YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL2 (24.9.2013-31.10.2013)

Huomenta kaikki!

Hienoja pudotuksia teillä. Itsellä on joku hiton tauti meneillään ja kuntoilu on jääny. Ja muutakin kaikkea stressin poikasta tässä ollu viikonmittaan. Mutta meinasin revetä liitoksistani kun kävin puntarilla tänä aamuna. 66,6 kg. :) Vihdoin, vihdoin se näytti ees hieman vähempi kuin tässä koko reilun kuukauden aikana. Ehkä tää tästä. Nyt yritän saada pontta tähän viikkoon, oli meinaan aika karsea aloitus.
 
Joo ei, ei tule tän viikon tulosta tänne :ashamed: Ihan järkyttävän epäterveellisesti syöny, koko viikonloppu meni oikeestaan mässätessä ja eilenkin vielä iltapalaks hampurilaista ja ranskalaisia. Uuteen viikkoon uusin voimin, toivon. Ja tietty toivon sitäkin että tää ois vaan jotain ihmepöhötystä ja paino laskis ees niihin edellisviikon tuloksiin, vaikka sekin aika karmeaa katsottavaa on.

Tsemppaan siis osaltani muita, tehkää hyvät tulokset! :)
 
Onnea, Pulla, pudotuksesta :flower: Sä olet nyt siinä painossa, minkä mä uskon olevan itselleni tulevaisuudessa iso kynnys. Mulla on ihan selvästi kolme kynnystä, joista yli pääseminen tulee tuottamaan suuria ongelmia. Ensimmäinen on pääsy alle 80kg:n. Mun aiemmat laihdutusyritykset yli 80 kiloisena on päättyneet aina tuohon tasalukuun, en ole kertaakaan saanut painoa sen alle. Seuraava kynnys on 77kg. Se on paino, jossa olin kuopuksen synnyttyä ja kun vielä painoin alle 80 kiloa, mun painonpudotus jämähti aina siihen 77kiloon. Siitä seuraava kynnys on 65kg. Se oli painoni esikoisen syntymän jälkeen ja alle seitkytkiloa painaessani mun laihdutusyritykset jämähti aina tuohon 65 kiloon :ashamed: Mun paino on siis noussut tuolla tavalla portaittain ja nuo kynnykset ovat aina aiheuttaneet sen, että laihdutusyritys on tyssännyt ja laihdutetut kilot ovat tulleet tuplana takaisin.
 
"pulla"
Tattari, minullakin on ollut melkein aina jojoilua painoni kanssa. Jojoilen 70 kilon molemmin puolin. Saan tiukalla kuurilla laihdutettua 67 kiloon, jonka jälkeen paino kipuaa pikku hiljaa takaisin 72-73 kiloon. Viimeistään painon ollessa 74 kiloa olen havahtunut tilanteeseen ja taas laihduttanut alle 70 kilon. Voi kun oppisin pitämään painon pysyvästi alle 70 kilossa.

Esikoisen jälkeen paino oli alimmillaan 61,5 kiloa, mutta niin alas en aio enää edes yrittää. Sopiva paino olisi 65-67 välillä, ja siihen on vielä noin 10 kiloa matkaa.
 
Mulla ei nyt ole riittäny tarmoa tähän laihdutusryhmään, mutta olen hetken nyt näin passiivisena mukana.
järjestelen ristiäisiä viikonlopuksi ja ajatukset on niissä. Noilla minun isommilla lapsilla on alkanut tulla vähän mustasukkaisuutta, joten niitä pitää nyt huomioida jatkuvasti. Tuntuu, ettei paukut riitä nyt laihduttamiseen, mutta yritän kuitenkin :)
Viime viikon välitulos oli 66.8kg, jotain kuitenkin lähti vaikka en kovin tarkka syömisteni kanssa ollutkaan.
Ilmoittelen nyt näitä välituloksia kuitenkin ja pinnistelen mukana.

Tsempit kaikille hoikistujille, välillä tulee näitä aallonpohjia, mutta kyllä niistä noustaan.

Anteeksi tämä sekava kirjoitus, meinaa ajatus pätkiä jo tähän aikaan yöstä...
 
