YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL2 (24.9.2013-31.10.2013)

JUMALAUTA!!!! Kamala kiire ja hoppu ja stressi ja mä syön ja syön ja syön, koska on niin helvetin paha olla koko ajan ja musta tulee...



...AAAARRRGGGHHH!!!! Hullu. En punnitse tällä viikolla, en mene lähellekään vaakaa! Ensi viikolla lupaan käydä.

Mutta maananantai kaikille yhteiseksi puntaripäiväksi, hyvä idea.
 
Nyt sitten tiedotus kaikille, huomio huomio!

HAASTEITA MARRASKUUN SPECIAL EDITION JAKSOA VARTEN OTETAAN VASTAAN!

Kaikki mukaan haastamaan tiimiläisiä. Kerään tähän ketjuun tulleet haasteet kasaan tämän kuun lopussa ja listaan ne kolmannen jakson alkuun. Ensi jakson alussa voi alkaa ilmoittamaan mihin haasteeseen haluaa osallistua. Eli lyhyesti:

Kategorioita on neljä:

PÄIVÄHAASTEET
VIIKKOHAASTEET
KOKO JAKSON HAASTEET
LIIKUNTAHAASTEET

Päivähaasteet kestävät yhden päivän. Esimerkki tulee kohta, kun itse heitän ilmoille ensimmäiset päivähaasteet ;)
Viikkohaasteet kestävät useamman päivän, mutta eivät yli viikkoa. Esimerkiksi kaalisoppadieetti voisi olla viikkohaaste.
Koko jakson kestävät haasteet voivat käsittää esim. jonkin tietyn ruokavalion noudattamisen koko jakson ajan.
Liikuntahaaste on luonnollisesti jokin liikuntaan liittyvä, esim. hankkia uusi liikuntaharrastus tai lenkkeillä tietty kilometrimäärä jakson aikana.

Haastaessaan voi ilmoittaa viikon tai päivän, jolloin haaste pitää suorittaa, tai se voi olla vapaa haaste, jolloin sen saa kukin osallistuja suorittaa milloin se itselle parhaiten sopii.

Useampaan kuin yhteen haasteeseen saa ilmoittautua mukaan jos ne eivät kumoa toisiaan, mutta haaste listataan, vaikka siihen ei ilmoittautuisi kukaan, koska haastaja voi silti haasteensa suorittaa itse ja kertoa muille miltä tuntui ja millaisia tuloksia syntyi. Ideana on jakaa tuntemuksia ja kokemuksia ja vertailla tuloksia. ÄLKÄÄ VIELÄ ILMOITTAUTUKO MIHIN LÄHDETTE MUKAAN, nyt kerätään vasta haasteita, ei ilmoittautumisia.

Minä heitän ensimmäiset haasteet. Eli ensi jaksolla haastan kaikki kynnelle kykenevät kahteen päivähaasteeseen ja kahteen viikkohaasteeseen:

VKO 45 haastan 1 päivän kestävälle MEHUPAASTOLLE.

VKO 46 haastan Mosleyn dieettiin (katso: 5/2 paasto – kahden päivän paasto ohjeet – mosleyn dieetti | Laihdutus ja Terveys) eli kyseessä viikkohaaste

VKO 47 haastan 1 päivän ateriankorvike-kokeiluun. En ole ikinä kokeillut ateriankorvikkeita, mutta nyt ajattelin päivän ajaksi korvata kaikki ateriat korvikkeilla ja katsoa miltä tuntuu. Jos tiimissä on muitakin ateriankorvike-neitsyitä kuin minä, voisi olla mielenkiintoista jos valittaisiin eri merkkiset korvikkeet ja verrataan makuja ym.

VKO 48 haastan kokeilemaan Lentoemännän dieettiä (katso: Lentoemännän dieetti — Laihdutusnetti.fi)

Aijon siis pistää kropan koville ensi jaksolla ja toivon, että pieni rääkki motivoisi minua palaamaan ruotuun. Nyt ei muuta kuin heittämään haasteilla!
 
