Yrityksen odottajat

toivontähti, mulla on ollut ihan samanlaisia tuntemuksia! Eli siis oon alkanut monesti jopa itkemään seksin jälkeen.. jotenkin sen kondomin käyttäminen tuntuu vain sen maailman parhaan lahjan riistämiseltä, niin siinä meinaa itku tulla helposti.. ja menee kyllä fiilikset.

On tosiaan meidän ketju hiljentynyt.. mites saataisiin tänne lisää keskustelua? :)
Täytyypä tuo lista päivittää ajan tasalle, jos ei muuten niin päivämäärän osalta ainakin.
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 8.12.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
anni0026vkevät/kesä 20141.
Babette22v01-02/20141.
carna26vkevät 20141.
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
haavemaa24vkesäkuu 20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Huolihuomisesta19v20151.
Kaneli8825v02/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Naarassusi22vkevät 20141.
ponityttö23vkevät-kesä/20141.
Ruusannuppu29v? (ei tiedossa)1. yhteinen
Sano Pirkka30v2014-20151.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
toivontähti27vkevät 20141.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Spukka

Yrittämään päässeet:
Elviira86 - 11/2013
empuska - 11/2013
Katey - 12/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Nipsut - 10/2013
Sandri - 11/2013

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Haaveissa pieni elämä
 
Oi onneksi on muitaki samoilla tuntemuksilla, ehkä en olekaan niin hörhö :D Tänään meillä kävi vielä niin, että kesken kaiken huomattiin, että kondomit on loppu. Noh siihenpä sitten sekin kiva sitten jäi ja minulle itku ja paha mieli.. Ilman ei voi jatkaa vaikka jos "vahinko" kävis niin se ois maailman paras. Ja mies sanonutki monesti, että jos olisinki nyt raskaana niin hän ois tosi onnellinen! Miksei siis vois vaan antaa mennä.. :'(

Kiva kun päivittelet listaa, siitä näkee seuraavat jännäilemään pääsevät! :)
 
Mulla ihan samat fiilikset että jos mies haluaa lapsia tehdä tossa keväällä niin maailmako siihen kaatuu jos nyt vahingossa raskautuisin. Mä itkin kumia ennen melkee joka kerta seksin jälkee sille että hyvät siemenet menee hukkaan. Nyt meillä onki sitte ollut seksiä enään kerran viikossa maksimissaan ja ehdotin ehkäisytöntä seksiä nyt kun tiiän tarkan ovulaation ajankohdan niin kauheesti ei ole riskiä tolla tahdilla harrastella nyt ovulaation jälkeen. Mutta siinäkin on miehen mielestä liian iso riski! Voi luoja. Onks nyt niin kauheeta raskautua nyt vai muutaman kk päästä.
 
toivontähti, kiitos kysymästä. Tilanne ei ole muuttunut.
Keskusteluita on ollut, mutta tällä hetkellä tilanne on se että kaikki keskustelut päättyy siihen että meidän parisuhde ja seksielämä ei ole riittävän kunnossa, että voitaisiin lapsia hankkia. Ei olla ihan samalla aaltopituudella näiden asioiden osalta.. ja tuntuu että tämä mun voimakas vauvakuume vaan vie meitä kauemmas toisistamme. :/
Että saan varmasti odotella vielä kauan jälkikasvua. :(
 
Oi veepu :hug: Mitä mieltä itse olet teidän parisuhteesta? Monesti olen miettinyt kun hosun tämän kuumeeni kanssa niin paljon, että pahennanko itse vain asioita. Ja kyllähän se niin on, että mies tarvitsee omaa aikaa miettiä isäksi tulemista, eikä minun jatkuva painostus asiaa auta. Mies on sanonutkin, että tarvitsee nyt aikaa ilman että puhutaan ollenkaan vauvoista, muuten hän vain ahdistuu asiasta. Silloin kun olen malttanu hetken olla täysin puhumatta aiheesta niin olen huomannut, että mies on kuitenki pohtinu omassa päässään asioita ja on ehkä pikkuisen positiivisemmalla mielellä taas. Ja on sitten omasta aloitteesta jotain ihanaa aina sanonutkin! Tässä kuitenkin vaarana, mikä itelle on käynyt, että hiljaisuuden jälkeen vauvapatoumat purkautuu ja hölisen sitten loppuillan taas pelkästään vauvoista, kun mies olisi halunnut vain sen pienen positiivisen mieleen tulleen asian kertoa minua ilahduttaakseen.