"Wilhelmiina"
Tämä viikko on ollut hieman takkuista. Paino tahtoisi nousta ja herkut himottaa välillä niin, että silmissä sumenee... No onneksi olen vielä onnistunut vastustamaan niitä. Itsekuri on niitä asioita, jotka eivät tule minulle luontaisesti. Minullla on myös samaa "etureppu"-ongelmaa, kuin monella. Maha on ihmeellisen muotoinen, roikkuva läppä. On todella hankala löytää istuvia housuja. Kaksi isoa vauvaa on venyttänyt mahan ihmeellisen muotoiseksi.

Onnea painonpudotuksista!
 
Taisi tosiaan olla jotain viikonloppupöhöä tuo eilisen punnitustulos, tänä aamuna olikin siinä missä viime mittauksissa.

Kiva lukea muiden miinuksista, onnittelut kaikille!

Välillä mietin miten tää voikin olla niin vaikeaa koko homma ja se, että pitäis pystyä kieltäytymään ja tekemään parempia valintoja niin ruuan kuin muunkin suhteen, esim.meneekö autolla vai kävellen/pyörällä jonnekin, hissillä vai portaita jne.

Juuh, meinasin pitää siivouspäivän vapaapäivän kunniaksi :) Jospa siinä edes muutama kalori tippuis samalla.

Mukavaa päivän- ja viikonjatkoa!
 
Pulla, musta tuntuu, että jos olisin tajunnut olla yrittämättä laihdutusta silloin, kun painoin 65kg, olisin varmaan saanut pudotettua painon normaaliksi ihan tavallisesti elämällä, mutta onneton kun menin yrittämään niin siitähän se jojoilu-kierre sitten lähti. Mutta me tiedetään tämä nyt, joten tällä kertaa kierre katkaistaan!

JellyJolly, missä olet? Onko kaikki hyvin?

Kaikille yhteisesti: mä ostin tänään sipulikeittoa. Sillä korvaan yhden aterian päivässä. Muuten syön kuten tähänkin asti. Sipulikeitto on mun mielestä hyvää, mutta sisältää tosi vähän kaloreita.
 
[QUOTE="Wilhelmiina";29074002]Mä olen miettinyt sit:D kuuluisaa kaalikeittodieettiä:) Se kun on niin hyvää ja siitä saa helposti tehtyä kevyen version.[/QUOTE]

Odotapas seuraavaan jaksoon niin saat heittää meille kaalikeittodieetti -haasteen ;) Mulla on suunnitteilla tehdä seuraavasta jaksosta special edition. Alan keräämään täällä haasteita tämän jakson loppupuolella, listaan haasteet (joita mulla itselläkin on mielessä!) ja jokainen saa ilmoittautua mukaan yhteen tai useampaan (jos haasteet eivät kumoa toisiaan) haasteeseen - tai jatkaa normaaliin tapaan osallistumatta haasteisiin, ihan oman valinnan mukaan.

Voin kertoa, että juttuun voi osallistua esim. päivän kestävillä haasteilla, viikkohaasteilla, koko kuukauden haasteilla ja liikuntahaasteilla, mutten ala siitä vouhkaamaan tämän enempää eikä vielä kannata heitellä haasteita, vaikka etukäteen voikin miettiä niitä valmiiksi. Mä voisin ihan hyvin osallistua kaalikeittohaasteeseen, jos se kestää muttaman päivän tai max viikon eli kannattaa viskata idea ilmoille sitten special edition-jaksolla! Itse aijon heittää muutaman päivähaasteen.
 
"Sadie"
Mulla menee nyt niin päin peetä ku voi vaan mennä. Mä vaan syön, syön ja syön. Sitten vollotan huonoa oloa, fyysistä että henkistä. MIKÄ MUA VAIVAA?? Joka päivä päätän, että huomenna alkaa laihdutus. No joopa, paino vaan nousee. Millä mä pääsen tosta ahmimisesta eroon?APUA!!
 
No mä olen ollu töissä. Ja mikään ei oo hyvin. Mutta nyt nukkuun, tulin iltavuorosta ja aamulla seiskalta pitää olla takas. Kello soi 05.30 eli ei paljon naurata. Oon ihan loppu. To on vapaata ni paan sit nuo punnitustulokset ajan tasalle ja kerron enemmän kuulumisia.

Teille, joilla vastustaa, erikoistsempit! Kukaan ei luovuta, tuliko selväksi?! Öitä!
 
