Yrityksen odottajat

Moikka!
Kai sitten minäkin uskaltaudun mukaan, kun kerran täällä näin paljon saa vertaistukea <3 Minulla ei kyllä taida oikein ikinä olla kauheasti päiviteltävää!

Olen vielä alle kaksikymmentä vuotias, ja poikaystävä/avopuoliso (toivon mukaan kohta kihlattu ;)) on kohta 21. Seurustelua takana kolmisen vuotta. Vauvakuume ollut, hmmph.. KAUAN. Tai jos lasketaan se "totinen" vauvakuume eikä sitä "vauvat on niin söpöjä ja tuoksuu hyvälle", niin ehkä puolisen vuotta. Muutenkin on tullut hirveä "kodinperustamisvietti" (onko tämä muillekkin tuttua?). Vaikka olen nuori iltäni, en ole kuin muut ikäiseni, vaan enemmänkin sellainen virkkaan viikonloput kotona- nuori.

Poikaystävä on meillä ehkä enemmän se järjellä ajattelija, ja minä se tunteella. Hän tietää vauvakuumeeni ja on kyllä hiukan yhtynyt jo siihen, mutta ei ehkä aavista kuinka paha se oikeasti on :/. Meillä yrityspuuhat jää siis aikaan, jolloin olen jo päässyt ylioppilaaksi, ja tulevat lähärin opinnot siinä vaiheessa että voin tehdä jo alan töitä.

Eli ikä 19, yritys menee tuonne 2015 vuodelle ja 1. lapsi kyseesssä :)
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 19.11.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
anni0026vkevät/kesä 20141.
Babette22v01-02/20141.
carna26vkevät 20141.
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
haavemaa24vkesäkuu 20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Huolihuomisesta19v20151.
Kaneli8825v02/20141.
Katey24v12/2013-01/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Naarassusi22vkevät 20141.
Ninnu8330v? (ei tiedossa)3.
ponityttö23vkevät-kesä/20141.
Ruusannuppu29v? (ei tiedossa)1. yhteinen
Sano Pirkka30v2014-20151.
Spukka21vhuhtikuu 20141.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
toivontähti27vkevät 20141.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.


Yrittämään päässeet:
Elviira86 - 11/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Nipsut - 10/2013
Sandri - 11/2013

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Haaveissa pieni elämä
 
Olin tuossa reilu kuukausi takaperin peräti viikon myöhässä. Ehdin jo miettiä monenmoisia, mutta piti vain todeta, että ovuloimaton kierto oli kyseessä. Tuosta seuraavat menkat tulivat ajallaan, mutta olivat yhtä omituiset kuin tuon ovuloimattomankin kierron menkat.

Mietinpähän tässä vain sellaista, että kun miehille toitotetaan aina ja joka paikassa, että kertalaakista tulee raskaaksi ja joskus jopa siitäkin että kalsarit ja pikkuhousut on samassa pyykkikopassa. Mutta kun se todellisuus ei ole aina ihan sitä, vaikka "kyllä kaikki muutkin on tullu raskaaksi" (kukaan ei ole kysynyt eikä kukaan ole kertonut yrityksen kestoa, tutkimusten / lääkkeiden / hoitojen määrää). Niin miten sitä saa miehen aivoihin sen tosiasian taottua, että raskaus ei välttämättä ala helposti, se ei suju helposti eikä se aina johda toivottuun lopputulokseen?

Ikäkriisi minulla.
 
Tervetuloa Huolihuomisesta!

Hyvä ponityttö että uskalsit ottaa asian puheeksi! Mielestäni kenenkään ei todellakaan ole pakko syödä pillereitä, jos ei itse halua. Miehenikin sanoi viisaasti kerran, että eivät miehet voi automaattisesti olettaa, että naiset söisivät pillereitä, että ei kenenkään tarvitse jos ei halua.
Itse lopetin yasminet kolme kk sitten ja olo on kyllä paljon parempi. Ei yhtään ainutta migreenikohtausta (sen takia vaihdettiin, mutten alottanut ollenkaan uusia), mieliala paaaaljon tasaisempi ja seksihalut selvästi lisääntyneet. :cool:

Oivoi, kyllä on taas vauvakuume niin pinnallaan.. Kauhea kaipuu siihen omaan pieniin nyyttiin. Olisin niin valmis jo tosi toimiin, mutta miksi nämä miehet aina hiastelee ( tai järkeilee, se on ehkä ihan hyväkin joskus).. Viikonloppuna oli jo niin mukamas raskausolo, kun menkat oli myöhässä pari päivää :$ On se ihme, miten sitä aina pettyy, kun menkat alkaa, vaikka yritystä ei ole vielä edes aloitettu! :ashamed:
 