Tsemppiä teille ja koita jättää aihe joksikin aikaa ihan kokonaan (mission impossible, I know) ja keskity tekemään asioita miehesi kanssa, mistä tiedät että hän saisi onnellisuuden tunteita sinun kanssa. Ja kun oikein pää hajoo niin tule tänne avautuun, me kuunnellaan ja autetaan parhaamme mukaan! :)

Ja hei, tuli mieleen sellanen et voisko ton listan järjestää niin, että se olis järjestyksessä yrityksen alkamiseen nähden? Siten näkis helposti aina ketkä on seuraavana :) Ehkä se omakin nimi sieltä pikkuhiljaa sitten nousee niin tuo lähemmäksi aikaa. Vai meneenkö liian säätämiseksi? Mitä ootte mieltä?
 
toivontähti, kiitos tsempeistä ja vinkeistä!
Olen itsekin mietiskellyt meidän parisuhdetta, ja olisihan siinä työstämistä vielä, mutta eikös jokaisessa parisuhteessa ole aina työstämistä? Eihän parisuhdetta saisi pitää itsestäänselvyytenä koskaan.
Aiemmin mies sanoi vain että vielä ei ole sopiva aika lapsille ilman sen enempää selittelyä.. silloin annoin hänelle aina ajoittain aikaa itsekseen miettiä ja salaa toivoin että seuraavan kerran kun lemmitään, hän suosioilla jättää ehkäisyn pois... mutta ei. Viimeeksi sitten sain hänet sanomaan oikean syyn, miksi hän ei lasta kanssani halua (vielä - omien sanojensa mukaan). Mutta jotta parisuhteen saa parempaan kuntoon, se vaatii molemmilta työtä ja vaivannäköä, enkä ole huomannut hänen panostaneen tähän yhtään enempää kuin aiemminkaan... :/ Katsotaan..

Mutta on kyllä pelastus, että meillä on tämä foorumi jossa näitä tunteita voi purkaa!

Voin järjestellä listaa uusiksi tässä jossakin välissä kun on enemmän aikaa.. jos muutkin haluavat järjestyksen niin muuttaa? :)
 
Toivontähti sanoki jo kaikki samat asiat mitä meinasin sanoa sulle veepu! Tsemppiä siis!! Ja haleja!! Hyvä idea listan järkkääminen. Itse en halua ottaa siitä vastuuta kun aina kännykällä täällä ;). Mutta jos joku jaksaa se olis kiva. Meillä ollaan kyllä jo siinä pisteessä että vaikkei mies paljon vauvoista puhu niin on ihan avoimesti sanonut ettei häntä haittaa vaikka minä niistä jatkuvaan puhunkin. Siinäkin mielessä kans todella rasittavaa odotella yrityksen aloitusta kun molemmat on oikeesti innoissaan vauvasta. Kun sais ton ukon tajuumaan etten mä raskaudu heti kun kumi jää pois ja ettei se lapsi synny heti kahen viikon kuluttua.
 
Mulle ei mennyt kaaliin toi työstämis asia? Missä teillä on sitä työstämistä? Siis tuleehan meillekkin aika ajoin riitoja mutta eihän se estä sitä ettei meille voisi tulla lasta. Riidellään varmasti ajoittain ihan hamaan tulevaisuuteen asti. Eihän parisuhde tule koskaan valmiiksi.
 
Toi on kyllä ihan totta ponityttö. Tuntuu et mies ajattelee että heti kun se kondomi jää pois, lapsi tulee ja maailma muuttuu heti täysin. Vaikka raskautumiseen voi mennä kuukausiakin ja keskenmenotkin on yleisiä. Mies ajattelee supersiittiöineen, että kerta ilman ja bäng meille tulee vauva. Vaikka olen puhunut, että kerran kuussa on ovis ja mahdollisuus raskautua, minulla jopa hieman harvemmin kun kierrot niin pitkiä ja.. ja.. Mut suunnitellaan ja odotetaan sitten. Joskus taas pohdin kyllä itseänikin, että miksen malta odottaa, kuitenkin muutama kuukausi enää ja se on jo ISO juttu, että siihen mies on valmis!! Sen jotenki unohtaa tässä -vauva mulle heti nyt- mielessä.