Sadie, onko sulla joku krooninen suruaika päällä? Mä olen tunnesyöppö ja laihduttaminen on silkka mahdottomuus silloin, kun mulla on paha olo. Jos elämässä joku tökkii; parisuhde on kuralla, ihmissuhteet sekaisin, töissä stressiä tai tunnen vaan yleistä avuttomuutta tai huonouden tunnetta (mulle tuttuja tunteita), en saa minkäänlaista hallintaa myöskään syömisiini. Mä luulen, että yleinen elämänhallinnan puute näkyy myös ruokailussa. Olisiko siis apua, jos hakisit tukea laihdutukseen esim. psykologilta? Älä missään nimessä ainakaan luovuta. Sun pitää vaan löytää se ratkaisun avain jostain sieltä korvien välistä.

JellyJolly, kyllä on ihailtavaa kuinka sä jaksat porskuttaa eteenpäin, vaikka elämässä menee kaikki päin mäntyä :flower: Nämä aallonpohjat ja sieltä nouseminen - ehkä onnellisten sattumien tai ylemmän johdatuksen kautta, kuka sitä tietää? - näkyvät selvimmin vasta kun kriisiaika on ohi. Silloin voi katsella elämäänsä taaksepäin ja huokaista, että huh huh! Selvittiinpä siitäkin! Paljon voimia ja jaksamista sulle!
 
Tänä aamuna kurkisti se tasakymmenellä alkava luku vaa'alla (90,8)..:)

Vaan vielähän sillä on maanantaihin aikaa nousta :ashamed:
Tälläkin hetkellä tekee niin vietävästi mieli suklaata ja taistelen kauppaan lähtöä vastaan. Pari tuntia on ruokailusta, ei tässä vielä voi oikea nälkäkään olla. On vaan tylsää ja väsy olo...vois vaan keittää kahvit, käydä löhöämään sohvalle telkun ääreen suklaa(levyn)patukan kans..:headwall:

Äärh..

Sadie, koita selvittää mistä se paha olo sai alkunsa, ihan alunperin, ja voiko sille tehdä jotain. Helppo sanoa kun itekin oon tunnesyöjä, suruun, iloon mihin vaan..jotain pitäis saada mättää suuhun. :hug:

JellyJolly, tsemppiä sinullekin!:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Loistavaa, F&L :flower: Onko sulla joku salainen tai vähemmän salainen haave esim. että mitä tahdot painaa ennen joulua tms.? Ja onko sulla joku ihminen, jonka tahdot yllättää sun painonlaskulla? Mä nimittäin just äsken mietin, että olisi kyllä tosi mahtavaa painaa ensi jouluna 75kg ja yllättää äitini, joka asuu toisella puolen Suomea, kun mennään käymään siellä vuoden vaihteessa. Äiti ei tiedä, että pudotan painoa, mutta on ollut huolissaan mun painonnoususta, kun meillä on lähisuvussa yksi diabetes-tapaus.
 
Missä kaikki ovat!? Herätyyyys ja huomenta =) Kuinka teillä menee?

Mä tahdon hehkuttaa, että mun paino alkoi tämän aamun epävirallisella puntarikäynnillä pyöreällä kasikymppisellä! Olenkin siis ajatellut korjata tämän jakson tavoitettani eli sen sijaan, että tavoite on päästä tasan kahdeksaankymppiin, tavoitteeni onkin päästä 7-alkuiseen lukemaan ennen jakson loppua.
 
Loistavaa, F&L :flower: Onko sulla joku salainen tai vähemmän salainen haave esim. että mitä tahdot painaa ennen joulua tms.? Ja onko sulla joku ihminen, jonka tahdot yllättää sun painonlaskulla? Mä nimittäin just äsken mietin, että olisi kyllä tosi mahtavaa painaa ensi jouluna 75kg ja yllättää äitini, joka asuu toisella puolen Suomea, kun mennään käymään siellä vuoden vaihteessa. Äiti ei tiedä, että pudotan painoa, mutta on ollut huolissaan mun painonnoususta, kun meillä on lähisuvussa yksi diabetes-tapaus.
Hmm..tänä aamuna luku oli taas 91-alkuinen. Tuntuu aikas paljon heittelevän, varmaan normaalia?