Viimeksi muokattu:
Tattari, nuo kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta, en oo ikinä kokeillut paastoa sen paremmin kuin tuota 5:2-dieettiä. Ateriankorvikkeita on ollut muutama, suklaanmakuinen muistaakseni mutta niitäkin join ehkä pari viikossa että sen kummempaa korvaamista en oo kokeillut. Niitä patukoita oon kans maistanut, joskus kiirepäivänä napannut semmoisen ruuan sijaan.
Tuo lentoemännän dieetti kuulostaa niin hurjalta, greippeineen :)$) kaikkineen että sitä en taida uskaltaa kokeilla.


Uusia ideoita, ehdotuksia ei minulla ainakaan tässä vaiheessa ole.

Mutta miten tuo paasto, vain päivän kestävä..lueskelin mehupaastosta juuri, viikon valmistautumisaika, vatsan tyhjennys jne. Onkohan tuommoinen tarpeellista noin lyhyen paaston takia? Tietty vois syödä kevyemmin esim.muutaman päivän että sitten kestäis sen päivän pelkillä mehuilla mutta muuten..? Vois joku paastoon tutustunut/kokeillut kertoa kokemuksia?:)
 
F&L, olen pari kertaa elämäni aikana ollut 5 päivän paastolla (tosi rankka, mutta puhdistava kokemus) ja se vaati etsikkoaikansa, ei sitä voinut hetken mielijohteesta tehdä, mutta yhden päivän paastolle jos ryhtyy, ei oikeastaan tarvitse mitään muuta kuin huolehtia siitä, että edellisenä päivänä on syönyt asiallisesti. Itse olen pitänyt edellisenä päivänä salaattipäivän, mutta sekään ei ole tarpeen. Päivän mehupaasto on oikeastaan aika helppo juttu, olen sellaisia joskus nuorempana kokeillut, eikä siinä ole ideana laihtua vaan poistaa nestettä. Täydellinen syömättömyys on helpompaa kuin se, että syö niukasti.

Itse ajattelin mahdollisuuksien mukaan osallistua myös muiden heittämiin haasteisiin, mikäli ne eivät kumoa näitä omia haasteitani eli heittäkää ihmeessä niitä haasteita :)
 
"mami"
Mä voisin haastaa teidät käymään joka päivä 7pv ajan väh 30min lenkillä, alkaen nyt tulevana maanantaina :) Itsellä tuo lenkkeily taas jäänyt, joten tästä vois saada taas edes pienen kipinän hommaan.

Haastan myös teidät viikon mittaiseen mättö/sokerilakkoon, johon sisältyy karkit, pullat, sipsit, keksit, kakut, jäätelö, suklaa.. eli kaikki hyvä :D kestoltaan tulevasta maanantaista, sunnuntaihin, 7pv.

Ja jos nuo haasteet ei saanu olla päällekäin, tuo makeislakko vois olla heti tuon lenkkeily haasteen jälkeen :)
 
Heikun keikun! Hel*etistä terveisiä! Gastroskopiasta nimittäin. Oli melkonen operaatio! Palleatyrä löytyi, ei muuta selvää vielä tässä vaiheessa.

Ja sen mitä googlesta löysin, niin mullahan on lähes kaikki riskitekijät, ihme kun ei ole aiemmin vaivannut. Laihtumisesta saarnas tämäkin tohtori (liian nopeasti on paino pudonnu) ja haluaa lisätutkimuksia labravastausten selittämiseksi.

Mä en tajua tuota laihtumisesta kauhistelua. Jos on paljon ylipainoa, niin hyvähän sen luulis olevan, että paino putoaa? Mutta jatkossa pyrin pudottamaan painoa "terveellisesti" n. puolen kilon viikkovauhtia.

Haastamisesta puheen ollen. Haastan koko porukan käymään vaakalla ens maanantaina.

