Yrityksen odottajat

Babette, lisään blogisi meidän listalle. Eipä oo tullut sitäkään päivitettyä hetkeen. :)

Kuukiuru, kiva kun kävit kurkkimassa meitäkin!

Kaneli, blogin kirjoittaminen on helpompaa kun uskoisikaan! Ensin tuntuu hankalalta, mutta sitten siihen tottuu, eikä osaa lopettaakaan.. :)

Edit: Päivitin listan huomiselle, ja oman ikäni 25v.
Huomenna on siis synttärini, ja niissä nuoruuden haaveissani minulla pitäisi olla jo lapsi tai edes maha pystyssä... mutta valoa ei ole vielä näkyvissä tunnelin päässä.. :/
 
Viimeksi muokattu:
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 14.11.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
anni0026vkevät/kesä 20141.
Babette22v01-02/20141.
carna26vkevät 20141.
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
haavemaa24vkesäkuu 20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Kaneli8825v02/20141.
Katey24v12/2013-01/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Naarassusi22vkevät 20141.
Ninnu8330v? (ei tiedossa)3.
ponityttö23vkevät-kesä/20141.
Ruusannuppu29v? (ei tiedossa)1. yhteinen
Sano Pirkka30v2014-20151.
Spukka21vhuhtikuu 20141.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
toivontähti27vkevät 20141.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.


Yrittämään päässeet:
Elviira86 - 11/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Nipsut - 10/2013
Sandri - 11/2013

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Haaveissa pieni elämä
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen omanapainen päivitys täältä suunnilta. :)
Juteltiin tuossa jonkin aikaa sitten miehen kanssa että koska olis aika antaa lupa vauvalle tulla ja oli ajatellut että puolen vuoden-vuoden päästä... Eli siis mun laskujen mukaan kesä/syksy 2014!!!! :) Asiat nyt saattaa muuttua, mutta oon tosi iloinen et sain jonkinlaisen aikataulun ja tipun kyllä korkeelta ja kovaa jos mies sitten jossain vaiheessa peruukin puheitaan.
Tilasin sitten ovistestejä että sais kartoitettua vähän kiertoa ja testailtuani ohjeen mukaan pärähti plussa heti testiin, että kroppa ainakin toimii ilmeisesti "ihan sääntöjen mukaan". :) Varmoilla päivillä siis mennään kun en halua enää mitään hormonaalista ehkäisyä. Sellaista omanapaisuutta tällä kertaa.
 
mymosa
Minusta on ainakin ihana päästä eroon pillereistä ja vielä ihanampi todeta, ettei ikinä enää! Mulla on niin kauheet hormoonipäänsäryt aina menkkojen alettua eikä pillereiden vaihtokaan auttanut.

Tälle viimeiselle on annettu aikarajaksi se 5v, eli kun olen 35v. Sitten menee multa piuhat kii.
 
Päivät kuluu joutuisaan (ja liiankin nopeeseti) opintojen parissa ja toivon mukaan keväällä odottaisi valmistuminenkin. Tosin valmiiksi jo mietin että mitäs sitä sitten seuraavaksi opiskelemaan :D tällä tutkinnolla ei kauheesti töitä ole luvassa.
Kovasti lasken myös päiviä häihin että saatais tää babyprojekti aluilleen. Mua melkein v*tuttaa kaikki pallomahat kaupungilla, oon niiiiiiin kateellinen... :rolleyes:
 
Täällä on käyty kovasti keskustelua vaikka mistä, kun olen itse raatanut koulun eteen perseeni ruvelle. Anteeksi kielenkäyttö, mutta melkeinpä niin on ollut.

Asunto asioista ainakin on ollut puhetta. Meillä jokatapauksessa asunnon vaihto edessä ens keväällä tai kesällä. Isoa kaksiota tai mahd. kolmiota kaiketi etsitään. Hiukan tuo asia vielä hakusessa kun nyt on muuta ajateltavaa.

Hiukan vielä meidän tilanteesta. Nimittäin olen saanut ajettua itseni niin piippuun että olen kärsinyt mm. migreenistä, jota minulla ei ennen ole ollut, unohtelusta, hillittömästä väsymyksestä, itkuisuudesta ja saamattomuudesta. Olo on kaikin puolin hirveä. Tästä syystä päätimme siirtää yrityksen aloitusta myöhemmäksi. Yksi kolmen kk paketti tullaan hakemaan vielä. Siitä ei vielä päätetty syönkö kaikki laatat vai en. Riippuu mun voinnista sitten. Koulun ja töiden yhdistäminen on vienyt kaiken ajan ja vielä enemmän kuin tahdoin. Liika työmäärä on nyt varmasti tän uupumuksen takana. Onneksi mies on ollut tukena kokoajan.

Tulen varmasti edelleen seuraamaan ketjua vaikka oma olo onkin välillä aika toivoton. Mutta alhaalta ei onneksi ole kuin suunta ylöspäin. Eikö?

