näin
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Joskus tuntuu siltä, että äitiyteen pitäisi tosiaan olla ajokortti.
Ja isyyteen.
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Joskus tuntuu siltä, että äitiyteen pitäisi tosiaan olla ajokortti.
Alkuperäinen kirjoittaja eikiva:en oo niin sanonutkaan. sanoin vaan etten haluais että mun lapset runkkais itteensä mun katon alla, en tosiaankaan haluais tietää sitä. jos niin tekee, niin mä sanon että voitko lopettaa, toi ei oo soveliasta.Alkuperäinen kirjoittaja Hei pliis:Voi pyhä sylvi.....Alkuperäinen kirjoittaja eikiva:jos sormettaa itseään niin ei se ole enää tutustumista vaan jo itsetyydytystä. tutkiminen on vaan tutkimista, sit kun siitä alkaa saada nautintoa ja vaan jatkaa niin se on itsetyydytystäAlkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Kuten sanottua, ei ole viisasta, että sanotaan, että asia pitää hoitaa salassa, minä olen sanonut, että oman huoneen yksityisyydessä. Enkä ylipäänsä näe, että teko on sinänsä seksuaalinen, vaan lapsen viatonta tutustumista omaan kehoonsa. Se on sensijaan mielestäni tasapainotonta suhtautumista, että aikuinen katsoo, että jos lapsi tutkii omia sukupuolielimiään, että teko on sitten heti seksuaalinen ja johtaa panemiseen 10 vuotiaana naapurin pojan kanssa pyöräkellarissa.Alkuperäinen kirjoittaja emo:Mun mielestä ei tasapainoista suhtautumista seksuaalisuuteen että noinkin nuorelle annetaan sellainen käsitys että seksuaalisia tekoja saa tehdä kunhan tekee salassa... Sitten ne menee 10 v. naapurin pojan kans panemaan pyöräkellariin kuin seksijuttuja saa tehdä kunhan ne tekee salassa :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:Tosi surullista miten tässä ketjussa näkyy se kuinka iso osa vielä nykypäivänkin aikuisista ei oo tasapainoisesta suhtautumisesta seksuaalisuuteen kuullutkaan. Ja vielä siirtävät samaa seuraavalle polvelle eteenpäin
Itsetyydytys ei ole a) epänormaalia, b) väärin, eikä c) edelleenkään sokeuta ihmistä, tai kasvata käsiin karvoja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tämäkin kuulostaa kamalalta. SUN katon alla ei saa tapahtua mitään. Se kattohan ei ole lapsesi koti, turvallinen paikka hänelle johon hän voisi tuoda sen ensimmäisen poika-/tyttöystävän. Taikka sitä kaikkea typeryyttä jota lapsi kasvaessaan harjottaa.Alkuperäinen kirjoittaja eikiva:kyllä kieltäisin, en halua et lapsi tekis tommosta... ihan niinku en haluais että joskus teininä tois poikaa kotiin ja harrastaisivat seksiä mun talossa... tai ryyppäis siellä. tiiän että tekee noita juttuja kuitenkin, mut on mulla oikeus kieltää tiettyjä juttuja etten halua niitä tapahtuvan mun katon alla!
Kyllä mä ainakin toivon että mun lapseni uskaltaa tuoda niin tyttö- kuin poikaystävänsä omaan kotiinsa, myös silloin kun minä olen siellä.
Jos lapsen pitää ryypätä, toivoisin että ne ekat kerrat edes kokeillaan kotona. Ja ei, en koskaan ostaisi lapselleni viinaa sitä varten, mutta olen myös realisti ja tiedän että sitä jostain muualta saa.
Kyllä, mä haluan että lapseni tekee kaikkea mun katon alla. Ihan siitä syystä että se katto on myös HÄNEN.
Peesi!Alkuperäinen kirjoittaja näin:Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Joskus tuntuu siltä, että äitiyteen pitäisi tosiaan olla ajokortti.
Ja isyyteen.
näin. 7v voi ihan hyvin jo tutkia omaa kehoaan. Sittemmin asia voi unohtua, kunnes se taas joskus palaa ajankohtaiseksi. Ihan normaaliin kasvuun ja kehitykseen kuuluvaa, ja kyllä mä ainakin oletan 2000-luvun äitien sen tietävän ettei tuossa asiassa ole mitään hävettävää tai likaista, ja nyt meidän haasteena on opettaa se lapsillekin. terve suhtautuminen omaan kehoon, ja sen eri osa-alueisiin tutustumiseen.Alkuperäinen kirjoittaja öö:Sanoisin, että vain puhtaana, alapesun jälkeen ja pestyin käsin. Ja aina yksikseen, ei ikinä kavereiden tai aikuisten nähden, koska kyseessä on yksityisasia. JA vaikka piilossa, niin asiassa ei ole mitään pahaa eikä väärää.
