YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL2 (24.9.2013-31.10.2013)

"Wilhelmiina"
Täällä on nyt taas vaikeaa. Aloitin laihdutukseni karppauksella/vhh:lla ja tarkoitus oli jatkaa tämän ensimmäisen kuukauden loppuun. No se meni sitten metsään. Mun sokerit eivät tykänneet ollenkaan. Ilmeisesti maksa tuottaa liikaa sokeria, kun sitä ei syö. Illalla oli sitten pakko nostaa kädet ylös ja lopettaa, jotta saisin sokerit laskemaan. Nyt olen ihan hukassa, miten laihduttaisin tästä eteenpäin. Puntarissahan tuo hiilareiden aloitus näkyi heti.
Tykkään kyllä kovasti tollaisesta haaste-jaksosta, olen nimittäin helposti kyllästyvää sorttia. Oma ajatukseni oli alunperin vaihtaa näkökulmaa kuukauden välein, mutta nyt tämä pätkä jäi kahden viikon mittaiseksi.
 
"pulla"
Fat&lazy, hieno tulos! Nyt tsemppaat tosi paljon, ja viikon päästä vaa'an luvut alkaa sillä kasilla ;)

Itsekin kävin aamulla vaa'alla, ja paino nyt 76,7 kg eli tavoite -500g viikossa toteutui. Ehkä se liikunta vaikutti asiaan :)
 
[QUOTE="Wilhelmiina";29093316]Täällä on nyt taas vaikeaa. Aloitin laihdutukseni karppauksella/vhh:lla ja tarkoitus oli jatkaa tämän ensimmäisen kuukauden loppuun. No se meni sitten metsään. Mun sokerit eivät tykänneet ollenkaan. Ilmeisesti maksa tuottaa liikaa sokeria, kun sitä ei syö. Illalla oli sitten pakko nostaa kädet ylös ja lopettaa, jotta saisin sokerit laskemaan. Nyt olen ihan hukassa, miten laihduttaisin tästä eteenpäin. Puntarissahan tuo hiilareiden aloitus näkyi heti.
Tykkään kyllä kovasti tollaisesta haaste-jaksosta, olen nimittäin helposti kyllästyvää sorttia. Oma ajatukseni oli alunperin vaihtaa näkökulmaa kuukauden välein, mutta nyt tämä pätkä jäi kahden viikon mittaiseksi.[/QUOTE]

Millainen sun vhh-ruokavalio oli? Laskitko, paljonko hiilareita tulee? Millaisista ruuista niitä tuli, söitkö esimerkiksi ollenkaan viljatuotteita, jogurttia, hedelmiä? Ja mitä sä olet nyt lisännyt hiilihydraattien lähteiksi?

Mä itse aloitin jättämällä leivän/perunan/pastan/riisin pois, mutta en välittänyt esimerkiksi kasvisten, marjojen ja maitotuotteiden ym. hiilarimääristä mitään. Toisina päivinä hiilarit jäi hyvinkin alas, mutta ei kuitenkaan niin, että niillä lukemilla olisi ketoosiin päässyt, enkä sitä tavoitellutkaan, koska en halua rajoittaa esimerkiksi sitä vihannes/hedelmä/marjapuolta, tuntuu että menisi liian vaikeaksi. Viljatuotteista söin puuroa. Mulle taas sopii parhaiten tuo vähähiilarinen ruokavalio, hiilihydraattipitoinen ruoka väsyttää ja kärsin verensokerin heilahteluista.

Toimisiko sulle sellainen "lempeä" vhh-dieetti, että söisit joka aterialla jotain mistä tulee hiilareita vähän enemmän, mutta pääpaino energiansaannissa olisi silti vähähiillarisessa ruuassa, kasviksissa, rasvassa ja proteiinin lähteissä?

Onko sulla diabetes, kun ilmeisesti mittailet sokereita?
 
