YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL 5

HippuTAR
Mä tuun mukaan kans. Jos viimeinkin sais jotain tiputettua.
Laitan sit maanantaina mittoja, puntarilla en oo muutamaan viikkoon uskaltanu edes käydä...Pakkoois saada edes 20 kiloa pois, helpottais varmaan olotilaa kummasti.
 
Maanantai sopii punnituspäiväksi.

Tähän asti olen pystyny kieltäytymään herkuista, yritän nyt ensin katsoa ihan tosissani että vaikuttaako se mihinkään (lähinnä siis painoon) ja pidän lakkoa päällä ainakin pari viikkoa.
Paitsi,vähän huolettaa jo valmiiks jos mennään esim.leffassa käymään. Siellä on tapana nassuttaa aina jonkin verran karkkia: / pitää etsiä jotain korvaavaa.
 
Huomenet!

Tervetuloa uusille!
Ja hyvä miltsu, kun tulit :)

Tuosta kirjaamisesta... Huomenna kun niitä painoja ilmottelette, niin teen jonkunnäkösen listauksen, että ketä kaikkia meitä täällä on. Edellisissä ketjuissa on verrattu puntarilukemia aina edellisen viikon lukemaan ja sit jakson lopussa (kk:n jaksoissahan tätä on periaatteessa edetty) ynnätään, paljonko on kk:ssa muutosta tullut. Onko edelleen näin, vai mitä ootte mieltä? Merkataanko painot etusivulle vai tehdäänkö ketjun sisälle joka viikko erillinen listaus viikkopunnituksista? Mielipiteitä?
 
Ihan sama minulle miten ketjun aloittaja haluaa painot laittaa ylös:) Mielestäni oli ihan toimiva sekin mitä viime ketjuissa on tehty, eli se viikon paino jota verrattiin edelliseen viikkoon ja sitten kuukauden lopussa se kokonaismuutos mutta kuten sanottu, ihan miten on ap:lle helpoin.

Ja tervetuloa uusille ja vanhoille ketjulaisille! Toivotaan että saadaan pidettyä tsemppi päällä ja porukka kasassa.
 
Täällä myös sopii hyvin se tapa miten painot on kirjattu aiemminkin :wave:

Meinaatteko muuten aloittaa liikunnan heti ruokavalion lisäksi vai vasta myöhemmin kun saa ensin ruokavalion kunnolla alkuun?

Itsellä vähän ristiiriitaiset ajatukset, toisaalta tuntuu että ensin ruokavalioon totuttelu kunnolla alkuun ja liikunta sitten mukaan auttamaan kun tulee ensimmäinen jumitustilanne painoon, toisaalta keho tarvitsee oheen kaikki kiinteytykset mitä vaan maailmassa on, joten ehkä pitäisi jo salille vääntäytyä :cool:
 
Tosta liikunnasta...pääsääntöisesti koitan lisätä hyötyliikuntaa ja mm. uimista jossa olen tähänkin asti käynyt. Jossain kohtaa kun painoa saanut pois, voisin kuvitella aloittavani esim. jalkapallon jossain höntsäporukassa tms. Olen yksinhuoltaja ja mahdollisuudet monta kertaa viikossa omiin harrastuksiin ei vaan onnistu, pitää siis keksiä arjessa tytön kanssa yhdessä liikkumista ja koulumatkojen hyväksi käyttöä.
 
njp
Tervehdys! Täällä yksi ketjuista kadonnut ilmoittautuu takaisin. Takana kiireinen loppuvuosi ja ihan liian paljon joulusuklaata. Nyt kun alkaa taas työt, saan toivottavasti itseäni vähän niskasta kiinni.
 
Liikunnasta, itse en ole harrastanut mitään liikuntaa ainakaan säännöllisesti koulun liikuntatuntien jälkeen. Uimassa käyn (tai no, vesijuoksemassa) todella epäsäännöllisesti ja jotain kotijumppia joskus kokeilen mutta sen suhteen en ajatellut ottaa mitään paineita. Se vois olla liian iso "muutos" tai yritys jos muuttais sekä ruokailun että liikuntatottumuksia.
Ensin siis tätä ruokapuolta ja sitten jos jossain vaiheessa sais sen liikunnan maistumaan vähän paremmalta edes.
 
Oma puntarilukema tältä aamulta 73,8kg.

Ei tuuletuksia. Tosin kauheen pettynytkään en voi olla, kun pahimmillaan joulukinkkupöhössä käytiin jo 75 kilossa. Sitä en vaan tajuu, että kuinka mun paino voi saman tien nousta ihan hillittömästi, kun lakkaan laskemasta syömisiäni... Tässä pitää ruveta pikku hiljaa treenaamaan ajatusmaailmaansa siihen, miten se saavutettu paino pidetään. Edelleen mä uskon lujasti siihen, että korvien välissä sen muutoksen pitää tapahtua.

