Mutta ei se pieni lapsi ymmärrä sitäkään miksi niin ei saisi tehdä. Hän ei näe siinä mitään pahaa tai "likaista".Alkuperäinen kirjoittaja ggg:Mä oon kyllä kieltänyt, jos alkaa sekoittamaan lapsen päätä jollain "saa tehdä mutta salassa" niin pieni lapsi ei sitä ehkä ymmärrä. Parempi vaan kun unohtaa tommoset asiat vielä moneksi vuodeksi...
hei ne lapset ei ole mitään idiootteja! Ihan hyvin ymmärtävät.Alkuperäinen kirjoittaja ggg:Mä oon kyllä kieltänyt, jos alkaa sekoittamaan lapsen päätä jollain "saa tehdä mutta salassa" niin pieni lapsi ei sitä ehkä ymmärrä. Parempi vaan kun unohtaa tommoset asiat vielä moneksi vuodeksi...
No miksi pitäisi sanoa salassa. Kyllä pieni lapsi, siis sanotaan 3-4v ymmärtää jo sanan itsekseen.Alkuperäinen kirjoittaja ggg:Mä oon kyllä kieltänyt, jos alkaa sekoittamaan lapsen päätä jollain "saa tehdä mutta salassa" niin pieni lapsi ei sitä ehkä ymmärrä. Parempi vaan kun unohtaa tommoset asiat vielä moneksi vuodeksi...
Eihän kukaan ole sanonut, että tuota pitäisi tehdä salassa. Voi ihan nätisti sanoa, että nämä on sellaisia juttuja, mitä tehdään omassa kodissa ja oman huoneen rauhassa.Alkuperäinen kirjoittaja ggg:Mä oon kyllä kieltänyt, jos alkaa sekoittamaan lapsen päätä jollain "saa tehdä mutta salassa" niin pieni lapsi ei sitä ehkä ymmärrä. Parempi vaan kun unohtaa tommoset asiat vielä moneksi vuodeksi...
Minä sain lapsena jo viiden vanhana risua niin paljon, ettei tehnyt moista suunnittelkkaan.Pienemmästäkin aiheesta jouduin ratan taakse tekemään itselleni risun.Muutaman vuoden päästä risu vaihtui kummiremmiin.Sillä minua lyötiin monta vuotta, että persus ja reidet kirveli.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä kolme vuotiaskin välillä tunnustelee pimppiään. Jos huomaan, niin kerron että se on ihan ok mutta sitä tehdään silloin kun ollaan yksin, vaikka omassa sängyssä.
Alkuperäinen kirjoittaja onerva:Minä sain lapsena jo viiden vanhana risua niin paljon, ettei tehnyt moista suunnittelkkaan.Pienemmästäkin aiheesta jouduin ratan taakse tekemään itselleni risun.Muutaman vuoden päästä risu vaihtui kummiremmiin.Sillä minua lyötiin monta vuotta, että persus ja reidet kirveli.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä kolme vuotiaskin välillä tunnustelee pimppiään. Jos huomaan, niin kerron että se on ihan ok mutta sitä tehdään silloin kun ollaan yksin, vaikka omassa sängyssä.
No saa ainakin multa salassa tehdä, en mä halua tietää että mun lapset runkkaa...! Ei nekään varmaan halua tietää mitä mä teen yksin...Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Eihän kukaan ole sanonut, että tuota pitäisi tehdä salassa. Voi ihan nätisti sanoa, että nämä on sellaisia juttuja, mitä tehdään omassa kodissa ja oman huoneen rauhassa.Alkuperäinen kirjoittaja ggg:Mä oon kyllä kieltänyt, jos alkaa sekoittamaan lapsen päätä jollain "saa tehdä mutta salassa" niin pieni lapsi ei sitä ehkä ymmärrä. Parempi vaan kun unohtaa tommoset asiat vielä moneksi vuodeksi...
Sun runkkaus ja lastesi unnutus on kyllä hieman eri asioita...Alkuperäinen kirjoittaja ggg:No saa ainakin multa salassa tehdä, en mä halua tietää että mun lapset runkkaa...! Ei nekään varmaan halua tietää mitä mä teen yksin...
Oonko sanonut että hävettää? Ono teillä tapana että perheenjäsenet esim. ilmoittaa toisilleen että nyt panettaa, meenpä vessaan vetämään käteen? Tai jotenkin muuten tiedotatte asiasta? Ja edelleen, ei 7v. tarvi ajatella tommosia seksijuttuja. Enkä sanois 7v, itsetyydytystä unnutukseksi enää.Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Sun runkkaus ja lastesi unnutus on kyllä hieman eri asioita...Alkuperäinen kirjoittaja ggg:No saa ainakin multa salassa tehdä, en mä halua tietää että mun lapset runkkaa...! Ei nekään varmaan halua tietää mitä mä teen yksin...
Jos luonnolliset asiat hävettää äitiä (?) noin kovasti, niin se on minusta jopa vähän ikävää lapsen kannalta. Syntyykö terve suhde omaan kehoon ja seksuaalisuuteen, jos unnutus kielletään tai sanotaan siitä jotain ikävää?
Juuri näin opetat että seksuaalisuus ja oma ruumis on jotain hävettävää ja likaista! Kyllä lapsen pitää saada tutkia itseään ihan rauhassa.Alkuperäinen kirjoittaja JonnaN:No mun mielestä ei nyt iha 7vuotiaana tarvitse alkaa itsetyydyttää itseensä. Eihän sille mtn mahda jos näin tekee, ja voi olla ettei ole eka kerta, mistä sitä tietää. Mut en mä nyt ainakaa omalle lapselle sanois; anna mennä vaa. Jos näin kävis.. Jokaisel nyt omat periaatteet ja kasvatukset, mut mä ainakin sanoisin ettei pienenä tarvitse noin alkaa tehdä, jutellaan näistä myöhemmin..