Mä kävin nyt lauantaina puntarilla, mutta en edes muista tarkkaa lukemaa, olisko ollut 88,6, eli +700g, jos nyt muistan edellisen virallisen tuloksen oikein. Keskellä viikkoa näytti vähemmän, mutta plussaa kuitenkin, niin kuin odotinkin. Laihdutuksessa on aina vaikeinta aloittaminen ja takaisin ruotuun pääseminen noiden huonojen viikkojen jälkeen, mutta eipä tässä auta kuin ottaa itseä niskasta kiinni ja jatkaa. Tympii kun mulla meni pari ekaa viikkoa hyvin, ja sen jälkeen ihan "puoliteholla" kun alkoi nuo unettomuusjutut ja muut :( Normaalisti olisin jo samassa tilanteessa lihonut kaiken takaisin ja antanut periksi, ettei tämä tälläkään kertaa onnistu, joten sinänsä ihan tyytyväinen olen, vaikka ei olekaan mennyt niin hyvin kuin aluksi suunnittelin :)
 
Hei! Hyvä ku ilmotatte noita (vaikka plusmerkkisiäkin) tuloksia. Kirjaan ylös jahka kerkiän. Mulla on nyt ab-kuurin takia vatsa sekaisin ja se nostaa räkästä fiilistä entisestään!

Kävin just koiran kanssa eläinlääkärillä, meillä siis podetaan lemmikkejä myöten. Alkaa pikku hiljaa olla kypsä tähän touhuun. Haluan terveeksi ja takas teidän aktiivipudottajien porukkaan. Onnea miinustuloksen tehneille ja sisua niille, jotka sai plussaa!
 
Mun piti vain vilkaista teidän tuloksia ja poistua, mutta oli pakko mustautua ja KEHUA teitä kaikkia! Paitsi että siellä on tullut mahtavasti pudotusta, sitten vähän pienempää pudotusta, mutta pudostusta silti, ja sitten tuolla on nousuakin välissä, mutta yksi asia tässä kuitenkin jaksaa ilahduttaa: te kaikki olette mukana tiimissä ja ilmoitatte rehellisesti miten menee. Kun on vaikeaa, se kerrotaan ja jaetaan, kun menee hyvin, sitä saa hehkuttaa ihan vapaasti rinta rottingilla, eikä kenellekään tule musta mieli vaan kaikki on iloisia toisten puolesta, vaikka itsellä olisikin heikompi hetki. Eli mahtavaa, ei voi muuta sanoa!

Mulla on nyt työkiireitä nämä kaksi päivää ja sitten lomakiireitä syyslomamatkan takia. Tämän viikon punnituksen tulen tekemään todennäköisesti vasta sunnuntaina, koska silloin palaamme reissusta. Tällä hetkellä tuntuu upealta. Mulla on paino putoamassa, oikein tunnen sen nahoissani :) Syömiset sujuu tosi hyvin ja menkkaturvotus on laskenut. Tsemppiä koko porukalle tähän viikkoon ja erityistsemit teille, jotka vetävät vähän heikompaa sarjaa. Sparklerille tahdon vielä toivottaa samaa positiivista ajatusmallia kuin tähänkin asti. Mitään et ole menettänyt, nyt sä menet sitten vaikka vaikeuksien kautta voittoon!
 
Sparkler, ei me anneta sun luovuttaa! Sä oot meidän ikioma pöperöproffa. Eikä me pärjätä ilman sua.

Sadielle myös erityisen lämpösiä ajatuksia.

Ja kaikille muillekin tietysti. Teille, joilla on pikkuisia, lähetän jaksamista vauva-arkeen ja meille, joiden lapset on jo isompia, iloa ja valoa ihan muuten vaan!

Miltsulle vielä erikoistsempit. Toivottavasti pääsette pian hoitoihin ja hoidot tuottaa toivotun tuloksen. Saatte tekin ikioman rakkauspakkauksen!

Syyslomaa viettäville hauskaa lomaa! Ja muille virtaa arkiseen aherrukseen!!
 
"Wilhelmiina"
Millainen sun vhh-ruokavalio oli? Laskitko, paljonko hiilareita tulee? Millaisista ruuista niitä tuli, söitkö esimerkiksi ollenkaan viljatuotteita, jogurttia, hedelmiä? Ja mitä sä olet nyt lisännyt hiilihydraattien lähteiksi?