Mä joskus sillon syksyllä innostuin kovinkin liikkumaan, mutta sitten alkoi sairastelu ja se jäi. Nyt koitan taas havahtua. Tykkäisin uida, mutta lähin uimahalli on 50km päässä. Jonkunmoinen kuntosali kylällä on, mutten ikinä ole käynyt. Eli käytännössä se on reipasta lenkkeilyä se mun liikunta. Koiriahan meiltä löytyi pienen kennelin verran, joten lenkkikavereista ei liene puutetta.

Ja tänään alkoi mulla tosiaan se VLCD-kokeiluviikko. Saapa nähdä. Puuro oli ainakin sairaan pahan makuista :$ mutta kokeillaan nyt kumminkin. Kahvia join, vaikka se ei kai näihin VLCD-dieetteihin kuulukaan (eikä moneen muuhunkaan ihmekuuriin, johon oon törmännyt), mä oon kumminkin niin kofeiiniriippuvainen (ja rakastan kahvin makua), että en kyllä kahvista luovu. Koitan pysyä kohtuudessa kumminkin. Vielä kun muistas juoda vettä riittävästi.

Noniin naiset, nyt niitä maanantaipainoja kehiin :D
 
Oli ihan sunnuntaiolo aamulla enkä tajunnut että onkin jo maanantai.
Mutta vaaka näytti 92,2kg.Ärsyttää ettei oo osannut taas pysyä ruodussa vaan samoissa luvuissa taidan olla kuin silloin kun ketjuun eka kerran eksyin mukaan.
Ei kai tässä auta muu kuin yrittää uudelleen, pitää herkut nyt minimissään ja teipata vaikka suu kiinni jos meinaa liian vaikeeks käydä: /

Tsemppiä siis ihan kaikille ketjulaisille!
 
-1,5kg
Välillä pitää muistuttaa itseään syömään ja taas toisinaan on huutava nälkä. Päivittäin tulee käveltyä 7-11km, antaa lohtua sport tracker joka kertoo kulutetut kalorit niin tietää, että kyllä siitä liikunnasta on hyötyä.
 
Viimeksi muokattu:
8vko
Täältä tullaan elämä...(oli semmonen leffakin kun olin nakin kokoinen!). Hieman alkutietoja: pituus 169cm paino tänä aamuna 85,9kg bmi nyt 30,08 eli merkittävä lihavuus. Kuulostaapa aikaste pahalle tuo merkittävä lihavuus. No, mulla eka tavoitepaino on se alle 80 eli jos 79,9 oisi siihen loman alkuun niin huhkitaan tuo miinus kuusi kiloa sitten maaliskuun alkuun mennessä. Motivaatio on kyllä kohillaan. Toinen tavoite on alle 70 . On se jännä normaali bmi, joka on 18,5-24.99 olisi mulla 52.8kg - 71.4kg. No ikinä en tule saamaan painooni viitosella alkavaksi, se on varmaa, mutta jos edes tuonne alle seiskaan pääsisi niin oisin so happy!

Nyt vaan ylös ulos ja lenkille kun on vapaapäivä. Huomenna töihin omat eväät .

Kiva kun on näin aktiivinen poppoo, viestiä pukkaa monta päivässä ja näitä on niin kiva käydä lukemassa. Jatketaan samaan malliin.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Huomenta. Puntari näytti aamulla 85,7kg vähän harmittaa kun olin jo ennen joulukuuta 84kg, mutta kyllä se tästä :)

Olen aloittanut 1.tammikuuta 2kk herkkulakon ku meni jouluaika niin överiksi:p
En ole muuten rajoittanut syömistä, syön vaan vähemmän :).

Salilla käynti on vähän ollu minimissä kun mua vaivaa jo neljättä viikkoa pikku flunssa joka ei lähde pois mutta ei iske kunnolla päälle:headwall: vähän ärsyttää mut minkäs teet:p
 
Täällä aamupaino oli 111,8kg joten tästä on hyvä jatkaa joka maanantaisia punnituksia :D

Käytättekö jotain laskuria apunanne, johon merkkaatte syömisiä, liikuntoja tms? Itse käytän kalorilaskuri.fi-sivustoa, jonka olen todennut toimivaksi minulle. Jos en ole tietoinen mitä syön tai lähinnä paljonko, niin osaan erittäin hyvin huijata itseäni syömään enemmän kuin oli tarkoitus :D
 
Täällä aamupaino oli 111,8kg joten tästä on hyvä jatkaa joka maanantaisia punnituksia :D

Käytättekö jotain laskuria apunanne, johon merkkaatte syömisiä, liikuntoja tms? Itse käytän kalorilaskuri.fi-sivustoa, jonka olen todennut toimivaksi minulle. Jos en ole tietoinen mitä syön tai lähinnä paljonko, niin osaan erittäin hyvin huijata itseäni syömään enemmän kuin oli tarkoitus :D
Mä en käytä noita. Syön muutenkin paljon kasviksia ja ylipäätänsä värikkäästi ja terveellisesti. Mun ongelmat ovat:
-liian suuret annoskoot (voin syödä lopputtomasti)
-leivän mussutus
-suklaa/sipsit
-punaviini...."krapula pizza"
-liikunnan puutos.

