Yrityksen odottajat

Ainiin onhan jotain hyvääkin, nimittän pillereiden aikaan eikä lopettamisen jälkeen ole ollut menkkakipuja oikeastaan ollenkaan! Ennen pillereitä saatoin yöllä kävellä ympäri taloa, koska kipujen kanssa en saanut unta. Teini-iässä en muista, että itselläkään olisi aknea ollut. Finnejä silloin tällöin vain jossain. .
 
Ninnulle paljon onnea oikoreitista! :heart: Ideaalinen tilanne kylla, ettei tarvitse enempaa jannitella. :)

Ponsku, ymmarran, etta arsyttaa. Olisin varmaan jo ihan hermona jos koko ajan suunnitelmat muuttuisi vaikka se oman talon ostaminen hienoa onkin ja jarkevaakin jopa ennen. :D

Vielakin odotellaan sita gynekologin soittoa, etta saisi tietoon voitaisiinko hanen mielesta alkaa jo yrittamaan. Toisaalta tuntuu, etta eihan se voi sanoa 'kylla', koska se olisi liian helppoa, pakko olla jotain valissa - ja sitten - mita jos sanookin ja mies pakittaa tai mina pakitan tai jotain. Ihan hullua. Kaikkea pohkoa sita miettiikin.

Oon vaan ihan vasynyt tahan, etta vauva on ajatuksissa suurimman osan jokaisesta paivasta. Miten se voi olla nain iso pakkomielle.
 
ponityttö, en nyt muista yhtään että mikä kuukausi pillerit loppui.. oisko niin että nyt on neljäs kierto menossa ilman..
Mut noi finnit ilmesty itelle ainakin ensimmäisen kierron jälkeen, ja on sitten vaan pahentunut joka kierrolla.. voiko enää kohta pahemmaksi mennä?!
Mulla oli kanssa ensimmäisen kierron aikana ihan ihmeellisiä tuntemuksia ja luulin olevani raskaana niiden takia. Mutta ei oo muissa kierroissa pahemmin ollut mitään muita tuntemuksia. Olisin voinut yhtyä toivontähti sun sanoihin siitä ettei oo menkkakipuja ollut, jos en ite olis niistä tänään kärsinyt. :D Nimittäin ekakertaa luomuna on ollut varsinaisia menkkakipuja. Ne oli tosi kovia ennen kun alotin pillerit, ja pillereiden aikaan ne oli aika hillityt, tosin kärsin aina kuukausittain yhden migreenin joka toistui aina samana kiertopäivänä..

Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin tyytyväinen ilman pillereitä, vaikka nää finnit ärsyttääkin suunnattomasti. Täytyy varmaan suunnata kasvohoitoon ja kysellä neuvoja sieltä suunnalta :)
 
Minulla alkoi viides kierto ilman pillereitä. Yksi asia ihmetyttääkin tässä luomukierroissa. Nimittäin joka kierrossa ennen varsinaisia menkkoja/punaista verta tulee tuhrua n. 5-6päivää. Itse menkat kestää nelisen päivää. Yhteensä tämä siis tarkoittaa noin kymmenen päivän menkkoja?!

Pelottaa, että tämä voisi sitten haitata raskautumista kun sen aika tulee :'( Tämä siis alkoi vasta pillereiden lopettamisen jälkeen ja on jatkunut joka kierrossa. Kierrotkin on aika pitkiä 32-39 välillä. Huh semmonen olo niinkö ois kissa nostettu pöydälle, jotenki mielessäni olen tätä pelännyt, mutta pitänyt piilossa ja sysännyt taustalle ajatuksella että tää on ihan normaalia ja ei ole tän ajan murhe vielä miettiä vaikutuksia raskautumiseen. Mut Veepu kiitos kun muistutit tästä ihanasta porukasta ja siitä, että tyhmiä kysymyksiä ei ole. Sain tämänkin ajatuksen harteiltani pois. Onko muilla ollut tälläistä monta päivää kestävää tuhrutteluvuotoa ennen menkkoja?
 
toivontähti, en ole ainakaan itse tuollaisista kärsinyt. Mulla alkaa yleensä niin, että ensimmäinen päivä tuhruaa ja sitten hanat aukeavat kertaheitolla. Pari päivää reilua vuotoa ja sitten aika monta päivää pientä tuhrua.. noin 6 päivää on nyt kestänyt pillereiden jälkeen.
Muistan vielä elävästi sen, kun ennen pillereitä mun menkat saatto kestää kanssa ton 10 päivää.. se ei oo mukavaa!
toivontähti, sinuna kysäisin asiaa lääkäriltä/gyneltä.. ehkä saisit asialle nopeammin mielenrauhan siten :)
 
Ei ole mullakaan tosta tuhrusta kauheesti tietoa...:/ luomuna aikoinaan sekä pillereiden kansss hanat aukee kyllä samantien ja kestää sen 7 päivää ja sitte menee myös kiinni ihan samantien. Jotenki en usko et olis mitään vakavaa kun kerta se vuoto alkaa just niihi aikoihi ku menkat vois alkaa. Varmista kyl ihmeessä gyneltä. Tuliko teillä ekat menkat pillereiden jälkee millasella aika välillä?
 