:)
 
Viimeksi muokattu:
Jaksamista Katey sinulle! Itse olen tässä syksyn aikana ihmetellyt omaa oloani. Itkuisuutta, jyrkkiä mielialojen vaihteluita, joissa mieskään ei pysy perässä. Ja sekös luo pelkoa, että kohta tää yrityksen odotus ei muutu yritykseksi ollenkaan kun on tällaista. Mietin että voisikohan tää johtua pillereiden lopetuksesta vai onko se vaan tää vauvakuume mikä saa kaiken aikaan :D Yritys on meillä siis päätetty aloittaa keväällä, mut kokoajan toivon, että mies sanookin että onkin jo nyt valmis. Laskeskelen milloin oisi mahdollinen LA, jos nyt alettais tai nyt ym. Joskus hän sanoikin, että pienen hetken on käynyt mielessä, ettei mikseipä nyt hetikin vois. Ja tämäkös minut saa hulluksi asian kanssa :D Okei, ehkä se on vaan tää ihanan kamala vauvakuume mikä saa kaiken sekaisin! :)
 
Deleted member 130614
Mä oon täällä tautikierteessä, useampi ollu jo peräkkäin.. : / Ei riitä jaksaminen opiskeluihin eikä onneksi haaveiluunkaan.

Mies onneksi ymmärtää. Ja juttelee ajatuksiaan, millaista lapsiperheellisyys olisi :)
 
Taallapa satelee huonoja uutisia. :( Mutta ainakin yksi hyvakin, hienoa Ninnu! :heart: Ja hyva, etta kroppa toimii!

Miten Veepu voit?

Ponityttö, :hug:

Mymosa, hyva paatos - ei kannata itseaan turhaan kiusata! :)

Maggis, milloin teilla on haat? =) Vahan sama juttu... Kamalaa olla nain kateellinen.

Katey, voi hitsi. Nyt otat rennommin, etta keho ehtii palautua! Tsemppihali. :hug:

Toivontähti, voi olla vauvakuumekkin juu. Ei naista hormoneista ikina tieda kun heittelee. :D Itse oon valilla aika hmmm - raskas.

Naarassusi, hus hus pöpöt pois kiusimasta! Voimia. :hug:

Taalla odotellaan menkkoja, huomenna pitaisi alkaa tai sitten on taas kierto pidentynyt... Mulla on niin paljon saannollisin valiajoin valeraskauden oireita, etta oon miettinyt onko se oikea raskaudenalku sitten taysin oireeton. Kunpa olisikin vain alkanut, vaikka sittenkin mietityttaisi, etta onko tama nyt vaarin kun yritys ei ole alkanut. Oon ihan pimee. :D

Haluaisin saada sen verikokeen pois alta, etta paastaisiin gynelle kysymaan mielipidetta yrityksen aloituksesta.
 
Kiitos kaikille haleista ja kannustuksista. :) Tein juuri netissä mielialatestin. Se ei koko totuutta kerro tietenkään, mutta sen mukaan kärsin keskivaikeasta masennuksesta ja minun tulisi hakeutua lääkärin pakeille. Ehkä se antaa viitteitä omasta olostani.

Toivon että teillä pysyy pää kasassa paremmin. :)
 
Nyt tulee kovin omanapaista tekstiä. Alkoi tänään niiiin paljon risoa tuo mun ukon ketale ettei tosikaan. Tuo on nyt vetämässä sanojaan takaisin ettei olisikaan lupautunut kolmanteen lapseen. Siis ihan oikeesti, tässä on kuukausia jo menty sillä ajatuksella, että kun mä ilmoitan laihtuneeni tarpeeksi, niin yritys alkakoon. Nyt häneen on iskenyt mikä lie ahdistus ja paniikki eikä hän haluakaan. Noh, ehkä se tästä vielä iloksi ja yritykseksi muuttuu. Ketuttaa silti :(.
 
Voi ei Chokomom : /
Ei todellakaan kiva tilanne, kun vetää sanojaan takaisin. Toivottavasti saatte keskusteltua asiasta ja pääsette yrittämään!

Katey Otahan nyt rennommin! Hyvä, että itse huomaat ettei kaikki ole nyt kohdallaan. Tsemppiä sinne! :hug:


Täällä suunnalla on myös kovasti kouluhommia. Mikä ihme siinä on, että kaikki pitää jättää aina viimetinkaan ja sitten hiki hatussa kirjotetaan jos joskinmoista selkkaria tai esseetä yömyöhään....Voivoi minua..! :$

Oikein mukavaa sunnuntaipäivää kaikille! :)
 
Katey: miten jos sen uuden pillerisatsin sijaan käyttäisitte kondomia, näkisi miten oma kierto alkaa rullaan ennen yritystä. Ja olisihan se pieni askel jo yritystä kohti niin voisitte miettiä siinä samalla miltä se tuntuu?
Minullaki tosiaan mieliala heitelly tänä syksynä ihan tosissaan ja välillä ollu jo luuri kädessä varaamassa aikaa masennuksen ja ahdistuksen takia, mut nyt alkanu jo onneksi näyttää elämä valoisammalta. :) tsemppiä sinulle jaksamiseen!