Ja (tää on nyt mun outoa huumoria, älkää ottako liian vakavasti) haastan pudottajat elämään vaikkapa viikon pelkällä vichyvedellä, raejuustolla ja maitorahkalla, ilman, että laihtuu yhtään. Luulen, että tähän ei pysty muut ku mä :D
 
Mami, hienoa! Hyvät haasteet heitit. Kyllä siis saa tehdä päällekkäisiä haasteita, kunhan haasteet eivät kumoa toisiaan. Nuo haasteet käyvät hyvin päällekäin muidenkin haasteiden kanssa.

JellyJolly, hyvä, että alat saada vastauksia noihin vaivoihin. Toivottavasti ainakin tulee vastauksia. Ja tuon raejuusto-maitorahka-dieetin jätän suosiolla väliin :D
 
"pulla"
Viikko mennyt syömisten suhteen päin persettä (karkki- ja sipsilakko pitänyt), mutta lenkkeillyt olen melko säännöllisesti. Tartun Jellyn haasteeseen, eli aion syömisistä huolimatta käydä maanantaina vaa'alla. Tänään taas juoksemaan, nyt sataa vettä mutta toivottavasti illemmalla vähemmän.
 
Mä olen elävä (nipin napin) esimerkki, että vichyvedellä,raejuustolla ja maitorahkalla pysyy hengissä. Mutta tehdäpä se niin, että paino ei putoa, niin siinä teille haastetta :D

Mulle nuo "herkkulakko"-haasteet on turhia, ku en oikeastaan syö niitä muutenkaan, mutta mamin lenkkeilyhaasteen otan mielelläni vastaan. Ja koirat kiittää! Aion joka päivä ottaa jonkun koiran (meillähän on sitä valinnanvaraa!) kaveriksi.
 
Huomenet kaikille!

Kurkku tosi kipeä, ilmeisesti eilisen operaation takia. Muuten vointi ennallaan. Kelloja käännetty ja seuraavaksi ohjelmassa sämpylöiden leipominen. Taikina odottaa. Tosin leipomisen taitaa hoitaa poika 14v ja tytär 5v. Mulle jää valvojan rooli. Täällä sais kohta lämpimäisiä. Kuka tulee aamukahville? :p

Suloista Sunnuntaita kaikille!!!
 
Tattari, mä lähden Sun kaveriksi ainakin tuohon ateriakorvike-kokeiluun. Mulla on jossain tuolla jemmassa Easy Diet-ateriankorvikkeita, eli niillä mennään. Valitse Sä joku muu tuote, niin saadaan verrattua tuloksia?


*muoks* Enkä liion ole ikinä kokeillut ko tuotetta (Nutrilettin patukoita käyttänyt joskus sillon, kun lähdin 100-kiloisena laihduttamaan, mutta sillonkaan en pelkästään niitä syönyt), eli ateriankorvike-neitsyys menee täälläkin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Pullalle tsemppiä. Voisin vaikka vannoa, että niin pahasti päin helvettiä sulla ei ole mitenkään voinut mennä kuin minulle on mennyt :D Ahmimishäiriö on ottanut vallan oikein toden teolla, mutta nyt olen taas aisoissa ja otetaan kiinni se, mikä hupuloidessa hävittiin.
 
Tattari, mä lähden Sun kaveriksi ainakin tuohon ateriakorvike-kokeiluun. Mulla on jossain tuolla jemmassa Easy Diet-ateriankorvikkeita, eli niillä mennään. Valitse Sä joku muu tuote, niin saadaan verrattua tuloksia?


*muoks* Enkä liion ole ikinä kokeillut ko tuotetta (Nutrilettin patukoita käyttänyt joskus sillon, kun lähdin 100-kiloisena laihduttamaan, mutta sillonkaan en pelkästään niitä syönyt), eli ateriankorvike-neitsyys menee täälläkin.
Loistavaa! Olen tuolla katsellut noita Allevon tuotteita, jos niistä saisi koottua ateriat kokeilupäiväksi. Hienoa päästä vertailemaan. Etenkin kiinnostaa tietää, miltä nuo maistuvat ja täyttyykö niillä vatsa nimeksikään.

