Nyt sitten tiedotus kaikille, huomio huomio!
HAASTEITA MARRASKUUN SPECIAL EDITION JAKSOA VARTEN OTETAAN VASTAAN!
Kaikki mukaan haastamaan tiimiläisiä. Kerään tähän ketjuun tulleet haasteet kasaan tämän kuun lopussa ja listaan ne kolmannen jakson alkuun. Ensi jakson alussa voi alkaa ilmoittamaan mihin haasteeseen haluaa osallistua. Eli lyhyesti:
Kategorioita on neljä:
PÄIVÄHAASTEET
VIIKKOHAASTEET
KOKO JAKSON HAASTEET
LIIKUNTAHAASTEET
Päivähaasteet kestävät yhden päivän. Esimerkki tulee kohta, kun itse heitän ilmoille ensimmäiset päivähaasteet
Viikkohaasteet kestävät useamman päivän, mutta eivät yli viikkoa. Esimerkiksi kaalisoppadieetti voisi olla viikkohaaste.
Koko jakson kestävät haasteet voivat käsittää esim. jonkin tietyn ruokavalion noudattamisen koko jakson ajan.
Liikuntahaaste on luonnollisesti jokin liikuntaan liittyvä, esim. hankkia uusi liikuntaharrastus tai lenkkeillä tietty kilometrimäärä jakson aikana.
Haastaessaan voi ilmoittaa viikon tai päivän, jolloin haaste pitää suorittaa, tai se voi olla vapaa haaste, jolloin sen saa kukin osallistuja suorittaa milloin se itselle parhaiten sopii.
Useampaan kuin yhteen haasteeseen saa ilmoittautua mukaan jos ne eivät kumoa toisiaan, mutta haaste listataan, vaikka siihen ei ilmoittautuisi kukaan, koska haastaja voi silti haasteensa suorittaa itse ja kertoa muille miltä tuntui ja millaisia tuloksia syntyi. Ideana on jakaa tuntemuksia ja kokemuksia ja vertailla tuloksia. ÄLKÄÄ VIELÄ ILMOITTAUTUKO MIHIN LÄHDETTE MUKAAN, nyt kerätään vasta haasteita, ei ilmoittautumisia.
Minä heitän ensimmäiset haasteet. Eli ensi jaksolla haastan kaikki kynnelle kykenevät kahteen päivähaasteeseen ja kahteen viikkohaasteeseen:
VKO 45 haastan 1 päivän kestävälle MEHUPAASTOLLE.
VKO 46 haastan Mosleyn dieettiin (katso:
5/2 paasto kahden päivän paasto ohjeet mosleyn dieetti | Laihdutus ja Terveys) eli kyseessä viikkohaaste
VKO 47 haastan 1 päivän ateriankorvike-kokeiluun. En ole ikinä kokeillut ateriankorvikkeita, mutta nyt ajattelin päivän ajaksi korvata kaikki ateriat korvikkeilla ja katsoa miltä tuntuu. Jos tiimissä on muitakin ateriankorvike-neitsyitä kuin minä, voisi olla mielenkiintoista jos valittaisiin eri merkkiset korvikkeet ja verrataan makuja ym.
VKO 48 haastan kokeilemaan Lentoemännän dieettiä (katso:
Lentoemännän dieetti Laihdutusnetti.fi)
Aijon siis pistää kropan koville ensi jaksolla ja toivon, että pieni rääkki motivoisi minua palaamaan ruotuun. Nyt ei muuta kuin heittämään haasteilla!