Olen sanaton.Alkuperäinen kirjoittaja JonnaN:Huih.. Sanoisin varmaan että ei noin pienet saa noin tehdä, jutellaan näistä kun olet vanhempi. En mä tiiä, en oo ikin aikasemmin kuullu
juu, kyllähän se lapsi joka löytää sukupuolielimensä, tietää heti sillä samalla palavalla sekunnilla että sen pimpsan tarkoitus on saada pippeliä, eikun pyöräkellariin! Oikeasti, järki käteen.Alkuperäinen kirjoittaja Bonita:Alkuperäinen kirjoittaja emo:Mun mielestä ei tasapainoista suhtautumista seksuaalisuuteen että noinkin nuorelle annetaan sellainen käsitys että seksuaalisia tekoja saa tehdä kunhan tekee salassa... Sitten ne menee 10 v. naapurin pojan kans panemaan pyöräkellariin kuin seksijuttuja saa tehdä kunhan ne tekee salassa :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:Tosi surullista miten tässä ketjussa näkyy se kuinka iso osa vielä nykypäivänkin aikuisista ei oo tasapainoisesta suhtautumisesta seksuaalisuuteen kuullutkaan. Ja vielä siirtävät samaa seuraavalle polvelle eteenpäin
Ei lapset koe itseensä tutustumista seksuaaliseksi. Kannattaisi tutustua alan kirjallisuuteen.
näin!Alkuperäinen kirjoittaja öö:Sanoisin, että vain puhtaana, alapesun jälkeen ja pestyin käsin. Ja aina yksikseen, ei ikinä kavereiden tai aikuisten nähden, koska kyseessä on yksityisasia. JA vaikka piilossa, niin asiassa ei ole mitään pahaa eikä väärää.
Kyllähän hän kuitenkin keskusteli siasta, pyysi anteeksi ja sanoi sen olevan luonnollista, omassa rauhassa.Alkuperäinen kirjoittaja Sigmund Frrrreud:Tämän keskustelun aloittaja on idiootti ja luultavasti aiheutti seksuaalisia patoumia lapselleen, jotka ilmenevä sitten vanhempana.
Onnittelut!
toinen peesi! ihan luonnollinen asia on ja meillä ainakin hyvin kiinnostunut näistä asioista kuopus 5v ja neuvolassakin asiaa täti kysyi. on vain kerrottu, että omassa sängyssä, yksin omassa rauhassa saa sitä tehdä.Alkuperäinen kirjoittaja ...:Peesi!Alkuperäinen kirjoittaja näin:Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Joskus tuntuu siltä, että äitiyteen pitäisi tosiaan olla ajokortti.
Ja isyyteen.
tääkin on itseasiassa aika hyvä pointti. Ihminen on vahvoilla tiedostaessaan sen että seksi, tai sen tuoma nautinto ei vaadi aina yhdyntää. Sitä oppii tuntemaan itsensä, tietää mistä pitää, mihin on valmis, ja mitä haluaa toiselta.Alkuperäinen kirjoittaja hm:Miksi sen pitäisi tuoda poika tai tyttöystävän teininä kotiin ja harrastaa seksiä, jos tietätä itse miten saa tyydytettyä itsensä? sitten voi odottaa sitä oikeaa seksiä vaikka siihen naimisiin menoon saakka.
22 vuotias miehenalku vahvistaa :3Alkuperäinen kirjoittaja Bonita:Et voi olla tosissasi?!
Meillä poika, pian 4v. koskettelee useinkin pippeliään. Olen joskus kysynyt kutittaako, "ei kun tuntuu kivalta". Tähän olen vastannut että näin kotona voi pippeliä kutitella jos haluaa mutta kylässä tai vieraiden aikana ei. Joskus jöpöttää ja hän sanoo, kato äiti, mulla on iiiiiiiiiiiiiso pippeli! Tähän taas vastaan että se on hieno pippeli, mutta laitettasko housut jalkaan ettet palellu, tai ehdotan jotain muuta puuhaa.Alkuperäinen kirjoittaja Bonita:Alkuperäinen kirjoittaja pojan äiti:meillä 3v. poika naprää kans pippeliään niin et se alkaa ihan jöpöttää ja meillä kyllä sanotaan ettei niin saa tehdä!
Voithan sanoa että omassa rauhassaan voi tehdä, mutta aina puhtain käsin. Poikien härveli tulehtuu monasti kun räpläävät likaisin käsin
Ei siinä mitään pahaa ole!
Erittäin hyvin kiteytetty.Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Tästä ketjusta ainakin saa käsityksen siitä, miksi aikuisetkaan naiset eivät koskaan harrasta itsetyydytystä, tunne kehoaan tai saa koskaan orgasmia. Jos aikuinen suhtautuu noin avoimen paheksuvasti lapsen tutkimuksiin omaan kehoonsa, voi vain arvailla, minkälaisen kuvan lapsi siitä saa. Näin ei saa tehdä, kehoon ei saa tutustua, olen paha jos toimin näin, kehossani on jotain vikaa.