Tuohon parisuhteeseen vielä vinkiks näin joulun aikaan on tehdä miehelle, ja mies sinulle oma "joulukalenteri". Joka sisältää ihan mitä tahansa pienistä lahjoista tekoihin. Esim. aamiainen sänkyyn, hieronta, suklaata, leffa, illallinen, yllättävä lemmenhetki ym. kokeiltaa, toimii ;) Voi olla et joka toinen on miehen ja joka toinen sinun päivä. Näin ei joka päivä tarvi miettiä jotain pientä.

Toki välillä parisuhde vaatii enemmän huomioimista ja paneutumista, välillä taas menee huomaamatta omalla painollaan ja välillä riidellään. Riitelykin kuuluu parisuhteeseen tai siis se, että uskaltaa ja saa turvallisesti näyttää omat negatiivisetkin tunteensa. Ja tiedän veepu, että on kurjaa yrittää yksin panostaa jos tuntuu, ettei toinen tee mitään asian eteen. Mutta yritä ainakin sinä, pallo jää miehelle tajuaako myös itse tehdä jotain suhteen paranemisen eteen jos hän sitä siellä harmittelee.
 
Voi Veepu, tsemppiä hankalaan tilanteeseen! Mä oon samoilla linjoilla muiden kanssa. Koittakaa panostaa parisuhteeseen, herätellä liekkiä jollakin tavoin. Lähtekää vaikka minilomalle toiseen kaupunkiin tai tehkää jotain pähkähullua, mitä ette normaalisti tekisi :). Jotain, mikä piristää ja saa molempien ajatukset muualle. Tämmösessä kohta 13 vuoden parisuhteessa, kuin minulla ja miehelläni, on koettu niin ylämäet kun alamäetkin. Mun kokemus on, että parisuhde vaatii työtä, panostusta ja ylläpitoa molemmilta. Mutta jotta olisi kumppanuutta, pitää olla myös kaveruutta. Pitkässä parisuhteessa väistämättä korostuu se kaveruus mut ei se tarkoita sitä, että intohimo lakkaa. Sen puolen ylläpito vaatii molempien työtä. Se voi olla hyvinkin pieni juttu, esim. huomioonottamista.

Omassa navassa on tautiset tuskat! Neljättä päivää maha kuin jalkapallo, pahoinvointia ja päänsärkyä. Nyt illasta alkoi jäätävät vatsakivut. Mikäs se siellä, no ovulaatiohan se ilmoittelee itsestään. Nyt ei vielä päästy hyödyntämään mut seuraavalla kerralla ehkä jo päästään :D.
 
No niin nyt se mun ketju löytyi viimein! Olen varmaan 5 vuotta taustaillut toisessa ketjussa ja onpa ollu jopa niin ettei ole ollut miestä tai sitten ei halukas lastentekoon.

Olen siis 24-vuotias, mies 26 ja meidän elämäntilanne vielä muuttuva, asutaan erikseen ja miehen pienestä pojasta on tullut hyvin rakas mulle, kuin oma lapsi olisi <3

Mulla on jo ammatti mutta ei vakituista työpaikkaa ja miehellä vuosi opiskeluja jäljellä. Yrityksen aloitusta ollaan mietitty 2014-2015 riippuen mitä tulee eteen.

Mulla on hormonikierukka ja pco epäily ja haluisin selvittää ovuloinko edes niin voisin rauhassa kuumeilla, nyt vaan kun ei vuotojakaan ole ollut vuoteen mietin saako ovista äkättyä mitenkään, vinkkejä?
 