Ja niille jotka vielä ovat epätietoisia : HAASTEITA SPECIAL EDITION -VIIKOLLE OTETAAN VASTAAN! Tänne kannattaa käydä haaste heittämässä niin keräilen niitä sitten ensi jakson alkuun.
 
Viimeksi muokattu:
F&L harmaana
Noista ateriankorvikkeista, jos teillä on jo Easy diet ja Allevo kokeiluvalmiina niin jospa minä koklaan päivän Nutrilettia?
Pitäis vaan katella saako noita sopivan kokoisessa paketissa...hmm, mutta palaillaan asiaan :)
 
Aloitan sitten tämän maanantaipunnistusten ilmoittelut..
90,6kg näytti vaaka eli tekeekö se huimat -200g viime viikkoon? Ja kaikkiaan -1,5kg tässä kuussa :D

Mulla on jotenkin maha niin jumissa etten sikäli ihmettele tätä tulosta. Se pitäis saada toimimaan kunnolla niin saattais helpottua...ehkä.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Lyyli pomppasi aamulla vaa'alle ja yllättyi iloisesti =)
rankasta syntymäpäiväjuhlinnasta ja lomailusta huolimatta paino oli pudonnut!

paino nyt 90,4kg, eli edellisestä punnituksesta -300g

tää lähtis nyt töihin, mutta toivoo illalla näkevänsä paljon miinusmerkkisiä painoja. eikä muutama plussakaan haittaa, onpahan mitä pudottaa seuraavalla viikolla
 
Miinuksia kirjattu ylös :) Hyvä Tytöt!!!

Kävin mä itsekin vaakalla (haastajan kai itsekin suotavaa haasteeseen osallistua) 76,3kg näytti puntari. Niin uskomattomalta kun se tuntuukin, niin paino ei putoa, vaikka en varmasti syö mitään epäterveellistä. Mutta nyt koitan pikkuhiljaa herätellä aineenvaihduntaa liikkumalla vähän ja syömällä riittävästi (terveellisesti). Tästä tämä taas lähtee! Lisää puntarilukemia, kiitos! Ja tsemppiä uuteen viikkoon kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Aloitan sitten tämän maanantaipunnistusten ilmoittelut..
90,6kg näytti vaaka eli tekeekö se huimat -200g viime viikkoon? Ja kaikkiaan -1,5kg tässä kuussa :D

Mulla on jotenkin maha niin jumissa etten sikäli ihmettele tätä tulosta. Se pitäis saada toimimaan kunnolla niin saattais helpottua...ehkä.
Juotko tarpeeksi? Saatko kuitua? Liikunta tehostaa aineenvaihduntaa. Vaikkanäähän sä jo tiesitkin. Muistuttelin vaan :)
 
"mami"
Aamupaino komiat 97,7 eli +500g viime keskiviikosta.. itkettää :D varsinkin koska perjantaina paino kävi jo 96,7 ku kävin puntarilla kurkkaa.. mutta eihän tää nyt mikään hirveä yllätys ollu, en oo lenkkeilly koko viime viikolla ja vedin naama irveessä karkkia koko viikonlopun, yht 400g + pitsaa ja kiinalaista.. mut tästä onki hyvä alottaa makeislakko, ja käytiin jo aamulenkkikin pyörähtää :)
 
Juotko tarpeeksi? Saatko kuitua? Liikunta tehostaa aineenvaihduntaa. Vaikkanäähän sä jo tiesitkin. Muistuttelin vaan :)
Juu, kun vaan tosiaan muistais..onkohan se ihan ruisleipä jossa olis eniten tuota kuitua vai mikä? Jotain leseitä oon kans joskus ostanut ja viiliin yms. laittanut.
Ja se juominen, yritän kantaa mukana puolen litran vesipulloa ja kotona aina kun käyn keittiössä niin parin desin mukillisen juon ja täytän uudestaan tuodakseni esim.tähän koneelle mukaan.
 