Olen monesti saanut hyviä tuloksia, kun on pitänyt annoskoot kurissa. Nuorena, kun olin laiha niin olin tavallaan koko ajan laihiksella, eli olen tullut siihen tulokseen, että minun peruskulutus on hyvin pieni koska lihon todella helposti. Minun kuuluu syödä hyvin pieniä annoksia.
Liikunta ei ole koskaan minua laihuttanut, mutta kyllä se kiinteyttää ja ylläpitää tervettä elämää. Lihoin muutama vuosi sitten roimasti, kun erosin ja koira jäi miehelleni. Samalla loppui jokapäiväiset kävelylenkit, ei menny kuin muutama kuukausi niin paino oli noussut roimasti.
 
En minäkään käytä laskureita, joskus pidän ruokapäiväkirjaa huvikseni kiloklubi.fi sivustolla(pitää rekisteröityä). Itse asiassa kun aloin vähentää ruoka annosten kokoja ja vähentää muutenkin syömisiäni niin huomasin syöväni liian vähän kun laskin tuolla kiloklubin ohjelmalla :p sekään ei oo hyvä. Maalaisjärki on ehkä parempi kun ikuinen kalorien laskeminen ;). Toimii ainakin mulla :).
 
HippuTAR
No niin, mä oon 166cm pitkä ja paino oli tänään 112 kg.
Sinänsä positiivinen yllätys, ottaen huomioon että mä oon viimeset 3 viikkoa mässänny ihan huolella. Silti paino oli sama ku syksyllä.

Eka tavote olis päästä alle sadan kilon toukokuuhun mennes, ihan ruokavaliolla mennään ainakin aluksi.

Kiva jotta on muitakin samois lukemis olevia, ei tunne itteään niin surkeaksi tapaukseksi :D.
 
njp
Mulla oli aamun tulos 75,5kg, mikä toisaalta harmittaa, kun ennen joulua oli 2kg vähemmän, mutta toisaalta hyvä, kun kerkes käydä jo 76kg:ssa. Tänään teinkin jo salaattia ruoaksi ja odotan kovasti, että pääsisin tällä viikolla jumppaan. Saattaapi kyllä olla, että lasten sairastelut torpedoi liikuntapyrkimykset jälleen kerran...
 
Huomenet!

Päivittelin tuota etusivua. Toivottavasti nyt huomasin kaikki... Muutama punnitustulos eiliseltä uupuu vielä... vai onkohan tyttäret päättäneet jättää välistä??

Mulla oli eilen leipomispäivä. On aika usein, koska meillä on monta syöjää ja menekki sitä myöten. Täällä mä sitten katselin, kun muut veti tuoretta sämpylää rasva suupielistä roiskuen. Ja ite "nautin" VLCD-kiisselin. Perustuukohan niillä laihtuminen siihen, että ne maistuu niin pahalta??

Juomiseen kehitin sellasen tyylin, että mulla on sellanen about 3dl vetonen muki. Sen juon 10 kertaa päivän mittaan, niin tulee sit ainakin 3 litraa juotua. Enmmänkin sais varmaan juoda, mutta kun nyt edes tuon sais menemään. Vettä siis juon.

En punnitse itteäni ennen ku ens maanantaina ja sillon onkin syytä tulla kunnon miinukset :D jos (siis todellakin JOS) saan pidettyä itseni tällä kuurilla.

Iltamässäilyyn on vaihtoehtoja. Voi mässäillä vaikka kasviksilla tai valita jonkun terveellisemmän vaihtoehdon. Ja se määrä. Mä oon taipuvainen uskomaan, ettei mikään herkku kaada painonhallintaa, ellei homma mee överiksi. Tai toisaalta, mikään terveellinenkään ei oo enää terveellistä, jos liikaa syö.

Mites muilla on lähtenyt uusi viikko käyntiin?

Mä lähden tänään anopin kanssa lenkille. Siinä ei matka tapa, eikä vauhti päätä huimaa, mutta raitista ilmaa saa joka tapauksessa ja hyvää seuraa. Mulla on ihana anoppi :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76

Yhteistyössä