Mä voisin kanssa liittyä tähän ketjuun :) Oon 26 vuotias ja mieheni 30. Valmistuin viime keväänä ja vakituinen työ alkaa nyt tammikuusta alkaen, tosin olen samassa paikassa tehnyt sijaisuutta valmistumisesta asti. Pillerit lopetin nyt marraskuun lopussa eli tarkoitus olisi seurata ensin miten omat kierrot lähtee käyntiin, pillereitä kerkesin kuitenkin 10 vuotta napsimaan. Ihan heti ei myöskään tuon työn vakiintumisen jälkeen kehtaisi raskaudesta ilmoittaa ja hääpukuun pitäisi mahtua vielä kesäkuun alussa, joten aloittaminen taitaa mennä huhti-toukokuulle... Niin ja mulla onnellinen tilanne kun miehen vauvakuume alkoi jo pari vuotta sitten, mulle se tuli ihan puun takaa vasta tänä syksynä :)
 
Tervetuloa piupiu ja Hep87

veepu Tsemppiä sinne! Kyllähän se niin on että parisuhde vaatii kummankin osapuolen panostusta. Toivottavasti asiat siellä selkenee! :hug:

Täälläkin kyllä kondomien esille otto kaataa halut heti ja tulee paha mieli, yritän kyllä olla näyttämättä sitä miehelle. Tiedän, että hän on miettinyt vauvaa ja mieli on muuttunut koko ajan positiivisemmaksi ja ensi kesän yritys alkaa näyttämään todelta, niin en haluaisi itse sitten pilata tunnelmaa ja painostaa, mutta minkäs sitä tunteilleen mahtaa.. Mies ei kyllä enää edes ole niin tarkka ehkäisystä (ennen hyvin tarkka), joskus mennään ilman kondomia mutta yleensä siihen aikohin kun ovulaatio ei ole lähettyvillä. Eli ilmeisesti, jos vahinko sattuisi (mikä mulle kyllä sopis...), niin se ei miehen maailmaa kaataisi. Ja hän on kyllä alkanut puhumaan lapsista ja kasvatuksesta oma-alotteisestikin. Eli positiiviseen suuntaan mennään täällä päin! :)

Listan järkkääminen kuuloistais hyvältä! Oikein mukavaa päivää kaikille :)
 
Kiitos ihanat naiset tsempeistä ja kommenteista! :)
ponityttö, työstäminen oli ehkä vähän väärä sana, mutta tarkoitin panostamista ja niin sanotusti yhteisen tulevaisuuden suunnittelua. Oon itse aika kontrollifriikki ja haluan että asiat menee just niinkuin minä sanon, niin itsellä ainakin on opettelua sen suhteen.. Ehkä se työstäminen tarkoittaa myös oman itseni tutkiskelua yms.

Tervetuloa uudet tulokkaat! Lisään teidät listalle :)

Muoks: toivontähti, kiitos kivasta joulukalenteri-ideasta, täytyykin pistää korvan taa ja muotoilla omanlaiseni yllätys.. vaikkapa tammikuulle :)
 
Viimeksi muokattu:
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 9.12.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
Kaneli8825v02/20141.
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
Hep8726vhuhti/toukokuu 20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
toivontähti27vkevät 20141.
anni0026vkevät/kesä 20141.
ponityttö23vkevät/kesä/20141.
haavemaa24vkesäkuu 20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
Huolihuomisesta19v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
Ruusannuppu29v? (ei tiedossa)1. yhteinen
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Spukka

Yrittämään päässeet:
Elviira86 - 11/2013
empuska - 11/2013
Katey - 12/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Nipsut - 10/2013
Sandri - 11/2013

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Haaveissa pieni elämä
 
Viimeksi muokattu:
No niin, luomukierrossa ollaan :D. Gyne teki samalla perus tsekkauksen ja kaikki kunnossa. Sain myös mieltä huojentavaa tietoutta raskausajan sairaudesta hepatogestoosista. Mulla oli se toisessa raskaudessa ja gyne sanoi sen todennäköisesti uusiutuvan. Mutta, se on raskausajan sairauksista pienimmästä päästä murheita, joten käski olla murehtimatta :). Sanoi myös että jos on kotona molemmat lapset yhtä laatua ja vielä poikia, niin ei kannata liikaa toivoa laadun muutosta ;). Eli meillä on todennäköisesti jonain päivänä poikakaksikon sijaan poikakolmikko. Ei haittaa, pojat on ihanan suoraviivaisia tapauksia :D. Sorry, omanapailu, oon vaan niin täpinöissäni!
 

Yhteistyössä