Hiitu: on toi kyllä epäreilua, että naiset pumppaa lääkkeitä itteensä monta vuotta putkeen, maksaa tolkuttomasti siitä liikaa, kärsii kaikenmaailman oireista ja yrittää muistaa jokapäivä samaan aikaan ottaa se pillerin. Sitten kuitenkin kaikesta huolimtta, jos ei toivottu raskaus vahingossa tapahtuu joutuu nainen siitäkin "kärsimään" eniten. Nyt on niiin ihana tunne kun ehkäsy on poissa minun lompakoltani ja harteiltani ;)

sano pirkka: Mulla ei ole mitään kokemusta tosta lapsen yrittämisestä, mutta itteänikin ärsyttää se kun joka tuutista kehotetaan suojautumaan huolella ettei vaan vauva yllätä. Jostain oon keksiny, että mulla tulee olemaan vaikeuksia raskutumisen suhteen. Ärsyttää kun pilleriohjeissakin sanotaan, että pitää käyttää kumia heti kun unohat yhdenkin pillerin, sun muuta. Ja todellisuudessa en ole koskaan käyttänyt muuta ehkäsyä kun pillereitä vaikka oon monesti unohdellu melkeen puolet koko pilleri liuskasta. Siltikään en ole vahingossa raskautunut. Se on hyvin pieni osa meistä ketkä raskautuu yllättäen tai edes ensimmäisestä kierrosta.
 
Kiitos mukaan pääsystä! :heart:

Tämä ilta on mennyt hirveässä masennuksensekaisessa tunnelmassa.
Meille piti tulla alku vuodesta koiran pentu (isännän mukaan olisi ns. harjoitusvauva :D)
Kuitenkin illalla sain viestin, että oli meidän odotettu pienokainen kuollut synnytyksessä :/ Ei auta yhtään näitä mun jo valmiiksi surkeita tuntemuksia..

Lisäksi minua on alkanut ahdistaa pillereiden syönti. Tai on jo hetken aikaa ahdistanut, ja olemme siitä puhuneetkin. Ei siis vain sen takia, että haluaisin raskautua, vaan siksi, että jotenkin inhottaa syödä ns. ylimääräisiä hormooneja. Varsinkin kun minipillereiden takia menkat on kestäneet nyt yli kaksi viikkoa. Puhuttiin kyllä, että jos vielä kevääseen jaksaisin pillereitä syödä, niin sitten siirryttäisiin kondomin käyttöön, ja se sitten aikanaan jäisi pois :)
 
Deleted member 130614
Oi, miten kivaa että siellä toisessa ketjussa oli tullut jo plussiakin! Mahtavaa. :) Ja hienoa ponityttö, että saitte sovittua kompromissin ehkäisystä miehen kanssa! Hyvä askel miehellekin totuttelemiseen.

Sano Pirkka: Terveessä parisuhteessa mielestäni asiasta tulisi voida keskustella järkevästi. Kannattaa valita hetki, kun mies ei ole väsynyt, nälkäinen tai keskittynyt johonkin mielitiettyyn puuhaan. Ja silloin kun itse ei ole niin kuumeinen, että on suorastaan ärsyttävä :)

Meillä on vähän samaa kuin Hiitulla. Meille vahinko sopisi niin hyvin, kun silloin ei tarvitsisi murehtia ajankohdan sopivuudesta. Mieskin aina vähän odottaa, josko menkat ei tuliskaan, vaikka ei tosiaan edes olla aloitettu yrittämään.. :D
 
ponityttö, kiitos ihana ja samoin! <3 Seuraan ahkerasti Veepun seka sinun blogia. ;) Sitten tuota onnekasta Kuukiurua, joka sai seitseman rivia Lotossa kerralla. :heart:
Hyva, etta tuo ehkaisy asia selkene, silla munkin mielesta on kohtuutonta vaatia kayttamaan e-pillereita. Kuitenkin kondomissa ei ole mitaan sivuoireita, vaikka muuten arsyttavia kapistuksia ovatkin. :D

Chokomom, hehe. Kuulostaa hyvalta noi miehen PMS-oireet. Hienoa, etta asia on selvilla vesilla taas! =)

Mukava kuulla Veepu. :hug: <3

Huolihuomisesta, tervetuloa joukkoon! Oikean ryhman valitsit! =) Ollaan taalla niinkuin tassa kuvassa:

Ketaan ei jateta kylmaksi. :heart:

Voi kamala, etta koiravauva kuoli. Ymmarran kylla jos masentaa.. Toivottavasti loydatte pian toisen, vaikka ei se juuri tata pienta tuokkaan takaisin. Jaksuja :hug:

Hiitu, sama juttu - ei oo helppoa! Hali :hug: Toivon miehellesi nopeutta nyytin haluamiseen!