Mua jännittää jonkin verran sitten kun jättää pillerit pois millaiset menkat/kivut sieltä tulee. Oon kuitenkin noin 9-10 vuotta erilaisia pillereitä syönyt ja viimeeksi minipillereitä eli menkkoja ei itselläni ole ollut nyt kolmeen vuoteen. Ns. tavallisista menkoista ja pillerimenkoista muistan sen verran että kipuja oli, toisinaan aika koviakin. Joten olen ollut suoraan sanottuna onnellinen ilman menkkoja nämä kolme vuotta vaikka se ensin jännittikin jonkin verran olla ilman niitä. Olen miehelle vihjaillut jos tämän pillerilaudan jälkeen jättäisin ne pois ja annettaisiin kierron normalisoitua. Katotaan saanko parin viikon päästä heivata pillerit pois vai en :)
 
Saheanpa toivottavasti pääset sinäkin meidän luomuhormonien kerhoon hetimmiten! Mulla tuli ne kolmen päivän menkat heti pillereide jälkee ja kipuja oli kans mut jotenki mä myös nautin siitä et ne kivut oli luonnollisia ja vielä onnellisempi oon nyt tosta ekasta luomu oviksesta. Pientä toivoa että mun kroppa toimii normaalisti.
 
Veepu ja ponityttö Meninki kehumaan, ettei mulla juuri muualla ole finnejä kuin kasvoissa/otsassa. Noh nyt sitten löyty pari yksilöä selästäkin :( Eli pahenee vain..

Ensimmäinen kierto pillereiden ja tyhjennysvuodon jälkeen oli 34 päivää. Välillä olen kyllä sitä mieltä, että soitan samantien tästä kiertojutusta tklääkärille/gynelle/perhesuun.neuvolaan?? Mutta sitten tulee taas olo, että turhaa vielä kun ei olla edes päästy yrittämään, että vaikuttaako raskautumiseen vai tärppäiskö heti. Yritin googletella ja kuulostais tuo keltarauhasen vajaatoiminta siltä et sitä tää ois. Mutta aika huonosti senki oireista löytyy muualta kuin keskustelupalstoilta. Nytkin kierto 38päivää ja pelkkää tuhrua ennen menkkoja yli viikon :headwall:

Saheanpa
Suosittelen luomuiluun siirtymistä ja kierron normalisoitumista. Siinä kun voi käydä ihan miten vain.. Toimii ihan normaalisti tai tekee pitkät tuhrukierrot niinkuin minulla tai jää kokonaan pois joksikin aikaa.
 
Siis tiiättekö mitä menin tekemään :D ostin ovistestin!! :D oon aina tienny millo mul on ovulaatio mut aloin sit epäilee et onkoha se sittenkää ovis. Mistä mä sen tiiän. Joten tikutin ja joo varmistuin siitä et tiedän aika tarkasti millo se on. Suunnitelmissa olis siis alottaa tjottaillu sillon ku mies nyt vaan suostuu mut mitehä toi tjottailu oikee onnistuu jos tiiän millon on ovis :D.
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnu83
Heippa jälleen, pitkästä aikaa!

Olen ollut laiskana enkä ole jaksanut kirjoitella, vaikkakin lukenut olen juttujanne miltei päivittäin :). Täältä on muutama päässyt yrittäjiin ja Ninnu83:lle paljon onnea plussasta :flower:.

Minä muuten liityn ensi viikolla luomukiertoilijoiden joukkoon. Kierukka lähtee 10.12. eikä tule takaisin kuin kolmosen jälkeen ;) . En kyllä ole vielä painonpudotustavoitteessani mutta tarpeeksi lähellä minimivaatimusta. Nyt olen pudottanut vajaa 16 kg ja 20 kg oli tavoite. Jos hyvin käy, niin saan tuon -20 kg tammikuussa täyteen. Siihen mennessä on varmaan ehtinyt jo yhdet menkat tulla ja näkee miten kierto alkaa tasaantua. Mullahan ei ole kohta kolmeen vuoteen ollut kunnon menkkoja... Migreenin estolääkekin pitää lopettaa ennen kuin aletaan yrittämään eikä sitä voi lopettaa ihan yks kaks. Lääke pitää lopettaa pikku hiljaa, ensin puolitetaan ja sen jälkee puolikas puolitetaan jne. Lopetus ottaa useamman viikon ja täytyy oikeesti kohta alkaa sitäkin tehdä.