Tein muuten tänään ovulaatiotestin ihan huvin vuoksi. Ajattelin et huippu olis jo mennyt, olojen mukaa jo viikko sit kalenterin mukaan eilen mut niin vain kirkas plussa tärähti näyttöön, hassua. :)

Huh ollappa jo yritys, nyt ois tsäänssit. :/
 
Chokomom: Tsemppiä! Toi on niiin epäreilua käytöstä! Ärsyttää sun puolesta tollanen.

Mulla on vähän sellanen ongelma etten ihan kauheeti uskalla miehelle lapsiasioista puhua koska haluun sitä niiiiiiiin paljon ja pelkään saada mieheltä jotain negatiivista kommenttia, mikä murskaa mut ihan täysin.
Oon kuitenkin pienesti yrittänyt suostutella siihen kumin käyttöön, mutta en ole saanut mitään vastausta.

Tänään söin viimesen pillerin ja mies tokas, että: "muistappa käydä tänään ostamassa lisää. Mumisin siihen: "en yhtään haluis". Takas tuli sitten: "sun on pakko"
Mies on ite sanonu että keväällä / Kesällä lopetettas pillerit, mutta jotenkin mä en jaksa uskoa siihen. Tuntuu vaan, että se on antanut mulle jonkun ajankohdan siks etten kokoajan ahdistelis sitä kysymyksillä: millon, millon, millon.

kiitos, anteeks ja kumarrus!
 
Kiitos myötäelämisestä, tänne on kyllä ihana purkaa tuntojaan oli ne sitten positiivisia tai negatiivisia.

Lauantaina miehen kanssa keskusteltiin asiasta vielä kerran. Hän oli kuin olikin panikoinut, kun minä niin avoimesti hänelle juttelen mahdollisesta kolmosesta. Siis kyllä me sukupuolet ollaan niin kovin erilaisia. Miehet ovat hys hys ja naiset puhuvat ja pälpättävät. No joo, hän teki jälleen ajatustyötä ja sunnuntaina kun olimme kauppareissulla, niin tuo puolihuumorilla heitti, että mennäänkö lastentarvikeliikkeeseen tunnelmoimaan. Siis what?!? Mä alan epäillä, että miehilläkin on PMS-oireita, kun mielialat heittelee pahemmin kun naisilla ;).

Eli jälleen kaikki ihan fine ja yrityksen aloituksen aikataulu pitää. HUH, kun meinasin jo saada sydärin.
 
  • Tykkää
Reactions: Sandri ja Babette
mymosa
Ponityttö, nyt kissa pöydälle. Mä nimittäin vain ilmoitin miehelle, että tämä on mun viimeinen pilleriliuska, sitten ehkäsy on sun hoidossa tai sitten voidaan pistää selibaattia kehiin. No toki meillä sitten mies ite ehdotti, ettei oteta enää ehkäsy ollenkaan.

Mä olen sitä mieltä, ettei se vain voi mennä niin että mä puputan hormoonia itteeni joka ei edes sovi mulle ja miehen ei tarvii hoitaa mitään..
 
veepu voi ihan hyvin, kiitos kysymästä Babette :)
jos kysymykselläsi tarkoitit jaksamistani menetyksen suhteen, niin hautajaiset ovat ensi viikonloppuna ja eiköhän elämä lopullisesti normalisoidu niiden jälkeen.

Ihanaa kun nuo kuukiuru ja 5th ovat jo plussanneet tuolla toisessa ketjussa. :) Oon ehkä vähän kade.

Oltiin miehen kanssa kaksinkeskisellä matkalla Tallinnassa viime viikonloppu. Teki hyvää päästä pois normaalista arjesta ja olla ihan kaksisteen. Tosin tuntuu välillä, että meidän ajatusmaailmat on hieman hajallaan.. lasta siis saadaan varmaankin odotella vielä jonkin aikaa.
 
Oli pakko käydä lukemassa tota toista ketjua kun veepu mainitsi että siellä on tullut plussia. :)

Mä täällä mietin josko uskaltais alkaa tammikuussa yrittään. Pitäs ainakin pystyä käymään koulu loppuun. Vähän vaan pelottaa miten jaksaa koulua käydä kun ei tiiä yhtään millasia oireita tulee sitten..
 
Kiitos persiille potkimisesta mymosa!! ;) nyt mä sitten jälleen kerran ehdotin sitä kumia ja mies suostui siihen. Ei pistäny ollenkaan vastaan. Niiiin onnellinen olo kun saa vähän kuulostella omaa kroppaa luonnollisessa tilassa ja välillä puoliso saa vastuulleen sen ehkäsyn.
 

Yhteistyössä