Sano Pirkka, lyot vaikkapa jotain tilastoja kateen ja katsokaa mahdollisesti dokumentteja. Kylla ne silmia avaa. :) Miehet eivat etukateen lue naista asioista, eivatka voi niista tietakkaan. Suurinosa tiedosta on koulusta terveydentiedon tunneilla saatua ja siina se.

Sama taalla, etta vahinko sopisi. Joka kuukausi sita jaksan odottaa, etta jos nain olisi kaynyt.

Taalla menkat tuli ajallaan (16. paiva) ja loppui eilen. Kaytiin verikokeissa maanantai aamuna ja nyt odotellaan tuloksia. Sitten soitellaan aikaa gynelle. :)
 
Ihana kuva <3
Nyt ihan ihan aiheen vierestä, mutta ihanat naiset kertokaa minulle napa tuntemuksianne. :D siis ihan konkreettisesti. Minulla, kuten ajattelin kaikilla muillakin, tulee sellanen inhottava pissahädän tunne kun kaivan vaikka jotain murusta navastani. Kaivelin sitten eilen mieheni napaa eikä hän tuntenut mitääääään!!! Onko tää siis naisten juttu, että navan kaivelu tuntuu virtsaputkessa vai onko mun napa huolestuttava? :D
 
Tama "Baby covered in French Bulldogs" on mun lempi kuvasarja. :heart: Voisin hyvin tehda taulukollaasin tasta. Voisi myos koittaa toteuttaa itse myohemmin. :D

Taalta koko kuvasarja. :)

Ei ole Ponsku pelkastaan sun navassa vikaa - sama homma taalla, etta alkaa pissattamaan. ;)
 
Hei,
vieläkö mahtuu mukaan? :wave: Olen 23 vuotias, kuumeillut olen enemmän ja vähemmän vuoden verran. Keväästä asti sitten voimakkaammin ja välillä itku kurkussa kun mies ei ole samoilla ajatuksilla asiasta.
Tosiaan perheeseen kuuluu aviomies (häät oli heinäkuussa <3), kolme koiraa ja kissa. Asutaan rivitalo kolmiossa rauhallisella asuinalueella, jossa on paljon vaunuja työnteleviä äitejä (vai kuvittelenko vain ;) ).
Elokuun lopulla jäi pillerit pois kuvioista ja siitä asti olen kovasti odottanut tjottailun aloittamista. Eilen sitten puhuin miehen kanssa vauva-asiasta ja voi miten höpö mies mulla onkaan. Raukka luulee että pamahan heti paksuksi kun harrastetaan seksiä :D Jouduin selittämään ovulaatiosta jne. Aika perusmies vissiin?! Löytyipähän syy sille että peittojen heiluttelut on ollut vähäistä, voi mun miestä <3

Tämmöinen elämä miulla, toivottavasti pääsen mukaan purkamaan ajatustenvyyhtiä päästä :)

Heranen
 
Tervetuloa mukaan Heranen :)

Ponityttö laitoit kyllä niin hassun ja mielenkiintoisen kysymyksen ilmaan, että piti oikeen tutkia asiaa ja ei, emmää vaan tunne mitään erikoista :D

Naarassusi sinä toinen biotieteilijä (?), laitoin sulle yv:n :)

Kylläpäs nyt on mukava fiilis, kun pääsi pitkästä aikaa kunnolla urheilemaan! Koko syksyn ollut enemmän tai vähemmän flunssaa mut nyt se on toivottavasti taltutettu. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
Eli voimme päätellä ton napa-asian olevan melko yksilöllistä. Onneks Babette sullakin on kummallinen napa! :D
Pakko nopeesti viel avautuu että hitto mua ärsyttää kun noi kaikki tuolla yrittämään päässeet vaan plussailee :D Siis olen oikeesti ilonen heidän puolesta ja jokapäivä hiljaisesti heidän tarinoitaan luen, mutta pyhimys en ole joten hitto mä olen kateellinen niille!! :D Siis puhun nyt hyvässä hengessä, koska naureskelen omalle katkeruudelleni samaan aikaan. Uskon että kaikki meistä tuntee aikalailla samoin.
Just muutama viikko sitten vielä noiden samojen ihmisten kanssa keskuseltiin täällä ketjussa ja nyt ne on siellä mha pystyssä kun me jumitetaan täällä....
 
Ponityttö, minäkin myönnän olevani kateellinen! ihana asia heille ja olen iloinen heidän puolestaan mutta hemmetin kateellinen. :)

Omaa napaa sen verran, että tänään oltiin hautajaisissa ja ehkä tästä tämän jälkeen pääsee takaisin kiinni arkeen..
 