"pulla"
Unohdin tulla aamupainon ilmoittamaan, eli tänään 76,5kg eli +100g tullut viikossa. Syömisten perusteella olisi voinut odottaa kilon painon nousua... Mutta kai se liikunta tasoitti vähän. Ja minä kun viikko sitten kehuin miten paino on laskenut jo 8 viikkoa putkeen :D
 
[QUOTE="pulla";29149752]Unohdin tulla aamupainon ilmoittamaan, eli tänään 76,5kg eli +100g tullut viikossa. Syömisten perusteella olisi voinut odottaa kilon painon nousua... Mutta kai se liikunta tasoitti vähän. Ja minä kun viikko sitten kehuin miten paino on laskenut jo 8 viikkoa putkeen :D[/QUOTE]

Tuohan ei ole mitään. Nyt vaan katse eteen päin uuteen viikkoon ja taas miinukselle.

Mamille terveiset, että lenkillä käyty, Siirin kanssa. Se olikin melkosta showta, kun ei tuota koiraa ole juurikaan opetettu hihnassa kulkemaan. (kyseessä siis 1,5-vuotias n. 35-kiloinen koira) Tässähän sitä nyt saadaan moninkertanen hyöty, kun koira oppii ja emäntä oppii. Pimeä vaan yllätti, kun lenkkeiltiin klo 17-18. Täytyy tänään käydä jo päivällä. Toivottavasti ei sada, eilen kastuttiinkin vielä päälle. Voi tätä liikunnan riemua:kieh:

F&l, säkö se olit, kun mietit sitä ateriankorvikejuttua? Nutrilettin tuotteita voi ostaa kappaleittainkin (hinta pyöri jossain n.3e/kpl) tai voithan ostaa sellasen 3 päivän paketin ja käyttää loput sit joko aterian korvikkeena, millon haluat tai tempaset heti kerralla sen 3 päivän satsin ja katsot, mitä tapahtuu??

https://www.terveysmarket.fi/tuoteryhmat/80-nutrilett/?gclid=CMGUgOOcu7oCFYaz3godv3sAlA

esim. tuolta?

Mulla on ihan kummallisia "aaltomaisia" vatsakipuja. Tuntuu vähän samalta, kun sitä tähystystä tehdessä, kun sitä letkua pyöriteltiin mahassa. Ei hyvä. Mutta koitetaan kestää.

Missä on Tattari??? Punnitsitko eilen??
 
Sitä piti vähän valitella et mulla on kans ollu outoja vatsakipuja, oik.puolella vatsaa ihan siinä reunassa, mut kuitenkin selvästi vatsan puolella eikä kyljessä, on ollut muutaman kerran semmoinen kipeä paikka, on pitänyt vähän kumarassa kulkeakin jonkin aikaa. Yritin netistä katsoa, onkohan siinä paksusuolen alkupää tai jotain...mikähän suolisolmu mahtaa olla siel. Jonkin aikaa koskee ja sitten helpottaa.

Mutta, pulla ja muut, tsempillä vaan eteenpäin!! Ei tuo minunkaan tulos mikään maailman hienoin ole mut pakkohan sitä on vaan jatkaa jos jonnekin haluaa päästä :)
 
Ja ennen ku kukaan ilmottaa eläinsuojeluun, että meillä on asiattomalla hoidolla monta koiraa, niin siihen on syy, ettei tuo Siiri osaa hihnassa kulkea (vielä). Niiden liikunta kun on sitä, että mies vie metsään, päästää irti ja antaa palaa! Paremmalla pidolla täällä koirat on, kun emäntä : /
 

Yhteistyössä