänä kesää/syksyä ja minulta myös foolihappoa löytyy kaapista. ;)

Onko teillä muilla, jotka ovat siirtyneet pillereistä kondomiin, ollut ongelmia niiden kanssa? Minä olen ilmeisesti allerginen lateksille!! Aivan kamalaa kipua.. Nyt sitten testissä aika kalliit lateksittomat kondomit, vielä ei oikein tiedä onko nekään sopivia. Siinäpäs se sitten onkin, jos kondomit eivätkään sopisi ja hormoneja en halua syödä että mitäs sitten..
 
Mulla pillereistä luopumisen jälkeiseksi ongelmaksi näyttää muodostuvan, ettei oma hormonitoiminta pelaa ollenkaan :/ Miten muilla on ensimmäiset kuukautiset tulleet pillereiden lopetuksen jälkeen? Nyt on kohta kaksi kuukautta mennyt viimeisen laatan tyhjennysvuodon jälkeen ja kipuja/nipistelyä alavatsassa kyllä on ollut nyt kuukauden ajan, mutta vuotoa ei kuulu.
 
Hep87, olen kuullut että hormonitoiminta voi mennä noinkin sekaisin pillereiden jälkeen. :(
Itselläni kävi niin, että ensimmäiset 2 kiertoa oli päivälleen 26 päivää mutta sen jälkeen on seilannut 28-32 päivässä..
toivottavasti sulla kierto normalisoituu pian!

Lapsiluvusta puheen ollen, olen aina itse haaveillut 2 lapsesta, mutta toisaalta myös 3 lasta olisi mukava. Kuten muutkin ovat todenneet, tietysti vaikuttaa elämäntilanteet, ensimmäisten 2 lasten luonteet yms.. jos/kun niitä toivottavasti siunautuu. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

täällä ois yks uus yrityksen odottaja. Oon seuraillu keskusteluja, mutta vasta nyt rohkaistuin ite rekisteröitymään ja kirjottamaan.

Vauvakuumetta ollu varmaan lähemmäks kaks vuotta, ja kumppanin kanssa puhuttu, että huhtikuun loppupuolella ruvetaan yrittämään, vuoteen 2015 siis tähdätään. Tuntuu ihan mahdottomalta odottaa vielä muutama kuukaus, mutta koko ajanhan se on hieman lähempänä...Mietityttää myös vähän, miten sitten tärppää vai tärppääkö, ku hormonaalista ehkäsyä tullu käytettyä n. 9 vuotta. Ikää itsellä 26 ja esikoista siis kuumeilen.
 
Ajattelin nyt vihdoinki tänne tulla höpöttää.. ja siksi siis registeröin itteni vasta nyt sit.

EN tiiä onko tämä nyt oikea viestiketju.. mut pakko nyt jotenki avautua jonnekki. oireet täsmää en vaan tajua miksi testit näyttää negaa.. menkat ollu viimeksi marraskuussa.
 
Viimeksi muokattu:
Hiliputti, tervetuloa :) Mullakin on joku 8 vuotta hormonaalista ehkäisyä takana, ja hirvittää kans..

Mitä jos kroppa ei lähdekään toimimaan sitten kun jätän pillerit pois? Gyne sanoi, että kolmisen kuukautta voi menkkoja odotella ja jos niitä ei edelleenkään kuulu (tai testi näytä plussaa :>), niin sitten yhteys neuvolaan ja autetaan kroppaa Teroluteilla. Kolmekin kuukautta on kyllä pitkä aika odottaa..

Jos tuollaiset osaisi ennustaa ja tietäisi että ongelmia on varmasti edessä, niin lopettaisin pillerit jo nyt, ja mahdollisesti alottaisin yrittämisenkin jo. Gyne tosin sanoi, että kaks ekaa kiertoa pillereiden lopettamisen jälkeen on ne hedelmällisimmät, ja niihin aattelin tähdätä..
 
Huoh, ei kai auta kuin odotella :( Kyllähän mä tätä osasinkin pelätä, pillereitä tuli syötyä 10 vuotta ja siskoni odottelee edelleen ensimmäisiä menkkoja vaikka pillereiden lopetuksesta on jo 11 kk aikaa... Kaitpa lääkärit aikaisemmin lähtee hormoneilla käynnistämään jos on lapsi haaveissa. Meilläkään ei yrityksen aloittamiseen enää montaa kuukautta olisi, joten todella turhauttavaa, jos menee vielä monta kuukautta ennen kuin oma hormonitoiminta käynnistyy :(
 
Täällä haaveilu vaihtuu ihanasta unelmasta paniikkiin.. Kaksi edellistä tehtiin vain fiiliksellä "halutaan lapsia" mutta tämä kolmatta ollaan mietitty ihan liikaa..
Kun isommat on jo niin isoja, että niiden kanssa elämä on jo hyvin helppoa, pelottaa ajatus paluusta taaksepäin. Toisaalta taas haluaisi nimineomaan vielä sen yhden pienen, jota hoitaa.
Suurin huolen aihe on kuitenkin se voisiko vielä kolmaskin lapsi olla terve? Jos kaksi kertaa on käynyt hyvä tuuri niin eihän niin voi käyde enää kolmatta kertaa. Miestä etenkin tämä ahdistaa enkä voi auttaa häntä mitenkään. Vaikka kaikki ultrat,verikokeet ym.seulat ovat nykyään erittäin tarkkoja, ei niilläkään voida luvata 100% tervettä lasta.

Tässä syyt miksi meillä aloitusta ei olla varsinaisesti aloitettu vaan vielä mitetitään molemmat mitä tehdään. Oma vauvankaipuu on välillä niin suuri että sydän meinaa pakahtua. Välillä taas tulee tunne, pitäisikö olla tyytyväinen elämään näin kun kaikki on kuitenkin hyvin.
Vaikeaa,vaikeaa..
 
Kiitos, jammaillen! :) Hyvä tietää tuo hedelmällisyys pillereiden lopettamisen jälkeen! Itsellä vaan loppuis pillerit jo maaliskuun loppupuolella, mutta yritys tarkoitus aloittaa n. kuukaus myöhemmin (ihan vaan koska haluaisin pikkuisen vasta vuoden 2015 puolella). Ajattelin siis, että kortsulla mentäis se loppu, mutta "tuhlaankohan" siinä tyhmästi sitten yhden hedelmällisen kuukauden...Pillereitäkään ei kai voi ostaa vaan yhdelle kuulle, kun tulevat aina siinä kolmen kuukauden pakkauksessa, vai (tai sitten vaan ostan koko paketin ja käytän yhden kuukauden)?

Hep87: Lähdetään muuten iän ja aloitusajankohdan puolesta aika samoista lähtökohdista. :) Ihan samoja ajatuksia mulla, eli miten kroppa lähtee sitten toimimaan pillereiden lopetuksen jälkeen...

Aamurusko: Tulevan lapsen terveys mietityttää varmasti aina enemmän tai vähemmän, mutta mielestäni sitä ei kannata turhaan murehtia liikaa. Olet itsekin vielä sen verran nuori, ettet edes kuulu siinä mielessä riskiryhmään. =)
 

Yhteistyössä