Kirjoitit, ettet halua tietää jos lapsesi unnuttaa (kyllä, 7 v lapsen kohdalla on minusta todellakin kyse unnutuksesta, ei tuon ikäinen vielä varsinaisesta seksistä mitään tajua!). Se antaa sellaisen kuvan, että sua hävettää, et halua keskustella lapsen kanssa näistä asioista.Alkuperäinen kirjoittaja ggg:Oonko sanonut että hävettää? Ono teillä tapana että perheenjäsenet esim. ilmoittaa toisilleen että nyt panettaa, meenpä vessaan vetämään käteen? Tai jotenkin muuten tiedotatte asiasta? Ja edelleen, ei 7v. tarvi ajatella tommosia seksijuttuja. Enkä sanois 7v, itsetyydytystä unnutukseksi enää.
Suurensuuri peesi.Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:Tosi surullista miten tässä ketjussa näkyy se kuinka iso osa vielä nykypäivänkin aikuisista ei oo tasapainoisesta suhtautumisesta seksuaalisuuteen kuullutkaan. Ja vielä siirtävät samaa seuraavalle polvelle eteenpäin
Peesi.... mä oon järkyttynyt...Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:Tosi surullista miten tässä ketjussa näkyy se kuinka iso osa vielä nykypäivänkin aikuisista ei oo tasapainoisesta suhtautumisesta seksuaalisuuteen kuullutkaan. Ja vielä siirtävät samaa seuraavalle polvelle eteenpäin
Mun mielestä ei tasapainoista suhtautumista seksuaalisuuteen että noinkin nuorelle annetaan sellainen käsitys että seksuaalisia tekoja saa tehdä kunhan tekee salassa... Sitten ne menee 10 v. naapurin pojan kans panemaan pyöräkellariin kuin seksijuttuja saa tehdä kunhan ne tekee salassa :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:Tosi surullista miten tässä ketjussa näkyy se kuinka iso osa vielä nykypäivänkin aikuisista ei oo tasapainoisesta suhtautumisesta seksuaalisuuteen kuullutkaan. Ja vielä siirtävät samaa seuraavalle polvelle eteenpäin
Minusta pointti ei ole salassa tekeminen vaan yksin tekeminen.Alkuperäinen kirjoittaja emo:Mun mielestä ei tasapainoista suhtautumista seksuaalisuuteen että noinkin nuorelle annetaan sellainen käsitys että seksuaalisia tekoja saa tehdä kunhan tekee salassa... Sitten ne menee 10 v. naapurin pojan kans panemaan pyöräkellariin kuin seksijuttuja saa tehdä kunhan ne tekee salassa :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:Tosi surullista miten tässä ketjussa näkyy se kuinka iso osa vielä nykypäivänkin aikuisista ei oo tasapainoisesta suhtautumisesta seksuaalisuuteen kuullutkaan. Ja vielä siirtävät samaa seuraavalle polvelle eteenpäin
Ei salassa vaan omassa rauhassa. Yksinään.Alkuperäinen kirjoittaja emo:Mun mielestä ei tasapainoista suhtautumista seksuaalisuuteen että noinkin nuorelle annetaan sellainen käsitys että seksuaalisia tekoja saa tehdä kunhan tekee salassa... Sitten ne menee 10 v. naapurin pojan kans panemaan pyöräkellariin kuin seksijuttuja saa tehdä kunhan ne tekee salassa :headwall:
Haluat kieltää lasta tutustumasta omaan kehoonsa?! Oi voi, surullista.Alkuperäinen kirjoittaja eikiva:kyllä kieltäisin, en halua et lapsi tekis tommosta... ihan niinku en haluais että joskus teininä tois poikaa kotiin ja harrastaisivat seksiä mun talossa... tai ryyppäis siellä. tiiän että tekee noita juttuja kuitenkin, mut on mulla oikeus kieltää tiettyjä juttuja etten halua niitä tapahtuvan mun katon alla!
Kuten sanottua, ei ole viisasta, että sanotaan, että asia pitää hoitaa salassa, minä olen sanonut, että oman huoneen yksityisyydessä. Enkä ylipäänsä näe, että teko on sinänsä seksuaalinen, vaan lapsen viatonta tutustumista omaan kehoonsa. Se on sensijaan mielestäni tasapainotonta suhtautumista, että aikuinen katsoo, että jos lapsi tutkii omia sukupuolielimiään, että teko on sitten heti seksuaalinen ja johtaa panemiseen 10 vuotiaana naapurin pojan kanssa pyöräkellarissa.Alkuperäinen kirjoittaja emo:Mun mielestä ei tasapainoista suhtautumista seksuaalisuuteen että noinkin nuorelle annetaan sellainen käsitys että seksuaalisia tekoja saa tehdä kunhan tekee salassa... Sitten ne menee 10 v. naapurin pojan kans panemaan pyöräkellariin kuin seksijuttuja saa tehdä kunhan ne tekee salassa :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:Tosi surullista miten tässä ketjussa näkyy se kuinka iso osa vielä nykypäivänkin aikuisista ei oo tasapainoisesta suhtautumisesta seksuaalisuuteen kuullutkaan. Ja vielä siirtävät samaa seuraavalle polvelle eteenpäin