No, eniten haluaisin yllättää itseni, että tosiaan pystyisin siihen painonpudotukseen..vaikka hävettää ees miettiä mitä esim.miehen sukulaiset ajattelee minusta. Etenkin miehen isovanhemmille tuo painoasia tuntuu olevan tärkeä, kyselee mieheltäkin (kun on myös välillä pudotellut painoaan) että onko paino pysynyt ja sitten kertoilee/kauhistelee/juoruilee miten joku tuttu tms. on lihonut...jopa minun vanhempia ovat kommentoineet : /

En uskalla laittaa mitään tavoitteita, toivon nyt ensiksi pääseväni siihen tasakymmenalkuiseen lukuun..siinäkin tekemistä.
 
"Wilhelmiina"
Huomenta!
Mulla myös tahtoo paino vaan sahailla 91-92kg välillä. Tälle viikolle tuskin tulee edistystä. Mutta pääasia, että pysyn ruodussa, enkä sorru herkutteluun/ahmimiseen.
Tämän kuukauden tavoite on edelleen 8-alkuinen paino. Ei siihen pitkä matka olisi!

Minun tavoitteeni ei oikeastaan liity muiden mielipiteisiin/ yllättämiseen.Motivaationa on pitkälti terveys, parempi itsetunto ja se, että löytäisin vaatteita jotka istuvat. Olen monta vuotta vältellyt vaatekauppoja, ja kun niihin on pakko mennä, sieltä tullaan itkun kanssa pois.
 
Tattari111 harmaana
F&L, painon heitttely on ihan normaalia vuorokauden sisälläkin. Mulla harvemmin on selkeitä vuorokauden sisällä tapahtuvia painonheittelyitä, mutta viikon sisällä kun katselee, paino saattaa heitellä kuukauden ajasta riippuen aivan hirveästi. Mutta tähän mun aamuiseen painoon uskon viitteellisenä tuloksena, koska punnitsin itseni juuri nyt menkkojen aikaan, mikä on mulla aina ollut paha aika turvotuksineen. Koska paino näytti laskua vaikka taas kerran kärsin menkkaturvotuksesta, ei siitä voi tehdä muuta kuin sen päätelmän, että jos tähän malliin jaksan, saan puntariin ihan kivan luvun ylihuomenna. Toivottavasti sullakin paino kuitenkin vielä laskee. Jos sulla on taipumusta suuriin päivittäisiin painonheittelyihin, ei varmaan kannata hirveästi epävirallisia puntarikäyntejä tehdä.
Mitä miehesi isovanhempiin tulee, mä ymmärrän niin hyvin tunteen mikä tulee, kun sukulaiset kyttää ja vahtaa painoa. Mun äidillä on kieltämättä ollut välillä häiritseväkin tapa vahdata mun ja sisarusteni painonvaihteluita, mikä ei missään nimessä auta pudottamaan painoa, päinvastoin, aiheuttaa lisästressiä. Mutta äidillä se on aidosti hyväntahtoista, eikä hän tajua sitä, miten ahdistavalta tuntuu käydä siellä kylässä, kun ensimmäisenä joutuu painosyyniin. Äiti on oikeasti huolissaan, joten annan sen anteeksi.

Wilhelmiina, vaatekaupoille on pakko päästä, kunhan paino laskee. Mä niin odotan sitä, että voi mennä sinne hyvällä mielellä, eikä tarvitse pelätä ratkovansa vaatteiden saumoja, kun yrittää sovittaa niitä ahtaassa sovituskopissa :( Kyllä minunkin suurin motivaatio tulee terveysasioista ja ihan omasta hyvästä olosta, mutta on se silti ihanaa ajatella, että voi ilahduttaa myös muita.
 
"lillerilalleri"
Huomenia... Muistatteko mut? Mässäilin pari viikkoa ja nyt oon palannut ruotuun, paino kävi jo 85 tienoilla, mutta onneksi laski ja nyt on 83,7kg kun aamulla kävin puntarilla. Ja haluan tulla takas teidän kanssa tsemppaamaan itteäni ja teitä. Pikkujoulukausi lähestyy, oishan se kiva että edes pari kiloa lähtis ennen sitä. Mun eka tavoite on, että paino alkaa seiskalla marraskuun loppuun mennessä. Saanko tulla takas messiin?
 

Yhteistyössä