Tein muuten eilen jotain mitä en ole ikinä ennen tehnyt. Tein vauvahankintoja ilman että olen raskaana :O . Oli ihan pakko ostaa suloisia kestovaippoja kun niihin nettikaupassa törmäsin. Kuopuksen aikaan olimme innokkaita kestoilijoita mutta kuten kaikkien muidenkin kamojen kanssa on käynyt, niin kaikki kestot on laitettu kiertoon. Eli, hankimme nekin uudelleen :).
 
Mä jotenki en haluis tuntea ovulaatiota koska sitte ku yrittäminen alkaa ni mähä pakotan miehen sänkyy aina ku on ovulaatio ja sit jos just sillon en saa ni itken varmaa viikon :D. Voitko chokomom kertoo lisää kestovaipoista? Mul ei ole käryy niistä. Tuleeko paljonki halvemmaks? Onko kovin työläitä? Rehellisesti sanottuna siis kerrotko mitä teet kun vauva kakkaa niihi? Anteeks en vaan oikeesti tiiä et mitä tapahtuu. :D
 
Ponityttö: Heh, se onkin asia kerrakseen ;). No, siis mä käytin kestoissa pinnalla semmosta kuivaliinaa välissä (en muista matskuu, paperin tyyppistä kuitenkin), sen avulla tavara heivattiin roskikseen. Kiinteämpi tavara kipataan vaan pyttyyn. Kestot tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi mut vaatii viihteliäisyyttä ja asiaan perehtyneisyyttä.
 
Kuva puhukoon puolestaan :heart:


Tämä poistuu nyt odottajiin ja toivoo, että pikkuinen pysyy kyydissä.
Pikaista yrityksen aloitusta ja plussatuulia kaikille sitten kun sen aika on!
Varmasti käyn täällä lueskelemassa vielä mitä teille kuuluu. :D
Kiitos ja kumarrus! :wave:
 
Voihan vehna, ai olette tjottailusta, Ponsku, jo sopineet? Sehan on siina sitten. ;)

Pitaisi varmaan itsekin joku ovistikku hommata kun en todellakaan ole varma ovulaatiopaivasta. Jos sita ovulaatiota aina tapahtuukaan...

Gynekologi ei ole kuulemma soittanut tuloksista, koska han ei ole aina tuolla sairaalassa paikalla. Sehan oli kiva tietaa. :)

Sain eilen kuulla, etta yksi parhaista ystavistani on raskaana. Tunsin itseni kateelliseksi, koska hanella tilanne ei olisi juuri nyt paras mahdollinen, mutta vauva tulee silti. On silti varmasti onnellinen vauvasta ja sen onnen jaan myos hanen kanssaan. Emme ole viela jutelleet kunnolla.

En ole yleensa mitenkaan kamalan kilpailuhenkinen, mutta jotenkin tassa se iskee - mika on niin typeraa ja lapsellista. :stick: Taustalla pelko, etta tulee mutkia matkaan. No, toivottavasti ei tarvitse kovin kauaa rannalla ruikuttaa. :D

Talla hetkella sanoisin, etta me mennaan sitten ihan normivaipoilla, mutta eihan sita tieda jos joku ekologisuusmielenhairio iskeekin. :D Arvostan Chokomomia ja muita kestovaippojen kayttajia. =)

Ostakaa kaikki afrikkalaista mustaa saippuaa tai Aleppo saippuaa finneille. Suosittelen!

Ninnulle hyvaa matkaa odottajiin! Toivon seesteista raskautta. :heart: :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Babette, minä myös olen kuullut lähipiiristä parikin vauvauutista ja olen myös tuntenut kateutta. Toisaalta olen onnellinen heidän puolestaan mutta niin kauhean kateellinen, kun meillä ei vielä edes yritetä.

Kestovaipoista vielä, että nykyiset vaipat ovat paljon helpompia kuin esim. 70-luvun harsokääreet... On vaikka mitä vaihtoehtoja, taskuvaippoja, all-in-one -vaippoja, sisä- ja kuorivaippojen yhdistelmiä, villahousuja jne. :). Itse aion ostaa muutaman valmiiksi ja jos vielä vauvan synnyttyä olen samaa mieltä, että kestot ovat meidän juttu, niin sitten hankin niitä lisää. Ekologisuus on mun sydäntä lähellä mutta pakonomaisesti en ala suurperheessä (kääk, kolmen lapsen perhe on suurperhe ;) ) kestoilemaan.

Mulla tosiaan on ensi viikolla varattu aika gynelle kierukan poistoon. Siitä mennään nyt ainakin kuukausi muilla ehkäisykeinoilla ja katotaan miten kierto ja kropan toiminta alkaa tasaantumaan. Mulla on oletettavasti ovis just niihin aikoihin kun kierukka napataan pois, joten hiukan kutkuttais vaihtaa tjot-meiningille :p . Saa nyt kuitenkin nähdä miten mieli muuttuu ;).
 