Mä itse aloitin jättämällä leivän/perunan/pastan/riisin pois, mutta en välittänyt esimerkiksi kasvisten, marjojen ja maitotuotteiden ym. hiilarimääristä mitään. Toisina päivinä hiilarit jäi hyvinkin alas, mutta ei kuitenkaan niin, että niillä lukemilla olisi ketoosiin päässyt, enkä sitä tavoitellutkaan, koska en halua rajoittaa esimerkiksi sitä vihannes/hedelmä/marjapuolta, tuntuu että menisi liian vaikeaksi. Viljatuotteista söin puuroa. Mulle taas sopii parhaiten tuo vähähiilarinen ruokavalio, hiilihydraattipitoinen ruoka väsyttää ja kärsin verensokerin heilahteluista.

Toimisiko sulle sellainen "lempeä" vhh-dieetti, että söisit joka aterialla jotain mistä tulee hiilareita vähän enemmän, mutta pääpaino energiansaannissa olisi silti vähähiillarisessa ruuassa, kasviksissa, rasvassa ja proteiinin lähteissä?

Onko sulla diabetes, kun ilmeisesti mittailet sokereita?
Joo ykköstyypin diabetes löytyy, jotan tuo hiilareiden kanssa pelaaminen on arkipäivää. Mulla oli vaan sellainen kuvitelma, että kun vähennän hiilareita, pystyn myös vähentämään insuliinia.

Nyt mulla on taas vähän parempi olo, kun olen lisäillyt hiilareita elämääni. Söin kyllä jonkun verran hiilareita myös tuon kahden viikon aikana, mutta en näköjään tarpeeksi.

Nyt lisäsin ruokavaliooni leivän ja perunan ja koitan pitää annoskoot kurissa. Herkut on luonnollisesti pannassa. Maanantaina puntari näytti 91.6kg ja tänään 91.1kg, joten kyllä tämä tästä.

Nyt leidit tsemppaillaan ennen joulua, jotta voimme sitten rentoutua joulupöydässä hyvällä omallatunnolla!
 
"Sadie"
Kiitos JellyJolly kiitos ihanista sanoistasi, ei ollut itku kaukana lukiessa..

Samaa mä olen miettinyt, että jos tupakoinninkin pystyin lopettamaan, niin pakkohan mun on pystyä laihduttamaankin!
Mä en oikein osaa sanoa, mistä se mun mässääminen johtuu. Ei se ole edes oikein lohtusyömistä, koska mä mutustan vaikka olis hyväki fiilis. Ehkä se eniten on sitä, että kun murehtii koko ajan näitä liikakiloja..
Mua on lapsen syntymän jälkeen alkanu ihan tosissaan ahdistaa nää mun kilot. Mulla aina ollu jotenki sellanen ajatus, että sitte ku oon saanu lapsen niin laihdutan. Ja nyt kun oon tässä tilanteessa eikä tää ookkaan niin helppoa niin.. :(. Mä olen onneksi viimeaikoina saanut puhuttua tästä pahasta olostani veljelleni sekä parhaalle ystävälleni. Mulla on ollut tosi vaikea sanoa ääneen niitä ajatuksia, mitkä mun päässä pyörii tän painon suhteen. Jotenkin ollu sellainen olo, että mä en kehtaa "valittaa", itehän oon kiloni hommannu ja päästäny itteni tälläseen kuntoon..

Huh, kiitos, helpotti kertoa :).
Tää viikko on menny kivasti! Syömiset on edelleen ollu vähä kiikunkaakun, mutta mitää sipsiä, karkkia tms en oo syöny. Mä luulen, että paino ei silti oo mihinkää pudonnu. Mä mietinkin, että saatan jättää tän viikon punnituksen väliin. Nyt on nii hyvä fiilis pitkästä aikaa ja kiva viikonloppukin tiedossa, etten halua pilata sitä punnituksella. Koska vaikka mä tiedän, että paino ei oo pudonnu, nii jos sen puntarilta näen niin sitte taas tulee surkee fiilis..