No hei rakkaat naistoverit! Joo aivan kuin meidän yrittäjien ketju olisi kuollut pystyyn kun kaikki vain plussasivat kertalaakista ja itse elelen vielä pitkän aikaa piinapäiviä(luultavasti reilun vkon). Tosi epäuskoinen olo että tässä pääsisi tärpänneiden ketjuun osallistumaan, ei ole yhtään raskautunut olo vaikka oiretta on jos jonkinlaista, olevinaan.

Voi siskot tulkaa pian perässä <3
 
Mun piinapäivät kestää näillä näkymin vielä monta vuotta! Toivon sulle empuska selkeitä plussia niin pääset sinne plussapinoon niiden muiden kanssa. Yksinäistä varmaan, kun niin moni lähti. Me muut jatketaan katkeroitumista :D. Minä taas puolestani toivon ettei kukaan lähtis täältä teidän ketjuun :D. Älkää jättäkö!
 
5th
Ihanat, rakkaat ja katkerat yrityksen odottajat! :heart: Tulin vaan kertomaan, että edelleen täällä taustalla teitä tsemppailen ja juttuja lueskelen. Toivon teille kaikille nopeasti kuluvaa yrityksen odotusaikaa sekä lyhyttä yritysaikaa sen koittaessa. :flower:
 
Ponsku, kummanapa-toverit. :D

Heranen, jee! Tervetulloo. :wave: Onnea naimisiinmenosta :flower: ja toivon miehelle pikaista paankaantymista. ;)

Voi Veepu. :hug: Kunpa se pian helpottaisi...

Minakin oon juu kade, mutta myos niin iloinen plussanneiden puolesta. :heart: Kiva kun tulitte kaymaan 5th ja empuska! Toivottavasti empuskallekin parahtaa pian plussa ruutuun! :kiss: Puuuhh puuuh plussaa! :heart:

Kauniita sanoja 5th, olet ihana. :heart: Samaa toivon myos kaikille taalla! :flower:
 
Siis äääk, miten tän nyt tänne kirjottas. Mun miehellä vissiin on käännähtänyt ruuvi löysälle sillä meillä alkoi tjotailu :O !! En siis voi käsittää tätä, vastahan se oli ihan erimieltä ja voi kääk. Taidan seota kohta=) Minäpä sitten vissiin siirrynkin tonne yrittäjiin ja tein tämmöisen pikavisiitin täällä vaikka aluksi toisin epäilin. Hirveesti tsemppiä kaikille odotukseen, kyllä se päivä vielä koittaa. Nähtävästi ennemmin kuin itse uskookaan :heart:
 
Heippa taas!

Olen elänyt vähän aikaa hiljaiseloa sillä elämässä on tullut suuria muutoksia. Edellisissä postauksissa haaveilin, että kun koulu alkaa loppua ja töitä saisi sekä oman asunnon niin vauva olisi tervetullut. Eipä siinä, onni potkaisi ja sain vakiduunin muutama viikko sitten. Kuinka ihminen voi olla onnellinen <3

Vauvahaaveet senkun vahvistuu ja mies on ihan selkeästi lämmennyt jo ajatukselle. Vaikka olen itse pitkiäkin aikoja puhumatta aiheesta, tuo hän vauva-asian esiin melko usein. Ihan selvästi jo miettii asioita ;) Kovasti toivoisi joskus saavansa oman pojan... <3
 
Hei!

Olen jo jonkin aikaa teidän juttuja lueskellu ja nyt rohkaistuin ite kirjoittamaan. Vauvahaaveita ja hieman kuumetta ollut nyt kesästä asti. Oikeastaan haaveilua on ollut jo monta vuotta. Olen pikkuhiljaa pehmitellyt miestäni asian suhteen. Välillä näyttää jo vähä lämpeävänkin, mutta sitten mennään takapakkia. Nyt viimeisimmässä keskustelusta aiheesta hän ensin hieman myöntyi jo. Ongelma on siinä, että hän ei tiedä haluaako hän kokea elämässään jotain uutta vielä, eli matkustella yms. Sitä hän jäi nyt sitten pohtimaan.. Mieheni siis haluaa lapsia ei vain tiedä koska aika olisi hänestä sopiva.
 
Hieno juttu haavemaa, että sait vakituisen työpaikan! :) Joko olette sopineet yrittämisen aloittamisesta, jos mieskin on noin lämmennyt? Tai onko siis aikaistunut tuosta kesäkuusta 2014, joka listalla möllöttää :)

saheanpa, tervetuloa joukkoon kirjavaan! Täältä moni jo ampaisi tuonne yrittäjien puolelle, joten ihan kiva saada uutta verta joukkoomme! Haluatko mukaan listalle? Ilmoittele tietojasi, jos haluat :)
 

Yhteistyössä