Siis joo onhan me aikoja sitten sovittu, ett kun se yritys alkaa niin se ei ole mitään yritystä vaan siis just tjottailua. Sillon koitan pysyä kaukana täältää foorumilta ja unohtaa oman kropan tarkaillut. Haluaisin vain vapaasti harrastaa seksiä kun mieli tekee ja tehdä raskaustestiä kun menkat on selkeesti myöhässä. Eli nauttia huolettomasta elämästä. Toki sitten jos ei ala vauvaa kuulumaan niin aletaan tosissaan yrittää. :D SILTI ajankohta tjottailun alkamiselle on edelleen miehestä kiinni ja tällähetkellä kumit on siis käytössä ja todennäkösesti on vielä pitkään. Mies sanoi ampuvansa siemenet tulille heti kun ollaan uudessa kämpässä.... Tällä seudua tota kämppää saa metsästää vuosia. :/
 
Onpas täällä hiljasta. Jatkan yksinpuheliani siis... nyt on alkanu hormonit hyrrää ja oon iha kauhee hormonimonsteri! :D kaduttaa että menin ostaa noit ovulaatio testejä...tein äsken yhen ja sain haaleen viivan...eipä tossa kai muuten mitää olis mut oon nii hormoni höyryissä etten tiiä mitä toi tarkotti. Kai mulla vaan hormonit nyt sit heittää häränpyllyä koska edes vahinko raskautuminen ei ole mahdollista tässä kierrossa. Toissapäovänä järkyttävät menkkakivut muutaman tunnin ajan illalla ja sen jälkeen ei mitään. voi voi voi.
 
Onpa täällä tosiaan hiljaista...

Ponityttö, innolla odotan tuota hormonimyllerrystä :D.

Mua jännittää kierukan poisto tosi paljon mutta toisaalta oon tosiaan innoissani luomutilasta. Aloin jo hiljalleen lopettamaan migreenin estolääkitystä, joka siis on verenpainelääke. Annostus pienennetään hiljalleen ja siihen menee useampi viikko. Mutta sitten, sen jälkeen, meillä ruvetaan hommiin :D.
 
Oiiii chokomom vähä sulla on jännät ajat nyt. Voin varottaa et mulla on normaalisti tosi stabiili hormonitoiminta. Et ennen menkkoja vähä itkuherkkyyttä ei mitään muuta. Mutta siis eilen sekosin iha täysin. Itkin ja raivosin ku mun mielestä mikää ei ollu hyvin ja sanoin jo etten haluu lapsia enkä asuntoa :D ihana mieheni yritti vakuuttaa että mun hormonit nyt heittää mut väitin kivenkovaa vastaan. No 2h päästä halusin taas vauvan ja asunnon ja tajusin et ne taiski olla hormonit. :D ja itken joka asiasta. Mies tuli vessaan ku olin menossa pissalle -> aloin itkee. Luulin että mies oli käynyt suihkussa ennen minua-> aloin itkee. Mua oikeesti niin sääliittää toi mun mieheni.
 
Oi chokomom kohta pääset elämään jännittäviä hetkiä! :) Katselin jo eilen tuota meidän listaa, että ketkä seuraavaksi pääsevät jännäileen ja yrittämään, Katey sinne vilahtikin jo. Malttamattomana odotan, että pääsisin itsekin! Voi olla, että ehkä vuoden alusta jo voisin päästä jos hyvin käy.. Tai sitten keväällä. Jotenki tuntuu, etten ihan joulukuun vauvaa haluais, koska sitten synttärit on aina joulua lähellä ja loppuvuodesta on sitten no loppuvuonna syntynyt. Vaikka jouluihmisenä olis kyllä ihan super jännää olla joulukuussa viimeisillään ja odotella maailman parasta joululahjaa! oih :)

Hormoneista joo, monet sanoo et on pillereiden lopettamisen jälkeen ollut olo paljon tasaisempi ja pirteämpi. Itsellä taas tuntuu, että on ollut enemmän masentuneisuutta ja itkuisuutta. Jotenkin ponityttö kuulostaa noi sun itkukohtaukset tutulta! Onko teillä muilla tällasta et seksin aikana kun on aika ottaa se kondomi esille niin tulee tosi paha mieli siitä?! Nimittäin muutaman kerran on tullut aivan kyyneleet siinä sitten jatkaessa ja yrittäny vaan peitellä ettei mies näe. Välillä tuntuu, että tässä vauvakuumeessakin erittyy jotkut aivan omat hormoninsa mitkä saa mielen ihan sekaisin! :D
 

Yhteistyössä