Tsemppiä kaikille, hieno porukka tässä kasassa, me pystytään tähän ihan joka ikinen!!:) Erityistsempit kaikille vaikeuksien kanssa painiskeleville, vaikeudet on tehty voitettaviks!! ;)
 
Tsemppiä täältäkin kaikille joilla on vaikeeta! :hug:

Eilen sitten pidin vähän löysemmän päivän ja illan, herkuttelin vähän ja tänään sitten yritän taas olla kiltisti:)
Ostin makeannälkään Nellie dellies karkkeja, se salmiakki on niin väkevää jotenkin ettei niitä voi syödä kuin pari kerrallaan. Kaloreita 170/100g ja kuitua muhkeat 63 tai 64/100g. Jospa tuo nyt hillitsis muita herkkuhimoja..ja mandariineja ostin kans, ne on hyviä :p
 
Täällä toimii netti ainakin tällä hetkellä. Olen siis keskellä korpea, lasten mummolassa viettämässä syyslomaa. Mulle se ei tosin ole syysloma, kun teen töitä täältä käsin.

Sadie, sä olet tehnyt jo sen tärkeän päätöksen tehdä tästä se viimeinen kerta, kun täytyy laihdutuskuurille ryhtyä ja nyt ei tarvitse muuta kuin vetää tämä kunnialla läpi. Joskus me mietitään keinoja niin paljon, että väsymme pelkkään teoriaan ja itse vaadittavat teot tuntuvat paisuvan niin suuriksi, ettei niihin enää kyetäkään. Mutta nyt on osattava ohjata ajatukset oikeisiin asioihin. Hoivata ajatuksilla, eikä runnella itseämme niillä. Eli sen sijaan, että keskittyisimme vaatimaan itseltämme mahdottomia tai syyttämään itseämme jokaisesta huonosta hetkestä, meidän pitäisi tehdä juuri sitä mitä sä olet tehnyt: puhumaan paha olo pois. Meidän pitäisi pystyä helpottamaan oloamme ajatuksin, ei pahentamaan.
 
Parempi asenne on loppueleämän elämänmuutos ei dietti joka on kauheen tiukka vaan dietti jota voit noudattaa loppueleämäsi! Syö vähemmän, pieneiä annoksia, herkut minimiin jne..mä oon miltei vaan pienentäny annoskokoa ja lopettanu turhan puputtamisen:p. Tsemppiä tytöt!
 
"pulla"
Minulla on nyt tsemppivaihde päällä, ja voin lähettää muillekin tätä motivaatiota ja itsekuria!! :wave: Liikkumisen ilo on taas löytynyt, lenkkeily tuntuu jo hyvältä. Itse asiassa jo tosi hyvältä. Lenkkisäät ovat mitä parhaita, sopivan viileää mutta ei vielä pakkasia :)

Olen samaa mieltä kuin Tattari, että yksittäisiin virheisiin ei kannata takertua ja itseä syytellä. Tämä ei ole vain laihdutuskuuri vaan elämänmuutos, ja siihen mahtuu sekä ylä- että alamäkiä. Välillä tuntuu että motivaatio on ihan hukassa ja paino junnaa paikallaan, mutta pian huomaakin että innostus löytyy jostain ja taas jaksaa paremmin.

Tsemppiä ja positiivista mieltä kaikille, yhdessä me onnistumme! Ja mukavaa syyslomaa sitä viettäville :)
 
Minulla on menny vähä penkin alle taas syömiset, vaan tässä on nyt loppuviikko aikaa pinnistää maanantaille sitten tulosta :)

Tänään mies teki ruuaksi kaalilaatikkoa, ite otan ainakin pari annosta "jemmaan" vain minulle ilman lihaakin eli vain kaalia ja porkkanaa. Loppuun laittaa sitten paistetun jauhelihankin joukkoon.

Tsempityksiä taas kaikille, vaikkei omakaan tsemppi nyt ihan huippukorkealla ole..
 
Mun tämän aamun puntaritulos oli vain pikkuriikkisen alle kahdeksankympin eli 79,9kg. On mennyt loppu viikko aivan pipariksi, kun isäntäväki on kantanut kauhean läjän ruokaa naaman eteen. Olen kyllä hillinnyt itseni hyvin ruokapöydässä, mutta lapsen synttärit ja lukemattomat pullakahvit... voi luoja... En siis ole tyytyväinen. En yhtään.
 
Sain käsiini metwurstia ja nuudeleita, mies toi kaupasta ilman pyyntöä (sanoin vain ettei tarvi lauantaikarkkeja ku lapsille ja oli halunnu jotain hyvää silti ostaa minullekki) |O Ja siinä sitä sitten ollaan..

Noista(kin) kun on niiiiiin vaikeeta pitää näppejään irti.:ashamed:
On tääkin taas...en ikinä pääse edes sinne alle 90kilon, saatika sitten alle 80. Kypsyttää tää itsekurittomuus...onks se ees oikea sana?
 
harmaa pudottaja nro 100
oon pitänyt vähän hiljaiseloa laihiksen ja muun kanssa. nyt yövuoroputki taas menossa. tänään yö nro 3/4. mutta joo..uskalsin vaa'allekin joten tässä tulos;

77.1kg, eli pudotus -1.8kg. siinä on melkein kahen viikon pudotus joten ihan jees.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Hei kaikille! Harmaa pudottajakin ilmottautu, hyvä. Mietinkin tässä yks päivä, että mihin oot hävinny.

Kirjaan noita painoja huomenna aamulla.

Oon taas töissä ja koville ottaa. Pääseeköhän tästä ikinä entiselleen... Sain ajan sinne gastroskopiaan. Kohta varmaan selviää, että mikä mua vaivaa. Vaakallakin kävin aamulla. 75 ja osia. Jotenkin luulis, että paino putois kovastikin, ku on ihan olemattomilla syömisillä ja edelleen on sitä oksenteluakin. Mutta eipä vaan. Tosin ei sillä nyt väliä. Oon päättänyt olla "vapaamatkustaja" tän jakson loppuun ja alottelen sit Marraskuussa taas (toivottavasti) tetveempänä tavallaan "alusta".
 
Tän aamun tulos, kerron vaikka plussaa onkin 90,8kg. Eli +600g :ashamed: Ei päässy (vielä) alle 90kilon...oma moka, ihan täysin ku söin mitä sattuu.
Pitää ottaa tiukemmin, yrittää enemmän. Helppohan se on sanoa.

Mutta tsempityksiä nyt jokaiselle! Kyllä tästä noustaan taas, uudella innolla eteenpäin (toivon)
 
"Sadie"
Huomenia jokaiselle!
No joo, kaippa mä si punnitsen maanantaisin edelleen, en la muistanu yhtää. No mutta siis tän aamun tulos 91,2kg. Eli plus 400g viime viikosta. Mutta tää oli odotettavissa eikä latista mun hyvää fiilistä, vaikka sitä pelkäsinkin. Mä oon miettiny josko alkaisin pitää sitä ruokapäiväkirjaa..
Hyvää ja tarmokasta tätä viikkoa!:)
 
Aivan kamala kiire!!! Tulen hulluksi |O Mä tahtoisin tulla tänne useammin, mutta en vaan kertakaikkiaan ehdi. Kaikille parhainta mahdollista alkanutta viikkoa! Tällä viikolla ehdin teitä moikkaamaan varmasti useammin kuin viime viikolla, mutta kunnon aktiiviajat saavat vielä vähän odottaa.
 
"pulla"
Aamulla vaaka näytti 76,4 kg eli pudotusta vaivaiset 300g. Mutta parempi sekin kuin ei mitään...
Tosin paino on nyt pudonnut tasaisesti 8 viikon ajan, joka viikko sen jälkeen kuin aloitin. Lisäksi olen ollut 8 viikkoa syömättä karkkia, suklaata ja sipsejä. Sekin on jo hyvä saavutus :) Täytyy vain hokea itselle että hiljaa hyvä tulee

Tsempitykset kaikille alkavaan viikkoon :wave:
 

Yhteistyössä